Czy zapora wodna we Włocławku runie ze starości?

/ 69 komentarzy / 6 zdjęć


Ostatnio od niemal 7 miesięcy w telewizjach publicznych , jak i komercyjnych poruszana jest istotna wiadomość o tamie na rzece Wiśle we Włocławku. Owe informacje są bardzo niepokojące dla wędkarzy i mieszkańców miasta—Włocławek. A mianowicie eksperci twierdzą iż tama może w każdej chwili runąć. Za tamą porobiły się bardzo głębokie doły—wskutek zlewającej się z wysoka wody, pod wodą zaczęły pękać fundamenty—gdyż napór wody na tak starą tamę robi swoje ( kropla wody potrafi drążyć kamień ).Obserwuję często TVN 24, a w nich informację coraz niepokojące , że w razie pęknięcia tamy ze starości na dole poniżej , wszystko będzie zalane i będzie to prawdziwa tragedia dla szerokiej społeczności tam mieszkającej od lat 1970. Tama miała spełniać swe obowiązki około 20—30 lat , i miały powstać jeszcze ze trzy spiętrzenia na Wiśle ( niestety tama stoi do dziś dnia w stanie—w którym może runąć w każdej chwili ) . Władze podają że zrzucane są ogromne głazy ( u podstaw tamy –gdzie woda wymyła i dostała się pod fundamenty—osłabiając i tak ledwie trzymające się to spiętrzenie na rzece Wiśle ). Głazy tak duże jak samochody osobowe, ale to i tak nic nie daje przyrody nie da się oszukać!

Będzie to wielka tragedia dla mieszkańców mieszkających poniżej—a jest ich niemało, to już drugie pokolenie ma dzieci—które tam się wychowują. Władze i Ministerstwo zapewnia że do tego nie dopuści powstał nawet projekt nowego spiętrzenia w NIESZAWIE i ponoć jeszcze w planach dwa spiętrzenia wzdłuż rzeki Wisły. Ale nie oszukujmy się, jeżeli miało by powstać nowe spiętrzenie, to Polska musiałaby wystąpić z Unii Europejskiej.
A to rozwiązanie jest raczej niemożliwe!

Możemy przypuszczać ile domostw i dobytku stracą ludzie z za TAMY?
Ale ile mogą stracić wędkarze z kilku okręgów wędkarskich?

Na przykład w mieście Płocku i okolicach , Wisła będzie płynąć tylko głębokimi kanałami oraz powstanie olbrzymia ilość kiedyś zalanych potężnych kęp, również rurociąg z ropą , zakopany w okolicach nowego mostu w Płocku—może zostać zagrożony. Ale chyba najbardziej ryby –które pozostaną w niewielkich , lub wielkich sadzawkach. Również dla wędkarzy to będzie katastrofa—WISŁA w okolicach Płocka ma średnią głębokość około trzech ( 3 ) metrów , ale już w Warszawie to jest średnia około 1 metra . Tak więc wszyscy wędkarze stracą bezpowrotnie to czego już nigdy nie wróci. Woda może zalać dużą część Włocławka , uzdrowisko w Ciechocinku i część miasta Torunia oraz wiele mniejszych miejscowości!
Ale nasze władze są mądre po szkodzie!


Przychodzi mi na myśl pewne powiedzonko - Polak zawsze mądry, po szkodzie - odpukać w nie malowane.

Pozdrawiam Jurek Suchodolski

 


4.6
Oceń
(100 głosów)

 

Czy zapora wodna we Włocławku runie ze starości? - opinie i komentarze

u?ytkownik3053u?ytkownik3053
0
To trochę się wypowiem... Jestem mieszkańcem Torunia i mam rodzinę we Włocławku mieszkają wystarczająco blisko Wisły by w razie pęknięcia tamy max 2min i ich domek pływa :( Tak samo nie raz widziałem w TV głośno na ten temat na prawdę już dawno powinni się zabrać za budowę nowej tamy słyszałem właśnie ze w Nieszawie ma coś powstać ( tak "ma" ale kiedy? ) wiem tylko że ekolodzy coś nie chcieli się zgodzić i w ogóle ale ekolodzy będą mieli problem jak tama pójdzie i zahaczy różne firmy gdzie znajdują się różne chemiczne rzeczy z góry życzę powodzenia :) wiele ludzi może stracić domy, firmy, gospodarstwa a nawet i życie mam nadzieje że do tego nie dojdzie ! Niech ktoś w końcu otworzy oczy i zobaczy co grozi tak na prawdę. Pozdrawiam Pindral (2009-07-13 16:45)
u?ytkownik3053u?ytkownik3053
0
Tak jak Jurek już wspomniałeś co to będzie z Warszawą i Płockiem i innymi miastami przed tamą tam będzie ładnie sucho ale za to za tamą będzie dużo strat dla mi takie coś by było czym co na całą skale Polski by wielki huk zrobiło a nawet nadawało się do Historii Polskiej ale wole by takiego zapisu nie było (2009-07-13 16:48)
stanley584stanley584
0
Niestety zaniedbania w każdej dziedzinie gospodarki kraju uwidaczniają się po latach. Takie mieliśmy czasy i takie dbanie o dobro społeczne. Czyli, w tamtym systemie /państwowe, znaczy się wspólne/. I to właśnie doprowadziło do krachu na wszystkich frontach. Teraz trzeba wielu wysiłków, finansów i pracy aby te zaniedbania odtworzyć. My Wędkarze, po części na własnym podwórku musimy też sukcesywnie działać i pracować aby mieć gdzie uprawiać swoje hobby. A to ciężka i długa praca. (2009-07-13 18:15)
u?ytkownik753u?ytkownik753
0
Boże! Dopomóż, żeby ta zapora wreszcie runęła! A każdemu urzędasowi, który będzie chciał podpisać zgodę na budowę kolejnej takiej budowli, niech u...doli ręce po samej szyi.

Mam nadzieję, że Polska weźmie wreszcie przykład z Francji czy Włoch, gdzie spiętrzenia wody są burzone, a wydarzeniom takim towarzyszą huczne imprezy!

Przyrodo! Do boju! Jestem z Tobą!!! (2009-07-13 18:38)
sachasacha
0
Jak tama pierdyknie to ani w Płocku ani w W-wie nic się nie stanie,w Płocku odetchną że im skarpa ze starówką nie popłynie.Trochę Włocławka podtopi,martwi mnie bardziej toruńska starówka.Ale to wszystko to jest mały pryszcz z tym co może mieć miejsce.Po stronie zalewu włocławskiego przed tamą zalega niewyobrażalna ilość odpadów różnego pochodzenia łącznie z substancjami trującymi.Jak to pierdyknie to Wisła do morza i pół Bałtyku będzie jednym wielkim syfem bez żadnych stworzeń,no dobra,jakieś bakterie pewnie będą żyły. (2009-07-13 19:01)
u?ytkownik3378u?ytkownik3378
0
...a jesłi nie ,to nową przyśpiewkę Polak sobie kupi ,że i przed szkodą i po szkodzie głupi. (2009-07-13 19:08)
hubihubi
0
Jurek dobry temat poruszyłeś tylko kiedy ktoś mądrze pomysli o tragedi jaka się szykuje to bedzie coś podobnego do powodzi badz do różnego typu kataklizmu panowie przyjadą potwierdzą no stało sie my wam pomożemy zostac z tragedją i małym odszkodowaniem tak jak to sie teraz czyni,a niestety trzeba takie sprawy załatwiac u zarodka a nie jak się tragedja stanie,poczekamy zobaczymy szkoda tylko będzie ludzi i dorobku całego życia pozdrawiam. (2009-07-13 20:01)
u?ytkownik3053u?ytkownik3053
0
Sacha uwierz że ucierpi może nie dokładnie stolica czy płocka ale sama Wisła jak już Jurek wspomniał że jest tylko 3 m to teraz będzie z pół metra i mówisz że troche Włocławek podtopi to się mylisz :) bo rodzina która mieszka we Włocławku ma informacje że jak pójdzie tam to będzie sygnał alarmowe ze wszyscy do szkoły bo jest to najwyższy punkt a ich domek pływa a uwierz że przed Tym domem i na ob koło niego jest jeszcze DUŻO więcej wiec na moje to nie będzie trochę podtopienie Włocławka :) Mam nadzieje że do tego nie dojdzie. Pyniek to zamiast takich spiętrzeń co można ? ?( nie pytam złośliwie pytam z ciekawości ) pozdro (2009-07-13 20:06)
u?ytkownik15226u?ytkownik15226
0
Jestem z Ciechanowa.Jakieś cztery lata temu byłem we włocławku na tej zaporze z zewnątrz i od wewnątrz-turbiny energetyczne.Powiem szczerze,nie wyglądało to zbyt interesująco-bezpiecznie,jak na taki obiekt.Moim zdaniem jesteśmy jakieś 100 lat za murzynami.Przydała by się jakaś modernizacja tego obiektu i moim zdaniem jest ona nie unikniona.No ale cóż,coś takiego w naszym kraju?????????to trzeba 100 lat żeby doszło do tego.Albo tragedii.Dopiero wtedy władza naszego państwa bierze się za robotę!!!tylko kosztem narodu.ONI SIĘ NAMI NIE PRZEJMUJĄ (2009-07-13 20:17)
u?ytkownik1117u?ytkownik1117
0
masz rację Jurku , już w zeszłym roku było głośno o stanie tej tamy we Włocławku , wiem bo byłem u rodziny w okolicach , i juz sie martwili co to bedzie jak nie wytrzyma nawału wysokiej wody , a przejeżdżając przez tamę sam miałem mieszane wrażenia........... (2009-07-13 21:34)
u?ytkownik15969u?ytkownik15969
0
Zastanawiam się tylko po co budowac kolejną tamę?
Nie mozna zlikwidować po prostu obeznego zalewu??
Ale nie lepiej wszystko przyporządkować sobie.
Jeszcze dziesięć tam zróbmy!!!Moze całą Wisłę przeróbmy na jeden wielki zbiornik zaporowy??
Jeśli będziemy twozyć kolejne tamy to za 30 lat znowu jakaś będzie chciałą runąć i będzie trzeba kolejną robić i tak bez końca,aż do bałtyku dojdziemy...
Problem trzeba niszczyć w zarodku a nie polepszać sytuację na krutko,to nic nie da,sami się zrójnujemy ... (2009-07-13 22:46)
u?ytkownik10172u?ytkownik10172
0
Czytałem kiedyś, że w przypadku przerwania tamy, cały nagromadzony latami "ciężki" osad - popłynie z wodą. Była by to olbrzymia katastrofa ekologiczna. (2009-07-14 08:58)
jurekjurek
0
Dodam jeszcze , że w tych około 50 lat nazbieranych odpadów , mułu i wszelkiego innego dziadostwa ...jest niemal cała tablica Mendelejewa , w tym bardzo trujące i toksyczne związki ołowiu , rtęci i jeszcze gorszego świństwa . A TY .. PYNIEK .. NIE CIESZ SIĘ , ŻEBY TAMA RUNĘŁA -------------- inaczej byś śpiewał , gdybyś mieszkał poniżej Włocławka z całym swoim dobytkiem !!!!!!!!!!!!!!! . (2009-07-14 09:13)
jurekjurek
0
Ucierpią również jeziora położone w okolicy Wisły , a jest ich bardzo dużo , po prostu obniży się ich poziom wód , gdyż wody gruntowe opadną -------- będzie to strata nie do odrobienia .......przez 50 lat nie tylko straszliwie dzisiejszy : ORLEN : zanieczyszczał wody tej rzeki ( pamiętam jak w latach 70-tych smażyłem dużego leszcza posypanego przyprawami ---a tak mocno śmierdział ropą -nafta , że ja go nie dałem nawet psom i kotu ) , ale również ze stolicy Polski szło -płynęło masę toksycznych odpadów ........ale również z wszystkich przemysłów ---które przecież musiały korzystać z wody ( ale wtedy nikt się tym nie przejmował ) , do Wisły spływały wszystkie szamba z okolicznych domów i PGR-rów ............tak więc katastrofę można by porównać do Czarnobryla , ludzie chorowali by na przewlekłe choroby ---przenosząc je na dzieci i tak dalej .........WIĘC NIECH WŁADZE COŚ ROBIĄ , ŻEBY UCHRONIĆ TAMĘ I LUDZI!!!!!!!!!!! .......pod podstawą tamy woda podmyła już jej fundamenty na jakieś kilka metrów i na nic zdają się wrzucane olbrzymie kamienie wielkości dużego samochodu , skoro ta odległość stale się powiększa.....Polecam link http://www.eko.org.pl/info/ciechocinek3html (2009-07-14 09:48)
u?ytkownik8030u?ytkownik8030
0
Jurek poruszył ważną sprawę. Niestety tama jest! Co teraz z nią począć? Skoro popełniono już budowę tego "czegoś", to normą powinno być dbanie o budowlę , naprawianie , remonty. Przywodzi mi to na myśl ogromne mosty i tamy np. w USA, gdzie na takich obiektach , przez 24 godziny na dobę, przez 365 dni w roku, na okrągło pracują ekipy konserwacyjne, a stan techniczny budowli jest non stop monitorowany. My, jako naród, jesteśmy dość pracowici i dali byśmy radę..... ale nasze władze są zajęte walką o swe grajdołki i stołki, aferami, braniem łapówek i załatwianiem businessów. Nie chcę być posądzony o kolejny atak na pyńka, ale wydaje mi się, że człowiek jedzie po bandzie. Dlatego zapytam:
- Pyniek.... co maja począć ludzie mieszkający poniżej tego cudu hydro inżynieryjnego? Czy nie wydaje Ci się, że skoro dopuszczono do zamieszkania ludzi na rzeczonych terenach, to nie ma innego wyjścia i trzeba im zapewnić bezpieczeństwo? Jeśli rozumiem Twój tok myślenia, to najlepszym wyjściem było by podłożenie czegoś rozpipczającego i odpalić lont?! Bój się Boga i nie życz drugiemu, co Tobie nie miłe. Ja rozumiem, że te tamy nie są ani estetyczne, ani tak naprawdę potrzebne nikomu do szczęścia, ale skoro juz są, to maja być BEZPIECZNE W MORDĘ! I uważam, że jest to kolejny przykład na POLSKĄ RZECZYWISTOŚĆ.
(2009-07-14 10:49)
kwasikkwasik
0
Niech runie! Nie taki diabeł straszny jak go malują! (2009-07-14 14:05)
adleradler
0
Poruszyłeś bardzo ważny temat duży , szeroki jajk sama rzeka Wisła. My Wszyscy alarmujemy , krzyczymy , a oni wszechmocna władza temat zna nie od dziś . Po prostu kolejne ekipy rządowe , lokalne unikają tego tematu ,a tyle środków ( dotacji ) unijnych nie potrafią wykorzystać dla dobra wspólnego i wyborców. Dopiero kolejna TRAGEDIA na skalę norodową ruszy i d...py z foteli i znowu będą cięcie, przesunięcia w budżecie na pokrycie oraz odbudowę zniszczeń . Wytrwałości , podpisuję się obiem rękami pod Twoim apelem do najwyższych notabli. (2009-07-14 14:15)
StachuStachu
0
Cholera, żeby Jurka proroctwa się nie sprawdziły! Życzę nam wszystkim, Polakom, a szczególnie tym zamieszkującym dolinę Wisły, aby nie doszło do tej katastrofy. Gnieść decydentów i niech coś czynią w tej sprawie! (2009-07-14 16:14)
u?ytkownik5460u?ytkownik5460
0
dla pryncypałów lepszą opcją jest pęknięcie tamy samoistne, można zwalić winę na inne ugrupowania a co najważniesze pokrycia szkód dla nieubezpieczonych będą zdecydowanie niższe niż uzyskanie stosownych pozwoleń i wykupienie nowych gruntów pod budowę nowego notabene dalszego ciągu zabudowań melioracyjnych typu tama... policzcie - przykład rodzina za powódź w razie "w" otrzyma od rządu 6000pln a grunt pod tamę i jego infrastruktura kosztował będzie bagatela 200 000 za m2 (to są zaniżone koszty budowy takiego obiektu) więc rachunek prosty : niech się rozwali lepiej na tym wyjdziemy ... a co do ryb? hmmm popłyną w siną dal a wiele z nich zginie ...pdk (2009-07-14 19:13)
KaKa13KaKa13
0
Dobrze że poruszył pan ten temat. Może wreszcie się ktoś tym zainteresuje...miejmy nadzieję bo przecież łatwiej wybudować spiętrzenie niż szukać oszczędności w już uszczuplonym budżecie państwa na pomoc ludziom pokrzywdzonym w razie katastrofy (2009-07-14 19:44)
u?ytkownik3053u?ytkownik3053
0
Dyrektor to niech ludzie umierają bo koszta są ważniejsze tak ? ? Liczysz same rodziny a szkody które przyniesie cała reszta ? ? i powiedz komu kur... wystarczy 6000pln jak straci dom lub cały dobytek życia ? ? NIKOMU! ! ! żałosne są taki wypowiedzi! GHOSTMIR i Twoja myśl jest genialna ile ludzi przy tym by miało jeszcze prace... No ale to POLSKA nie USA nie zapominajmy :) pozdro (2009-07-14 19:59)
marcin1234marcin1234
0
Nasze władze "bardzo" tym się interesują i w dużej mieże truciem Na Bugu.
Nie wiem jak ich określić. Pieniądze ważniejsze niż życie, trzeba cos wybudować zapłacić. Najlepiej poczekać aż się zawali ogłosić tygodniową żałobę i na kogoś zwalić winę. (2009-07-14 23:56)
u?ytkownik213u?ytkownik213
0
Nie rozumiem przesłania tego artykułu... Najlepszym rozwiązaniem jest powolna rozbiórka częściowa lub całkowita. (2009-07-15 00:13)
jurekjurek
0
DO .....WuPe.....nie rozumiesz tego przesłania ----i kto to mówi , a raczej pisze .....STUDENT HIDROBIOLOGII------ , jeżeli byś człowieku mieszkał w tych okolicach to na pewno miał byś cykora!!!!!!!!!!! , chyba , że Ci obojętne jest zagrożenie dla innych.....a , może taki już charakter????????????? . (2009-07-15 11:13)
u?ytkownik8030u?ytkownik8030
0
Student hydrobiologii, na blogu prace np. na temat barw ryb, podziału troficznego jezior.....ładnie. A ma Kolega student jakoweś pojęcie, jakie osady są w tym zbiorniku??? Przez te wszystkie lata od czasu postawienia tamy, osadzały się tam wszelkie syfy niesione nurtem z 3/4 długości rzeki. Komunistyczna gospodarka wpuszczała do rzeki wszystko, co tylko było mozliwe do wpuszczenia. Związki metali cieżkich ze śląska, ścieki komunalne z miast, chemia organiczna z przetwórni, przez tyle lat! W samym zbiorniku jest to uśpione pod warstwami nanosu, ale gdy się to ruszy............ Pomijając zagrożenie dla ludzi poniżej tamy i ich dobytku, to prawdziwa bomba ekologiczna. Czy na tych studiach wam nie wspominali o składzie osadów rzecznych? Jestem zdziwony... bo każdy laik o tym wie, a w takim razie tym bardziej powinien wiedzieć student takiej specjalizacji. (2009-07-15 12:57)
seba13seba13
0
polak madry po szkodzie- nic dodac nic ujac (2009-07-15 15:32)
loganlogan
0
Witam serdecznie Kolego Jurku fajne posty pisze ci żona Mariola ,która pracuje w sanepidzie i ma sporą wiedzę na temat ekologii itp. Zapraszam pani Mariolo proszę się ujawnić, fajnie pani pisze. Pozdrawiam (2009-07-15 22:25)
u?ytkownik4668u?ytkownik4668
0
Kolego Logan ... to takie małostkowe. Czy po to się kolega zalogował tutaj 3 dni temu żeby komuś dop.... Obrzydliwe. Bez pozdro (2009-07-16 07:53)
Jerzy06Jerzy06
0
Nie trzeba być nawet mądrym żeby wiedzieć, że nie da się kijem Wisły zawrócić. Tak samo jest z zaporą. Nikt przy zdrowych zmysłach nie przegradza rzeki w jej środkowym biegu. Idea budowy była słuszna. Miało powstać 7 czy 8 takich urządzeń na całej długości rzeki. Są opracowane plany budowy ale życie napisało własną historię. Teraz tama we Włocławku chyli sie ku upadkowi i wczaśniej czy później będzie źle a nawet bardzo źle.
Pozdrawiam - Jerzy06 (2009-07-16 08:23)
jurekjurek
0
Kolega ...logan ...zalogował się 3 dni temu , żeby upokorzyć tych co coś robią w Kole Miejskim Nr1 w Płocku , natomiast jest jeszcze 6 Kół wędkarskich , gdzie nie mają strażników , a jak mają to tylko po to by dostać 10 % odpis z Okręgu , jeszcze nigdy nie czytałem, ani nie widziałem aby koledzy z innych Kół w Płocku coś robili przeciw Kłusownictwu....razi ich moja darmowa praca i sukcesy , więc postanowili bezpodstawnie mnie oczerniać ............wczoraj kolega ...logan...który nawet w swym profilu nie podał przynależności do jakiegokolwiek Koła ( a może nie jest wędkarzem ) ...POMÓWIŁ MNIE I MOJĄ ŻONĘ .... Mnie o to iż to nie ja napisałem wpis ten o tamie i również o wpisie ...CZY ZALEW ZEGRZYŃSKI UDA SIĘ URATOWAĆ???? ....faktycznie żona moja pracuje w PSSE (Sanepid ) , ale kolega nie wie w jakim dziale i od kiedy ....JA NATOMIAST OD ROKU 1985 PRACOWAŁEM W KOLUMNIE SANITARNEJ---I NA STAŁE BYŁEM ODDELEGOWANY DO SANEPIDU--JAKO KIEROWCA ...I W TYM CZASIE MOJA ŻONA UCZYŁA SIĘ W SZKOLE ŚREDNIEJ , A JA JEJ NIE ZNAŁEM ( oczywiście też nie pracowała wtedy nigdzie --bo nie mogła ) ....JEŻDŻĄC PRZEZ TAK DŁUGI CZAS NA POBORY WÓD I ZATRUCIA POKARMOWE , CZY INNE , wesela , komunie , chrzty itp --- uczestniczyłem w tych pracach ---więc tylko matoł nic by nie zapamiętał przez prawie 20 lat............poza tym chorowałem na salmonellę i bakterię E.COLI , leżałem w szpitalu w 1986 roku ...więc też posiadam dokumentacje medyczna i z niej korzystałem ...23 lata temu , nawet tyle nie jestem żonaty , żonę poznałem 17 lat temu , a od 16lat jesteśmy żonaci..............UWAŻAM , ŻE BARDZO MNIE SKRZYWDZONO I ŻONĘ TEŻ OCZYWIŚCIE .............ZAMIERZAMY WYSTĄPIĆ NA DROGĘ SĄDOWĄ ZA POMÓWIENIA I MÓWIENIE NIEPRAWDY ......GDYBY ŻONA UJAWNIŁA SWĄ WIEDZĘ NA SWÓJ TEMAT ( A DUŻA CZĘŚĆ JEJ WIEDZY NIE JEST ZWIĄZANA Z MOIMI WPISAMI )....TO DYREKTOR SANEPIDU MÓGŁBY NAWET ZWOLNIĆ Z PRACY TAKĄ OSOBĘ ............na wszystkie wiadomości decyzję podaje Dyrektor i mediom , czy prasie przedstawia je kierownik działu odpowiedzialnego za dana komórkę Sanepidu ....................pozdrawiam wszystkich uczciwych wędkarzy ....uczciwy Jurek Suchodolski . (2009-07-16 10:18)
u?ytkownik3053u?ytkownik3053
0
Zawsze musi się jakiś "pajac" znaleźć Tyle w nim odwagi że potrafi się tylko zalogować a przedstawić już nie ? ? nie no kozak prooo ! ! Człowiek robi coś dla ludzi nie tylko dla siebie nie ma z tego żadnych korzyści ale durnota ludzka nie zna granic i wszędzie jakiś brud się znajdzie. Pozdro Jurek !! (2009-07-16 14:06)
loganlogan
0
Rozbawiłeś mnie do łez kolego Suchodolski , a ty synku" pindral"młody jeszcze jesteś,więc wybaczam ci twoją głupotę.Mam synów starszych średnio 10 lat od ciebie i cieszę się że nie są tak wyrywni jak ty,a przecież nie jesteś z Płocka nie znasz Jurka i nie masz zielonego pojęcia co w tym wszystkim jest prawdą a co nie. (2009-07-16 16:11)
soplicasoplica
0
Jurek , chłopaku , gdybym cię nie znał to może uwierzyłbym w te twoje bajki, ale niestety wszyscy wędkarze w Płocku wiedzą , że jesteś oszołom i nie potrafisz nawet poprawnie wysłowić się po polsku, a co dopiero pisać. W postach pisanych przez twoją żonę też jest sporo błędów stylistycznych , ale i tak na tle tego pisanego przez ciebie bełkotu wypadają świetnie. Dane które tu przekazujesz nigdy nie zgadzają się ze stanem faktycznym, wszystko przekręcasz kreując się na obrońce uciśnionych ryb. Słyszysz że dzwonią , ale nie wiesz w którym kościele.Gdybyś nie trzymał palca prezesowi swojego koła już dawno by się ciebie pozbyto. Nie neguję tego , że twoja działalność w społecznej straży rybackiej jest faktem i służy wędkarzom, ale wydaje mi się że sporo rozdmuc[ pi ]esz swoje zasługi . Dlatego wydaje mi się, że lepiej gdybyś pisał artykuły w dziale "humor wędkarski " i opisywał w nich te ogromne sumy, które według ciebie mają tysiące zębów i z tego powodu boją się ich młodzi wędkarze. Po artykule w Tygodniku Płockim, poniekąd twojego autorstwa, cały wędkarski Płock miał taką polewkę jak nigdy dotąd. Dlatego myślę, że wszyscy którzy czytają "twoje" posty powinni brać na ciebie poprawkę. A pro po , pisałeś o portalu www.rybawpaski.pl swoją negatywną opinię, czyżby dlatego , że na jego łamach wytyka się zarządowi twojego koła sobiepaństwo i traktowanie koła jak własnego folwarku? To super portal, w którym nikt nie boi się powiedzieć prawdy, bo zrzesza prawdziwych wędkarzy myślących nieco szerzej , a nie tylko o swoim podwórku. Ale ty i tak tego nie zrozumiesz, więc szkoda słów, dlatego zalecam wizytę u dobrego specjalisty. A sądami to możesz straszyć stare babki . (2009-07-16 17:27)
u?ytkownik3053u?ytkownik3053
0
Logan nie jesteś moim ojcem wiec nie mów do mnie "synek" a poza Tym nie chciał bym mieć takiego ojca... :) (2009-07-16 18:18)
u?ytkownik8030u?ytkownik8030
0
Jestem ciekaw, co to za powody kierują osobami tak uporczywie naskakującymi na Jurka. Mogę sie tylko domyślać, że człowiek komus zalazł za skórę. Tym bardziej Jurka rozumiem, ponieważ sam doswiadczam takich bezsensownycj ataków. I tym bardziej jestem zdegustowany tymi atakami. Facet porusza istotny peoblem, a za to dostaje po łbie - czy nie zachodzi tu podejrzenie, że są tu zalogowane osoby bezpośrednio powiązane z kręgami władzy????? Zal Panowie, że nie ma w was za grosz współczucia dla ludzi - chyba los żabki i rybki jest dla was ważniejszy. Wszystko w temacie. Pozdro Jur! (2009-07-16 19:55)
soplicasoplica
0
Panowie wystarczy sobie porównać styl napisanego artykułu, ze stylem odpowiedzi na komentarz Logana, Jurek nie wytrzymał ciśnienia i sam spłodził ten bełkot, ale fakt że ubawił mnie setnie, dzięki Jurek :) (2009-07-16 20:13)
jurekjurek
0
Do kolegi ....soplica .... od wielu dni (można sprawdzić to w Twoim profilu cały czas wy wędkarze z Koła przy płockiej Spółdzielni Mieszkaniowej nic więcej nie robicie na tym portalu tylko mnie atakujecie za co ...otóż za to , że wypisujecie bzdury na portalu rybawpsski .pl i nikt z Naszego największego Koła miejskiego Nr1 (był 5 lat temu Okrę Płocki w Naszej siedzibie i wtedy nawet kilku z was jeździło na kontrolę zarybiania , sprzątaliście z nami wody ....TO WY DOPUŚCILIŚCIE DO TEGO , ŻE STRACILIŚMY WODĘ W STOCZNI RZECZNEJ---JEST TAM CAŁKOWITY ZAKAZ POŁOWU RYB------------ , Czy przyznaliście się swoim starszym wędkarzom i czy napisaliście to w portalu.... rybawpaski.pl............ A, że ja najwięcej pracuję społecznie i nie podnoszę rękawicy--- by wdawać się z wami w dyskusje na waszym portalu ...to z braku niemocy ...logujecie się na wedkuje .pl ( największym i najbardziej wiarygodnym portalu , żeby mnie oczerniać i nie jest to jedna osoba , lecz więcej...szkoda wam , że nie pracujecie i nie doradzacie dla dobra ogółu---to pozostaje oczerniać ---we wszystkich Twoich postach nie piszesz nic innego...jak tylko o mojej osobie ....powiedz , czy w ciągu 3 lat ktoś z waszego koła ( które i tak rozwaliło się od tego roku na 2 mniejsze---sami nie możecie się dogadać ze sobą i wędkarzami z waszego koła ) , uczestniczył w zarybianiu czy w walce z kłusownikami???????????.....OTÓŻ NIE !!!!!!!!!!!..........BOLI WAS , ŻE KTOŚ ROBI WIELE DLA SPOŁECZEŃSTWA WĘDKARSKIEGO-----A WY CHCECIE PO PROSTU BY OKRĘG PŁOCKO-WŁOCŁAWSKI PADŁ ....robicie wiele zamieszania nic nie wnosząc na tym portalu wedkuje.pl ........I co pewnie też moja żona pisała te słowa---żenujące ...................DLATEGO NIE BĘDĘ BRAŁ UDZIAŁU W WASZYCH KOMENTARZACH.................PS. Macie strażników i co z tego skoro nic nie robią , a koło bierze z Okręgu odpis pieniężny , a wędkarze z waszego koła dzwonią do mnie , ABYM IM POMÓGŁ , BO TAM I TAM STOI SIEĆ .KŁUSOWNICZA!!!!!!!!!!................Gdyby nie moje akcje przeciw kłusolom , to pewnie nie mieliście co łowić ..............I PEWNIE NIE JESTEŚCIE MILE WIDZIANI NA NASZYM PORTALU wedkuje .pl NIE POZDRAWIAM. (2009-07-16 20:36)
jurekjurek
0
Te się śmieje , kto śmieje się ostatni............może byś coś napisał dla ogółu , jakieś dobre porady wędkarskie , dobre miejscówki na ryby---- , wtedy ocenią cię osoby które korzystają z tego portalu...............więcej bzdur nie zamierzam komentować . (2009-07-16 20:44)
u?ytkownik3053u?ytkownik3053
0
Wiecie co Panowie nie macie za grosz szacunku. Byście coś zaczęli robić a nie na internecie dokuczać i się spinać co macie na celu ? a poza tym jest bardzo interesujący temat jak TAMA W WŁOCŁAWKU i to o tym tu rozmawiajmy ! ! PDK (2009-07-16 20:56)
BopBop
0
i wyskoczyły dwa wrzody na dupie jeden l drugi s. co za wieś... (2009-07-16 21:07)
soplicasoplica
0
Oj dzieci, trochę klasy i szacunku dla starszych, którzy wiedzą co mówią , i wcale nie chodzi tu o Jurka , ale o fakt , że posty czy tematy pisze się samemu, a nie wyręcza innymi. To mój ostatni komentarz , bo widzę że Jurek to dla was prawdziwe guru i niech tak zostanie. A co do waszych sugestii , byśmy coś zaczęli robić, to jeszcze byście się zdziwili, robimy od 20 lat. Pozdrawiam fanów Jurka :) (2009-07-16 21:17)
soplicasoplica
0
A teraz do Jurka , znowu napisałeś jakiś bełkot, człowieku naucz się pisać po polsku. Ten portal nie jest twoim prywatnym miejscem ogłaszania twoich sukcesów , więc nie mów mi czy mam tu pisać czy nie. Z tego co napisałeś jedyne co zrozumiałe , to że dzięki tobie i twojemu społecznictwu mamy co łowić . Znowu płakałem ze śmiechu (dzięki Jurek). A tak naprawdę słabo się starasz bo ryb to u nas prawie już nie ma. Pozdrawiam wszystkich!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (2009-07-16 21:26)
Jerzy06Jerzy06
0
Idź Soplica juz spać - strzel sobie 100 g soplicy i lulu. Tu omawiamy inny temat i nie życzymy sobie waśni i docinków.
Pozdrawiam i dobranoc (2009-07-16 21:53)
u?ytkownik213u?ytkownik213
0
Nie rozumiem co pisze Pan jurek... Natomiast Panie GHOSTMIR co osady mają wspólnego z moim niezrozumieniem przesłania artykułu? (2009-07-16 21:58)
u?ytkownik8030u?ytkownik8030
0
Twije rozumienie artykułu WuPe, nie jest rozumieniem, a raczej mozna napomknąć o braku rozumienia. Dlatego dziwi ten fakt, że chyba w szkole którą robisz teraz, wspominano wam o "osadach rzecznych". Ajeśli nie, to mi Ciebie żal, bo nie masz pojęcia o czym mowa. Tak więc osady mają wiele wspólnego z Twoim rozumieniem sprawy. No ale czas zakończyć tę dyskusję, bo jak widać wiele osób nie pojmuje zagrożenia i [ pi ]ą farmazele aż w d ściska. Żeby wam w domu taka eko-bomba wybuchła! (2009-07-17 08:53)
jerryjerry
0
Do Jurka : odpuść, bo i tak znajdą się tacy, którym Twoja działalność nie pasuje. Niech ludzie oceniają Ciebie po dobrze wykonanej robocie, a nie po tym, że czasami piszesz trochę chaotycznie. Inteligentny i tak z Twoich komentarzy wyłowi sens. A na świecie oprócz tych normalnych są też zazdrośnicy, oszczercy i kłamcy. Tak już jest poukładane i nic na to nie poradzisz. Rób dalej swoje (2009-07-17 10:37)
jerryjerry
0
odnośnie tamy. Jak poprzedni ustrój nam ją zafundował, to teraz trzeba w odpowiedzialny sposób działać. Na pewno trzeba tamę remontować, by nie dopuścić do tragedii. Budowa następnych stopni wodnych jest na tyle kontrowersyjna, że z jednego problemu następne pokolenia mogą mieć tych problemów 2, 3 ,a może cztery. Trzeba też wziąć pod uwagę fakt, że Wisła z tamą funkcjonuje 40 lat, a bez tamy radziła sobie lat tysiące. Zachód zazdrości nam tej ostatniej tak dużej dzikiej rzeki . My natomiast próbujemy powielać ich błędy z przeszłości. (2009-07-17 10:48)
jurekjurek
0
Portalowicze , dziś prezes Kolą Miejskiego Nr1 w Płocku ul. Klonowa 3a sprawdził ...logana...i skłamał , iż należy do mojego Koła -----otóż nigdy nie był członkiem tego Koła ---tylko mąci Nam w głowach....i lepiej aby Redakcja lub Moderatorzy usunęli go z www.wedkuje .pl ----gdyż oszukał wszystkich!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! . (2009-07-17 20:27)
u?ytkownik3053u?ytkownik3053
0
Takich jest tu pełno :) i połowa z nich nie ma karty :) ( nie narzucam że logan nie ma :) ) pozdrawiam ;> (2009-07-17 21:23)
u?ytkownik8030u?ytkownik8030
0
POŁOWA? To Wam powiem ludkowie, że 2/3 profilów na w.pl jest lewych, pozakładanych w różnych śmiechu wartych celach. Oczy otwórzcie! (2009-07-17 22:58)
u?ytkownik3053u?ytkownik3053
0
no zgodzę się z tym :) (2009-07-17 23:30)
u?ytkownik213u?ytkownik213
0
Przeczytałem już któryś raz ten artykuł i nadal nie rozumiem jego przesłania. Jaki ma on cel? Wywołać panikę, popłoch? Czy coś konkretnego proponuje? GHOSTMIR Twe rubaszne dow[ pi ] są przednie ;-) (2009-07-18 01:41)
jurekjurek
0
.....logan.... , jak sprawdził wczoraj mój vice prezes Roman Dyttus ----nigdy nie był członkiem mojego Koła--- podszywa się pod niego iny wędkarz i innego Koła...........także , że... logan.... to nawet nie wędkarz --- tylko zjawa , bo nie ma go również w tym innym Kole jak podaje ...soplica... w wątkach---pokój wiadomości---oszustwo na portalu . (2009-07-18 09:36)
u?ytkownik8030u?ytkownik8030
0
WuPe - to nie sa dow[ pi ], tym bardziej rubaszne. Jeśli nie rozumiesz, że Jurek napisał o tamie, by zwrócić uwagę społeczności na niedołęstwo naszych władz Terytorialnych, Państwowych, Związkowych, Naukowców, Inżynierów, Biologów, Przyrodników, Urbanistów, Hydrotechników itd itp, to chyba niewiele wiesz o świecie. No i tu sie obawiam, że jak juz skończysz te studia, to niewiele z Ciebie będą mieć przyszłe pokolenia. A nie liczy się dla Ciebie bezpieczeństwo tych ludzi co tam mieszkają? A środowisko które więcej straci niż zyska na takiej katastrofie też nic dla cIEBIE NIE ZNACZY? No to gratuluję. Ateraz jadę na ryby, albo PO RYBY jak tko woli. (2009-07-18 12:46)
hubihubi
0
Brak słów po przeczytaniu kilku fragmencików,Jurek widocznie dzisiaj ty jutro ktoś inny narazi sie tym Panom ,jesli ci zalogowani panowie mają odrobine honoru to niech nie potrzywają się pod kogoś tylko ujawnią sie . (2009-07-18 16:23)
u?ytkownik213u?ytkownik213
0
GHOSTMIR z jakiego źródła czerpiesz informacje? Na jakiej podstawie uważasz, że nikt się tym nie interesuje? Co proponujesz? Jakieś konkrety... (2009-07-21 12:49)
u?ytkownik8030u?ytkownik8030
0
Ze źródła życia, obserwacji, przemyśleń, mediów, prasy, książek, internetu,, przez telefon, z rozmów, ..... nie zaś z akademickich polemik. Czy to wytłumaczenie jest dostateczne? (2009-07-22 08:42)
u?ytkownik8030u?ytkownik8030
0
Tak, właśnie chodzi o konkrety. Skoro juz mamy problem, to nalezy go szybko rozwiązać, a nie czekać aż rozwiąże się sam. Należy w tempie błyskawicy umocnić zaporę i rozpocząć budowę nowej. Tylko że u nas to jest tak:
...najpierw mądrale podejmą uchwałę,
...potem będą konsultacje "społeczne",
...potem będzie przetarg na projekt,
...potem będą analizy,które przeprowadzi firma "x", o wpływie inwestycji na środowisko,
... następnie będzie faza projektowania.
DO TEGO CZASU MINIE JAKIEŚ 2,5 ROKU.
...potem będzie przetarg na wykonawcę,
...potem będzie kupa medialnego szumu,
...następnie kilku porąbanych grinów przykuje się do koparki,
...potem jakiś ćwok spadnie z drzewa w ramach protestu,
...następnie inwestycja sie odwlecze ze względów moralno-prawnych,
...ale znajdzie sie mądrala, co doprowadzi do wznowienia przetargów,
...następnie po zapłaceniu ogromnych odszkodowań niedoszłym wykonawcom, dojdzie do wznowienia inwestycji.
...zostanie wbita łopata - przez jakiegoś posranego ministra,
DO TEGO CZASU MINIE NASTĘPNE 2,5 ROKU.
...budowa wreszcie ruszy,
...pojawia sie problemy techniczne, bo projektant i eksperci nie przewidzieli jakiegoś problemu i budowa zastopuje.
...kiedy wreszcie ruszą, zmini sie ekipa rządząca i wszystko stanie na amen,
...no ale znajdą się dziennikarze z TVN24 i pokażą ten cały bajzel.
...nowy rząd ruszy z budową z kopta, by pokazać jaki jest dobry,
MINĘŁO NASTĘPNE 2,5 ROKU
...wreszcie po wielu perypetiach pan premier przetnie wstęgę.
SUKCES?
... mozliwe że sukces, ale tylko pod warunkiem, że na przestrzeni tych wielu lat, nie nastąpi katastrofa, która zniweluje starą i nową zaporę.
Żyjemy w Polsce..... Pozdrawiam. (2009-07-22 10:31)
u?ytkownik213u?ytkownik213
0
GHOSTMIR widzę, że jesteś strasznie zakompleksionym człowiekiem, a to nie jest dobre dla zdrowia i otoczenia. Weź sobie Prozac. Poza tym gdyby choć część ludzi zamiast psioczyć na polska naukę poszło do szkoły i rozwinęło swe horyzonty myślowe pewnie potrafiłoby przewidzieć, iż budowa domu poniżej zapory, w miejscu dawnych naturalnych zalewów jest co najmniej niepoważna. GHOSTMIR gdzie byłeś gdy budowali tą zaporę? Powiedz mi człowieku kto Ci broni zostać kimś ważnym w tym kraju? Jaka siła Cie tu trzyma jeśli Polska to taki paskudny kraj? A jeśli tak bardzo fascynują Cię inne kraje czemu nie chcesz zaczerpnąć z ich mądrości? We Francji tamy się rozbiera, to samo zaczynają robić w Niemczech. Osobiście wolę by te kilkadziesiąt milionów złotych, które co roku idą z kieszeni podatników na reintrodukcję ryb zostało raz przeznaczone na likwidację tej tamy i usunięcie niebezpiecznych osadów. Zachowujesz się jak ksiądz, który opowiada o seksie. (2009-07-26 15:27)
u?ytkownik8030u?ytkownik8030
0
WuPe - jestem człowiekiem który pamięta czasy głębokiej komuny, stan wojenny, kartki żywnościowe, etc. Nie miałem w życiu szczęścia, nie miałem możliwości uzyskania takiego wykształcenia jakie chciałem otrzymać. Były inne , ważniejsze sprawy, które absorbowały całą moja moc, siłę, wiarę, myślenie. Nietety całeżycie potoczyło mi sie nie tak, jak bym tego chciał. Jednak dałem radę przetrwać i dozyć dzisuejszych czasów, a Dobry Bóg pozwolił mi założyć w końcu rodzinę i dochować się pięknych latorośli, które za moją niedolę, startują w dorosłe życie pobierając nauki wyższe. Mam z tego wielką radość, że mogłem im to umożliwić. Wszelkie moje perypetie życiowe, nie pozbawiły mnie zdolności myślenia i obserwacji, a wręcz je wzmocniły. Ty zaś jesteś..... wybacz że to powiem, ale to nie złośliwość, tylko zwykły fakt wyrazony za pomocą skrótu myslowego... zwykłym szczylem, który nic jeszcze w zyciu nie widział i guzik wie. Nie masz zadnych podstaw, ani prawa, do zadawania mi pytań które zawarłeś w dymku powyżej. Zapewniam Cię, że nie mam żadnych kompleksów, a juz napewno nie z powodu wykształcenia, czy retrospekcji całego zyciowego bagażu. Jesteś młody i jurny, ale nie prowokuj ludzi którym musiał byś mówić "tato", boś jeszcze nieczego nie dokonał. A skoro juz o tym mowa, to może Ty opracujesz plan i metodę utylizacji osadów i rozbiórki tej tamy, a potem to przedsięwzięcie przeprowadzisz? Ucz sie pilnie i spróbuj....a narazie zejdź ze mnie i popracuj nad własnymi kompleksami. (2009-07-26 18:18)
u?ytkownik8030u?ytkownik8030
0
No i na temat seksu nawet nie próbuj dyskutować ze mną, bo nie masz nawet krzty pojęcia o czym mówisz. (2009-07-26 18:21)
u?ytkownik213u?ytkownik213
0
GHOSTMIR w końcu jakiś porządny tekst z Twojej strony niemniej nadal brak konstruktywności. Poza tym najpierw opisujesz swój kompleks komuny, a potem piszesz, iż kompleksów nie posiadasz. Wolę być szczylem i pomału, z ciekawością odkrywać życie niż być starym zgorzkniałym człowiekiem szukającym wszędzie spisków, narzekającym na kraj, władze i wszystko dookoła. Powiedz czemu większość wędkarzy, przyroda itp ma być stratna bo ktoś ileś lat temu wybudował sobie dom pod tamą? Jeśli to blok mieszkalny, to pogratulować ówczesnej władzy, ale jeśli jednorodzinny prywatny domek, to pogratulować braku wyobraźni i odpowiedzialności właściciela. Jeśli Polska, to taki beznadziejny kraj, to kolejny przykład Niemiec. Tam wybetonowali i pogrodzili wszystkie rzeki. Obecnie jest moda na renaturyzację i nikt nie marudzi jeśli musi ponieść koszty z tym związane. O ile wiem plany rozbiórki Włocławka są i to nawet w kilku wariantach... Jeśli inni sobie poradzili czemu Polak nie może? (2009-07-27 22:46)
u?ytkownik8030u?ytkownik8030
0
No to trzeba wybudować nowe mieszkania w bezpiecznym miejscu, przesiedlić ludzi, zadbać o bezpieczeństwo środowiska i tamę rozebrać - może i jestem zgorzkniałym staruchem, ale powiem Ci tylko tyle, że jeszcze długo będą pod tamę sypać te kamienie, a ono w końcu sama runie. Obudź się, w jakim świecie żyjesz? Myślisz że komuna popsuła, a RP „Kacza” naprawi??? Zresztą dla mnie koniec tematu. Jak skończysz studia, to pewnie uciekniesz z tej IDEALNEJ OJCZYZNY i tyle Cię tu będziemy oglądać. Na razie możesz dalej pisać panegiryki o Polsce. Pozdrawiam.
(2009-07-28 08:20)
u?ytkownik8030u?ytkownik8030
0
I taka dygresja jeszcze- Napisałem w życiu kilka tekstów które były powszechnie uważane za dobre. Po co więc ta uszczypliwość? Napisałeś kiedyś coś dobrego? (2009-07-28 08:22)
BopBop
0
WuPe przeczytałem twoje komenty i muszę przyznać, że jesteś ślepy na to co się dzieje dookoła w tym kraju (drugi Meksyk) (2009-08-04 14:57)
BopBop
0
zgrywasz jakiegoś profesorka, a jesteś tylko zwykłym studentem. studentem jakim pełno w tych czasach, w tym kraju. (2009-08-04 15:00)
u?ytkownik213u?ytkownik213
0
GHOSTMIR przerażają mnie Twe teksty;-) Moje nigdy nie są tak dobre by nie było można ich poprawić. Bop czemu uważasz że jestem zwykłym studentem? Przecież mnie nie znasz;-) Może jestem niezwykły? Hehe;-> (2009-08-06 04:06)
u?ytkownik8030u?ytkownik8030
0
Moje teksty też zawsze można poprawić. Nikt nie jest doskonały. Ale z rozumieniem tekstu i oceną, to już tu niektórzy mają nie teges. Są tu ludzie co nawet nie czytając -oceniają. Są i tacy, co czytaja nagłówek i podpis. A tych co czytają całość i nad tekstem dumają, jest niestety garstka. (2009-08-07 10:02)
u?ytkownik58380u?ytkownik58380
0

Jurci poamiętaj to dla Ciebie i dla twojego dobra za to co mi zrobiłeś.

OCENA: 1

(2010-11-13 18:18)

skomentuj ten artykuł