Zalew Rogów

/ 22 komentarzy / 87 zdjęć


Zbiornik zaporowy na rzece Mroga. Nazywany potocznie „Zalew Rogów”, od pobliskiej miejscowości Rogów. Malowniczo położony w dolinie rzeki, otoczony lasem. Dojazd z trasy nr 72 Łódź – Rawa Mazowiecka. Zjazd z trasy na odcinku Przecław – Rogów. Niewielki parking w pobliżu samego zalewu.

W zbiorniku dominującym gatunkiem jest Karp i Karaś srebrzysty. Jest też: Płoć, Leszcz, Jaź, Okoń, Szczupak, Lin i Sandacz. Niestety spotyka się Wydry!
Połów tylko z brzegu metodą spławikową i gruntową. Zakaz spinningowania. Na żywca można łowić. Część zbiornika oddzielona na tzw. „Tarliska ochronne”. Teren tarlisk oznakowany tablicami, obowiązuje tam całkowity zakaz połowu przez cały rok.
Zbiornik dopuszczony do połowu dla członków Okręgu PZW Skierniewice oraz Oręgu PZW Piotrków Trybunalski. Dla pozostałych wędkarzy obowiązują dodatkowe opłaty zgodnie z porozumieniami między kołami PZW.

Aktualizacja:
Od roku 2011 r. połów ryb na tym zbiorniku zgodnie z Regulaminem PZW czyli metoda spinningowa jest dozwolona!



Zalew Rogów opis łowiska:

Akwen: Zbiornik Rogów »
GPS: N 51o 48' 12" E 19o 50' 31"
Położenie: Województwo: Łódzkie » Powiat: Brzeziny » Gmina: Rogów
Właściciel: Okręgi / Woda PZW: Okręg PZW Skierniewice » (zobacz porozumienia Okręg PZW Skierniewice 2020r »)
Regulamin połowu:Zakaz spiningowania. Połów na żywca dozwolony.
Połów tylko z brzegu. Metoda: spławik i gruntowa.
Karp wymiar ochronny 35 cm. limit 2 szt.
Szczupak i Sandacz wymiar ochronny 50 cm. limit - 2 szt. łącznie.
Całkowity zakaz połowu na wydzielonych tarliskach ochronnych.
Noclegi w pobliżu: Brzeziny - meteor
Tagi łowiska: ŁÓDZKIE ZALEWY, ZALEWY Okręg PZW Skierniewice

 

3.9
Oceń
(41 głosów)

Zalew Rogów mapa:

Jak było dziś na rybach?

Dodaj swoją relację



- opinie i komentarze

rysiek38rysiek38
0
po zdjeciach widze ze woda ciekawa,chodnikow nad woda niewidac wiec czemu zakaz spinningu ???chcialbym poznac uzasadnienie (2009-03-06 19:34)
von_trzmielkevon_trzmielke
0
Też bym chciał poznać uzasadnienie. Teraz to nowy zbiornik - ma jakieś trzy lata. Stary zalew powstał w latach siedemdziesiątych i już wtedy był zakaz spiningowania. Tam przebywają tylko wędkarze, jest nawet zakaz kąpieli. (2009-03-06 19:40)
hubihubi
0
Ze zdjęć widać że jest całkiem fajnie ale dla czego nie wolno spinngowac dyskryminacja jakie u nas w kraju są głupie przepisy,pozdrawiam. (2009-03-07 10:46)
swiezyswiezy
0
Piękne łowisko aż chce się rzucić spinningiem , byłem tam . Czemu tego zrobić nie można ? Może niema chętnych na spinning ? musicie koniecznie to zmienić to stereotyp że spiningiem wyłowi się wszystko ! U nas w okolicy już takie zakazy znieśliśmy . Pozdrawiam .... (2009-03-07 22:23)
użytkownik8975użytkownik8975
0
Byłem tu kilkanaście lat temu,może wpadne przy okazj.Niewiem tylko czy ta dopłata mnie nie odstraszy.To znowu zwykła komercja a ztym najchętniej zgodzić się niemogę.Wszystkie wody nasze są i tak powinno być wszędzie.
kilkanaście lat temu ,dostałemtu na żywca szczupaczka i nim go wyjołem z wody do okoła stało kilku miejscowych z miarkami w garści. Czy to zawiść czy nikomu obcemu tu nie ufają (2009-03-12 15:32)
von_trzmielkevon_trzmielke
0
I tak jest do dnia dzisiejszego. Jeśli jesteś z innego koła to możesz być pewny kontroli. Wystarczy postawić samochód na rejestracji z innego rejonu, a momentalnie będziesz dokładnie kontrolowany. Tak więc jeśli chcesz tam łowić to opłaty sprzęt i metoda połowu - zgodnie z regulaminem tego łowiska! (2009-03-14 09:39)
użytkownik8975użytkownik8975
+1
wtakim razie przy wjeżdzie z szosy ustawcie wielką tablice-TYLKO DLE MIEJSCOWYCH.
sory nie przyjade,bo tam gdzie każdy obcy to wróg-musi być sielanka.
pa pa pa (2009-03-16 16:13)
dankomdankom
0
Kontrole nastawione są tylko i wyłącznie na pseudo wędkarzy. Którzy obcinają wąsy karpiom i uważają że to karasie. Wędkują niezgodnie z regulaminem (2 wędki + spining) oraz tkz: mięsiarze. Więc każdy kto wędkuje zgodnie z regulaminem jest mile widziany na naszym zbiorniku. Zbiornik położony jest w lesie więc ciągłe kontrole (2-3 razy dziennie) odstraszają kłusowników i pseudo wędkarzy. Do której grupy zalicza się kolega???? Wędkarz- czy pseudo??? (2009-04-05 17:50)
von_trzmielkevon_trzmielke
0
Niestety nie mogę zaliczyć się do żadnej z tych grup. Łowię tylko metodą spiningową a na tym zbiorniku jest zakaz spiningowania. Tak więc dla mnie ten zbiornik jest zamknięty. Nad czym ubolewam i jako spiningista nie mogę zrozumieć takiego postępowania miejscowego koła. (2009-04-05 17:58)
dankomdankom
0
von_trzmielke nie pisze tego do ciebie tylko do kolegi pawelka trochę przesadził z tym tekstem. ( wtakim razie przy wjeżdzie z szosy ustawcie wielką tablice-TYLKO DLE MIEJSCOWYCH. sory nie przyjade,bo tam gdzie każdy obcy to wróg-musi być sielanka) U nas każdy jest mile widziany. Kontrola zapobiega tylko pseudo wędkarzom. (2009-04-05 18:53)
von_trzmielkevon_trzmielke
0
Z tego wnioskuję, że spiningiści są pseudo wędkarzami.
Ciekawy jestem uzasadnienia wprowadzenie tego zakazu.
Jak masz dostęp do zarządu koła PZW w Rogowie to zapytaj o ten zakaz. (2009-04-05 19:20)
dankomdankom
0
Uzasadnieniem tego zakazu jest choćby to iż staw ma tylko 6,5ha więc jest to zbiornik mały. Nie wiem czy można się tu zasugerować tym że staw jest jeszcze młody. Ma chyba tylko 3 czy 4 lata. Ale według mnie wyjaśnieniem na to jest fakt iż jest on za mały. (2009-04-06 16:49)
von_trzmielkevon_trzmielke
-1
To żadne wyjaśnienie. Są mniejsze zbiorniki gdzie można spiningować.
To dyskryminacja spiningistów.
To metoda połowu przewidziana regulaminem.
Ale już nie pytaj w kole.
Jak będę w Zarządzie Głównym to zapytam - na jakiej podstawie można wprowadzić taki zakaz. (2009-04-06 18:13)
BohunBohun
0
Zbiornik w Rogowie nie należy do najwiekszych,presja wedkarzy jest tam ogromna. Aby zająć miejsce w dni wolne od pracy trzeba nocowac lub przyjechać o 3 rano. Jakoś nie wyobrażam sobie (na tym zbiorniku) siedzacych wedkarzy i biegajacych wśród nich gosci z blachą. Bedąc kilka razy na tym zbiorniku w niedziele,spora czesc okolicznej społecznosci decyduje sie na spedzanie wolnego czasu dodać do tego wedkarzy to juz jest tłoczno. Gdyby władze zdecydowały sie na zniesienie zakazu spiningowania trzeba by na etat zatrudnic jeszcze kilku ochroniarzy bo sytuacji konfliktowych byłoby bardzo dużo. Panowie spiningisci bez urazy w tym przypadku popieram zarząd koła Rogów. (2009-05-05 18:37)
von_trzmielkevon_trzmielke
-1
Bywam tam często i nie widziałem "obstawionego brzegu". To bzdura!
To zwykła zawiść miejscowych. Metoda spiningowa jest skuteczniejsza od żywcówki. po prostu boją się, że przyjezdni wyłapią im ryby! Regulamin przewiduje odpowiednie odległości i ten problem nie istnieje.
(2009-07-03 19:11)
von_trzmielkevon_trzmielke
-1
Teraz już nigdzie w tej okolicy nie można spiningować!
Na wszystkich zbiornikach na rzece Mrodze wprowadzono zakaz spiningowania.
Czyli:
Bogdanka, Rochna, Lisowice, Rogów, Józefów-Osiny, Mrożyczka.
To dyskrymkinacja spiningistów! (2009-08-05 11:54)
BohunBohun
+1

Szanowny kolego:

Własnie dlatego ze tak restrykcyjnie podchodzimy do naszych małych łowisk mamy jeszcze tam rybe.Na zbiornikach tego typu spiningistom zdecydowane NIE!

Masz racje ze spiningisci wytłuką rybe.

Z twoich wypowiedzi wynika ze masz niesamowitą chrapke na rybki w naszych zbiornikach.

Zapraszam na łowisko rogów lecz spining zostaw w domu.

 

(2010-02-14 12:31)
użytkownik10797użytkownik10797
0
Drodzy koledzy mam zamiar tasm przyjechać w piątek potrenować przed zawodami i mam pytanie czy aby na pewno ten zalew jest otwarty dla okręgu skierniewickiego?? Bo mi się wydaje że podlega pod okręg łódzki a tak to musiał bym dopłacać.
(2010-05-12 20:49)
maximartinmaximartin
+1
Popieram zakaz spinningu na tym zbiorniku.Zakaz połowu w wyznaczonym tarlisku-super pomysł.Ładne i ciekawe łowisko a że nie dla każdego?Są łowiska wybitnie spinningowe,a są i takie spławikowe.Nie chciałbym łowiąc meczówką żeby co chwilę ktoś rzucał mi błystką obok spławika na tak małym zbiorniku.I tu nie chodzi o to skąd jestem ani kto jest "miejscowy".Ja jestem z Łodzi,szacunek dla "miejscowych" że dbają o to łowisko. (2013-04-01 20:11)
melon 73melon 73
0
Był ktoś teraz na tym zbiorniku na rybkach? (2015-08-20 23:26)
spawn291spawn291
0
spore amury tam pływają i dużo leszcza (2015-12-19 22:09)
spawn291spawn291
0
spore amury tam pływają i dużo leszcza (2015-12-19 22:10)

skomentuj ten artykuł

Zobacz podobne wpisy