Karpiowe ostatki 2017

Jak to zwykle bywa w naszym hobby koniec wędkowania zawsze nastąpi "po tej następnej rybce". Tak miało być z moimi karpiowymi zasiadkami, poprzednia zapowiadana była jako ostatnia. Jednak ładna pogoda i ostatnie dni wolnego czasu w domu nie mogły przynieść innego rezultatu jak kolejny wyjazd nad wodę. Początkowo mieliśmy dylemat czy wybrać się nad inne łowisko czy po raz ostatni zaatakować sprawdzone miejsce nad zalewem Kieleckim. Druga opcja została jednogłośnie przegłosowana i o 16 rozkładaliśmy sprzęt. Ponieważ od tygodnia miejsce nie było nęcone mieliśmy większą dowolność w umieszczaniu zestawów. Na każdy zestaw wędrowała mała porcja kukurydzy, pelletów i kruszonych kulek, które zostały mi w zammrażarce po tegorocznej produkcji- orzech, guma balonowa, ryba, krab japoński/owoc.
      Na branie nie musieliśmy długo czekać bo już po 21 zameldował się pierwszy amurek. Od tej godziny średnio co pół godziny notowaliśmy kolejne brania i w sumie 6 pięknych, złotych amurków w przedziale wagowym 2-5kg trafiło na matę żeby po szybkim zdjęciu odzyskać wolność. Prawdziwe emocje nie nadchodziły jednak bardzo długo ale w końcu lepiej późno niż wcale. Po godzinie piątej subtelne branie do kija notuje Artur (pierwsze tej nocy! Amury do jego stanowiska nie dotarły). Na wędce wyraźnie widać, że mamy w końcu dużego karpia. Długa, emocjonująca walka, dalekie odjazdy, przejście przez zaczepy i problemy z oderwaniem ryby od dna towarzyszyły do samego końca. Ciężko opisać nasze zdziwienie kiedy w podbieraku ukazał się znajomy widok! Ryba złowiona dokładnie 10 dni temu przeze mnie znów intensywnie żerowała i z jeszcze większą siłą walczyła na końcu zestawu a duży hak i książkowe zapięcie ryby w dolną wargę nie dały najmniejszych szans na spinkę. Zmęczona ryba dla formalności szybko zostaje zważona i w worku czekała do rana na sesję zdjęciową. Karp został ochrzczony jako "Dziurawiec" ze względu na charakterystyczne rany/dziury na boku i na głowie. Jesteśmy pełni nadziei, że będzie on miał okazję jeszcze bardziej przybrać na masie i w przyszłości po raz kolejny ucieszy nas emocjonującym holem. Był to ostatni wyraz zainteresowania ryb naszymi przynętami podczas tej zasiadki. Bilans wyszedł całkiem niezły, 6 amurków, karp oraz jedno pudło przy braniu, które wyglądało na karpiowe. Bardzo cieszą nawet małe amury ponieważ dają nadzieję, że za kilka lat będą całkiem pokaźnych rozmiarów. Oczywiście należy im dać na to szansę więc zachęcam do wypuszczania tych pięknych i walecznych ryb, to samo dotyczy karpi, szczególnie tych dużych. Połamania kija na tych największych miśkach i pięknych widoków przy zwracaniu im wolności! Pozdrawiam, Łukasz.

4.5

Karpiowe ostatki 2017 - opinie i komentarze

erykomerykom
No to się nałowiłeś w tym roku :) (2017-09-24 14:30)
vaderfishingvaderfishing
Naprawdę ten rok pod względem karpi był dla mnie bardzo dobry. Nie miałem chyba zasiadki bez ryby co niezwykle cieszy, szczególnie że mowa o wodach PZW. (2017-09-24 18:09)
erykomerykom
Kiedyś sie miałem wziąć za karpiarstwo ale jakoś zostałem do dziś z feederem i ze spinningiem :) A rybki też praktycznie co wypad jakieś są więc nie ma co narzekać :) (2017-09-24 20:33)
vaderfishingvaderfishing
Ja akurat wędkuję każdą metodą- najczęściej spławik i karpie jednak nie pogardzę wypadem na feeder lub spinning, który też bardzo lubię ale niestety jesień mam w większości wyjętą z wędkarskiego kalendarza więc nie mam zbyt dużo czasu na sandacze. (2017-09-25 09:08)
ogtwogtw
Jak pamiętam, to ciepłe październikowe dni były dobre do łowienia starych karpi. W listopadzie też karpie brały, ale wieczorem, tuż po zachodzie słońca. Zdarzało się, że żyłka przymarzała do przelotek.  (2017-09-25 19:45)
vaderfishingvaderfishing
Oczywiście, jesień to świetna pora na łowienie dużych ryb jednak przez studia nie mam możliwości w tym okresie wędkować.  (2017-09-25 22:03)
tomasz26552tomasz26552
Pogoda fajna jest i owszem ostatnio. Siedzialem tydzień teraz i cieniutko było jednak. Raptem dwa karpiki-tak,że nie ma reguły raczej. (2017-10-04 20:49)
pstrag222pstrag222
Ładne ryby :) (2017-10-05 14:34)
vaderfishingvaderfishing
Tomasz- nie zawsze jest z górki o czym na pewno wiesz ;) przez 2 lata przekonany byłem, że karpi na jednym ze zbiorników w okolicy już jest tak mało, że złowienie graniczy z cudem. Po czym w tym sezonie otworzyliśmy głowy na nowe miejsca i raptem okazało się, że jest ich całkiem sporo. Opisywałem w jednym z artykułów wybór stanowiska, w tym roku sprawdza mi się to prawie całkowicie. A nawet jeśli się nie udaje połowić to i tak najważniejszy jest czas nad wodą ;) (2017-10-08 13:47)