Mała Czapa VII - 18.06.2017 Batorówka.

/ 33 zdjęć

W dniu 18.06.2017 na łowisku Batorówka w gmin.Jeżów odbyła się  VII  odsłona Małej Czapy.

Zanim przedstawię najlepszych ,w kilku słowach jak do tego doszło. A więc ,z reguły staram się nie organizować zawodów w "długie weekendy" , ale...

Ponownie jak w marcu zdopingował mnie  Marcin Smulik zapewniając ,że frekwencja będzie,zrobił nawet szybką sondę na FB.Jak się okazało miał rację .Na listę startową wpisaliśmy 32 osoby i było jeszcze 5-ciu w rezerwie.Niestety jeden z zapisanych "nowy" tak rzekomo zachorował ,że nawet SMS-a nie był w stanie wysłać ,nie mówiąc już o info telefonicznym.Temu Panu życzę rychłego powrotu do zdrowia ,ale już na liście Małej Czapy nigdy nie zagości. W roli zastępcy wystąpił kadet Mateusz Grys.

Treningów zazwyczaj nie opisuję,ale ku przestrodze wspomnę o Naszej sobotniej zabawie w szkółkę wędkarską która to skończyła się po 10 minutach.Było tak ,Pani Renta (szefowa łowiska) przyprowadziła trójkę młodzików chcących zaliczyć swoje pierwsze ryby.Uznałem że szybciej i łatwiej będzie jak będą łowili na Nasze wędki niż modyfikację tego czym dysponowali.Jeden zajął stanowisko na"koszu",drugiemu wędkę położyłem na  klasycznych  podpórkach.Podajniki załadowane ,poszły daleko do wody i czekamy.Jeszcze nie zdążyłem przygotować trzeciej wędki i usłyszeliśmy plusk ,wędka w wodzie.Chwila konsternacji ,a wędka coraz dalej.Doszło do tego ,że ekipa poszukiwawcza ,ja z synem,po szyję w wodzie znajdowaliśmy różne rzeczy na dnie,ale nie feedera .Dołączyła do Nas Pani Renata ,niestety po godzinie zziębnięci odpuściliśmy.

Odprawę  praktycznie zacząłem od ogłoszenia konkursu ,kto wyłowi Milo Precise z kołowrotkiem Shimano Exage otrzyma skrzynkę piwa.

Szybkie przypomnienie zasad,losowanko i rozejście na stanowiska podzielone na 6 sektorów.Czas łowienia 6 godzin.

W niedzielę po kilku dniach przelotnych opadów nastąpiła znaczna poprawa pogody .Nam to odpowiadało ,rybą raczej nie.Brań było mało ,nawet uciążliwe na treningach karasie ,brały bardzo ostrożnie .

Najlepiej w tej sytuacji odnalazł się  Emil Kosiński  łowiący z pomostu ,odczarował go, wynikiem  24.830 pkt.Emil kolejny raz wygrywa na Batorówce ,na wagę podaje praktycznie karpie co zapewne nie jest dziełem przypadku.

Drugie miejsce zajął  Michał Jaworski 19.240 pkt.najwyższy wynik na brzegu od strony plaży.

Trzecie miejsce na podium zajął  Marcin Smulik 12.570 pkt.stanowisko na lewym brzegu przy wyspie.

Czwarte miejsce ,Partyka Dominik 11.700 pkt.

Piąte miejsce,  Dariusz Szewczyk 11.390pkt.

Szóste miejsce zwycięzca sześcioosobowego sektora E ,Owczarz ,ale Krystian(kadet)  10.070 pkt. "smyrnął "ojca o 1630pkt.Taka miła niespodzianka ,choć pierwsza dobra wiadomość dotarła do mnie w trakcie zawodów , a mianowicie Mariusz Milczarek wyłowił Naszą wędkę.Nawet razem z porywaczem,którym okazał się karp ok. 2 kg.

Trójka na podium otrzymała jedyne w swoim rodzaju statuetki wykonane przez "Ścigacza" z Feeder Fans ,natomiast wszystkie jedynki sektorowe były premiowane kopertą .

Znaczną pomoc uzyskaliśmy od kolegi z team Carp Crew. Mateusz Rajkiewicz przyjął funkcję sędziego wagowego od bonusów oraz rolę fotoreportera.Za co w imieniu swoim i zawodników serdecznie dziękuje.Wracając do bonusów największą rybą zawodów był karp 8.830 kg złowiony przez Emila Kosińskiego.Należy podkreślić złowioną ,bo na spięte nie gramy np.mój po ok. 30 minutach holu zwyczajnie się spiął ,akurat wziął na zestaw pod karasie - hak QM1 nr 16.Takich spinek było więcej ,ale jak wiemy jest to poniekąd wpisane w scenariusz zawodów feederowych.

Dziękuje uczestnikom za sportową postawę i mile spędzony czas.

Państwu Bator za gościnę i pomoc przy organizacji.