Zaloguj się do konta

Jak nęcić lina - taktyka na lina

Jak nęcić lina - aby złowić kilka linów najwpierw trzeba znaleźć miejsce ich pobytu stałego, jak wiadomo lin nie pływa po całym jeziorze za jedzeniem raczej żeruje w stałym miejscu, tak wiec wypatrujemy je na jeziorze a daja o sobie znac w roznych sposobach. Wspokojne słoneczne poranki i wieczory mozemy je zobaczyć w płytkiej wodzie tuz przy strefie przybrzegowej blisko roślinnosci.rankiem i podwieczór w parne, a także pochmurne dni liny zdradzają sie tym że pojawiają sie bąbelki-skupione lub przesuwające sie w formie ściezki, zwłaszcza w płytkiej wodzie lub przy skupiskach roślinności.

Dobre brania linow zapewni nam kilkudniowe nęcenie z wyjatkiem malych zbiornikow. PO takim neceniu ryby powinny brac zaraz po pierwszym wyrzucie.Dno powinno być muliste lub ze skupiskiem roślinności takie dno niesprzyja nęceniu dużymi i ciężkimi kulami,warto nęcic lina gruba zaneta.pamietajmy że lepiej nęcić mało lecz treściwie nie wrzucać do wody duza ilośc slabej zanety. Jeżeli w akwenie wodnym niema zbyt wielu linow nęcimy jednorazowo nie duza porcją kukurydzy lub pszenica,trzeba pamietac o tym że trzeba rozrzucic zanete w kwadracie np.4-4m a nie punktowo karmic.

Dodatkowo dobrze jest wrzucić do wody trochę przynęty zwierzęcej - wręcz wskazane moga to byc białe lub czerwone robaki lub pinki.Co do sprzętu czy metody wedle uznania i warunkow panujących na jeziorze,ja stosuje metode spławikowa lub łapie na bata.pozdrawiam..... taktyka na lina

Opinie (11)

użytkownik

Wszystko ok.Moim zdaniem ważna jest zanęta,kolor zanęty wg.mnie powinien odpowiadać kolorowi dna,raczej zaneta koloru ciemnego.Ja stosuje zasade:jaka zanęta-taka przynęta. [2009-04-01 11:57]

jarluk

Mam miłe doświadczenia z medalowymi linkami na płyciznach. Kolor zanęty ma również duże znaczenie, na ciemniejszą była lepsza jazda, ale z pewnością to zależy od koloru dna - jak kolega powyżej zauważył. Pozdrawiam i udanego sezonu... [2009-04-01 17:40]

rysiek38

u mnie na stawie sprawdza sie sama kukurudza - doslownie kilka ziaren czasem dodam platkow i dziala z tym ze podchodza raczej te srednie 25-35cm [2009-04-01 23:55]

użytkownik

Proponuję zmianę przynęty,np.ziemniak lub ciasto i zarzucić zestaw ok.2.5m z boku,obok nęconego miejsca.Te większe zawsze pływają raczej samotnie i najpierw pozwalają żerować tym mniejszym.Tak jest na moim łowisku,a łowię na nim już 20 lat i niejednego lina w ten sposób złowiłem( największy 45cm.)Tym większym niestety nie dałem jak narazie rady-dużo roślinności,a zastosowanie grubszej żyłki bardzo ogranicza brania.Ciasto można zabarwić na ciemny kolor-zbliżony do koloru dna.Powodzenia [2009-04-02 21:06]

dominik32120

Bardzo dobry pomysł! w ten sposób złowiłem juz 4liny na spławk i 2 na grunt. [2009-04-11 10:15]

romano

Dobry artykuł,dzieki za informacje (na pewno przydatne)ciekawa sprawa z tym neceniem nie punktowym, spróbuje to u siebie nad wodą.Życzę kolejnych sukcesów. Pozdrawiam!!! [2009-04-14 14:58]

sandacz47

ciekawy artykuł tyle że nie umieszczony na swoim miejscu [2009-04-18 21:49]

papus81

Kolega ma racje z tym ze największe okazy pływają na obrzeżach zanęconego łowiska.Zawsze druga wędkę mam zarzucona na styku nęconego łowiska i biorą tam większe sztuki.A na moim łowisku najlepiej sprawdza sie pęczek białych robaków na haczyku nr 6. [2009-06-21 09:49]

zaborski

Człowieku! Ty wogóle wiesz jak zamieszczać artykuły?? Zobacz w jakim dziale dodałeś metodę połowu lina! Tak swoją drogą to artykuł spoko tylko postaraj się zmienić jego lokalizacje. [2009-09-24 15:47]

dwpostek

ja czesto łowię lina na kanapkę, to znaczy czerwone kompostowe zbiałym, i długi przypon, tak ustawiam grunt że cały przypon leży na dnie, zanęta gruba z domieszką kukurydzy i pinek pozdrawiam wędkarzy spławikowców. [2011-06-21 05:29]

użytkownik

ja nęce lina na sok z kukurydzy z puszki i działa ryby biora takie 30-38cm [2011-08-16 09:21]

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za komentarze Internautów.

Czytaj więcej

25 maja 2018 roku wchodzi w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies



Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez wedkuje.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

Hoblo Sp z o.o.,Warszawa 02-761, ul. Cypryjska 2G

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w „Polityce prywatności”

Ustawienia