Wiadomości: Koło PZW Bolesławiec Ciernik

powrót na stronę koła

Szczupaki z płytkiej wody

Szczupaki z płytkiej wody Po wczesnej wiośnie poświęconej na zasiadki ze spławikiem i gruntem w końcu nadszedł maj. Jak zapewne znaczna część wędkarzy więcej czasu spędziłem na uganianiu się za centkowanym drapieżnikiem. Łowiłem na żwirowniach położonych wokół Bolesławca. Niestety pogoda nie rozpies…

Kołowrotek Mikado Iron Reel – testW tym tekście chciałbym podzielić się z wami moją opinią na temat Mikado Iron Reel 3009fd. Jest to uniwersalny kołowrotek, który został przeze mnie zastosowany przy spinningu. Został podpięty do wędki Mistrall Aqua Spin, cw,5-25, 270cm(opis wędki jest również …

2 szczupaki w Święto FlagiW końcu upragniony początek sezonu szczupakowego. Wieczór poprzedzający 1 Maja spędzam na wielokrotnym przeglądaniu mojego pudełka z przynętami. Nie mogę się doczekać kiedy znów stanę nad wodą z moją szczupakowi szpadą w dłoni. Niestety nie wszystko poszło tak jak sobie zap…

Początek sezonu z niespodziankąPogoda dopisywała już od dłuższego czasu, więc postanowiliśmy rozpocząć sezon spinningowy na żwirowniach. Byliśmy już wcześniej na rzece ale nie dopisało nam szczęście. Napełnieni nadzieją i z uśmiechem na ustach ruszyliśmy, wyposażeni w nasze szpady, nad wodę. Dnia …

Żwirownia to nie tylko rybyWitam!Dzisiejszy wpis chciałbym poświęcić urokom jakim możemy przyjrzeć się w czasie oddawania się naszej pasji, czyli wędkarstwu.Szczególnie teraz, jesienią naszym wyprawom towarzyszą wspaniałe okoliczności natury. Liście na drzewach zaczynają przybierać najróżniejsze bar…

Majowe zmaganiaW końcu nadszedł weekend majowy. Niestety pogoda znacznie odbiegała od ideału. Cały czas padało i było dość zimno. Mimo wszystko ja i kolega postanowiliśmy spróbować swoich sił w spinningowych potyczkach.1 MajNareszcie nad wodą z pudełkiem szczupakowych przynęt. W kwietniu wyrabiałem …

Moja przygoda z Mistrallem zaczęła się 3 sezony temu. Po paru latach łowienia na spławik postanowiłem na poważnie spróbować swoich sił w spinningu. Po roku łowienia pickerem postanowiłem kupić sobie sprzęt zadecydowany tej własnie metody. Chciałem łowić tym wędziskiem głównie szczupaki i okonie …

Witam!W końcu w domu. Po obozie oraz pobycie u dziadków, gdzie nie miałem możliwości wędkować. Z tego powodu bardzo się cieszyłem. W weekend szybki telefon do kolegi Michała(na portalu fasolus) z propozycją wyjazdu na rybki. Decyzja była natychmiastowa poniedziałek 4. 30 pod biedronką. Nasz cel szcz…

Temperatura powietrza 24 stopnie Celsjusza.Ciśnienie 1020 hPa.Wiatr 9km/h.Takie ,,parametry posiadał dzisiejszy dzień tj.10.05.2012.Po dotarciu nad wodę wydawało by się,że dzisiejszy dzień zaliczony będzie do tych ,bez rybnych'.Po pół godzinnym spinningowaniu na gumy przerzuciłem się na wahadła od P…

Witam.Dzisiaj tj.1 maja 2012 wybrałem się samotnie na pobliską żwirownie w poszukiwaniu majowego szczupaka.O 7.00 wyjechałem z domu i po 15 minutach byłem już na miejscu.Na powierzchni widać było ,spławiające się ryby'.Natychmiast zarzuciłem obrotówkę od jaxona rozm.2(złota,holo select) i ku mojemu …

W artykule zawarte są fajne zdjęcia.Poranny Leszcz W sobotę 3 września umówiłem się z dwoma kolegami na ryby. Naszym łowiskiem była Żwirownia Zabobrze w Bolesławcu. Żwirownia jest bardzo zarośnięta przez wodorosty, które unoszą się na powierzchni wody. Obudziłem się o 5;25 za oknem panowała komplet…

W końcu weekend. Razem z wujkiem, zapalonym wędkarzem, wybraliśmy się na ryby.Dnia 03.04.2011r. o godzinie 7;00 do drzwi zapukał wujek. Szybko wziąłem sprzęt i spakowałem do samochodu. Po około 20 minutach dotarliśmy na łowisko, którym był Bóbr we Włodzicach Wielkich. W tej miejscowości rzeka wypł…

Jazgarz „ruski” sandacz.Należy on do ścisłego grona ryb, których wędkarze darzą wyjątkową niechęcią. Chociaż jest nieco podobnie ubarwiony z sandaczem wygląda jak jego złośliwa karykatura.Pochodzi on z tej samej rodziny ryb co okoń i sandacz jednak nie ma żadnego znaczenia gospodarczego…

Temperatura wpisana w życie ryb.Stwierdzając, że ciepło jest jedynym czynnikiem stymulującym lub hamującym ryb, jesteśmy w błędzie. Razem z nim musimy uwzględnić też inne bodźce takie jak:- światło (długość dnia)-stopień natlenienia wody-oraz dynamikę wody Jednym słowem musimy umieć „czytać wo…

Witam serdecznie!Jest to mój pierwszy wpis więc proszę o wyrozumiałość.Pewnego sierpniowego dnia będąc na wakacjach nad jeziorem Lubikowskim postanowiłem wybrać się na ryby. Decyzja podjęta została momentalni z powodu nudy, a że do pomostu z ośrodka był rzut beretem to chwilę potem byłem na łowisku.…