Bezrybie

Nadszedł czas na powtórkę z rozrywki, czyli ponowny wypad nad Wisłę. Ostatnio szalał młody, może tym razem i mnie się poszczęści. Sąsiad co prawda po tygodniowym urlopie (bardziej pasuje określenie ,,po kilku dniach
wolnego’’) musiał wrócić do pracy, ale my z młodym jeszcze luzaki, więc ruszamy. Jest środa,  nad wodą nie powinno być tłoku, wyjazd planujemy na 6:00, nie ma sensu jechać w środku nocy, widno robi się dopiero przed 5, a mamy środek tygodnia. Po dotarciu nad wodę przecieraliśmy oczy ze zdumienia, ludziiiiiiiiiii, jak na promocji w
supermarkecie. Dokładnie tydzień temu, nie było nikogo, a dziś, szok. Wędkarz na wędkarzu, nic tylko poszła fama że pomimo bardzo wysokiej wody ryba jest. Tak swoją drogą to ciekawe na jakie zestawy łapią?. W miejscu w którym było najwięcej wędkarzy obecnie występuje bardzo silny prąd więc obciążenia powinny być grubo ponad 100g, do tego jeszcze masa płynących śmieci, gałęzi, itp. Ciekawe czy to akt desperacji, spragnionych połowów wędkarzy (Wisła w tym roku nas nie rozpieszcza), czy faktycznie ciągnął ryby? My postanowiliśmy pojechać  w stronę tzw. ,,gorszych miejscówek’’, niestety tam było podobnie. Poszliśmy chwilę pogadać   ze szczęśliwcami (ci którym udało się załapać na jakąś miejscówkę). Dowiedzieliśmy się że, część wędkarzy jest   tu od wczoraj, a reszta zjeżdżała się od 4 rano. Na pytanie o ryby, gość tylko machnął ręką   i wspomniał coś o uklejkach. Ponieważ nie było się gdzie rozstawić zarządzamy odwrót ,,no to se połapaliśmy’’. Została nam tradycyjna ,,ostatnia deska ratunku’’ czyli łowisko ,,Podzamcze’’, dla mnie ostatnio szczęśliwe więc ruszyliśmy bez marudzenia. 15 minut i jesteśmy na miejscu. Rozstawiliśmy się w tym samym miejscu w którym ostatnio ciągnąłem rybę za rybą, pomyślałem sobie ,,no młody, teraz to ja ci pokażę jak się ryby łapie’’. Młody zarzucił dwa grunty, a ja grunt i zabawa spławikiem.  Nad idealną taflą wody rozpościerała się mgła, przepiękny widok, cisza, spokój, cudownie, jeszcze tylko jakieś trofeum i będziemy spełnieni. Czas mija, wędki milczą, wreszcie słychać dzwonek na zestawie młodego, wyciąga małą płotkę. Dobra nasza, może wreszcie się zacznie. Ale one ,,te głupie ryby’, chyba nie wiedziały że wędkarzowi oprócz pięknych okoliczności przyrody potrzebne są jeszcze brania. Niedaleko nas rozstawiła się wędkująca rodzinka, a głowa rodziny co jakiś czas sondowała temat ,, czy u nas coś drgnęło’’, ale efekty wciąż takie same, czyli żadne. Po kilku godzinach stwierdziliśmy że wypoczęliśmy nad woda już wystarczająco, a łowienie trzeba odłożyć do niedzieli.  Podejmiemy wtedy kolejną próbę,  tym razem już z sąsiadem. ,, No to se połapaliśmy’’,  wracamy, co prawda bez rybki ale przynajmniej
wyluzowani. Następnym razem będzie lepiej.

Pozdrawiam
połamania

Bezrybie - opinie i komentarze

lord232lord232
Kolego bo ryby były w okolicach kępy bielańskiej nad świerżami (2014-08-22 19:29)
krisbeerkrisbeer
Gdybym ja to wcześniej wiedział :) (2014-08-22 19:55)
lord232lord232
sporo cert takich powyzej 35cm jedna swinka i 2 leszcze takie po 2,5kg dzisiaj tez jade w tamte rejony za glowka jest taka zatoka spokojna woda i stada leszczy podchodza wieczorami widac jak ryja w mule pas babli o szerokosci 15metrow (2014-08-23 11:43)
sporo cert takich powyzej 35cm jedna swinka i 2 leszcze takie po 2,5kg dzisiaj tez jade w tamte rejony za glowka jest taka zatoka spokojna woda i stada leszczy podchodza wieczorami widac jak ryja w mule pas babli o szerokosci 15metrow (2014-08-23 11:46)
barrakuda81barrakuda81
Takie życie wędkarza:-)Coś tam się na Wisle ruszyło ostatnio.Woda trochę duża i brudna ale obleci i ryby się ożywiły.*****.Pozdr. (2014-08-23 18:41)
Artur z KetrzynaArtur z Ketrzyna
Raz jest gożej, raz lepiej. Nie zawsze się uda dobrze powędkować. Ja dziś zadowlony, bo bonusa dostałem na sam koniec, i rekord okonia poprawiłem ;-) Ze znów bym ze spinem się uganiał. Ale trzeba testy zanęt dokończyć... (2014-08-23 22:41)
krisbeerkrisbeer
Artur, to pochwal się pasiakiem. Ja na rybki jutro rano ze swoim czarodziejskim ciastem. Zobaczymy co będzie. (2014-08-23 23:45)