Zaloguj się do konta

Drgająca szczytówka – sekrety mistrzów

Drgająca szczytówka – sekrety mistrzów Zestaw gruntowy drgającej szczytówki jest bardzo prosty i wygodny podczas wędkowania jaki i skuteczny dlatego warto spróbować, a więc zestaw powinien wyglądać jak na rysunku.

a) żyłka główna
b) rurka z krętlikiem zapobiega plątaniu się zestawu i wymieniania koszyczków
c) gumowy stoper zabezpiecza węzeł na krętliku przed uszkodzeniem go rurką podczas rzutu
d) przypon 0.10-0.18
e) hak

Koszyczki zanętowe jak na obrazku
a) okrągły na wody stojące
b) kwadratowy na wody lekko płynące
c) na wody przy dużym nurcie

Do tej metody niezbędne są podstawki pod wędkę. Wędka powinna stać aby pomiędzy żyłka a wędka powstał kont 90 stopni tak jak na rysunku. Ja używam podstawka gruntowego na rysunku oznaczony literą B, umożliwia on zacinanie bez wyjmowania z niego wędki i jest stosunkowo niedrogi - jego cena waha się miedzy 4-6zł. Podpórka A też się nadaje, ale jak dla mnie jest troszkę niewygodna i trochę droższa - 8-10zł.

Bardzo zachęcam, aby spróbować drgająca szczytówka + to jest to!

pozdrawiam Menago

Opinie (47)

użytkownik

artykuł za ciekawy nie jest wszystko z rozdziału podstawowego. No ale dla początkującego to dobre może być. dla zachęty 4 wstawię ;> [2009-03-30 13:24]

krzysss

dam 5 bo pomysla dobry [2009-03-30 15:45]

FanAtyk

Uwielbiam tę metodę i poza spiningiem poświęcam jej najwięcej czasu. Jest prosta i bardzo skuteczna, a widok wpadającej w dreszcze szczytówki, po kilku godzinach oczekiwania sprawia takie emocje że można spaść z krzesełka (jeśli się ma) hehe [2009-03-30 17:58]

robson1

Słabo to opisałes.Albo ci się nie chciało,albo nie masz odpowiednich wiadomości. [2009-03-30 18:07]

lin75

artykul jest dobry ale prawde powiedziawszy to osobiście wole federka,ale kazdy ma swój gust i upodobania...pozdrawiam...... [2009-03-30 19:31]

hubi

Może być odemnie5 [2009-03-30 19:55]

jarcyk18

lin 75 .feederka?????????? a drgajaca szczytowka to co ma niby byc splawik,feeder to wedka o sporym wyrzucie wlasnie do polowu drgajaca szczytowka np do 120g wyrzutu.pozdro [2009-03-30 20:27]

użytkownik

to wszystko już jest i to dużo bardziej dokładnie i precyzyjnie opisane nie wysiliłeś się menago ale na zachętę 4 [2009-03-30 20:40]

menago

to moj pierwszy wpis z czasem mam nadzieję ze się wyrobie pozdrawiam [2009-03-30 22:06]

bossi11

jak na pierwszy raz ok 5 na zachęte pozdro [2009-03-30 22:25]

użytkownik

a no to jak pierwszy to rozumiem. jak byś mógł napisać coś o przynętach i zanętach jakie się pcha w ten koszyczek żeby się ładnie z niego uwalniały byłbym wdzięczny bo jeszcze nie łowiłem z koszyczkiem a mam zamiar [2009-03-30 23:00]

użytkownik

dodam że chodzi mi o łowienie na rzece bo to pewnie ważne [2009-03-30 23:01]

burza10000

Swietna metoda i piąteczka [2009-03-31 00:28]

użytkownik

Uwielbiam tą metode gruntową i nigdy mi się nie znudzi. Od tej metody zaczełem swoją przygode z wędkarstwem. Pozdrawiam [2009-04-13 20:04]

siemeklub

ja dam 5 bo lubię tą metodę i przeważnie tak łowię :) [2009-04-21 15:44]

adajak

Ustawienie wędki do drgającej szczytówki to raczej pomyłka ( w pionie - widać że wedkujesz tylko na rzekach i to z dużym uciągiem wody) niemasz kontroli nad delikatnymi braniami. Ustawienie boczne jest lepsze bo wędke ustawiasz na podpórkach , na wysokosci dłoni i w pobliżu krzesełka , tak że masz zawsze kontrole karzdego brania , turystycznie można powędkować tak jak to demostrujesz na rysunku ( to jest typowa metoda gruntowa na rzeke) ale wyczynowo , za dużo ryby na zawodach nie wyjmież . Końcówka wędki powina być nad wodą (15-20cm.)i tworzyć kont 90 stopni do miejsca w którym wędkujesz , niema fałszywych brań w czasie wietrznej pogody . Podpórki mają być jednostronie z wygarbieniem i osłoną igielitową lub pianką w celu ochrony wędki od zniszczenia , by ryba nie zabrała podpórki do wody. bardzo dobra metoda na białą rybe leszcze , płocie , krąpie , lina, duże karasie , karpie . Pozdrawiam - spróbuj. [2009-04-28 13:36]

szczupak713

ta metoda jest jak najbardziej ok!Rurki antysplątaniowe polecam proste ponieważ stawiają mniejszy opór podczas brań od rurek ukośnych.Sprawdzone nawet najdelikatniejsze brania są widoczne naprawdę POLECAM. [2009-05-04 14:06]

rafal.baca

adajak ustawienie wędki zależy od łowiska, masz rację, że na stojącej wodzie ustawia się wędkę wzdłuż linii brzegowej ze szczytówką lekko pochyloną w kierunku wody (tak najczęściej łowi się pikerem lub lekkim feederem), natomiast na rzekach o średnim lub sporym uciągu wędka (w tym przypadku feeder o wyrzucie 100-120 g) musi stać w pozycji zbliżającej się do pionu - napór nurtu na żyłkę jest wtedy najmniejszy i nie powoduje przesuwania się koszyczka po dnie [2009-05-05 20:27]

krulik73

Czy pod kątem 90 stopni widać najlepiej brania???? [2009-06-16 23:31]

użytkownik

Mam pytanie co jest najleprzym zygnalizatorem oprucz tych pipczyków: dzwoneczek na wędce czy bombka na żyłce? [2009-06-20 16:42]

01jm218mm09

Z TYM KATEM 90 [2009-06-23 00:26]

01jm218mm09

Z tym katem 90 stopni to prawda ale kiedy nie ma wiatru.No i gdy sie siedzi to nie chce mi patrzec w gore przez np.8 godz.. Ten sposob stosuje tylko na rzekach,bo prad nie naciska na zylke.Na wodach stojacych "drgajaca" lezy sobie rownolegle lub nawet lekko pochylo w stosunku do wody.Wtedy nawet duza fala nie powoduje falszywych bran.Zreszta kazdy gatunek powoduje inny sposob drgania.Po sposobie drgania na prawie 100 proc. moge okreslic co mi bierze.Lowie na drgajaca przeszlo 20 lat, wiec praktyka robi swoje.Kazdy koszyczek zakladam na zylke glowna na kretliku z agrafka ze wzgl. na latwa wymiane koszyczka.Dla mnie jest to najciekawsza i najbardziej EFEKTYWNA metoda polowu.Narazie tyle. [2009-06-23 00:47]

01jm218mm09

Calkowicie popieram "adajak".Rekojesc wedki musi byc pod reka.Inaczej nie da sie zaciac w odpowiednim momencie.Sprobujcie sie schylac przy kazdym braniu!Nie ma czasu.Przy braniu karpia mozna nie zdazyc zlapac kija. [2009-06-23 01:05]

fezuj

KAŻDY Z OPINIUJĄCYCH MA SWOJĄ RACJĘ. TRZEBA TROCHĘ POWĘDKOWAĆ I POPRÓBOWAĆ,

JAK TO W ŻYCIU. NAD WODĄ ,GDY SIĘ WĘDKUJE AMATORSKO JEST TROCHĘ CZASU DO RÓŻNYCH PRZEMYŚLEŃ JAK  PRZECHYTRZYĆ RYBĘ , BY DO DOMU NIE WRÓCIĆ O TZW PUSTYM KIJU, BO AKURAT RYBKI NIE CHCĄ BRAĆ. I PRÓBUJE SIĘ WĘDKOWAĆ METODĄ DRGAJĄCEJ SZCZYTÓWKI, METODĄ GRUNTOWĄ "TRADYCYJNĄ " JAK TEŻ METODĄ SPŁAWIKOWĄ. ZMIENIA SIĘ ZANĘTĘ , PRZYNĘTĘ ,ZMIENIA SIĘ WĘDKI, ZMIENIA SIĘ ŁOWISKO I W KOŃCU NIC Z ŁOWIENIA W DANYM DNIU.A TYLE BYŁO PRZYGOTOWAŃ , BY WYJECHAĆ , POWĘDKOWAĆ I MIŁO SPĘDZIĆ CZAS SAMEMU , Z KOLEGĄ LUB Z RODZINĄ. 

 A TEN KONIK CZYLI HOBBY WĘDKARSKIE ZNÓW ZA PARĘ DNI CIĄGNIE NAD ULUBIONE ŁOWISKO , BO PRZYZNACIE PAŃSTWO,ŻE NAJLEPSZE ŁOWISKO TO JEST TAKIE GDZIE SIĘ NAJLEPIEJ CZUJECIE, WYPOCZYWACIE , NO I WRESZCIE GDZIE  DOŚĆ CZĘSTO SĄ WSKAZANIA BRAŃ NA DRGAJĄCEJ SZCZYTÓWCE, TAKIE ,ŻE AŻ WĘDKĘ WCIĄGA DO WODY. ABY TAKIE BYŁY WRAŻENIA W CZASIE WĘDKOWANIA WSZYSTKIM WĘDKARZOM ŻYCZĘ.

FEZUJ. 

[2010-09-01 23:39]

baloonstyle

Jak dla mnie to super artykuł.

Jak zaczynałem łapanie na feederki to własnie takiego czegos szukałem w necie.jak dla mnie 5**** każdemu poczatkujacemu się przyda :))

pozdrawiam

[2010-09-16 09:26]

grzesiek1999

To moja ulubiona metoda wędkowania...i za to dam pięć... [2010-12-09 15:33]

rozap37

moja ulubiona metoda  , Pozdrawiam .. [2010-12-22 19:19]

KSIENDZU

A musi byc akurat koszyczek ?? czy sprezyna tez moze byc ?? druga sprawa to czy akurat musi byc wedka postawiona do gory, czy moze lezec poziomo na podporkach?? slaby ten artykul, bo nie opisales sygnalizacji bran, a wydaje mi sie ze to najwazniejsza sprawa, bo zrobic sestaw na drgajaca nie jest trudno ale potem wyczaj branie, jak nigdy tego nie widziales :) pozdrawiam i 3 za checi :) [2011-01-11 12:54]

użytkownik

Ten gumowy stoper to nie tylko zapobiega przed niszczeniem się żyłki, ale także tu ważne zapobiega zsuwaniu się rurki antyspalinowej. Jak dla mnie artykuł znany. Nic w nim nowego. Informacje te można zauważyć w każdej książce gruntowej lub w internecie. Trochę nudziarskie. Ale cóż na zachętę postawie lepszą ocenę. O i jeszcze jedno, pracuj nad ortografią i stylistyką. Pozdrawiam kolegę. [2011-01-23 17:14]

sokol12

jedna z moich ulubionych metod. [2011-02-28 17:01]

gorgan

ja osobiscie w związku z tym ze jestem leniwy i nie lubie ciagle gapic sie na szczytówke stosuje pinpong, bez wzgledu czy jesten na rzece czy na zamknietym akwenie [2011-06-28 21:43]

janosikharnas30

<ksiendzu> wcale nie musi to byc koszyczek moze byc sprezyna ,jak kto woli.A sygnalizatorem bran jest szczytowka.wyrzucasz zestaw w lowisko napinasz zylke tak do mometu az nie bedzie sie luzowala i czekasz na branie.:)Pozdro. [2011-07-27 13:54]

okonek06

artykuł,kiepski wszytko pobieżnie i zrobione moim zdaniem na odwal się mógłbyś się kolego bardziej postarać dlatego ** [2011-08-21 19:20]

Maly123

Wszystko ok polecam ten sposób można wyciągnoc ładna rybkę... [2011-08-28 22:20]

pluszne

niestety artykuł wnoszący niewiele do tematu.Jeden z wielu jakie można przeczytać w necie. [2012-02-08 13:21]

Pasjonata

Metoda owszem bardzo fajna, ciekawa i dostarczająca wiele emocji lecz niestety odwrotnie niż artykuł... Sam łowię tą metodą ale tylko za to nie mogę dać 5 bo oceniamy tu artykuł raczej... Skoro to pierwszy raz to spoko ale następne to już trochę się postaraj :) [2012-02-16 08:39]

pajaczeq

Takie wiadomości posiada nie jeden wybierający się pierwszy raz na ryby z feederem. [2012-04-06 22:44]

Lukasz1221

dałem pięć bo artykół miał tylko zachecić młodego nie doświadczonego wedkarza jak i poinformować go o podstawowym wyposażeniu do tej metody. Dodam że nie jest to tania metoda jak sie chce profesjnalnie ta metodą łowić Pozdrawiam [2012-04-22 21:19]

swat885

jak dla mnie początkującego wędkarza są to dobre rady 5 [2012-05-14 20:48]

striggley

wedkarstwo gruntowe min drgająca szczytówka ,jedna z podstawowych metod i najpopularniejszych obok spławika i spiningu , a Ty napisałeś raptem trzy zdania i wkleiłeś zdjęcie koszyków LEŃ  jesteś i tyle [2012-06-24 10:42]

użytkownik

O tych sekretach Mistrzów można było poczytać juz w 2001 roku w nr nieistniejącego już " Wedkarza Polskiego" / sam będąc wówczas członkiem klubu feederowego / współredagowałem 3 obszerne artykuły w tym temacie - jednak przyznaję , że obecnie straciły one w dużej mierze na aktualności Pozdrawiam [2012-10-16 17:37]

użytkownik

WCZORAJ napisałem komentarz - ale widać nie był komuś po myśli i został wykasowany ; w takim razie pozostaje mi jedynie życzyć wielkich sukcesów wędkarskich wszystkim naśladującym SEKRETY MISTRZÓW / sprzed 20 lat / [2012-10-17 09:26]

użytkownik

maverick - pięknie wspaniale jak dla mnie piąteczka , ściskam i całuję ! P.S. feederowe metody już poszły od paru lat do przodu - ten wpis jest juz od paru lat nieaktualny - pozdrawiam [2012-11-21 19:12]

Remigiusz1940

"Pociągnę temat". Po kilku latach łowienia przekonałem się, że stosowanie rurek antysplątaniowych to "przeszłość" (ewentualnie do wypróbowania podczas nauki dla początkujących). Nie stosuję też skutecznych zestawów (w niektórych warunkach jakie są na łowisku), które stważają zagrożenie zerwania zestawu i ryba odpłybie z hakiem w pyszczku i koszykiem na żyłce. Odpada więc zestaw podwójnej pętli, paternoster, helikopterowy, zesztaw zaproponowany przez P. Lorenca (w zasadzie też helikopterowy). Pozostaje SKRĘTKA. I tu pojawia się problem z jakiego materiału ją zrobić. Żyłka bardzo miękka jest niedobra. Podczas wyrzutu skrętka za słabo odciąga przypon od koszyczka i częściej dochodzi do splątań. Żyłka winna byc stosunkowo gruba, co nakazuje zrobienie skretki na strzałówce. Ale zbyt sztywna strzałówka też jest niedobra. Związanie jej z żyłką główną daje gruby węzeł i nie czyni montaż koszyczka przelotowym (adaptery mają zwykle cienki przelot. Dobrze chodzą na żyłce ale się blokująna węźle. Krętlik zaś nie daje dobrego odciągania skrętki od koszyka). Problem taki - jakiej marki użyć żyłkę, aby skrętka pracowała najlepiej - zwłaszcza przy dalekich rzutach, takich powyżej 50 m. Jak kto ma doświadczenie w tej sprawie lub eksperymentował niech napisze. Próbowałem nawet zanurzac skrętkę w roztopionej stearynie. Przez kilka rzutów pracowała idealnie, ale po kilku rzutach stała się bezużyteczna. [2020-01-08 22:36]

Romuald55

Ja skretkę robię na żyłce głównej.Warunek: musi być mocno i dokładnie skręcona.Generalnie nie ma problemów z plątaniem się zestawu. [2020-01-13 17:32]

ryukon1975

Piękny tytuł i zachęcający do czytania. Gorzej z treścią która jest niedużo dłuższa i nie na czasie. [2020-01-13 21:09]

użytkownik

Rurka antysplątaniowa to relikt przeszłości. Osobiście jej nie stosuję, skrętki również nie i nic nigdy mi się nieplącze. Jedyne co wykorzystuje to łącznik Drennana do metody zamiast krętlika. [2020-01-13 21:34]

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za komentarze Internautów.

Czytaj więcej