Karaś mutacja

/ 26 komentarzy / 2 zdjęć


Witam czy ktoś z was widział jakiekolwiek mutacje karasia aż tak rażące oko,chyba że to nie mutacja a karasie i inne ryby podjadają małże muszle lub inny pokarm tego typu raniąc się przy tym.Oczywiście to tylko moja teoria,nie mam zielonego pojęcia o co chodzi.Słyszałem tylko że karasie mogły się wytrzeć z resztą gatunku znajdującego się w tym zbiorniku co może tłumaczyć w jakimś stopniu dziwne pyszczki niektórych osobników złapanych w ej wodzie.W tej wodzie złapałem leszcza z pyskiem karasia lub ze zwiniętym pyszczkiem na bok lub pod gardło :)

 


4.4
Oceń
(26 głosów)

 

Karaś mutacja - opinie i komentarze

AnachidAnachid
0
Zgłoś to dzierżawcy wody. (2011-11-10 09:18)
Kristofer1Kristofer1
0
jest to woda państwowa lecz nie podlega pod pzw jest to teren zakładu i tylko pracownicy mogą tam wędkować :)
(2011-11-10 09:20)
ryukon1975ryukon1975
0
To żadna mutacja.Karaś mia po prostu przykre spotkanie z hakiem lub jakiś inny wypadek, może jakąś chorobę.Takie rzeczy się zdarzają w naturze nie tylko u ryb ale nawet i u ludzi.
(2011-11-10 10:17)
Kristofer1Kristofer1
0
pływają tam także barki być może gdzieś zahaczają o śruby lub silnik nie mam pojęcia
(2011-11-10 12:15)
u?ytkownik32263u?ytkownik32263
0
A moim skromnym zdaniem jest to właśnie defekt genetyczny a nie efekt zejścia z haka. A czym spowodowany? Ciężko powiedzieć bo czynników może być masa: różne zatrucia wody czynnikami chemicznymi, promieniowanie UV, uszkodzenie mechaniczne którejś z gamet, czy choroba immunologiczna. Ale skoro rybka brała to znaczy że czuła się zdrowa więc nie ma czym się przejmować. Swoją drogą takie "mutanty" zdarzają się dość często w naturze i nie ma to najczęściej nic wspólnego z zatruciem środowiska. Może jedynie świadczyć o małej ilości drapieżnika który to eliminuje wszystkie chore i zdefektowane ryby.
(2011-11-10 14:02)
kabankaban
0
Obstawiam nieudolne odhaczanie.Złowiłem wiele ryb-głównie klenie i pstrągi-z tak pokiereszowanym pyszczkiem (poprzedni i nieudolny kontakt z "człowiekiem"). Owszem w rodzinie karpiowatych a zwłaszcza wśród karasi mutacje się zdarzają ,ale tu głównie chodzi o kolor i kształt płetw.
(2011-11-10 16:23)
Kristofer1Kristofer1
0
Tomas81 zgadza się to że jest tam bardzo mało drapieżnika,głównie okoń a szczupaka wcale nie uświadczyłem i ogółem rzadko widać ataki drapieżników.A rybki biorą i to zdrowo
(2011-11-10 17:17)
u?ytkownik83706u?ytkownik83706
0
Nieraz sie spotkałem z podobnym. ludzie dają hak 6 a jak karas delikatnie bierze i bombka lekko sie ruszy lub sygnalizator raz pisknie i  jest zacinka '' w stylu zacinania 50 kg suma'' biedna rybka zostaje prawie bez głowy. no ale cóż....tak jest               pozdrawiam
(2011-11-11 10:12)
ajoszajosz
0

Kidyś już spotkałem sie z takim okaze to z powodu bardzo nie zaczyszczonej wody radze ci go wypuscic poniewaz to wskazuje ze jest bardzo chory ja takiego złowiłem w Byomiu na ślasku staw (Pod topolami) to nie radze ci go jesc bo mozna zaszkodzic swemu zdrowiu...

Pozdrawiam

 

(2011-11-11 13:01)
bobus86bobus86
0
wydaje mi sie ze ten osobnik mial juz spotkanie z wedkarzem,ktory nie umie odczepaic ryb!!!nie raz juz widzialem takich inwalidow ktorzy zamiast delikatnie wyciagac haczyki poprostu szarpali rozrywajac rybie pyszczki. (2011-11-11 15:49)
damian955damian955
0
Najważniejsze że biorą , a to znaczy że jedzą i dają sobie rade biedaczynki (2011-11-13 14:09)
u?ytkownik94767u?ytkownik94767
0
Takie pyszczki rybie to nie wina mutacji. Ale haczyków, drapieżników i częściowo chorób. Gdyby była równowaga ekosystemu zachowana nie złowiłbyś takich rybek gdyż jako słabsze osobniki byłyby zjadane przez drapieżniki. Wątpie również w to aby takie rybki były trujące jak piszą niektórzy koledzy.
(2011-11-13 21:04)
Karol90Karol90
0
Wygląda to bardzo źle i naprawdę daję dużo do myślenia na temat przyczyn takiego wyglądu ryb.
(2011-11-13 21:30)
u?ytkownik32263u?ytkownik32263
0
Widzę iż jest tu kilku "super znawców" którzy wręcz kategorycznie twierdzą iz NIE jest to mutacja a jedynie wynik spotkania z haczykiem. W takim razie zapraszam do mnie pod Toruń na jeden niewielki staw. Tam jest pełno karasi z różnymi zniekształconymi częściami ciała: pyskami, płetwami czy pogiętymi we wszystkie strony kręgosłupami. A woda jest czysta lecz bez drapieżnika jeśli nie liczyć z 10-15 okoni. Więc proszę: jak ktoś się nie zna na ichtiologi i biologi ogólnie niech lepiej milczy. Komentarz mój tyczy się głównie wypowiedzi Kolegi AlekZander
(2011-11-13 23:00)
u?ytkownik94767u?ytkownik94767
0
Kolego Tomas81 niejednokrotnie łowiłem takie zniekształcone ryby. Często ze zdeformowanego pyszczka zwisała, zazwyczaj górna, warga. Chcesz mi powiedzieć że ryby rodzą się z dyndającą wargą?

Być może źle się wyraziłem, że nie jest to wina mutacji. Bo tego nigdy nie można wykluczyć. Ty natomiast moim zdaniem błędnie twierdzisz że to nie jest "efekt zejścia z haka" Bo tego też nie można wykluczyć.


I byłbym wdzięczny za powstrzymanie się od sarkastycznych prześmiewczych komentarzy o "super znawcach"
(2011-11-13 23:47)
ryukon1975ryukon1975
0
Oczywiście masz racje kolego Tomas81.Jeśli w jednym łowisku występuje sporo takich ryb to jest to z całą pewnością przesłanka do podejrzenia coś źle się dzieje.Jednak jedna rybka w łowisku nie jest powodem by robić problem.
(2011-11-14 09:00)
jurekjurek
0
Oczywiście jest to pozostałość po haczykach innych wędkarzy w 85 % , deformacje , jeżeli następują , to należy rybę dać poprzez Koło Wędkarskie do zbadania w Instytucie w Olsztynie , wtedy oni podejmą odpowiednie kroki .
(2011-11-14 11:36)
u?ytkownik32263u?ytkownik32263
0
Ustosunkowują się do komentarza kolegi AlekZander muszę napisać iż bardzo często na małych zbiornikach takie deformacje występują z przyczyn naturalnych: brak drapieżników czy karłowacenia ryb co tak na dobrą sprawę wynika z pierwszego. I To co jest na tym zdjęciu RACZEJ nie wygląda mi na efekt spotkania z hakiem a już widywałem wiele różnych uszkodzeń ryb. Lecz nie stwierdzę tego na 100% jak Ty. I odpowiadając na Twoje pytanie: tak ryby mogą się rodzić ze zwisającymi wargami, jaki również innymi defektami.
Do Kolegi Jurka
Zgłaszać i tak nie ma sensu z prostych powodów: malutki zbiorniczek, praktycznie bez właściciela o znikomym znaczeniu. Więc i tak nikt by się nie podjął jakichkolwiek badań a na pewno żadne koło wędkarskie. Trzeba być realistą. Zresztą tak na dobą sprawę mi to też jest obojętne bo rybki które tam łapię stanowią pożywienie dla moich drapieżników które hoduję.
I fakt że większość deformacji pysków ryb jest spowodowanych uszkodzeniami mechanicznymi ale w wypadku karasi raczej nie. Chodzi przede wszystkim o chów wsobny gdzie dochodzi o rozmnażanie się osobników bardzo blisko spokrewnionych co u tego gatunku jest wręcz normą. Brak mieszania genów prowadzi właśnie do defektów genetycznych. W szczególności tam gdzie jest go dużo.
Pozdrawiam wszystkich.
(2011-11-15 18:30)
kuba2510kuba2510
0
Jurek znowu wie najlepiej.
(2011-11-16 02:23)
ryukon1975ryukon1975
0
Jurek znowu wie najlepiej.



I ma na wszystko jedną odpowiedź.:)
Pisz do ZG PZW, dzwoń po PSR, daj do Instytutu,idź na walne zebranie.Tylko dlaczego wszyscy tam maja nas w d.... .:)))
(2011-11-17 09:49)
AdriannAdriann
0
Jest to niemiły efekt spotkania z drapieżnikiem. Na swoim stawie też spotykam się z takim efektem, czasami nawet świeżymi ranami.

(2011-11-17 14:48)
roczeslaroczesla
0
Podtrzymuję teorię kol Jurka  i poprzeczkę podnoszę do 95% że to robota silnego zacięcia i rozerwanie pyszczka !!!  Nie raz z tym się spotykam szczególnie u płoci na Pławniowicach . pozdrowionka >>><<<<
(2011-11-18 19:11)
Kristofer1Kristofer1
0
widzę że zdania są podzielone,mi jednak wydaje się że to efekt mutacji
(2011-12-03 19:51)
mateusz91mateusz91
0
też miałem takie przypadki uważam ze gdy były mniejsze to schodziły z haka po czym następowała deformacja w wynlku skaleczenia w zbiorniku w którym łowiłem występują tylko karasie bądz terz mozeto byc to bycwynikiem jakiejs choroby  (2012-01-06 14:35)
ziomek132ziomek132
0
to poprostu przykre doświatczenie z chaczykiem lub czymś innym i poprostu gęba mu się zrobiła dziwna więc zgadzam się z tobą hefeed8 (2012-05-01 13:08)
u?ytkownik70140u?ytkownik70140
0
5 (2013-05-11 09:23)

skomentuj ten artykuł