Zaloguj się do konta

alarm@wedkuje.pl!

Masz dość biadolenia i narzekania z powodu kłusowników i nieuczciwych rybaków panoszących się na twoich wodach? Czas ukrócić ten proceder i odciąć przestępców od punktów zbytu. To właśnie okazja czyni złodzieja. Przestępcy kradną ryby, ponieważ mają możliwość sprzedawania trefnego towaru w sklepach i na targowiskach. Pewnie nie raz widziałeś na okolicznych stoiskach z rybami niewymiarowe drapieżniki lub ryby będące w okresie ochronnym. Weź udział w społecznej akcji wędkuje.pl Wystarczy abyś widząc taką sytuację, pstryknął dyskretnie fotkę lub dwie, z np telefonu komórkowego i przesłał zdjęcia wraz z adresem sklepu na adres alarm@wedkuje.pl zostaniesz całkowicie anonimowy. Jeśli sklepy w twojej okolicy są uczciwe, też warto do nas o tym napisać i przesłać ich adresy. Wspomnimy o nich w ogólnopolskiej akcji, którą przeprowadzimy w największych krajowych mediach. Nie bądź bierny. Weź sprawy w swoje ręce! 





Co możesz zrobić aby walczyć samodzielnie z kłusownictwem?


- Odwiedź będące w twojej okolicy targowisko ze stoiskami rybnymi, mniejsze lub większe sklepy, oraz supermarkety i sprawdź czy nie sprzedają ryb niewymiarowych lub będących w okresie ochronnym. 


- Pstryknij dyskretnie kilka fotek przedstawiających stoisko rybne i trefny towar.


- Prześlij zdjęcia na adres alarm@wedkuje.pl z datą, oraz adresem sklepu.


- Jeśli w twojej okolicy sprzedawcy są uczciwi również napisz o tym do nas. 


Nie musisz się obawiać. Zostaniesz anonimowy. Wasze zgłoszenia będziemy na bieżąco publikować w tym artykule, a wyniki akcji przedstawimy w ogólnopolskich mediach. 


Napisz na alarm@wedkuje.pl


Opinie (48)

kamil11269

Brawo! Spróbować zawsze można. Jak coś zobaczę to zgłoszę. [2013-12-03 19:21]

Kristoph1

Akcja słuszna, jak najbardziej warta poparcia. [2013-12-03 19:26]

rysiek38

Akcja szlachetna i madra zarazem z tym że posiada moim zdaniem barierę nie do przeskoczenia ,czyli handlujący przedstawi dowód zakupu z dowolnej prywatnej hodowli i jest czysty bo tam RAPR nie obowiązuje i pewnie takie lewe rachunki ma wliczone w koszta [2013-12-03 19:27]

użytkownik

w 100% popieram takie działania trzeba się tym zając i namówić do tego więcej wędkarzy [2013-12-03 19:44]

Szymon09

Popieram taka akcje. [2013-12-03 19:45]

fifio2

I to mi się podoba! :) [2013-12-03 19:46]

marek-debicki

Zdecydowanie sprzeciwiam się robieniu z wędkarzy szpiegów, kontrolujących, dochodzeniowych i donosicieli itp. Przy takim podejściu, bez wiedzy o własności wody, dzierżawach itd, itp. Bez tego moim zdaniem wprowadzamy ludzi w błąd. Najpierw przypomnijmy zapisy ustawy w rybactwie , a później dyskutujmy. Kto ma na dzień dzisiejszy wiedzę, jakie ryby na jakim stosiku są sprzedawane? Fotkę możne zrobić, ale co później. Temat zaiste jest ciekawy i godny propagowania, ale zbyt zwiadowcze podejście do niego, może narobić więcej szkody, aniżeli pozytywnych rezultatów. Każde działanie musi być zgodne z obowiązującym prawem, inaczej stanowi jedynie zwykła samowolę. Reasumując, nie tędy droga moim zdaniem. Kto ma na dzień dzisiejszy wiedzę z jakiej wody dane rby poichodzą, kiedy byłu odłowioone i w jakim celu. [2013-12-03 20:01]

zbynio 33

akcja słuszna i propagująca wśród wędkarzy dobre zachowania.:) [2013-12-03 20:02]

2006steryd

Popieram takie akcje. Niestety dużo ryb jest rozprowadzane osobą prywatnym... [2013-12-03 20:06]

2006steryd

Popieram takie akcje. Niestety dużo ryb jest rozprowadzane osobą prywatnym... [2013-12-03 20:06]

ryukon1975

Nie do końca rozumie. Prześlę zdjęcia ryb i sklepu a redakcja przeprowadzi śledztwo czy te ryby pochodziły z uczciwego źródła? Jeśli nie to w jakim celu to robić? [2013-12-03 20:10]

użytkownik

Wydaje mi się że może być z tego wiele problemów zarówno dla sprzedających jak i dla nas. Nie posiadamy uprawnień do kontrolowania sprzedawcy. Zdjęcie aby spełniło swoje zadanie powinno zawierać jakieś charakterystyczne, rozpoznawalne cechy, straganu, stoiska, pozwalające je zidentyfikować. Rodzi to prawdopodobieństwo pomyłek. Niesłusznych podejrzeń. I być może odpowiedzialności. [2013-12-03 20:34]

ryukon1975

Dodam że ja zdjęcia na pewno zrobić mogę, ale faktur im na pewno nie sprawdzę.:) Więc kto to zrobi ? [2013-12-03 20:44]

rysiek38

No właśnie o tym napisałem na początku - czyli jak ktoś posiada ryby z legalnej hodowli to może nimi handlować kiedy chce i bez względu na wymiar (ja sobie zawsze na Wigilie rybke łowię sam - zgodnie z R.A.P.R. z czystym sumieniem i nie napędzam biznesu) [2013-12-03 21:03]

ryukon1975

To jest też ciekawe zagadnienie. Czy lepiej być "mięsiarzem" i złowić rybę własnoręcznie czy kupić ( czasem nieświadomie od kłusownika :)). [2013-12-03 21:27]

rysiek38

Temat jak najbardziej na czasie bo to co się dzieje np. z żywym karpiem to istny horror , na szczęście klub GAJA troszkę działa i jakieś efekty powoli są i to z roku na rok coraz wieksze [2013-12-03 21:41]

użytkownik

Sama idea jest szczytna tylko będzie gorzej z wykonaniem. Już tu wspomniano o prywatnych hodowlach i lewych rachunkach. A wystarczy się przejść po supermarketach np.w Warszawie czy innym mieście żeby zobaczyć niewymiarowego szczupaka ,sandacza o plotkach i okoniach nawet nie wspomnę. Julian [2013-12-03 21:59]

zbynio 33

Rysiek biznes trzeba napędzać, ktoś musi.:) popyt, podaż, cena. pewnie chodziło Ci o nielegalny biznes.:) jak ktoś jest nieświadomy tego co kupuje i od kogo to może lepiej złowić samemu.;) [2013-12-03 22:04]

Wedkarstwomazowieckie

Koledzy nic nie zdziałamy tak,każdy sprzedający powie że ma ryby z prywatnych stawów a tam nie ma okresów ani wymiarów [2013-12-03 22:09]

Diablo

ide do tesco pyknać pare fotek [2013-12-03 22:16]

ryukon1975

ja mam bliżej do E.Lecrerc. tam też niewymiarki leżą pokotem [2013-12-03 22:20]

rysiek38

no ja niestety fotami Was nie poratuję bo z zasady nie przekraczam progu sklepów wielkopowierzchniowych wole zapłacić więcej za dany towar w małym osiedlowym sklepiku niż przyczynić się do bezczelnego wyzysku pracowników [2013-12-03 22:41]

heroesxd

Z ciekawości chętnie rozejrzę się po kilku sklepach :) [2013-12-03 22:45]

rysiek38

Tu moim zdaniem przydała by sie ingerencja Straży Miejskiej co do żródła pochodzenia towaru zwłaszcza na bazarach i to głównie przed swiętami (innym problemem są też drzewka) [2013-12-03 22:58]

zbynio 33

Rysiek powoli niech z jednym zrobią porządek:), a z tymi molochami to masz rację i nie chodzi tylko o wyzysk... [2013-12-03 23:12]

użytkownik

Projekt lekko kontrowersyjny.Zobaczymy co z tego wyjdzie. [2013-12-03 23:15]

rysiek38

może i kontrowersyjny ,zwróciłem uwagę na słabe punkty ale jest tez stare mądre przysłowie i co najważniejsze prawdziwe a mianowicie : Kropla drąży skałę ..czyli chwała redakcji za temat na czasie- może powoli ale coś ! [2013-12-03 23:32]

ripper

całkiem sensowna i pożyteczna akcja na 5 , wszystkie czyny związane z kłusownictwem trzeba potępiać a o karze nie wspomnę ! [2013-12-03 23:38]

użytkownik

Takich zdjęć mogę robić dziennie tysiące.I co?I gó.......! [2013-12-04 00:36]

Kirys

jakby nie popatrzeć to w naszym społeczeństwie jest spora grupa osób które tylko patrzą z boku i jak zwykle mają najwięcej to powiedzenia-lecz zero jakiś działań,jestem za taką akcją,zresztą za każdą która jest wymierzona w Kłusownictwo w naszym kraju. [2013-12-04 09:15]

Rysiiek

popieram akcję i na pewno się do niej dołącze [2013-12-04 09:30]

JKarp

Ja to myślę, że jak ktoś namierzy Was dzielnie fotografujących te ryby to wam nogi z d... powyrywa i tak skończy się rumakowanie :-). Macie obiekcje co do pochodzenia ryb dzwońcie do Straży Miejskie, powiadomcie PSR ale sami nie bawcie w strażników bo nie macie żadnego prawa do robienia komuś lub czemuś fotek i do przekazywania ich komukolwiek. [2013-12-04 10:08]

Ukleja142

Cytuję: "" Pstryknij dyskretnie kilka fotek przedstawiających stoisko rybne i trefny towar.""

 

Czy mieści się to w ramach ogólnie przyjętych norm i przepisów prawa ?? Kto ma prawo do kontroli stanowisk handlujących rybami ? Wędkarz, SSR, czy straż miejska, sanepid ? Społeczna akcja wędkarzy załatwi wszystkie problemy ? Chyba nie tędy droga... Ja mam stwierdzać, że towar jest trefny ? Kto mi dał takie uprawnienia ? Jakie mam umocowanie do ferowania takich wyroków ? Nawet nie będę oceniał pomysłu ! Popieram w całej rozciągłości komentarz Marka D.

[2013-12-04 11:05]

redakcja

Dla uściślenia. Celem akcji nie jest zabawa w ORMO i łapanie nikogo za rękę. Celem akcji jest udokumentowanie skali tego zjawiska i jak największe nagłośnienie. Aby móc wpłynąć na zmianę obowiązujących przepisów należy mieć argumenty w ręku. Czym innym jest powiedzieć "wszyscy łamią prawo" a czym innym pokazać kilkaset lub kilka tysięcy takich przypadków z całej Polski. Raport z tej akcji zostanie przekazany m.in. do parlamentarnego zespołu ds. wędkarstwa i właściwych ministerstw. [2013-12-04 11:07]

dariuszdyl

Jeżeli chcecie żeby coś takiego było robione to może najpierw podajcie akt prawny regulujący wymiary i okresy ochronne jakie obowiązują rybaków. Sklep jeżeli sprzedaje ryby to na 100% ma pod to podkładkę i możecie mu naskoczyć. Kiedyś chodziłem z patrolem PSR + SSR po naszych targowiskach i sprawdzaliśmy sprzedawców ryb. Każdy miał fakturę na zakupione ryby albo od rybaków z Mazur, albo od prywatnego hodowcy. PSR wysyłał też zapytania czy taki to a taki sprzedawca zakupił u nich ryby i jaki był numer wystawionej faktury. Tylko w jednym wypadku otrzymali informację która nie zgadzała się ze stanem faktycznym. [2013-12-04 11:51]

Artur z Ketrzyna

Akcja fajna. Ale na czym dokładnie będzie ona polegała. Tylko na napiętnowaniu sprzedawcy przez umieszczenie takiej foty? Czy będzie organ powiadamiany i wszczynane postępowanie wyjaśniające??? [2013-12-04 11:55]

jurek

Niestety ta akcja to niewypał . [2013-12-04 13:32]

robertos00711

Popieram tą akcję :) [2013-12-04 16:10]

użytkownik

Oby to coś dało!!! [2013-12-04 16:23]

czeczen78

czekam na pierwsze zdjęcia. [2013-12-04 18:24]

camelot

Zdjęcia ryb wyłożonych na sprzedaż nie są żadnym dowodem ! Takich fotek można zrobić tysiące i napisać na nich, że ryby są nielegalne ! O ile się nie mylę, ryby nie są stemplowane, ani nie posiadają metki z kodem kreskowym ? Wysyłanie takiego lipnego raportu do parlamentu ociera się o śmieszność . Problemu kłusownictwa i nielegalnego handlu nie rozwiąże się w taki sposób ! [2013-12-04 19:57]

rysiek38

Z prawnego punktu widzenia nic to nie da bo to proceder legalny a moze i nawet nie proceder bo to kiedy sprzedaje ryby i jakie z własnego stawu jest moją sprawą można natomiast wpłynać przynajmniej częściowo na modę i mentalność i przyhamować popyt.Wiekszość z nas wkurzają kolędy od listopada i świąteczne promocje a jednak namiętnie kupujemy a wiec moze od takich nie kupujmy i spadnie popyt a co za tym idzie biznes przestanie sie opłacać [2013-12-04 20:47]

makustunt

100% popieram takie akcje, anonimowy być nie musze. Jaks czas temu na rzece ( wybrałem sie ze znajomym na płocie ), rzeka ( jezioro Przeczyce ), siedzimy sobie z kijami, przyjemne brania, patrze siedzi kilku innych wędkarzy wszystko jest ok.... do czasu... nagle 2 Panów w spodnio butach idzie od brzegu do brzaegu z siecią.... nikt nie zareagował kompletnie prócz mnie.... zostali delikatnie mówić zjebani na co się zebrali z wody, brania ucichły i wszystko poszło w pi*du..... Problemem dla mnie jest fakt ze wiekszosc wędkarzy wogole nie reaguje na takie tematy.... [2013-12-04 23:17]

perwer

Ludzie po wybuchu gazu ,do dzisiaj kasy nie dostali i mieszkają po ludziach ,a Tusk i minister w żywe oczy kłamali że dostana na dniach . Kobiety i dzieci sa sprzedawane za granice bez problemów ,ludzie znęcają sie na zwierzętami bez kary ,przekręty legalne u Jaworowicz w programie sa takie że włosy dęba stają ...a tu ministerstwo ma sie fotkami z portalu wedkarskiego przejać ,że ryby na Handlu sa niewymiarowe sprzedawane .. Straży Miejskiej sie nie chce takimi pierdołami zajmowac bo maja mase ważniejszych -ogólnie - problemów.Bo nie oszukujmy sie -jakby dobrze zaczeli trzepac targowiska ,to i mięso pewnie nielegalne i ryby by sie spokojnie znalazły. Dla zwykłego Kowalskiego to sa piedoły ,a nie problemy. Problemy w tym wszystkim widzi zapalony wedkarz i tylko tej grupie zależy na ochronie ryb . Zreszta pewnie i tak 30% wedkarzy sie tym przejmuje ....no ale zawsze trzeba próbować ,bo lepiej cos robic niz nic. [2013-12-05 10:27]

robson69

Koledzy wędkarze popatrzcie najpierw w koło siebie ja łapie w Kostrzynie nad Odrą tutaj przyjezdzają wędkarze z całego województwa łapią niewymiarowe ryby,ryby ponad limity,robią taki syf na łowisku że az strach i na to niema mocnych a wy mowicie o sklepikach na bazarach itp.zróbcie porządki w swoich szeregach a póżniej zrobimy ze sklepami rybnymi,rybakami niemieckimi,klusownikami, a ryby bedziemy łapac w akwarium....bo nic nam nie zostanie pozdro... [2013-12-05 11:38]

zenfr

Niewiele jest rozsadnych głosów jak kol perwer.Miliardowe afery zamiecione POd dywan,a Ci co je ujawnili POd sąd!!!Wielu z was naiwniaków myśli,że ktoś przejmuje się "niewymiarową płotką." Pójdziesz swiadczyc w sadzie,a póżniej auto na plecach przyniesiesz z łowiska(w najlepszym przypadku).Zarzucenie trzeciej wedki to kłusownictwo,a połów kontrolny to......uzupełnianie zapasów.(furtka otwarta).Pozdrawiam. [2013-12-06 21:11]

michal17

Super akcja [2013-12-07 12:30]

niutek40

Ta jasne, prześlę parę zdjęć i co dalej. Szanowna redakcja je prześle, ciekawi mnie gdzie? Tak naprawdę nikogo te ryby w skrzynkach nie interesują, z wyjątkiem czy są świeże. Dla zwykłego Kowalskiego, to tylko ryba do kupienia, zwykły produkt i nic poza tym. Bladego pojęcia nie mają o wymiarach i okresach ochronnych. Druga sprawa prywaciarz, to chyba może łowić i sprzedawać takie ryby jakie chce. Krótko mówiąc jak dla mnie ten pomysł z tymi zdjęciami, jest totalnie chybiony! [2013-12-09 21:20]

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za komentarze Internautów.

Czytaj więcej

Maj z rodzicami.

Kiedy widzę małych chłopców nad naszymi wodami, zastanawiam się częst…

25 maja 2018 roku wchodzi w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies



Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez wedkuje.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

Hoblo Sp z o.o.,Warszawa 02-761, ul. Cypryjska 2G

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w „Polityce prywatności”

Ustawienia