Jezioro Jeziorak - Iława Warmińsko-Mazurskie

udostępnij:

Jezioro Jeziorak to miejsce, w którym znajdziesz wszelkie informacje o łowiskach występujących na tym akwenie, jak także dane pogodowe, rekordy ryb, forum czy zdjęcia. Zobacz Jezioro Jeziorak Iława Warmińsko-Mazurskie i dowiedz się jakie ryby możesz tam złowić. Jeśli należysz do to w tym miejscu znajdziesz wszelkie niezbędne informacje, które pozwolą lepiej poznać Ci Jezioro Jeziorak. Zapraszamy również do udzielania się na Jezioro Jeziorak forum.

Położenie Województwo Warmińsko-Mazurskie » Powiat Iława
Właściciel Okręgi / Woda PZW » Okręg PZW Olsztyn (zobacz porozumienia Okręg PZW Olsztyn 2024r)
Dominujące ryby: SzczupakPłoćLeszczKarpOkońKaraś
Jezioro Jeziorak - Iława Warmińsko-Mazurskie |  forum, pogoda - wedkuje.pl, ID: 2622

Prognoza pogody dla Jezioro Jeziorak

02-04
Środa
03-04
pogodaduże zachmurzeniebezchmurne nieboduże zachmurzenieopady deszczuumiarkowane zachmurzenieopady deszczuopady śniegu
temp. oC (min/max)8/156/149/2011/2110/208/131/9

Ryba: Leszcz

Ryba: Leszcz
Łowisko: Jeziorak

więcej rekordów z tego akwenu

Opinie i komentarze użytkowników (26)

mucha_25 (2008-12-06 00:02:)
Jezioro jest piękne, ale nic w tym jeziorze już prawie nie pływa, ponieważ gospodarstwo rybackie przetrzepało całe jezioro razem z kłusownikami. Mam prawie trzydzieści lat i ani razu nie byłem kontrolowany przez PSR. (dotyczy łowiska: Jezioro Jeziorak.)
robi76 (2009-08-31 17:45:)
absolutnie zgadzam sie z kolegą, byłem właśnie nad tym jeziorem, dokładnie w ośrodku na wyspie (ośrodek polecam - BOSMAN), ale ryb to tam nie ma, a właściwie to godnych zainteresowania ryb, dużo drobnicy i tyle, byłem 4 dni nikt mnie nie pytał czy mam pozwolenie, a łowiłem z brzegu i łodzi,strasznie przekłusowane jezioro, miejscowi mówią, że to przez biedę, ale wspominają też że tamtejsze koło wędkarskie czy też gospodarstwo samo strasznie kradnie (wspominali, że jak przywozili ryby to tylko 1/3 trafiała do jeziora reszta do prywatnych akwenów), ale jeśli chodzi tylko o odpoczynek z rodziną czy znajomymi - warunki fajne i nie drogo, ) (dotyczy łowiska: Jezioro Jeziorak.)
JakubUrsynow (2009-11-24 09:17:)
Wędki nigdy nad Jeziorak nie zabrałem ( jeździłem tam na żagle ) , więc jak nie wiem jak jest z rybami. Nieźle znam akwen i powiem, że jest dużo zatok, zatoczek gdzie nawet w środku sezonu trudno o żywą duszę, więc może tam warto spróbować. W każdym bądź razie polecam jezioro jako miejsce gdzie można wypocząć, zwłaszcza, że zadbano o infrastrukturę np. na każdej wyspie są przenośne ubikacje a po jeziorze pływa statek który rano je opróżnia. Jest też jeden dobry ośrodek bardziej na północy Jeziora w którym można wypożyczyć łódź, ma dużo pomostów a nie brakuje innych atrakcji bardziej dla rodziny ( siatkówka, kajak etc ). Pozdrawiam (dotyczy łowiska: Jezioro Jeziorak.)
Grześ42 (2010-01-11 10:28:)
Zgadzam sie z kolegami. Z rybą na tym akwenie jest cieniutko nie polecam na wyprawy wędkarskie- strata czasu. Pamietam czasy jak na jeżioraku małym złowienie leszcza czty wegorza to były zaden problem. Kto zna iławe i wedkuje ze najlepszym miejscem na wegorza był ,, tartak" dzis stoi w tym miejscu restauracja i hotel. Na małym było tez zatrzesienie okonia a dzis ? Nie wiem bo juz tam nie zagladam (dotyczy łowiska: Jezioro Jeziorak.)
majsterp (2010-05-09 18:52:)
jade tam wypocząć w lipcu i te opinie nie napawają mnie optymizmem
reddevil (2010-05-31 22:56:)

Witam

W Jezioraku panuje totalne bezrybie z powodu beznadziejnej gospodarki rybackiej i kłusownictwa. PGR nic nie robi i to jest fakt policja nic nie robi bo i co ma zrobić jak mają tylko 2 motorówki na tak wielkie jezioro.

PGR czyli właściciel jeziora zwala winę na ptactwo że ryby wyżera (to ja się pytam ile tego musi być żeby to ptactwo wyżarło ryby z tak wielkiego jeziora)

Faktem jest że tego nikt nie pilnuje można robic co się chce wędkuję tam od 22lat i przez ten czas ani razu nie widziałem żadneg strażnika!!!

Przez 22lata jedynym sukcesem był węgorz ok 60cm złowiony chyba 15 lat temu równo o 12 w południe

Zgadzam się z wyżej opisanym faktem że PGR ZAMIAST ZARYBIAĆ TO PUSZCZA TO NA BOKU

Jednak polecem to miejsce do wypoczynku bo panuje tam ciśza i spokuj a i krajobrazy są naprawde piękne a jeśli chodzi o wędkowanie to jeśli już ktoś chce to jedynym sposobem na złowienie czego kolwiek to jest łowienie z łodzi blisko trzcin jakiś oczek tylko żeby głębokość była min2m. Jeszcze w ten sposób można złapać jkiegoś leszczaka, wzdręgę, płoć czasem okońa pow 25cm o szczupakach czy sandaczach to można pomażyć węgorz jedynie typu sznurowadło.

Jadę tam w czwartek po powrocie opiszę co się udało złowić :)

POZDRAWIAM

mucha_25 (2010-06-03 12:29:)
Witam, nie jest to woda tak rybna jak dwadzieścia lat temu sporo zostało tu odłowionych różnych gatunków ryb. Nie jest to woda PZW tylko gospodarstwa rybackiego przy ul. Sienkiewicza zezwolenie kosztuje tu na cały rok z łódki 310zł. Moim zdaniem to lekka przesada. Brzany w Jezioraku jeszcze nigdy nie widziałem i nie słyszałem żeby ktoś złapał.
b0n1o (2010-06-21 11:41:)
Witam wszystkich..Ja łowię w okolicy m.Makowo i musze powiedziec ze kontrole z tej smiesznej strazy rybackiej pływają...jednak są tak beszczelni ze wpływaja normalnie w spławiki...z pomostów czy z brzegu nie ma co łowić !! jedyny patent jaki mozna zastosowac aby złowić dosyc dobrego leszcza jest taki aby wieczorkiem plynąć podkarmić rybki w trzcinach lecz najlepiej przy wysepkach tam gdzie nikt nie przebywa..i na 2gi dzien z samego rana plynac wylowić kilka ładnych sztuk..a pozatym ryb drapieznych tam chyba nie ma ;/
fabian1980 (2010-07-19 02:45:)
Czytając dotychczasowe opinie postanowiłem zamieścić również swoją.
Na Jeziorak pierwszy raz pojechałem 24 lata temu,jednak jakieś tam wędkowanie zaczęło się znacznie później i do dziś z racji pewnej odległości nie mam okazji bywać tu często, jednak przez ostatnie lata odwiedzam to niewątpliwie piękne jezioro regularnie w okresie letnim i kilkakrotnie wybierałem się na nocne połowy o różnych porach roku.
Muszę zaznaczyć ,że celem zazwyczaj był Leszcz i sporadycznie Węgorz.
W związku z tym śmiem nie zgodzić się z ogólnie ogłoszonym tu bezrybiem, zwłaszcza w kontekście wspomnianego Leszcza.
W zeszłym roku na trzy nocne połowy jeden był słaby, drugi powiedzmy,że średni,a trzeci całkiem okazały w postaci około 20 kg ryb z kilkoma sztukami około 1 kg wagi, a wszystko to od godziny 23 - ej do 5 - tej nad ranem.
Natomiast 3 lata temu mój kuzyn na moich oczach i na dwie gruntówki przy upiornej pogodzie jak na ryby, nocny deszcz, wiatr prosto w twarz, staliśmy po kolana w wodzie, złowił od 3 - ej w nocy do 8 nad ranem 60 kg Leszcza w pojedynkę przy mojej sporadycznej pomocy bo stojąc kilkanaście metrów dalej od niego miałem niestety troszkę mniej roboty,a w mojej siatce pływało około 20 kg ryb złowionych w tym samym czasie.
Wtedy sztuk około 2 kilogramowych było kilka,a przedział od 1 do 1,5kg był co trzecią złowioną rybą!
Z Węgorzem rzeczywiście nie mieliśmy wyników poza kilkoma ołówkami,ale tak jak wspomniałem nasza koncentracja w 99% była skupiona na Leszczu.
Natomiast 4 lata temu w samym środku lata i w dość dziwnych okolicznościach,zwłaszcza jeśli chodzi o głębokość miałem przyjemność poznać się osobiście z Sandaczem o wadze 2,20 kg.
Co do pozostałych gatunków nie będę zabierał głosu,ale z moich zeszłorocznych rozmów z innymi wędkarzami wynika,że ładny Karp i Okoń nie należą już tylko do mitów,ale coraz częściej stają się zdobyczą.
Natomiast zgadzam się,że wszechobecnej i denerwującej drobnicy jest tu cale multum!

Jak to się ma do głoszonego tu wszem i wobec bezrybia???

Pozdrawiam wytrwałych!

fabian1980 (2010-07-19 02:45:)
Czytając dotychczasowe opinie postanowiłem zamieścić również swoją.
Muszę zaznaczyć ,że celem zazwyczaj był Leszcz i sporadycznie Węgorz.

Jak to się ma do głoszonego tu wszem i wobec bezrybia???

Pozdrawiam wytrwały (dotyczy łowiska: Jezioro Jeziorak.)
gabab1414 (2010-09-14 20:56:)
Witam,
w zeszłym roku, w sierpniu złapałem kilka bardzo udanych leszczy...Trafił się lin ...piękny..płocie też niczego sobie...
Za dwa dni jadę nad Jeziorak...:)
Pozdrawiam
A.B.
gabab1414 (2010-09-27 17:32:)
Witam, właśnie wczoraj wróciłem znad Jezioraka.Byłem tam przez 8 dni, łowiłem z brzegu, na wysokości Leśniczówki Chmielówka. Codziennie wyciągałem po kilkanaście leszczy, kilka ładnych płoci. Od czasu do czasu trafiał się lin. Łapałem na  delikatny zestaw gruntowy z koszyczkiem i jednym białym robaczkiem jako przynęta.
Każdemu życzę takich wczasów wędkarskich...może bez specjalnej dawki adrenaliny, ale było wszystko, czego człowiek na rybach potrzebuje - spokój, dobra pogoda no i ryby :)
Co do kontroli - w ciągu tygodnia jeden raz sprawdzono moje uprawnienia. Panowie byli "normalni"...żadnej jazdy po żyłce...szybko sprawdzili papiery i cichutko popłynęli dalej...
Jedyne, co mnie porządnie zdenerwowało, to wysokość opłat...Za 7 dni wędkowania z brzegu
80 zł. Ale to jeszcze nic...Udało mi się wygospodarować jeszcze jeden dodatkowy dzień. Za pozwolenie na 1 dzień musiałem zapłacić 20 zł !!!

Moim zdaniem, warto jechać nad Jeziorak...

gabab1414
u?ytkownik63963 (2011-02-13 18:48:)
witam wszystkich zainteresowanych prawda jest taka ze w jezioraku nie ma RYB placimy po 320 zl za zezwolenie a rybacy jebia sieciami i stawiaja zaki na ryby - a co oni huje nie klusuja po co placimy skladki jak oni niczym sie nie różnią niczym od klosownikow a co do klusownikow.Klusownicy stawiaja siatki im pod nosem a oni tego nie widza, siatki stawiaja po miedzy jachtami pod omega jezeli ktos wie gdzie to jest a to jest nie daleko FIRMY pod nazwa Gospodarstwo Rybackie IŁAWA sp z o.o. 14-200 IŁAWA UL. Sienkiewicza 28 i po co jakis klusownik ma plynoc daleko jak im stawia pod nosem a zreszta juz sie wkorwilem  moga sobie piatke przybic .A jeszcze na innych jeziorach pradem jebia TACY SA STRAZNICY Z IŁAWY MOZE KTOS SIE W KONCU ZA HUJI WEZMIE

POZRAWIAM    WSZYSTKICH   WEDKARZY

WACIUS
gregor2 (2011-05-06 07:52:)
Wykupiłem w tym roku zezwolenie na Jeziorak 240zł  z brzegu i co się dowiedziałem to jesli chciałbym iść na nockę to dodatkowo muszę wnieść opłate 320zł co daje 560zł i jeszcze w nocy niemożna wędkować od strony zachodniej totalna paranoja.
lessman (2011-09-08 13:52:)

Jezioro jest faktycznie wspaniałym miejscem dla żeglarzy ,ale i wprawny wędkarz nie będzie wracał do domu "o kiju". Nadal można złowić piękne szczupaki i sandacze - mówię o okazach pow. 2 kg. Wędkowanie z brzegu raczej dla amatorów grila. Trzeba poszukać górek wtedy można mieć kupę frajdy. Oczywiście ze względów dla każdego wędkarza normalnych, nie zdradzę swoich miejsc. Powiemtylko ,że ryby zaczynają się pojawiać dopiero za Sarnówkiem w kierunku na Siemiany i dalej.

Bądź wędkarzem - nie kłusolem !!!

Wladeczek (2011-12-01 19:18:)
Jak najbardziej polecam.Urozmaicona linia brzegowa woda atrakcyjna wędkarsko. Jak zanęcisz to napewno będzie świeża ryba na patelni. Cisza i spokój nawet w sezonie letnim. Naprawdę polecam jako wędkarz i żeglarz Pozdrawiam
(dotyczy łowiska: Jeziorak akwen eldorado)
ryglo3 (2012-02-08 22:37:)
potwierdzam że jezioro piękne . co do ryb to niestety porażka ze względu na kłusownictwo jakie można tam zobaczyć !!! tydzień wędkowania i poza leszczami do 25 cm kompletnie nic ! (dotyczy łowiska: Jeziorak akwen eldorado)
PiernikTorunski (2012-05-21 23:39:)
Ale plener,ja tam lubię takie klimaty, no jeszcze żeby rybka brała, lepiej gorzej ale żeby brała. Pzdr. (dotyczy łowiska: Jeziorak akwen eldorado)
kefin (2012-07-15 20:08:)
Witam! Właśnie wróciłem z tygodniowego pobytu na Jezioraku. Jestem bardzo miło zaskoczony z uwagi na obfitość ryb w tym jeziorze. Łowiłem z łodzi na bacik oraz na grunt z brzegu. Najwięcej było okoni do 30 cm. Bardzo dużo krąpi, krasnopiór i płoci około 20 - 25 cm. Leszcze do 40 cm (wieczorem). Kilka sandaczy. Polecam! (dotyczy łowiska: Jeziorak akwen eldorado)
wojtoos27 (2013-04-21 16:51:)
Panowie... Jeziorak to super miejsce, żeby pobawić się z leszczem o ile ktoś ma swoje patenty ;> (dotyczy łowiska: Jezioro Jeziorak koło Iławy)
Noithan (2014-08-18 13:32:)
Witam, Powiem tylko, że łowię nad Jeziorakiem od kilkudziesięciu lat i to co się tam dzieje to jest więcej niż tragedia. Gratuluje gospodarzowi wody skutecznego wytępienia ryb - bo nie można tego inaczej nazwać niż wytępieniem. Bez wielodniowego przygotowania nie macie co liczyć na konkretne ryby - konkretne tz. ok. 1kg. Jeżeli chodzi o spinning to jeżeli będziecie mieli dużo szczęścia + wszystkie znaki na ziemi i niebie będą wskazywać, że to jest dzień na drapieżnika to może złapiecie kilka okonków do 30 cm jakiegoś szczupaczka 1kg - 2kg. sandacza do 1,5kg (te po 1,5kg zdarzają się bardzo rzadko). Tyle można na dzień dzisiejszy napisać o Jezioraku :-( (dotyczy łowiska: Jezioro Jeziorak )
gruby9090 (2015-01-26 23:17:)
W tym roku w sierpniu nam sie zerwał ładny szczupak koło 5 kg + a tak to max trafił sie jeden 70 cm sandacze to krasnale najwiekszy przez cały sezon 45 cm ale widzialem ludzi co z gruntu ładne sanadacze łapali ale tępią rybe ostroo codzienie siaty w tej jesieni to codziennie wszedzie siaty na całe jezioro. (dotyczy łowiska: Jezioro Jeziorak )
marecki1973 (2015-07-24 12:07:)
Witam. Niestety opinie zamieszczone przez kolegów powyżej są jak najbardziej rzetelne. Wędkuję na Jezioraku od 30 lat. Tu o okazach ryb można mówić już tylko w starych opowieściach wędkarskich. Szlachetnych gatunków brak. Obecnie złowicie tu tylko drobnicę. Oczywiście bywają wyjątki potwierdzające regułę (trzeba mieć dużo czasu). Na szczęście przepiękny krajobraz pozostał. (dotyczy łowiska: Jezioro Jeziorak )
slawekkiel17 (2015-11-27 06:20:)
Szkoda, przyjezdzalem do Ilawy w latach 70-tych, jako maly chlopak. Lowilem z pomostu piekne okonie, sluchalem opowiesci ojca i dziadka o wielkich sandaczach i szczupakach. Komu to przeszkadzalo?. ****5-ka (dotyczy łowiska: Jezioro Jeziorak )
garbuss (2015-12-27 19:58:)
Witam, łowię na Jezioraku od okołu 15 lat. Pamiętam lata 90' i wędkarzy z Niemiec oraz całej Polski. Przyjeżdżali złowić okaz życia i odpocząć w pięknie Mazurskiej przyrody. Udawało im się to ale mniej więcej do początków 2000r. Niestety mocarze gospodarstwa rybackiego iława skutecznie wytępili wszystko co się rusza. Dając pozwolenia rybakom na to żeby bili rybę prądem, stawili kilometry siatki wzdłuż i w szerz, trałowali tak jak robi się to na morzu czy oceanie zadanie to nie było trudne. To jest SKANDAL!!! Niby buduje się specjalne korytarze przy autostradach żeby szczury mogły pod nimi przechodzić a nikt kompletnie nie robi nic żeby uchronić Jeziorak przed pazernością prezesa pgr Iława, który to jeszcze ponoć dodał że nie zostawi po sobie żywej żaby!! Wybaczcie Państwo podniosły ton, ale nie da się inaczej...zwłaszcza kiedy widzi się w sprzedaży w okresach ochronnych sandaczyki po 30-40 cm, albo opasłego grubasa który z fajką w gębie pod przyzwoleniem pgr zabija co się da. Gdzie ochrona środowiska!!?? (dotyczy łowiska: Jezioro Jeziorak )
Noithan (2020-08-18 09:58:)
Jeżeli kogoś interesuje czy na Jezioraku się coś zmieniło to NIESTETY ale zdecydowanie się pogorszyło :( Polecam jezioro do żeglowania ale o rybach to raczej zapomnijcie. W związku z zaistniałą sytuacją pandemi mam to szczęście, że moge pracować zdalnie więc siedzę nad Jeziorakiem od maja. Tak tragicznego sezonu to jeszcze nie było :( (dotyczy łowiska: Jezioro Jeziorak )