Wiadomości: Koło PZW Lubsko 3

powrót na stronę koła

Testy dla młodzieży

19 marca 1950 roku powołano do życia Polski Związek Wędkarski (PZW) i w związku z tym, od jakiegoś czasu w tym dniu obchodzimy również Dzień Wędkarza.Dnia 19 marca 2010 roku zebraliśmy się na kolejnym spotkaniu szkółki wędkarskiej dzieci i młodzieży "Sumik" w Lubsku. Postanowiliśmy, że w tym tak dla…

Na ostatnich zajęciach przerabialiśmy bacika czyli metodę skróconego zestawu. Tym razem wędka nam się wydłużyła do 13 metrów. \"Tyczkę\" czyli metodę skróconego zestawu zaprezentowali nam zaproszeni goście, czyli prezes koła nr3 Patryk Błaszczak i sekretarz koła nr3 Robert Perdoch. Panowie opowiedz…

Dziękujemy bardzo firmie RELAX za okazanie wsparcia w postaci przynęt gumowych do metody spinningowej, które traktujemy jako wyraz Państwa dobroci i chęci propagowania idei wędkarstwa wśród dzieci i młodzieży. Dzięki Państwa pomocy możemy edukować młodzież na wyższym poziomie. O efekcie najlepiej św…

Siódme spotkanie już za nami. Rozpoczęliśmy od poznawania stref wody i ich mieszkańców. Jako, że mamy okres zimowy poruszyliśmy temat wędkarstwa pod lodowego, a przede wszystkim bezpieczeństwa na tego typu wyprawach. Uczuliliśmy by bez zgody osoby dorosłej nie wchodzić na lód, a najlepiej omijać tak…

Ostatnie nasze spotkanie w tym roku uczciliśmy małą wspólną wigilią. Może nie taką jak w domach ale wszyscy byliśmy zadowoleni. W przeddzień przygotowaliśmy z Mariuszem i paniami z biblioteki wspaniałą choinkę. Jak widać na zdjęciach jest to drzewko w paru kolorach czyli: zieleń -przyroda, niebieski…

Pierwsza wspólna wycieczka za nami. W dniu 04.12.09r udaliśmy się z dziećmi do Miejskiej Oczyszczalni Ścieków w Lubsku. Celem wycieczki było uświadomienie w jakim celu powstają takie zakłady i jakie mają znaczenie w ochronie środowiska. W sumie bez opiekunów zebrało się 18 'sumików' i 3 opiekunów. O…

W dniu dzisiejszym (30.10.2009r), w Bibliotece Publicznej Miasta i Gminy Lubsko, odbyło się pierwsze w historii naszego miasta, otwarcie Szkółki Wędkarskiej Dzieci i Młodzieży 'SUMIK'. Szkółka powstała z myślą o młodych i chętnych adeptach tego wspaniałego hobby, jakim jest wędkarstwo. Na pierwsze s…

Zbliża się koniec zimowego wędkowania,dlatego postanowiłem dzisiaj wyjść na ostatnie podlodowe moczenie kija.Zdaję sobie sprawę z tego,że lód nie jest już tak gruby i twardy jak w momencie siarczystych mrozów,ale można jeszcze z rozwagą na niego wejść.Wędka gotowa,zakupy porobione(pinka,ochotka i cz…

Aż strach pomyśleć co czeka nasze łowiska za kilkanaście lat.W dobie szybkiego rozwoju techniki ludzie zapominają o podstawowych zasadach prawidłowego korzystania z łona natury.Przy każdej wyprawie wędkarskiej dopada mnie bulwersujący widok pozostawionych śmieci na stanowiskach wędkarskich przez "w…