Jezioro Więcborskie

/ 14 komentarzy / 3 zdjęć


Jezioro Więcborskie położone na Pojezierzu Krajeńskim ma powierzchnię 194 ha i zalicza się do największych na Pojezierzu.



Jest to jezioro typu zastoiskowego tzn. że gromadza się w nim lody topniejącego lodowca ostatniego zlodowacenia.

Przepływa przez jezioro rzeka Orla.



Brzegi jeziora są siedliskiem wielu gatunków ptaków, takich jak: kormorany, czaple, żurawie.

Natomiast wody jeziora także kryją dużo gatunków ryb. Są to m.in.: liny, węgorze, sumy, sielawy, sandacze, okonie, sieje, karasie, miętusy, płocie, cierniki, jazgary, kiełbie, wzdręgi, dzikie karpie, amury, tołpygi, leszcze, krąpie.



Dookoła jeziora rosną przepiękne lasy. Dobrze pamiętać, że roślinność przybrzeżna jest pod ścisłą ochroną.



Jezioro Więcborskie opis łowiska:

Akwen: Jezioro Więcborskie »
GPS: N 53o 20' 40" E 17o 30' 58"
Położenie: Województwo: Kujawsko-Pomorskie » Powiat: Sępoleński »
Właściciel: Okręgi / Woda PZW: Okręg PZW Bydgoszcz » (zobacz porozumienia Okręg PZW Bydgoszcz 2024r »)
Noclegi w pobliżu: Więcbork - meteor
Tagi łowiska: KUJAWSKO-POMORSKIE JEZIORA, JEZIORA Okręg PZW Bydgoszcz

 

4
Oceń
(11 głosów)

Jezioro Więcborskie mapa:



- opinie i komentarze

drobertodroberto
0
Na mapach pokazane sa dwa zbiorniki jeziora Więcborskiego (to drugie popularnie nazywane jest podobno jeziorem Młyńskim) czy obydwa należą do PZW Bydgoszcz? Gdzie lepiej łowić? (2009-04-08 23:55)
dinek100dinek100
0

Obydwa naleza do PZW Bydgoszcz. I jezioro młynskie i więcborskie obfituje w ryby roznego gatunku tylko trzeba trafic w dzien kiedy ryba żeruje. Mozna sie spodziewac ładnych leszczy jak i ploci gruntowych. Są liny , karpie tylko trzeba sie nastawic na ten gatunek ryby i wyczekac :P                                               


                                                                             Połamania Kija :PP


(2011-06-22 16:24)
dinek100dinek100
0

Tak obydwa naleza do PZW :P


(2011-09-05 15:41)
kojankojan
0
szukam mapy tego jeziora,proszę o pomoc. (2012-04-01 13:20)
u?ytkownik109116u?ytkownik109116
0
Wielkie gówno tam jest . Tylko drzewa wycinają i chodniki kładą . (2012-04-02 00:37)
u?ytkownik109116u?ytkownik109116
0
ŻADNEJ SIEI TAM NIE MA . (2012-04-02 00:37)
u?ytkownik111753u?ytkownik111753
0
Do autorki : NIE MA TAKIEGO GATUNKU JAK "JAZGAR " A JEST JAZGARZ. NIE M W POLSCE CZEGOŚ TAKIEGO JAK 'DZIKI KARP " A JEST FORMA HODOWLANA UZYSKANA NA DRODZE WIELOLETNIEJ SELEKCJI I KRZYŻOWANIA SIĘ GENÓW RYB HODOWANYCH W STAWACH . KARP ŻYJĄCY W NATURZE NP W WODACH DUNAJU TO SAZAN , CZYLI CORAZ RZADSZY JUŻ DZIŚ GINĄCY PRZODEK HODOWLANEGO PASZAKA , KTÓREGO WPUSZCZA SIĘ WSZĘDZIE NA CHAMA -NISZCZĄC EKOSYSTEMY LOKALNE. KARP NIE ROZMNAŻA SIĘ POLSCE ( OPRÓCZ SPECJALNIE PRZYGOTOWANYCH PŁYTKICH , SZYBKO NAGRZEWAJĄCYCH SIĘ STAWÓW , WYŚCIEŁANYCH TRAWĄ CO IMITUJE TERENY ZALEWOWE , POTRZEBNE DO ROZRODU RYBIE RZECZNEJ (TAK TO NIE POMYŁKA ) , JAKĄ JEST KARP !!! W ZWIĄZKU Z TYM ,ŻE KARP NIE ROZMNAŻA SIĘ - TRUDNO TUTAJ MÓWIĆ O TZW " POPULACJI " U KTÓREJ PODSTAW PRZECIEŻ LEŻY PRZEKAZYWANIE GENÓW , CIĄGŁOŚĆ LINII GENETYCZNEJ . KARP TO TYLKO AREAŁ CZYLI PRZEŁOŻENIE MODELU STAWOWEGO NA WARUNKI NATURALNE - ZE SZKODĄ DLA WÓD ! NASTĘPNA SPRAWA : W JEZIORZE TYM PRAWDOPODOBNIE : NIE MA ŻADNEJ SIEI , TROCI JEZIOROWEJ ITP - GDYŻ MEZOTROFIA A NAWET POCZĄTKI WYRAŹNEJ EUTROFII ZWIĄZANE SĄ TAKŻE Z WARUNKAMI BYTOWYMI UNIEMOŻLIWIAJĄCYMI ROZWÓJ POPULACJI TEJ RYBY ( MIN DEFICYTY TLENOWE , OBSZARY BEZTLENOWE DNA, DUŻA ZAWARTOŚĆ BIOGENÓW , SPORE ZAMULENIE DNA , KARP I AMUR PRZYSPIESZAJĄCY EUTROFIZACJĘ A CO ZA TYM IDZIE ZUBOŻAJĄCE EKOSYSTEM ITD ITD. (2012-04-19 23:58)
u?ytkownik111753u?ytkownik111753
0
Do autorki : NIE MA TAKIEGO GATUNKU JAK "JAZGAR " A JEST JAZGARZ. NIE M W POLSCE CZEGOŚ TAKIEGO JAK 'DZIKI KARP " A JEST FORMA HODOWLANA UZYSKANA NA DRODZE WIELOLETNIEJ SELEKCJI I KRZYŻOWANIA SIĘ GENÓW RYB HODOWANYCH W STAWACH . KARP ŻYJĄCY W NATURZE NP W WODACH DUNAJU TO SAZAN , CZYLI CORAZ RZADSZY JUŻ DZIŚ GINĄCY , AZJATYCKI -PRZODEK HODOWLANEGO PASZAKA , KTÓREGO WPUSZCZA SIĘ WSZĘDZIE NA CHAMA -NISZCZĄC EKOSYSTEMY LOKALNE. KARP JAKO OBCY GATUNEK - NIE ROZMNAŻA SIĘ POLSCE ( OPRÓCZ SPECJALNIE PRZYGOTOWANYCH PŁYTKICH , SZYBKO NAGRZEWAJĄCYCH SIĘ STAWÓW , WYŚCIEŁANYCH TRAWĄ CO IMITUJE TERENY ZALEWOWE , POTRZEBNE DO ROZRODU RYBIE RZECZNEJ (TAK TO NIE POMYŁKA ) , JAKĄ JEST KARP !!! W ZWIĄZKU Z TYM ,ŻE KARP NIE ROZMNAŻA SIĘ - TRUDNO TUTAJ MÓWIĆ O TZW " POPULACJI " U KTÓREJ PODSTAW PRZECIEŻ LEŻY PRZEKAZYWANIE GENÓW , CIĄGŁOŚĆ LINII GENETYCZNEJ . KARP TO TYLKO AREAŁ CZYLI PRZEŁOŻENIE MODELU STAWOWEGO NA WARUNKI NATURALNE - ZE SZKODĄ DLA WÓD ! NASTĘPNA SPRAWA : W JEZIORZE TYM PRAWDOPODOBNIE : NIE MA ŻADNEJ SIEI , TROCI JEZIOROWEJ ITP - GDYŻ MEZOTROFIA A NAWET POCZĄTKI WYRAŹNEJ EUTROFII ZWIĄZANE SĄ TAKŻE Z WARUNKAMI BYTOWYMI UNIEMOŻLIWIAJĄCYMI ROZWÓJ POPULACJI TEJ RYBY ( MIN DEFICYTY TLENOWE , OBSZARY BEZTLENOWE DNA, DUŻA ZAWARTOŚĆ BIOGENÓW , SPORE ZAMULENIE DNA , KARP I AMUR PRZYSPIESZAJĄCY EUTROFIZACJĘ A CO ZA TYM IDZIE ZUBOŻAJĄCE EKOSYSTEM ITD ITD. (2012-04-20 00:00)
pele96pele96
0
Mieszkam w Więcborku i prawie codziennie chodzę na to łowisko. Nie zgodzę się że są w tym jeziorze sieje, sielawy. Jeżeli chodzi o sumy, tołpygi i sandacze to zapewne są, ale jest ich bardzo mało ponieważ ja nigdy ich nie złapałem na tych jeziorach oraz pytałem się wielu wędkarzy i żaden z nich tych gatunków nie złapał. Można złapać na tym łowisku ładne płocie, wzdręgi , krąpie , leszcze , liny, szczupaki, okonie rzadziej certy i karpie i bardzo rzadko karasie. (2012-05-16 17:06)
u?ytkownik109116u?ytkownik109116
0
"Mieszkam w Więcborku i prawie codziennie chodzę na to łowisko. Nie zgodzę się że są w tym jeziorze sieje, sielawy. Jeżeli chodzi o sumy, tołpygi i sandacze to zapewne są, ale jest ich bardzo mało ponieważ ja nigdy ich nie złapałem na tych jeziorach oraz pytałem się wielu wędkarzy i żaden z nich tych gatunków nie złapał. Można złapać na tym łowisku ładne płocie, wzdręgi , krąpie , leszcze , liny, szczupaki, okonie rzadziej certy i karpie i bardzo rzadko karasie. [2012-05-16 17:06] " CERTY W JEZIORZE WIĘCBORSKIM ?? CHŁOPIE ZASTANÓW SIĘ ZANIM COKOLWIEK NAPISZESZ , TO CHYBA POMYŁKA.CERTY SPOTYKA SIĘ BARDZO RZADKO , TYLKO W KILKU JEZIORACH POMORZA ZACHODNIEGO WSCHODNIEGO. JEST RYBĄ RZEK NIZINNYCH . FORMA GŁÓWNA TEJ RYBY TO W DODATKU RYBA WĘDROWNA (ŻEROWISKA W MORZU , TARLISKA W RZEKACH ). DO TARŁA NIEZBĘDNE SĄ JEJ MIEJSCA Z PRZEPŁYWEM WODY I ŻWIROWATYM DNEM RZEKI ! W OGÓLE DOŚĆ RZADKO SPOTYKA SIĘ FORMY OSIADŁE TEJ RYBY, A JESZCZE RZADZIEJ CERTĘ W JEZIORACH NIZINNYCH . WIETRZĘ TUTAJ POMYŁKĘ . TO JUŻ PRĘDZEJ JAZIA BYM SIĘ SPODZIEWAŁ SPOTKAĆ NIŻ CERTĘ ! TO Z PEWNOŚCIĄ POMYŁKA . JESTEM Z NATURY SCEPTYCZNY - TYM BARDZIEJ ,ŻE LUDZIE CZASEM WĘDKUJĄ NAWET DOŚĆ INTENSYWNIE A NA RYBACH SIĘ NIERAZ NIE ZNAJĄ . (2012-06-17 22:30)
u?ytkownik123379u?ytkownik123379
0
"Mieszkam w Więcborku i prawie codziennie chodzę na to łowisko. Nie zgodzę się że są w tym jeziorze sieje, sielawy. Jeżeli chodzi o sumy, tołpygi i sandacze to zapewne są, ale jest ich bardzo mało ponieważ ja nigdy ich nie złapałem na tych jeziorach oraz pytałem się wielu wędkarzy i żaden z nich tych gatunków nie złapał. Można złapać na tym łowisku ładne płocie, wzdręgi , krąpie , leszcze , liny, szczupaki, okonie rzadziej certy i karpie i bardzo rzadko karasie. " CERTY .... Puknij się w dekiel . Gdzie, tam certy ! (2012-06-18 21:20)
u?ytkownik124872u?ytkownik124872
0
"liny, węgorze, sumy, sielawy, sandacze, okonie, sieje, karasie, miętusy, płocie, cierniki, jazgary, kiełbie, wzdręgi, dzikie karpie, amury, tołpygi, leszcze, krąpie. " Jakie dzikie karpie ! Nie ma czegoś takiego jak "dziki karp " w Polsce , gdyż jest to ryba obcego pochodzenia . Obecna forma karpia to hodowlana , uzyskana na drodze selekcji genów wyjątkowo przydatnych w hodowli ! Nie spotyka się tej ryby w naturze , w Polsce - karpie , które są w polskich wodach - dostały się tam albo na skutek zarybień ( ze szkodą dla środowiska ) bądź też w wyniku ucieczki ze stawu ! Jest to ryba , która nie może żyć samodzielnie w polskiej strefie klimatycznej : nie rozmnaża się ,żyje kosztem innych , rodzimych organizmów , wywołuj istotne szkody w wodzie danego zbiornika lub rzeki ! KIEDYŚ I W ORLEJ I W JEZIORZE WIĘCBORSKIM BYŁY MIĘTUSY ,ALE O TYM AUTOR TEGO DENNEGO ARTYKUŁU NIE WSPOMNI , BO CHYBA W OGÓLE NIE WIE ,ŻE TAKA RYBA ISTNIEJE ! KARP JEST RYBĄ RZECZNĄ , PONIEWAŻ I DZIKI KARP ( SAZAN ) , KTÓREGO OJCZYZNĄ JEST POŁUDNIOWO -WSCHODNIA I ZACHODNIA AZJA - JEST RYBĄ ŻYJĄCĄ W WODACH RZEK MIN DUNAJU ! WBIĆ TO SOBIE DO ŁBA I GŁUPOT NIE PISAĆ ! "JAZGARY " - JAKIE DO CHOLERY JAZGARY ! JEST JAZGARZ - RYBA Z RODZINY OKONIOWATYCH ! JAKIE CERTY : CERTA TO RZECZNA RYBA WĘDROWNA . JEDYNA RZEKA , KTÓRA TAM PRZEPŁYWA ( ORLA ) ZOSTAŁA NIESTETY TAK ZNISZCZONA PRZEZ MELIORACJĘ , ROLNICTWO I PRZEPOMPOWNIĘ SZYNWAŁD ,ŻE NIE MA TAM PRAWIE PŁOTEK , UKLEJEK CZY CIERNIKÓW - A CO DOPIERO CERTY , KTÓRE I TAK RACZEJ UNIKAŁYBY JEZIORA . JEST TYLKO KILKA W POLSCE JEZIOR GDZIE ŻYJE MAŁA POPULACJA CERTY. JEDYNIE JAKIŚ SUM , MÓGŁ SIĘ TAM EWENTUALNIE ZACHOWAĆ - CO JEST TEŻ MOCNO NIEPEWNE . Z pewnością jednak nie ma tam : ani siei ani sielawy (2012-06-27 21:02)
adi415adi415
0
Spoko miejsce! Ludzie wpożądku. I jak się chce to da się coś złowić. 3x Okoń 22cm 20cm 17cm spacerkiem dookoła:-) (2012-07-14 12:06)
mieczyslaw-galomieczyslaw-galo
0
Nie wiem jak ryby , ale zjeżdżalnia jest zarąbista . (2015-01-21 23:56)

skomentuj ten artykuł

Zobacz podobne wpisy