Kłusownik z Wkry

/ 52 komentarzy / 2 zdjęć


Tegoroczna jesień regularnie dostarczas nam informacje o kolejnych przypadkach kłusowania. Dzięki regularnym akcjom straży rybackich często udaje się jednak złapać sprawców na gorącym uczynku. Jak dowiedzieliśmy się od komendanta wojewódzkiego PSR w Warszawie Roberta Kucyka, takim sukcesem zakończyła się jedna z kontroli rzeki Wkry w okolicy miejscowości Glinojeck. W czwartek, 22 października patrolujący tam funkcjonariusze ciechanowskiego posterunku PSR, ok. godziny 17.30 zatrzymali na gorącym uczynku kłusownika rozstawiającego rybacką sieć typu drygawica. Mężczyzna został przewieziony do posterunku policji w Glinojecku.

Następnie wspólnie z Policją dokonano przeszukania miejsca zamieszkania zatrzymanego mężczyzny. W wyniku przeszukania odnaleziono jeszcze jedną sieć typu drygawica,czaszke zwierzęcia a także części służące do produkcji sieci rybackich. Mężczyzna odpowie przed sądem za popełnienie przestępstwa z art. 27a ustawy o rybactwie śródlądowym. To podwójny sukces, który jest również dobrym przykładem na to, jakie efekty może dać współpraca PSR z Policją.
- dodaje Robert Kucyk.

 


4.8
Oceń
(87 głosów)

 

Kłusownik z Wkry - opinie i komentarze

adamosaadamosa
0
gratulacje
w końcu ktoś został złapany na gorącym uczynku (2009-11-10 11:35)
u?ytkownik22602u?ytkownik22602
0
Cieszę się z udanego patrolu - jedna siata mniej to kilka ryb więcej /żywych/. Wkra to rzeka gdzie uczylem się wędkowania jako dziecko. Nigdzie chyba nie było tak dorodnych, złotych kiełbi jak tam. W tym roku bylem tam tylko raz, i bylem zaskoczony czystością wody. Przezroczysta, o lekko brazowym, torfowym odcieniu. Niestety - rzeka toczy coraz mniej wody. Koryto jest całe zarosniete, miejsc do lowienia latem prawie nie ma. Pewnie dlatego teraz kłusole dokazują, łatwiej im się dobrac do ryb. Pozdrawiam = 5 z plusem. Szkoda tylko, ze jak zawsze walka z tymi ludzmi przypomina walkę z hydrą - w miejscu obciętego łba wyrasta nowy. (2009-11-10 11:42)
Kris4Kris4
0
oby jakas surowa kara tego Pana spotkala :) ale i tak pewnie obejdzie sie na zawiasach :(wiec mogli by mu w zamian za kare na własny koszt cos wymyslec zwiazne z rzeka :) moze zrozumial by ze zle robil :( (2009-11-10 12:22)
Norbert StolarczykNorbert Stolarczyk
0
Tylko takie informację chcielibyśmy słyszeć nie tylko o znalezionych rozstawionych sieciach lecz chcemy wyławiania sprawców tego procederu.
Ta akcja zasługuje na uznanie, choć raz zasłużona wypłata. (2009-11-10 12:51)
kostekmarkostekmar
0
Cieszy mnie, ale jeszcze bardziej ucieszyłyby surowe kary za ten preceder. Pisałem już nie jeden raz, albo 300 godzin prac na rzecz wody oraz koszt odtworzenia skłusowanej ryby w postaci narybku, albo grzywna od 5000zł w górę. (2009-11-10 13:04)
u?ytkownik26410u?ytkownik26410
0
Witam. Ciekawi mnie jaki będzie wynik dla jegomościa. Śmię sądzić,że znów zklasyfikują ten proceder jako "mała szkodliwość czynu" obym w tym wypadku mocno się mylił.Życzę aby wasze akcje-jeśli takowe będą-kończyły się sukcesem.Ja nie do końca jestem zadowolony.W pełni bym był jak dowiem się jaka kara tego gościa spotka.Mam nadzieję,że Redakcja przedstawi nam jaki był finał tej sprawy w sądzie.Chodziło mi"jeśli takowe będą"byście takich niemiłych incydentów mieli jak najmniej.SERDECZNIE POZDRAWIAM i czekam na finał. (2009-11-10 13:18)
u?ytkownik26410u?ytkownik26410
0
PRZEPRASZM w miejscu'WYNIK"miało być 'WYROK" (2009-11-10 13:19)
wedkarzwedkarz
0
To powinno być bardziej karane . moim zdaniem . Pozdro! (2009-11-10 14:19)
u?ytkownik22602u?ytkownik22602
0
Koledzy wedkarze, Kolezanki wędkarki - wszyscy łowiący ! Potrzeba tylko 100.000 podpisów pod nową ustawą. Czy to wiele ? Zróbmy to ! Ja składam swój pierwszy podpis - dołączcie się. Co ma grozić takiemu złodziejowi ryb? Konfiskata mienia. Wyrok bez zawiasów. Odsiadka. Fajny paradoks - mozna napisać "Ot - siatka"...Nie piszmy tylko tutaj - zbierzmy te podpisy a potem - spróbujmy to przekazać do sejmu RP. Może przejdzie ? PS Jestesmy jako wedkarze i obywatele naszego państwa ofiarami samych siebie. To jakiś koszmar. Wiele ziaren wśród plew. Jeżeli tego oddzielimy - będzie zle. (2009-11-10 14:34)
pisaqpisaq
0
Jednego mniej! Jak taka informacja cieszy!
Moim zdaniem policja powinna poświęcić więcej uwagi naszym wodom.
U nas na posterunku pracuje koło 35 policjantów, rzadko kiedy widać jakiegoś na ulicy, ot w ramach nudy mogliby wybrać się na spacer nad wodę.
Bo nie ma jak nad wodą :) (2009-11-10 14:47)
u?ytkownik1408u?ytkownik1408
0
No cieszy kolejna udana akcja PSR zaczyna odnosić sukcesy idąc w ślady Jurka najlepszego Społecznika wśród strażników.Cieszy też dobra współpraca PSR z Policją która pomogła w przeszukaniu.Teraz tylko pozostaje mądre postawienie zarzutów i postawa w Sądzie aby kłusol długo pamiętał że zlodziejstwo nie popłaca.
(2009-11-10 14:52)
sm4sm4
0
A kara z Kłusownictwo surowa i z tym pieniędzy zarybiać żeby w jakiś sposób odrobić to :)Częściej takie akcje powinny się odbywać :) (2009-11-10 14:52)
u?ytkownik22602u?ytkownik22602
0
Jeżeli tego NIE oddzielimy - będzie zle. (2009-11-10 15:02)
miszczuniomiszczunio
0
lapac, zabierac sieci, lodki a nawet samochody jezeli przyjechali nimi nad wode a nade wszystko egzekfowanie kar. jak nie ma z czego placic to roboty publiczne a najlepiej w obrebie wody gdzie klusowal. (2009-11-10 15:51)
Killer45Killer45
0
I DOBRZE MU TAK. KŁUSOLI TRZEBA TĘPIĆ. 5 (2009-11-10 16:06)
szczepcioszczepcio
0
Najlepszą karą byłoby wystawienie zdjęcia do lokalnej prasy i do internetu,no i oczywiście prace społeczne na rzecz gminy. (2009-11-10 16:21)
łysy wążłysy wąż
0
Dobra wiadomość. Szkoda tylko, że kłusole są tak uparci i nie jest łatwo z nimi walczyć... Ale jeżeli gość dostanie wyrok w zawieszeniu ( chociaż nie sądzę, ale może...? ) i ma trochę rozumu, to więcej siaty nie postawi. Gdyby go złapali, pójdzie do pierdla bo mu odwieszą zawiasy. Jeżeli ma mózg, to pomyśli. Ale na razie, wszystko w rękach sądu.
(2009-11-10 16:28)
u?ytkownik24055u?ytkownik24055
0
pięć z plusem .Pozdrawiam (2009-11-10 16:54)
u?ytkownik23540u?ytkownik23540
0
Codziennie artykuł,co do pracy naszej" dzielnej straży rybackiej".Nie ma już o czym pisac? (2009-11-10 17:03)
u?ytkownik19872u?ytkownik19872
0
Przestępstwo, sprawca, sąd, kara, w końcu kolejność, która musi cieszyć.
Mam tylko nadzieje że "sprawiedliwość" nie da plamy i dobierze się do tyłka kłusola.
Gratuluje czujności i współpracy! (2009-11-10 17:15)
grzechgrzech
0
bardzo modry tekst dobrze ze jednak sa ludzie ktorzy zapobiegaja klusownictwie po co meczyc te ryby
gratulacje !! (2009-11-10 17:55)
u?ytkownik22602u?ytkownik22602
0
Dzisiaj w Polsce brak ryb, ale i miejsc w więzieniach. Okolo 35.000 /trzydzieści pięć tysięcy/ prawomocnie skazanych - złodziei, rzezimieszków, tzw.alimenciarzy, i również kłusowników - oczekuje na wolnosci na zwolnione miejsca w więzieniu i odbycie kary. Siedzenie za kratami jedząc zupkę na koszt nas - wędkarzy podatników - jest i nie jest bolesne jako kara. Musi temu towarzyszyć przepadek mienia, i inne, długoletnie sankcje - dozór policji, prace społeczne na rzecz przyrody. A oprócz tego - tzw łatwa ryba, tłuczenie jej wszystkimi sposobami nie może być "trendy". A jest. Widać to po najnowszej ustawie o rybactwie śródlądowym, gdzie pustoszenie wód jest - zaledwie wykroczeniem. Jesli nie stanie się to przestępstwem najsurowiej traktowanym - zabraknie nam czcionek w kompach od ciąglego pisania, a nic się nie zmieni. (2009-11-10 18:17)
Zbig28Zbig28
0
Mam nadzieję, że Pan Komendant powiadomi nas na tym portalu jaką karę wymierzył sąd temu kłuserowi. Zapwne on, lub jego podwładny będą zeznawać w sądzie w charaktere świadka.
Cieszą takie wieści, ale pewność, że złapani na gorącym uczynku przestępcy, poniosą zasłużoną, wysoką i nieuchronną karę, tę radość znacznie by potęgowała.
Panie Komendancie! Czekamy niecierpliwie na dalsze meldunki z udanych i skutecznych akcji.
My, prawdziwi wędkarze, będziemy Wam w tym pomagali, aby ten niecny kłusowniczy proceder został wyeliminowany, lub chociaż znacząco ograniczony ! (2009-11-10 18:30)
Zbig28Zbig28
0
Kolego Gilbert !
Tak, masz rację. Konstytucja RP przewiduje taką możliwość złożenia w Sejmie projektu ustawy. Jednak sam pomysł nie wystarczy. Te podpisy trzeba zbierać pod gotowym projektem ustawy. Trzeba też znaleźć posła, który sprawę "popilotuje" w Sejmie. Bowiem na kogoś z władz PZW bym nie liczył.
To długa i żmudna praca. Poza zgłoszeniem projektu, ktoś musi go bronić podczas prac komisji sejmowych. Muszą być opinie prawne stwierdzające zgodność z wieloma ustawami, w tym z Konstytucją. Takie opinie mogą zapewnić prawnicy z biura legislacyjnego Kancelarii Sejmu. Ale oni nie będą pracować dla kogoś bezimiennego, z zewnątrz.
Zbieranie więc podpisów bez projektu zgodnego z obowiązującym prawem nie ma sensu.
Do tego wyrażam wątpliwość, czy zaproponowaną przez Ciebie drogą ( tzn.portal) te podpisy byś zebrał. No, może tysiąc... ale to w wariancie bardzo optymistycznym.
Moim zdaniem powinniśmy poprzez przyjmowanie odpowiednich uchwał na WZS Koła naciskać władze PZW, aby w trosce o rybostan wód i oczekiwania wędkarzy nareszcie się tym zajęły.
Wysokie kary za kłusownictwo to przecież nasz wspólny interes.
PZW dysponuje możliwościami przygotowania projektu, dysponuje prawnikami, środkami finansowymi, ma osobowość prawną do reprezentowania związku w Parlamencie.
Tylko czy PZW będzie tym zainteresowany ??? (2009-11-10 18:56)
u?ytkownik8289u?ytkownik8289
0
5, pozdrawiam (2009-11-10 19:02)
u?ytkownik22602u?ytkownik22602
0
Zbig - masz rację. Trochę "wsadziłem kij w mrowisko", ale w jak najlepszym celu. Myślę że to jest ostatnia szansa dla struktur PZW na uratowanie twarzy. Dla jasności - nie upatrujcie we mnie inkwizytora, który roznieca stosy i żąda krwi . Niemało ludzi w PZW mysli normalnymi kategoriami. Jednak ten moloch swoim bezwładem, niemocą legislacyjną , niemocą działań prawdziwie pozytecznych - doprowadza nas, jego członków do skrajnej frustracji. Juz wiele lat temu lokalne struktury PZW mogły - i powinny sprzymierzać się z lokalnymi samorządami - przeciw zatruwaniu wód, dla ich zarybienia, ochrony, i wypedzenia "rybaków", kradnących nasze ryby, nasze, bo wpuszczane za nasze pieniądze. Obraz dziś byłby inny . A jaki jest - widać...Pozdrawiam. (2009-11-10 19:06)
mateuszuklejewskimateuszuklejewski
0
JA niewiem co oni widzą w tym klusowaniu ale dobrze, że koleś został złapany przynajmniej widać że inspekcja coś robi ale dobrze że go zlapali ....
oczywiście 5 za temat :D:D (2009-11-10 19:17)
u?ytkownik559u?ytkownik559
0
A więc jednak można pisać o kłusownictwie nie podając instrukcji o sposobach kłusowania !!!
Podobnie jak Zbig28 jestem ciekawy zakończenia tej sprawy, czyli tego jaki zapadnie wyrok. (2009-11-10 19:45)
KirisKiris
0
Kolejny kłusol złapany. I co?? zgadzan się z opiniami, o małej szkodliwości.....itd. Na jednym z naszych forów podano pomysł powstania stowarzyszenia (przepraszam pomysłodawcę, ale nie pamętam danych) jako przeciwwagę dla PZW. Myslę, że własnie taka ustawa powinna być jednym z pierwszych zadań. Generalnie jestem za wysokimi i nawet bardzo grzywnami. Dlaczego z naszych podatków mamy utrzymywać takich darmozjadów?? Pozdrawiam (2009-11-10 20:34)
u?ytkownik23635u?ytkownik23635
0
Myślę że sam wyrok będzie na tyle śmieszny i żenujący że Pan Komendant nie udzieli nam żadnej informacji. (2009-11-10 20:37)
piokoz40piokoz40
0
Wiecie co jak to czytam co piszecie to śmiać mi się chce cały czas to samo .Każdy pisze że tak dodbrze że jednego mniej albo więcej.Ludzie chyba jeszcze nie zauważyliście ilu ludzi jest zalogowanych na portalu i mogli byśmy sami złożyć dobrą petycje do głównego prezesa PZW nie będe wymieniał nazwiska .Sami widzicie że raz do roku kura piardnie a tych kur jest za mało żeby ich wyłapać dlatego powinniśmy jakoś zadziałać i wziść to w swoje ręce wraz z DROGĄ REDAKCJĄ mam nadzieje że poiważnie rozpatrzymy to co napisałem ze szczerym poważaniem piokoz 40 (2009-11-10 21:11)
EdelEdel
0
BRAWO!! Choć liczy się efekt końcowy, mam oczywiście na myśli karę jaką dostanie kłusownik, to bez względu na jej dolegliwość ważna jest każda tego typu akcja. Pozdrawiam. (2009-11-10 21:19)
piokoz40piokoz40
0
Brać się za skórwysynów!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (2009-11-10 21:22)
piokoz40piokoz40
0
Przepraszam kolegów ale jestem taki zły kiedy słysze cokolwiek o kłusownikach ze nie moge wytrzymac i wybucham przepraszam REDAKCJE .:{ (2009-11-10 21:28)
łysy wążłysy wąż
0
hehehe....

Kolega piokoz40 trochę ostro się wypowiedział, ale ja chętnie przyłączę się do jego specyficznie brzmiącego " apelu ". Mnie też denerwują kłusole....

pozdr ;-)
(2009-11-10 21:40)
u?ytkownik13699u?ytkownik13699
0
Chyba jednak troszeczkę Cię poniosło piokoz40. Nie mam zamiaru roztrząsać tego, ale myślę, że malutka uwaga na temat słownictwa nie zaszkodzi. (nic osobistego)

Wracając do artykułu, to cieszę się, że od czasu do czasu coś w temacie walki z kłusownictwem słychać. Jest to tylko kropla w morzu potrzeby walki z okradającymi nas "łobuzami".

Za artykuł daję 4 (krótka informacja) +1 za dobrą wiadomość = 5*****

Pozdrawiam (2009-11-10 22:35)
Kris4Kris4
0
Panowie wszystko zalezy od tego jak Policja to rozpatrzy jesli bedzie skrocha tego Pana i nie dojda kolejne zarzuty a wyrzadzone szkody nie beda wieksze od jakiejs sumy taki Pan dostanie zwykly mandat jak sie niemyle okolo 500 zl :( a jesli dojda inne czyniki sprawa wyladuje w sadzie facet bedzie sie odwolywal sprawa bedzie dlugo trwac az wkoncu dostanie cos minimalnego :( ot to tak to wszystko wyglada :( a w nastepna jesien bedziemy go znowu widziec nad woda z siatka :( czy sie myle ??? (2009-11-10 22:57)
klausik84klausik84
0
GRATULACJE!!! W KOŃCU UJĘTO SPRAWCĘ, TERAZ CZEKAMY NA GODNOŚĆ I ADRES BOHATERA ZNAD WKRY.
ZASŁUŻONE GRATULACJE DLA PSR
OBY WIĘCEJ TAKICH AKCJI PANOWIE:) (2009-11-11 05:17)
jurekjurek
0
To prawda co napisali ---koledzy .........Gilbert , łysy wąż , szuwar78 i Zbig28............... Potrzeba Nam silnego poparcia w sejmie i muszą to być ludzie znani ( ciekawe dlaczego wędkujący aktorzy nie chcą podjąć prowadzenia tej sprawy ????????? ) , PRZEDE WSZYSTKIM POWINNY BYĆ ZAOSTRZONE KARY ZA KŁUSOWNICTWO----PRZECIEŻ TO RÓWNIEŻ KRADZIEŻ MIENIA PAŃSTWOWEGO ------- Ale na 90 % jestem pewien ( wiele razy uczestniczyłem w takich rozprawach sądowych ) , że kłusownik dostanie tylko grzywnę --góra 500zł. No może jakąś karę w zawieszeniu .......................... A PAN KOMENDANT --Robert Kucyk -- nie będzie mógł napisać Nam personaliów tego łobuza , gdyż --to Sąd Grodzki wydaje zezwolenie na publikację danych -sprawcy kradzieży , jako karę dodatkową ---- ale zdarza się to bardzo , bardzo rzadko --- No chyba , że zabił by kilku ludzi ----taka jest prawda i dlatego musimy walczyć o te podpisy , jak napisał powyżej ...Gilbert......... ---- Ale musi to robić ktoś znany i z siłą przebicia w gąszczu sejmowych przepisów i rozporządzeń ............ WIDAĆ JEST W POLSCE GRUPA --KTÓREJ TO NA RĘKĘ (choćby przykład z wyborem do władz głównych PZW ---to grupa trzymająca władzę od roku 1989----czyli TAM ŚWIATŁO DEMOKRACJI NIE DOCIERA , I DŹWIGIEM , BY PREZESA GRABOWSKIEGO NIE ODCIĄGNĄŁ OD PREZESURY ) , A cóż Nam robić ---starajmy się ograniczać kłusownictwo do minimum ..................... POZDRAWIAM WSZYSTKICH TYCH-- CO MAJĄ CHOCIAŻ NADZIEJĘ NA LEPSZE JUTRO----------- społeczny strażnik Jurek Suchodolski . (2009-11-11 14:50)
u?ytkownik22602u?ytkownik22602
0
Do Klausika /duży punkt dla ciebie !!/ - bardzo sluszna podpowiedz - nie pomyslalem o tym. Publikacja gęby takiego pacjenta, wraz z podaniem adresu na odpowiednim, specjalnie stworzonym portalu, to poza innymi sankcjami, jakie wymienilismy - kara BARDZO DOTKLIWA. Jestem tego pewien.
Do Jurka - slusznie komentujesz stan rzeczy w wyzszych sferach PZW. Podtrzymując co napisalem powyzej - dodam,że jedyną nadzieją są wędkarze "na dole" - kola, stowarzyszenia spoleczne wędkarzy - itp. O ile mnie pamiec nie myli -w tym roku oplacających skladki wędkarzy jest ok 2 - 2.5 miliona. Moze sie myle - to proszę o sprostowanie. I ICH NACISK, ORAZ ZBIERANIE PODPISÓW. Jest nas armia - naprawdę. Nie wyobrazam sobie, zeby przytlaczająca wiekszosc wedkarzy nie chciala tych zaostrzen, o których wiekszosc z nas pisze. Pozdrawiam ! (2009-11-11 16:18)
The Piterson12345The Piterson12345
0
Nareszcie się ktoś za to zabrał. Trzeba ich wszystkich złapać i karać i to surowo!! mam nadzieje że da to do zrozumienia kłusowniką co za to może grozić... (2009-11-11 16:20)
u?ytkownik26845u?ytkownik26845
0
Powinni go publicznie wychłostac (najlepiej płetwą grzbietową okonia) a potem pogonic jakimś publicznym traktem z naklejoną na plecach informacją kto zaś i co uczynił....co do kar to powinna wynosic minimum parę tyś zł tak żeby ukarany odczuł-szkoda , że zapewne wielu ma podobne zdanie ale nic z tym nie można zrobic (2009-11-11 17:12)
u?ytkownik22602u?ytkownik22602
0
Sorka za moje gadulstwo w tej kwestii - ale to cos najważniejszego dla nas, wędkarzy. Otóż - istniejącą, chorą ustawę o rybactwie należy skorygować za pomocą noweli tej ustawy. To jest - przez dopisanie do niej nowych, oraz usunięcie śmiesznie niskich kar dla kłusowników. Oraz innych palących problemów. Nie będę się tu rozwodził nad szczegółami - chodzi mi o sam mechanizm. Internet to potęzny sprzymierzeniec. Jesli na specjalnie stworzonym portalu każdy wędkarz miałby prawo wnosić swoje spostrzeżenia,a to nie moze odbywać się "pod dywanikiem" - prawnicy powinni,w oparciu o prawo, móc taką nowelę ustawy o rybactwie ostatecznie ukształtować. Byłoby to kilka - kilkanascie najwazniejszych paragrafów. Po konsultacji spolecznej - kazdy mialby prawo zabrac glos w internecie - ostateczny kształt takiej noweli prawnej widzieliby wszyscy. Wówczas, po akceptacji - pozostaje tylko zebranie podpisów, tak jak wymagają tego procedury, oraz - wniesienie tego pod obrady sejmu celem przeglosowania. BARDZO WAZNE - taka nowela nie moze być ani"pisowska", ani "peowska", ma być inicjatywą ponadpartyjną, ludzką, nawet pod szyldem PZW - po to, zeby nikt nie mógl przy tym namieszac, a przez to mialaby realne szanse uchwalenia w Sejmie RP. (2009-11-11 20:41)
u?ytkownik24055u?ytkownik24055
0
Dycha za walkę z kusolami.Pozdrawiam serdecznie. (2009-11-11 21:53)
tomeczekxx5tomeczekxx5
0
Dobra robota chłopaki byle tak dalej tępić kłusoli.A Jurek ma racje potrzeba nam silnego poparcia w sejmie.Moim zdaniem bym wzioł do sejmu piłkarzy bo od czasu do czasu główkują i oni na pewno coś by zaradzili.Pozdro dla SSR (2009-11-11 22:02)
bankabanka
0
bardzo dobrze sie stalo powinno być wiecej takich patroli , u mnie na łowiskach to normalna plaga oni rozprzestrzeniaja sie jak dzuma . Powinno ich sie ukarać z górnej półki ,żeby przed zakupieniem lub zrobieniem następnej siatki grubo sie zastanowił. Pozdrawiam. (2009-11-11 22:09)
bankabanka
0
ta dzuma to oczywiscie kłusole (2009-11-11 22:14)
piotrek68piotrek68
0
Gratuluję udanej akcji!Bardzo cieszą nas wędkarzy takie sukcesy,tylko te śmieszne kary jakie ponoszą kłusownicy.Dobrym rozwiązaniem byłoby zrobić takiemu delikwentowi zdjęcie i rozwiesić przynajmniej nad wodą,nad którą dopuścił się kłusowania.Oby jak najwięcej podobnych sukcesów! (2009-11-12 14:21)
andrijandrij
0
Bardzo dobrze teraz trzeba tak surową kare wprowadic żeby wiedzialy co im grozi.... (2009-11-12 15:31)
penzelpenzel
0
lapac ich i karac jak najwyzszymi grzywnami (2009-11-13 18:01)
legtomlegtom
0
A może owinąć kłusola w tą siatkę i puścić wolno... do wody (2009-11-18 06:42)
Lukasz02Lukasz02
0
Macie rację trzeba jak najwyższe kary bo to tak nie morze być. (2009-11-21 19:00)

skomentuj ten artykuł