Zbiornik Jeziorsko

/ 25 komentarzy / 7 zdjęć


Jest to zbiornik retencyjny na rz. Warcie. i jednocześnie największy akwen w regionie łódzkim.
Jego powierzchnia to 42,3 km² i 202,8 mln m³ wody.
Utworzony został w 1986 roku przez spiętrzenie środkowego biegu Warty 12-sto metrową zaporą betonową, w celu regulacji przepływów rzeki i nawadniania terenów rolnych. Oprócz tego spełnia funkcję energetyczną, a tereny w około, jak i sam akwen spełnia funkcję rekreacyjną.
Na zbiorniku przeprowadzane są zawody Motorowodne.
Wody Warty zasiląjące zbiornik zaliczane są do III klasy czystości, natomiast opuszczające zbiornik do II, a nawet I klasy.
Jest położony na pograniczu powiatów poddębickiego, sieradzkiego oraz tureckiego (województwo wielkopolskie ). Miejscowość krańcowa na południu to Warta, a na północy Skęczniew, gdzie zlokalizowana jest zapora, przy której wybudowana została elektrownia wodna wykorzystana do wytwarzania energii (4,89 MW).
Dno jest zróżnicowane, począwszy od mulistego , po żwirowe i piaszczyste.

W Jeziorsku występuje sporo leszcza, najczęściej udaje się złowić nieduże sztuki, są i większe, ale trudno je zlokalizować. Ja osobiście bawię się w ich poławianie na drgającą szczytówkę z plaży w Popowie (wschodni brzeg). Bardzo lubię tę metodę, a jest to świetne miejsce na wypoczynek i właśnie takie wędkowanie. Występuję tu ładny karaś srebrzysty, ale ja nigdy go nie łowiłem. Płoć świetnie bierze na spławiczek z brzegu, a jednym z ciekawszych miejsc jest "bacikowa" zatoka w miejscowości Kościanki (zachodni brzeg). Ale trzeba wyczekać dnia w którym ryby wpłyną w zatokę, wtedy naprawdę jest co robić. Wiem od wędkarzy , że szczupaka można z powodzeniem zlokalizować na początku zalewu w okolicach miejscowości Warta, bo występuje tam mnóstwo starorzeczy, rzeka dzieli się w tamtych okolicach na wiele "rzeczek" i jest sporo przykos i innych zakamarków. Jest trochę sandacza, ale ogólnie ciężki do zlokalizowania (przynajmniej dla mnie). Okoń w tym wodnym świecie jest wszędobylski. Bardzo fajnie można na niego polować w okresie letnim, zanim woda jeszcze zakwitnie, brodząc w wodzie pomiędzy brzegiem a wyspą. Miejsce to usytuowane jest około 1,5 km od tamy na zachodniej stronie. W tym miejscu ta metoda, jest moja ulubioną. Jeśli trafię na stada okoni to ręka wieczorem chce odpaść, wtedy złapać można od małych pasiaków, aż po fajne garbusy. Suma także można wyciągnąć z tego łowiska, bywa czasem przyłowem podczas wspomnianej zabawy z okoniami. Występują tu okazy naprawdę spore. Słyszałem o takich wystających łbem i ogonem poza wannę w domu, ale sam potwierdzić tego nie mogę. Są tu też piękne amury i tołpygi oraz możemy już liczyć na dużego karpia, na sztuki koło 20 kg. Nawet w październiku jest sens nastawić się na misiaczki, a najlepszymi miejscami na jesień jest głębsza woda. Natomiast wiosną musimy karpi poszukać na płytkiej wodzie.




Zbiornik Jeziorsko opis łowiska:

Akwen: Zbiornik Jeziorsko »
GPS: N 51o 47' 27" E 18o 39' 42"
Położenie: Województwo: Łódzkie » Powiat: Sieradzki » Gmina: Warta
Właściciel: Okręgi / Woda PZW: Okręg PZW Sieradz » (zobacz porozumienia Okręg PZW Sieradz 2024r »)
Regulamin połowu:Obowiązuje regulamin PZW (okręg Sieradz)
Zakaz spinningowania w porcie Pęczniew.
Noclegi w pobliżu: Pęczniew - meteor
Tagi łowiska: ŁÓDZKIE ZALEWY, ZALEWY Okręg PZW Sieradz

 

4.2
Oceń
(26 głosów)

Zbiornik Jeziorsko mapa:



- opinie i komentarze

waldek45w1waldek45w1
0
Ryb to tam się za dużo nie połowi, coś na ten temat wiem bo jeżdże czasami. Ale za zaporą łowią ryby wędkarze z miejscowości Łódź i ciężko tam znaleźć miejsce, bo zmieniają się na telefon. Najczęstszą metodą połowu jest metoda na szarpaka co sam widziałem, lecz nikt na to nie zwraca uwagi. A GDZIE KONTROLUJĄCY???????? (2009-01-23 15:06)
murzyn11murzyn11
0
Widziałem jak łapią na szarpaka przyjeżdrza straż rybacka z policją oznakowanym radjowozem a kusownicy zdąrzyli pozbyć śię kotfic do szarpań strażnicy muszą przyjeżdrzać po cywilnemu by ukrući to kusownictwo (2009-01-26 17:38)
VITO73VITO73
0
Do --- waldek45w1 oraz murzyn11 oraz i inni podobnie myślący
Być może to co napisałem jest trochę ryzykowne lecz nie ryzykuje ten co nic nie robi
Jeśli jest duża rotacja na łowisku to znak że ryba bierze a to cieszy . Skoro nikt do ciebie nie dzwoni to postaraj się o takiego kolegę chyba że cię to nie interesuje- twoja sprawa.
Jeśli chodzi o kłusoli -szarpakowców to zamiast narzekać zrób sam coś z tym procederem. Nie namawiam do niczego lecz (Jeśli nie czujesz się na tyle silny jak Chuck Norris i nie masz wsparcia ze strony " Kompanii Braci" na łowisku a twój odstraszający głos jak LWI RYK na nic się zdaje) to w dobie tel. komórkowej załap za to co masz w kieszeni i przekręć chociażby na Policję .,zazwyczaj przyjeżdżają .Jeśli coś zrobisz w tym kierunku to jesteś gość nie leszcz który coś widzi lecz siedzi cicho i wyciera gile w krzakach .Jeśli poprosisz o pomoc (być może będę to ja lub któryś z moich kolegów) postaramy się przybyć ze wsparciem
Ewentualną przewagę liczebna wroga postaramy się przechytrzyć sprytem i odwagą na polu "boju" (2009-02-20 13:00)
Bartus1984Bartus1984
0
Witam Byłem na Jeziorsku 9 lipca w okolicach Siedlątkowa i Popowa. Niestety aktualnie się tam nie połowi, zbyt wysoka woda (nie widać plaży, a woda sięga na jedną trzecią klifu), a jeśli nie wieje wiatr to na tafli wody pojawia się Zielony Zakwit. Po drugiej stronie łowiłem na jednej z plaż w okolicy miejscowości Miłkowice, ale brań nie było. Woda również była wysoka. Zastanawiałem się kiedy można jechać aby trochę powędkować na Jeziorsku? Może we wrześniu będzie mniejsza woda?pozdrówki (2009-07-14 20:32)
u?ytkownik26041u?ytkownik26041
0

witam jeziorsko jako zbiornik zaporowy jest piekny tylko jest jedno ale tam juz ryb nie ma jest ich jak na lekarstwo ale za to mamy skutecznie dzialajace gospodarstwo rybackie ktore dziala od poczatku  powstania zbiornika i nalezalo by sie zastanowic kto zezwala na gospodarke rabunkowa dopuszczajac do zniszczenia takiej wody

(2010-05-14 21:52)
orion2573orion2573
0

popieram kolege VITO73 !!! choc ostatnio jak bywam na jeziorsku czy ponizej to jak na razie szarpakowcow nie widzialem... kiedys ponad 12 lat temu jak zwrocilem uwage takim kryminalista co mialem troche pietra bo bylem sam a ich 4 byli z sieradza...

powinnismy reagowac na kryminalistow choc zadzwonic na policje w dzisiejszych czasach kazdy ma telefon komorkowy !!!

(2011-11-22 10:41)
sandacz206sandacz206
0
Witam wszystkich sympatyków wędkarstwa. Planuje na tym akwenie połowić. Jak to się ma z połowami z łódki. Czy jest dobry dojazd do samej wody by zwodować łódkę. Czy nikomu nie przeszkadzają parkowane auta. Jaki stosunek mieszkańców do przyjezdnych wędkarzy. Czy jest sens polowania na karpia, leszcza czy suma. Szczupaka to można wszędzie złowić. Jest najłatwiejszą rybą do złowienia. A jak biorą ryby w Warcie?. (2011-12-15 19:17)
sandacz206sandacz206
0
Interesuje mnie ten Zalew. Ale nie ma z kim poklikać i dowiedzieć się coś niecoś więcej. (2011-12-17 19:37)
Patryko82Patryko82
0
Koledzy.czy na tym zbiorniku można używać silników spalinowych? Z góry dziękuje za odpowiedź i pozdrawiam (2012-02-11 20:09)
michal1891michal1891
0
z tego co się orientuje w okolicach tądowa Górnego nie można używac silników spalinowych . (2012-02-12 20:59)
roobcioroobcio
0
Witam, był ktoś na Jeziorsku ostatnio? Jak z braniami? (2012-05-06 13:12)
roobcioroobcio
0
Czy nikt naprawdę nie wędkuje na Jeziorsku? (2012-05-14 14:49)
porek1985porek1985
0
witam jak tam na JEZIORSKU czy rybki biorą ,jaki stan wody . bo wybieram się od 05.07 2012 do 07.07 2012 z góry dzięki.... (2012-07-02 19:56)
SpoczkoSpoczko
0
Ja bardzo rzadko bywam tam na rybkach, ale mam znajomego który pracuje przy zaporze i mówił mi ,że czasami to aż strach tam nurkować bo pływają tam sumy jego wzrostu. (2012-07-10 12:35)
mol39mol39
0
Witam, mam pytanie chcę spróbować swoich sił na tym zbiorniku, proszę mi pomóc, gdzie i w jakiej wysokości należy wnieść opłaty by móc tu powędkować, (mam opłacony okręg skierniewicki). Czy można wnieść opłaty przez internet, za szybką pomoc z góry dziękuję (2012-08-24 17:55)
roobcioroobcio
0
Wędkuje ktoś w porcie w Pęczniewie? Ja w tym roku jesienią próbowałem trzy razy i za każdym razem porażka. Trochę płotek, trochę wzdręg, jakieś okonki i jazgarze... Ostatni raz w środę. (2012-10-19 20:41)
kubagkubag
0
Heja Mam pytanie --> gdzie na Jeziorsku można wędkować. Chodzi mi właściwie tylko o cofkę -> teren rezerwatu. Wg ograniczeń PZW Okręg Sieradz ( http://www.pzw.org.pl/47/cms/2816/ponadregulaminowe_ograniczenia_w_wedkowaniu ) są takie ograniczenia: "ZBIORNIK JEZIORSKO ...... 2. Zakaz połowu z brzegu w okresie 15.IV-31.VII na obszarze rezerwatu od mostu drogowego w Warcie do miejscowości Kolonia Glinno na prawym brzegu zbiornika i miejscowości Mikołajewice na lewym brzegu." Czyli wg PZW można łowić wszędzie, tylko poza okresem wskazanym wyżej. Natomiast w obowiązującym akcie prawny powołującym Rezerwat (http://www.abc.com.pl/du-akt/-/akt/dz-u-98-166-1219 ) jest taki zakaz: "§ 4. 1. Na obszarze rezerwatu przyrody zabrania się: ....... 3) wędkowania poza terenami wyznaczonymi przez wojewodę, ....... 11) wstępu na teren rezerwatu przyrody, poza miejscami wyznaczonymi przez wojewodę," Wg tego rozporządzenia nie ma innych ograniczeń w Rezerwacie, które by nas obowiązywały. Czy wojewoda wyznaczył jakieś miejsca do wędkowania? jeśli tak to gdzie? bo nic nie mogę znaleźć (2013-01-21 14:52)
krystian252krystian252
0
http://www.youtube.com/watch?v=gv5Db0RoUTI&feature=youtu.be (2013-02-09 00:17)
roobcioroobcio
0
Orientuje się ktoś czy w porcie w Pęczniewie puścił lód? (2013-03-01 22:51)
wadekwadek
0
Ja z tym samym pytaniem odnoszącym się do lodu na Jeziorsku, może ktoś podpowiedzieć, bo wędki już zaczynają się niecierpliwić :-) (2013-03-27 13:57)
wadekwadek
0
A może łapie ktoś w Brodni, pamiętam jak ... no już chyba pod 20 lat temu wyciągało się tam wspaniałe leszcze,karpie,karasie i często jako przyłów naprawdę ogromne liny, nie mówię o zatoce tam gdzie za wałem są stawy ale o zjeździe tam gdzie kiedyś był prom przez Wartę. Jezu to były czasy.. (2013-03-27 14:18)
MetaxMetax
0
Witam, Byłem dziś nad Jeziorskiem koło Kościanki. Ogólnie wygląda to kiepsko. Lustro wody cofnęło się o jakieś 3-4m od mojej ostatniej wizyty w zeszłym, miesiącu. Woda zielona i nie widać w niej żadnych oznak życia. Dodatkowo pełno roślinności przy brzegu. (2015-08-02 21:20)
RybewiczRybewicz
+3
Mam w okolicy działkę i co jakiś czas jestem nad Jeziorskiem, co roku jest gorzej. W tej chwili złapanie tam jakiejkolwiek ryby jest wyczynem. Ostatnia normalna ryba jaką tam złapałem to był Amur w 2012 roku. Od tej pory nic poza malutkimi okoniami i to też nie często. Słyszę nawet od miejscowych rybaków że dużo czasu zajmuje im znalezienie miejsca gdzie mogli by napełnić sieci. Na stronie sieradzkiego PZW są dane na temat zarybiania ale ja w nie nie wierzę. Jeziorsko jest nie zarybiane, jest nad nim dużo kłusowników i plaga kormoranów. A strasz wędkarska nie robi nic by to zmienić. A te cholerne kormorany to powinni wybić, nie wię czemu ten obcy inwazyjny gatunek ptaka jest pod ścisłą ochroną, ma swój rezerwat nad Jeziorskiem skoro jest szkodnikiem. Tak więc jeśli ktoś wybiera się nad Jeziorsko na ryby to szkoda czasu ale jeśli chce obejrzeć piękne zachody słońca i napić się piwa w pięknie natury to serdecznie zapraszam. (2016-02-17 21:25)
roobcioroobcio
0
Rybewicz widziałem Twojego amura w galerii, miałem napisać komentarz z pytaniem gdzie na Jeziorsku amura można złowić ale właśnie widzę odpowiedź. Zgodzę się z Tobą że na Jeziorsku ciężko o rybę ale nie jest to wina ani wędkarzy ani tym bardziej kormoranów tylko RYBAKÓW. Ale z drugiej strony z tym Jeziorskiem to dziwna sprawa, bo w 2015 r. byłem parę razy w październiku i listopadzie w porcie w Pęczniewie i tylko małego klenia złowiłem, a rok wcześniej w listopadzie 2014 r. brały tam piękne karpie karasie i linek też się trafiał, płoci było mnóstwo także nie wiem o co chodzi... (2016-02-26 17:47)
herfikherfik
0
witam mam zamiar wybrac sie na nocke nad jeziorsko na jakas fajna zabawe wendkarską moze ktos poleci fajne miejsce na nocne wędkowanie (2020-05-11 11:01)

skomentuj ten artykuł