Kłusownicza fala

/ 34 komentarzy / 4 zdjęć




  • konto usunięte




W dniu 03.11.2012 roku strażnicy Społecznej Straży Rybackiej PZW Kamienna Góra ujawnili kolejnego kłusownika pustoszącego zamknięty rejon rzeki Zadrna w Kamiennej Górze. Strażnicy w związku z wieloma sygnałami i aktami kłusownictwa na tym odcinku rzeki patrolowali wskazany rejon. Około godziny 14.20 zauważyli mężczyznę uprawiającego połów ryb na zamkniętym od wędkowania odcinku rzeki Zadrna przy urządzeniu służącym do piętrzenia wody. Ze względu na otwarty teren umożliwiający łowiącemu obserwację terenu przed ewentualnymi kontrolującymi strażnicy postanowili podejść go z kilku stron. Przyniosło to pożądany efekt ponieważ mężczyzna nie miał możliwości ucieczki. Również tym razem kolejny kłusownik był zaskoczony. Łowiącym okazał się 30 letni mężczyzna mieszkaniec Kamiennej Góry. Łowił na niedozwoloną przynętę tj. czerwonego robaka, nie posiadał uprawnień do połowu ryb i bezpośrednio z urządzenia hydrotechnicznego służącego do piętrzenia wody dodatkowo na odcinku zamkniętym . Mężczyzna posiadał przy sobie uśmiercone ryby gatunku pstrąg w ilości 8 sztuk. Były to ryby o wymiarach od 10 do 25 centymetrów. Jednego ze złowionych pstrągów udało się uratować strażnikom, którzy wpuścili go niezwłocznie spowrotem do wody.Pstrąg jest obecnie w okresie ochronnym, przechodzi tarło i jego połów jest całkowicie zabroniony. Ryby na wskazanym odcinku rzeki są dziesiątkowane przez kłusowników. Społeczni strażnicy wszystkimi możliwymi sposobami starają się z nimi walczyć. Przypomnijmy dniu 20.10.2012 strażnicy ujawnili na tym samym odcinku rzeki kłusownika , który dziesiątkował chronione ryby szczegóły http://img189.imageshack.us/img189/636/kusole.jpg . Strażnicy po potwierdzeniu danych osobowych przez wezwany patrol policji sporządzą wniosek o ukaranie za pośrednictwem Okręgu PZW do Sądu Rejonowego w Kamiennej Górze. Możemy mieć tylko nadzieję , że Sąd ukarze odpowiednio ujętych kłusowników.

http://www.spoleczna-straz-rybacka.com.pl/

 


5
Oceń
(56 głosów)

 

Kłusownicza fala - opinie i komentarze

DelTor0DelTor0
0
Ja pierdziele co mozna zrobic z ryba 10 cm??!! Niedlugo nawet kijance nie przepuszcza (2012-11-04 13:40)
Keram1Keram1
0
Ma rzece Łososina w Tymbarku też kolesie (trojka facetów)łapali pstragi na spinning gdzie jest całkowity zakaz teraz bo tarło a oni mieli ich ok 10 sztuk takich 20cm. byli oplem frontera KLI 21363 kolor bordowy http://img189.imageshack.us/img189/636/kusole.jpg. nikt im nic nie robili bo naszedł ich chlopak i uciekli. jak ma być normalni! (2012-11-04 14:06)
maverick314maverick314
0
Co za kurde oszołomy jak tak dalej będzie się działo to w ogóle ryb nie będzie. Łapać i taki dawać najwyższe kary może to ich czegoś nauczy. Ode mnie 5 pozdrawiam (2012-11-04 14:14)
troctroc
0
I miejmy nadzieję że sąd nie dopatrzy się "znikomej szkodliwości społecznej czynu" i postąpi w myśl zasady- ile mam tyle dam czyli maksymalny wymiar kary. Pozdrawiam i ***** pozostawiam.
(2012-11-04 15:00)
diabelek325diabelek325
0
powinni walic kolegia po 5000pln z miejsca to moze wtedy debile cos zrozumia... ***** (2012-11-04 15:26)
Keram1Keram1
0
Ma rzece Łososina w Tymbarku też kolesie (trojka facetów)łapali pstragi na spinning gdzie jest całkowity zakaz teraz bo tarło a oni mieli ich ok 10 sztuk takich 20cm. byli oplem frontera KLI 21363 kolor bordowy http://imageshack.us/photo/my-images/846/zdjcie0079p.jpg Nic im nie zrobili bo ich chłopak naszedł i uciekli. jak ma być normalnie! (2012-11-04 15:26)
ZanderHunterZanderHunter
0
Bravo! tępić robactwo wszelkimi możliwymi sposobami... (2012-11-04 16:44)
kosu91kosu91
0
No ale tak to już jest w naszym Kraju Komuna i jeszcze raz nie tyle co komuna tylko mentalność taka do tego bida i jeszcze raz bida i potem ci ludzi łowią co popadnie gdzie popadnie i biorą wszystko do tego chciwość i zachłanność polska i wyrąbane na wszystko co się da w tym kraju jeszcze przez wiele lat nic nie ulegnie zmianie !!! Bravo dla strażników chociaż jacyś co starają się coś zmienić jedni z niewielu !!! (2012-11-04 17:59)
marekpmarekp
0
Najgorsi są kłusownicy posiadający kartę.Kontroli nad wodą jest ciągle za mało. (2012-11-04 18:13)
dendrobenadendrobena
0
To kropla w morzu kłusowniczym. Dobre i to. Słowa podziękowania dla strażników za udaną akcję. Czy zapędy kłusownicze zostaną ostudzone to teraz zależy od sądu. (2012-11-04 19:15)
marecki27-1979marecki27-1979
0
Młotkiem w czaszkę nygusa,a potem pod wodę na wszelki wypadek.Następnie worek wapna ,dziura w ziemi i po kłopocie... (2012-11-04 19:43)
zorrozorro
0
Marecki - jestem za:) Wielkie NIE dla kłusowników! (2012-11-04 19:56)
kamil11269kamil11269
0
szkoda po raz kolejny ryb (2012-11-04 20:17)
camelotcamelot
0
Mirku ! - Gdy czytam takie relacje, nachodzi mnie myśl, że taki czas kiedy straż rybacka nie będzie już miała roboty - jest już bliski ! Tylko nie z powodu, że kłusownicy staną się nagle wzorowymi obywatelami, ale dlatego , że nie będzie już ryb ! Pozdrawiam serdecznie ! (2012-11-04 20:24)
comtrolcomtrol
0
urwać im ....! (2012-11-04 21:42)
WedkarstwoWMWedkarstwoWM
0
Oby dostał zasłużoną kare . (2012-11-04 21:45)
Szpulka28Szpulka28
0
ehhh biedne maleństwa:/ (2012-11-04 22:18)
JacoslawJacoslaw
0
Boli fakt, że dostanie 200PLN kary... . (2012-11-04 22:31)
andrzej3023andrzej3023
0
Jak pisze Jacoslaw moim zdaniem kara powinna byc wyszcza a nie 200 zl ... . a za wpis 5 gwiazdek! (2012-11-04 23:02)
Hunt eRHunt eR
0
Do pierdla z ch.... (2012-11-05 10:31)
kamasolokamasolo
0
ja stane w obronie kłusoli i powiem tak: zyjemy w panstwie gdzie wszystko z dnia na dzien drozeje, tak samo jak drogie paliwo, tak samo drogie pozwolenia na wedkowanie, nie mowiac juz oplaceniu skladki PZW. Gdzie ida pieniadze z tych pozwolen, bo ryb w wodach coraz mniej, a oplaty coraz wieksze. Wymienic caly zarzad PZW, bo jak narazie siedza z mordami w korytach, a za pieniadze z zezwolen i kart jezdza na ryby do Norwegii. Gdyby jeziora i rzeki byly naprawde łowne, to uwierzcie ze nie jeden obecny kłusol postaralby sie odlożyc pieniążki na pozwolenie na wedkowanie, a łowiąc czesto spore okazy dalby spokoj tym niewymiarowym, a te wieksze takzeby wypuszczal do wody! (2012-11-05 10:56)
u?ytkownik137197u?ytkownik137197
0
Musiało być to wielkie przedsięwzięcie logistyczne dla "SS" , że udało się sztabowi ich członków upolować wielkiego kłusownika / z wędeczką i spławikiem / Gratulacje i życzę dalszych sukcesów w służbie ! (2012-11-05 12:00)
munkymunky
0
Popieram wypowiedzi kamasolo i Ernest45 !!! (2012-11-05 13:00)
zorrozorro
0
każdy klusol złapany i ukarany (zazwyczaj w nie dosyć dotkliwy sposob) to święto dla prawdziwych wędkarzy, i co to za tłumaczenie w jakim kraju żyjemy? Każdemu z nas jest tutaj ciężko, a nie wszyscy kłusują... Wielu z nas oddaje ostatnie swoje zaskurniaki na opłacenie karty wędkarskiej. Wielu z nas oddaje serce wędkarstwu, własnoręcznie buduje tarliska, dorybia rzeki z prywatnych "zrzutek" itd.. (PZW to osobny temat - gdzie w pelni zgadzam sie z przedmówcami) Jednak w tej kwestii nie ma zanczenia, czy był to splawikowiec, szarpakowiec, czy bydlak z siatami - stosunek prawdziwych wędkarzy kochających nasze hobby - może być w tej kwestii tylko jeden... To tyle . Pozdrawiam NIE DLA KŁUSOLI! (2012-11-05 15:06)
góralgóral
0
Piąteczka dla strażników... ludzka chciwość nie zna granic, ciekawe czy naprawde nie miał co jeść że dopuścił sie takiego występku  w czasie tarła i na ryby rozmiarem nie przekraczającym 20 cm... a teraz licze by sędzia zrobił dobrą robote i sprowadził kolesia na ziemie. (2012-11-05 16:22)
kecikeci
0
...ja akurat raczej łowie "no kill" ale problem braku ryb to nie jest problem gości ktorzy łowia 10cm sztuki dzien w dzien tylko mega kłusowniczego przemysłu rybackiego gdzie roczne limity przekraczaja w 2tygodnie i tony ryb ida na rynek nielegalnie złowione... :( tu jest problem... na jeziorach na kaszubach latami tępili ryby prądem i sieciami i potrafili bezrybie zrobic z jezior np 500ha... niech ktos mi powie ze gosciu i niewymiarowe ryby robia takie szkody... szkoda ze tak ktos lowi ale to nie jest zbyt duzy problem chociaz tez mnie boli gdy wypuszczam wymiarowe esoxy a obok ktos bierze na patelnie maluchy no ale to ciagle nie jest to... placimy niemal pieniadze za regulaminowe lowienie w wodach tepionych przez rybakow sieciami i pradem no i za wody totalnie nie zarybiane badz zarybiane 2cm szkrabami ktore nie przezyja nawet miesiaca!!! dawniej wystarczylo wziac lyzke,nawiercic dwa otwory,zamontowac kotwiczke i lowilo sie szczupaki niemal takie jak teraz w szwecji... a teraz trzeba wydawac majatek zeby cokolwiek połowic...nie zwalajmy tego na nieprzepisowych wedkarzy amatorow... problem jest duzo bardziej powazniejszy... :( najlepsze wody jakie teraz sa to prywatne specjalne lowiska głownie karpiowe ale dlaczego??bo ktos za wydane pieniadze dba o te wody i rosna tam potwory!!skoro w wodach za ktore płacimy nie ma ryb to czyja to wina?? na pewno nie tego goscia co zarzucil robaka bo chcial usmazyc rodzince rybe na obiad... pozdrawiam!! (2012-11-06 00:33)
adam-konopnickiadam-konopnicki
0
To zobacz Erneście ile ryb te kanalie w ciągu jednego dnia ukatrupiły! Mam przynajmniej nadzieje iż sąd potraktuje ich górnym wymiarem kary ;) A w obronie kłusoli nie wiem po co ktoś staję ;) Skoro nie mają pracy to zamiast nad wodę niech idą do pośredniaka, a kłusownicy to są zwyczajni złodzieje ! (2012-11-06 16:18)
nexus111nexus111
0
za każdą rybę rok pozbawienia wolności ..to byłaby dobra kara,w Norwegii są niesamowicie wysokie kary za przekroczenie dozwolonej prędkości ,my miejmy niesamowite kary dla ludzi którzy mają i Nas wędkarzy i nasze ryby gdzieś i...kłusują ! pomarzyć ehh (2012-11-07 11:30)
nexus111nexus111
0
za każdą rybę rok pozbawienia wolności ..to byłaby dobra kara,w Norwegii są niesamowicie wysokie kary za przekroczenie dozwolonej prędkości ,my miejmy niesamowite kary dla ludzi którzy mają i Nas wędkarzy i nasze ryby gdzieś i...kłusują ! pomarzyć ehh (2012-11-07 11:31)
kecikeci
0
adam-konopnicki wiem ile ryb ukatrupili ale to jest po prostu nic w porownaniu z nielegalnym przemyslem rybnym ktory dzieje sie wokoło :/ nie jest to postepowanie ok ale ciagle jest to niczym... w morskich portach ponoc już mają patent i porobili w kutrach takie zawory ze kuter niby cumuje pusty a pod woda podlaczane sa weze do ladowni co to wszystko wysysaja tak zeby nikt nie widzial... a pozniej macie w hipermarketach promocje... prawdą jest ze woda w polsce od paru lat odzywa,staje sie czystsza np wisła na pomorzu ale z rybami jest coraz gorzej :( nie wiem ilu dokładnie jest zrzeszonych wędkarzy w polsce ale płacimy grube miliony za wody o które nikt nie dba... a dbanie polega na tym ze PZW dowie sie ze jest łowny akwen i tam wysyła PSR zeby kontrolowali...ok ale czy ktoś ten akwen zarybi??raczej nie :( co do rzek górskich na ktorych osobiście nie łowie to polecam zająć sie tematem gospodarstwa rybackiego TROĆ... trzepią ponoć jak mogą wierzyce , słyszałem plote ze na robaka to juz jest legalne, wytrzebili ponoć pół pomorskiego to teraz wzieli sie za rzeki :) to jest zbrodnia a nie tam ten tym kłusujący... ok kłusował... ale do paki powinny iść te osoby to nasze miliony PLN pobierają za opłaty a dużo większe miliony mają z tego co wyłowią z tych wód na potrzeby przemysłu rybnego.. to tyle ode mnie i połamania kija!!! bo jeszcze nieliczne potwory pływaja :( (2012-11-08 01:14)
RufinRufin
0
Co za kretyn,ani tymi małymi sztukami się nie naje,ani atrakcji wędkarskich nie dają-szkoda tych pięknych rybek!!!!!!!! (2012-11-08 19:05)
u?ytkownik131131u?ytkownik131131
0
To już lekka przesada nie by łowił toż siatką ani prądem nie łapał a na wędkę to co on tam wyłapie? (2013-02-02 07:58)
sierjessierjes
0
to nie problem w tym że gość złapał na kijek parę rybek tylko w dzierżawcach z jezior i rzek to jest tylko gospodarka rabunkowa w tym caly problem jeszcze nie tak dawno lata 70nawet do 90 kiedy nie porobiono dzierżaw łowienie to była przyjemność . Następny problem opłacam składki i jadąc z Krakowa do Szczecina nie mogę przystać sobie i pomachać dla odpoczynku kijem gdzie chcę bo staje się kłusownikiem i tak te ryby wypuszczę połamania kija życzę ale w Szwecji i to nie długo (2013-02-06 17:28)
dunster35dunster35
0
Po prostu bez komentarza aż płakać się chce ! Takich to tylko za kraty!!! (2013-06-08 21:36)

skomentuj ten artykuł