Ceviche czyli Ryba z warzywami...


Ceviche czyli ryba z warzywami...


Klasyczne peruwiańskie ceviche, robi się z surowej ryby o białym mięsie, wcześniej marynowanej w soku z cytryny. Na wakacjach nad morzem możesz je przyrządzić ze świeżo złowionej, ale najlepiej użyć wędzonej lub pieczonej.



Składniki:

■ 450 g filetu z morskiej ryby (sandacz, okoń, halibut, łosoś)
■ sól
■ zielona ostra papryka
■ średnia czerwona cebula
■ 2 ząbki czosnku, 2 awokado
■ 2 łyżki posiekanej kolendry
■ 4 limonki
■ 1-2 pomidory lub 8 pomidorków koktajlowych
■ kolba kukurydzy
Potrzebne narzędzia:
■ deska, nóż
■ naczynie żaroodporne lub brytfanka
■ papier do pieczenia
■ miska lub głęboki talerz
■ niewielki garnek
■ folia aluminiowa

Przygotowanie:

Filet opłucz, osusz, sprawdź, czy nie ma ości (jeśli są, wyjmij je pęsetą), i pokrój na małe kawałki podobnej wielkości.
Rozgrzej piekarnik do temp. 210 st. C. Kawałki ryby włóż do wyłożonego papierem do pieczenia naczynia, posyp solą (nie za dużo), przykryj folią aluminiową, piecz 5-6 min.
Cebulę, czosnek i paprykę drobno posiekaj, wyciśnij sok z 3 limonek, dodaj kolendrę, wymieszaj. Przed wyciskaniem soku sparz limonki i ugnieć je w dłoniach – uzyskasz więcej soku.
Wystudzoną rybę delikatnie przełóż do marynaty, zamieszaj, przykryj i wstaw do lodówki na 2 godz. Przygotuj pozostałe składniki ceviche: kukurydzę pokrój na grube plastry i ugotuj w lekko osolonej wodzie (6-7 min), pomidor pokrój, awokado obierz, pokrój na kawałki i skrop sokiem z limonki. Rybę wymieszaj z kukurydzą, pomidorami i awokado, posyp kolendrą.


Smacznego!!!

 


3.2
Oceń
(10 głosów)

 

Ceviche czyli Ryba z warzywami... - opinie i komentarze

skomentuj ten artykuł