Zaloguj się do konta

Kłusownictwo - nasilenie przed świętami

Ponownie informacja od wędkarzy przyczyniła się do ujęcia kłusownika na gorącym uczynku. Tym razem nielegalny połów ryb odbywał się na starorzeczu Bugu w okolicy miejscowości Bojany. Jak widać kłusownicy w okresie przedświątecznym nie dają odpocząć rzece, której rybostan został zdziesiątkowany lipcową przyduchą.

9 grudnia 2009 r. w godzinach wieczornych, patrol Państwowej Straży Rybackiej z Siedlec udał się niezwłocznie w miejsce, w którym według relacji wędkarza miało odbywać się kłusownictwo. Efektem tej interwencji było zatrzymanie mężczyzny, który nielegalnie poławiał ryby za pomocą dwóch sieci rybackich.

Zarówno mężczyznę jak i przedmioty służące do popełnienia przestępstwa, tj. sieci wraz z łodzią przekazano Policji z Broku. Kłusownik odpowie przed Sądem za przestępstwo z art. 27a ustawy o rybactwie śródlądowym.

Jest to kolejny dowód na to, że warto zaufać służbom podległym Wojewodzie odpowiedzialnym za zwalczanie kłusownictwa. Pragnę podziękować wszystkim osobom, którym leży na sercu ochrona naszych wód i proszę o dalszą współpracę z Państwową Strażą Rybacką z Warszawy.

Telefony do ośmiu posterunków znajdziecie na www.psr.waw.pl


Robert Kucyk komendant wojewódzki PSR Warszawa

Opinie (30)

użytkownik

Jak każdy wie reagowanie na kłusownictwo to nasz obowiązek.Ale dobrze że jednego kłusownika mniej.W końcu to nasza  wspólna (wędkarska) sprawa , bo każdy chce złowić dużą rybę a nie 2 cm uklejke. [2009-12-11 16:37]

użytkownik

Coraz częściej odnoszę wrażenie, że te newsy są dodawane w celach tylko propagandowych, żeby stłumić niezadowolenie ludzi z braku kontroli nad wodami. Mnie szczerze mówiąc bardziej ucieszyłby news w stylu "kłusownik zatrzymany przez PSR dostał karę w wysokości xxx zł", samo ujęcie kłusola rozkładającego sieci raczej nie jest aż takim sukcesem ażeby publikować go na stronie głównej, chyba że psr traktuje to jako sukces. [2009-12-11 16:39]

użytkownik

Wszystkie te informacje są nic nie warte, dopóki nie poda się w ślad za nimi wyroków sądu o co po raz kolejny proszę redakcję portalu. [2009-12-11 16:41]

Zbig28

BRAWO !!!!  Jak ja lubię czytać takie wiadomości !  Ponawiam jednak prośbę, abyśmy dowiedzieli się jaki w sprawie zapadł wyrok. Zapewne ktoś z PSR będzie świadkiem na rozprawie, więc jej termin i efekt będzie znany. Liczymy na Pana Panie Komendancie !  Sądzę też, że wielu wędkarzy w zorganizowanej grupie udałoby się do sądu "pokibicować" kłuserom. Niech sądy widzą, że nam, braci wędkarskiej, zależy na ochronie wód przed złodziejami i nie godzimy się na stwierdzenia w rodzaju "niska szkodliwość czynu", "jedyny żywiciel rodziny", "bezrobotny", "dał się omamić"....itp.  Żądamy wysokich kar dla złodziei !           

 

[2009-12-11 16:45]

użytkownik

Już kiedyś to pisałem że Sądy chyba jeszcze nie rozumieją czym tak naprawdę jest wędkarskie kłusownictwo. Idąc tym tropem to i Strażnicy się nie wysilają, bo po co wypełniać sterty papierów, skoro z góry wiadomo że efektem końcowym będzie niska szkodliwość czynu. Brak drakońskich kar, tylko potęguje działalność kłusoli, pewnie już najwyższa pora, aby złodziejstwo było złodziejstwem... a czym innym jest nielegalny odłów ryb?

Panie Komendancie przyłączam się do apelu kolegów w prośbie o informacje co do kary poniesionej przez delikwenta.

Gratuluje i proszę podziękować podwładnym!!!

[2009-12-11 16:56]

adamosa

Każdy by chyba chciał w końcu usłyszeć jaką karę dostanie złapany na gorącym uczynku kłusownik  A może te kary są tak śmieszne że nikt nie chce nas jeszcze tym denerwować i pisać że całe te łapanie nie ma sensu Pozdrawiam [2009-12-11 17:34]

slawomir66

Brawo. Wszelkie takie akcje czy to PSR, SSR, Policji czy innego organu likwidujące kłusownictwo maja mój szacunek. I nie brał bym tego jako propaganda. Być może kłusownicy czytając takie artykuły ograniczą swój proceder. Takie moje życzenie. Potwierdzę tylko, że można by przedstawić wyrok sądu za takie czyny. Panowie gratuluję. [2009-12-11 17:50]

użytkownik

Cieszę się z udanej akcji, ale podobnie do opinii Kolegów powyżej - czekam na relację z rozprawy i podanie orzeczonego wyroku. Przydałyby się tez dane personalne delikwenta - to bylaby dotkliwa kara. [2009-12-11 18:04]

marekrav

Zgadzam się z poprzednikami i powiele ton ich wypowiedzi Samo złapanie kłusownika nic nie zmieni Za ujęciem przestępcy powinno iść skuteczne wyegzekwowanie kary ! [2009-12-11 18:13]

użytkownik

Może wysokość kary zależna jest od przedstawienia winy przez oskarżyciela. Jeżeli będzie się podkreślało ,że kradzież, bo jest to kradzież jest rzeczą naganną to i może sądy zmienią zdanie! [2009-12-11 18:48]

użytkownik

Dziękuje redakcji za kolejna informację o działalnosci PSR Warszawa .Szkoda że kolega cleaner niema za dużo czasu aby zaglądać na wedkuje.pl.Życzę dalszych sukcesów w pracy całej PSR. [2009-12-11 18:49]

goryl25

I bardzo mnie to cieszy że następny mój wróg został złapany :) Nie nawidze kłusoli i nieraz mam chęć ich powieśić :) [2009-12-11 21:06]

marcino

Witam. Panowie i panie temat kłusownictwa powraca jak bumerang. Cieszy jak brać wędkarskia zgłasza takie zajścia , bo przecież my wędkarze płacimy niemałe składki i chcemy łowić rybki , a co za tym idzie aby były one chronione. PSR powinno się bardziej wykazać i bronić naszego rybostanu , a nie czekać na zgłoszenie od wędkarza. Bardzo mnie ciekawi wysokość kary dla kłusoli (bo niszczą wiele). Wiem że prościej dla PSR jest ukarać wędkarza i to nie jest odosobniony przypadek za brak wpisu itp. Przecież oni są utrzymywani z naszych pieniędzy i powinni być dla nas. Zadbać o nasze bezpieczeństwo , bo nad wodą wędkarzy spotykają niemiłe sytuacje.Czy jest szansa na poprawe??? Oby tak się stało w nowym roku tego możemy sobie życzyć i być dobrej myśli. [2009-12-12 00:58]

podzyg

Jestem wrogiem kłusownictwa ale czegoś tu nie rozumie a przedewszystkim naszego wymiaru sprawiedliwości za kradzież kostki masła kobieta zostaje skazana na 1 rok więzienia w zawieszeniu na 2 lata 2 tys.grzywny + koszta sądowe natomiast kłusownika za 200kg ryb każe się mandatem i traktuje się jako niską szkodliwość społeczną.Pozdrawiam [2009-12-12 08:20]

użytkownik

Bo taka jest wymowa naszej "unijnej" ...? Ustawy o rybactwie sródlądowym. MOŻE KTOS SIĘ ODWAŻY - I POKAŻE PRAWODAWSTWO NA TEN TEMAT wprowadzone w innych krajach? Jesteśmy w ogonie - niestety. Będziemy mieli jakieś rakiety - a nie potrafimy uchronić własnych wód i ryb w nich żyjących...Aby do 10-go , panowie ministrowie i prezesi - pensyjka leci, i to gruba, prawda?  A co za oknem - niech się samo martwi. Cyprian Kamil Norwid - "Pawiem narodów jesteś, i papugą" - Polsko. Tyle lat minęło, i wciąż aktualne. [2009-12-12 14:41]

użytkownik

Aktualne niestety . [2009-12-12 17:27]

użytkownik

..to jest plaga gorsza od stonki zimniaczanej .. [2009-12-12 17:42]

RUTILUS

kłusole są przebiegli i bezczelni,dobrze znają teren, dlatego każdy przyłapany to spory sukces strażników. jednak kary powinny być bardziej dotkliwe. [2009-12-13 10:20]

Raptor1981

Ryba psuje się od głowy jak to mówią więc przyłączam się do apelu kolegów i proszę o doprowadzenie sprawy do końca, czyli podanie informacji końcowej z wysokością kary dla kłusownika. Może PZW wystąpiło by z apelem i napisało list do Sejmu i Senatu RP o przyjrzenie się kradzieży ryb - zapewne wśród nich są również wędkarze. Tyle chyba mogą zrobić w tym PZW (nie chcę słyszeć wymówek że znowu musi coś wyjść od Okręgów i tak dalej ).  [2009-12-13 18:07]

użytkownik

Bravo!:) Jeszcze PZW mógł by więcej zarybiać to by było super!!!Pozdrawiam Marcin Hudak [2009-12-13 19:12]

Irek

Dobra wiadomość, że następny kłusownik na jakiś czas został wyeliminowany. Nie łudźmy się, kupi na targu następną siec i będzie chciał  sobie odbić poniesione straty. Teraz najlepszy okres na sprzedaż ryb. [2009-12-13 19:45]

joker

więcej kontroli powinno też pojawić się na bazarach kontrolując drobnych sprzedawców, którzy zazwyczaj posiadają rybę a nie koniecznie dowód jej pozyskania i wiarygodności legalności tłumacząc się, że oni tylko pracują u szefa sprzedając a szef załatwia rybę nie informując ich skąd.Nawet choinki sprzedając dystrybutorzy posiadają "asygnaty" więc czemu nie egzekwować dowodu pozyskanych ryb??? [2009-12-13 20:32]

Norbert Stolarczyk

Ponowie Koledzy informacje uzyskane od Redakcji które to opublikowałem w jednym z postów do Redakcji. W przypadku posiadania informacji odnośnie wyroku sądowego oskarżonego kłusownika o czym mogliśmy przeczytać w poprzednim artykule, zostałem zapewniony że Redakcja jest w stałym kontakcie z Komendantem Robertem Kucykiem. Dlatego też zaraz po otrzymaniu jakichkolwiek informacji w tej sprawie Redakcja poinformuje nas w oddzielnym artykule.To tyle co do zapewnień.pozdrawiamNorbert [2009-12-14 10:00]

użytkownik

  ***** [2009-12-16 14:24]

jurek

Oczywiście , że cieszą wszystkich takie akcje ........Ale PSR --DYSPONUJĄC NOKTOWIZORAMI , POJAZDAMI TERENOWYMI , BRONIĄ PALNA , KAJDANKAMI , GAZEM OBEZWŁADNIAJĄCYM , DOBRYMI LORNETKAMI , MOŻLIWOŚCIĄ WEJŚCIA NIEMAL NA KAŻDY OBIEKT , NOWOCZESNYMI SZPERACZAMI , PONTONAMI I ŁODZIAMI Z SZYBKIMI SILNIKAMI ------TAK MAŁO UJMUJĄ SPRAWCÓW NA GORĄCYM UCZYNKU ( gdyby społecznicy dysponowali takimi narzędziami prawnymi , a chociażby tylko częścią z nich----to My wędkarze byśmy byli skuteczniejsi -----I TAK W TYM ROKU ZEBRALIŚMY KŁUSOLOM WIĘCEJ SIECI --NIŻ PAŃSTWÓWKA----MOWA TU O POWIECIE PŁOCKIM ) ----------- Nie czekajcie koledzy na nazwiska zatrzymanych kłusoli ----bo Sądy Powszechne bardzo rzadko stosują tą dodatkową karę --jak ujawnienie danych przez media publiczne  ( musiałby ten kłusownik zabić lub ranić  kilka osób , przy okazji kradzieży Naszych Wód ).........Dziękuje Panu Robertowi ---jest On innym człowiekiem , niż jego poprzednik ........Z mojego spotkania z Nim ---odczuwam , że ten człowiek bardzo nie lubi kłusowników ...I ŻYCZĘ MU ABY NASZA WSPÓŁPRACA NIE POLEGAŁA NA RYWALIZACJI ----TYLKO DO ZWALCZANIA KŁUSOWNICTWA..........Pozdrawiam serdecznie Jurek Suchodolski ----społeczny strażnik powiatu płockiego . [2009-12-18 12:04]

zegar

I tutaj z jurkiem zgadzam się w stu procentach- więcej uprawnień dla SSR.!!! [2009-12-19 22:53]

zegar

Przepraszam za małe J.Przy imieniu. [2009-12-19 22:55]

bolo1

Gnojić klusoli až zczarnieja.Wszelkie uznania dla strbolažy wedkarskiej i služb z tym zwiazanych.bolo1. [2009-12-29 20:51]

bolo1

przepraszam za blad, który mi sie wkradl,ma być (dla stražy wedkarskiej) [2009-12-29 21:01]

Pati80

Kusole jeszcze raz kusole.Złapie się jednego są następni.Powiny być surowsze kary dla kusowników,bo jakoś ich nie odstraszają.Co kusownik stanie przed sądem dostanie mandat,czyba że jest duża szkodliwość czynu to kara pozbawienia wolność do 2 lat.Wyjdzie po pół roku..I śmieje się w tważ nam,..Powino się zaostrzyć przepisy karne dle kusowników., [2010-02-05 10:23]

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za komentarze Internautów.

Czytaj więcej