Odebrali kłusownikom prawie 2 km sieci

/ 74 komentarzy

Policjanci z Mogilna podsumowali efekty współpracy z funkcjonariuszami Posterunku Państwowej Straży Rybackiej w Kruszwicy. W 2009 roku policjanci i strażnicy rybaccy zorganizowali 19 akcji na wodach powiatu mogileńskiego. Wspólne działania przebiegające pod kryptonimem „Kłusownik” odbywały się przeważnie nocą. Głównym celem wspólnego patrolowania akwenów i ich brzegów jest ograniczanie i zwalczanie kłusownictwa oraz zapobieganie degradacji terenów wodnych.



Przez miniony rok funkcjonariusze kontrolując akweny położone w granicach powiatu mogileńskiego zatrzymali na gorącym uczynku 4 kłusowników, którzy usłyszeli następnie zarzuty popełnienia przestępstwa nielegalnego połowu ryb. Warto przypomnieć, że zgodnie z ustawą o rybactwie śródlądowym, każdemu kto poławia ryby nie będąc uprawnionym do rybactwa grozi nawet do 2 lat więzienia.

Podczas wspólnych działań skontrolowano również 40 wędkarzy, którzy dokonywali połowu z naruszeniem obowiązujących w tym zakresie przepisów. Dwudziestu czterech z nich za rażące naruszenia zostało ukaranych mandatami karnymi na łączną sumę 4.350 złotych. Ponadto mundurowi wyłowili z wody 37 sieci kłusowniczych typu wonton, 2 żaki, 1 sieć węgorzową typu mieroż, kilkanaście pęczków węgorzowych i zabezpieczyli gumowy ponton. Nie zabrakło również w ciągu całego roku doraźnych kontroli punktów sprzedaży ryb pod kątem legalności ich pochodzenia i zachowania odpowiednich warunków higieniczno - sanitarnych.


Aspirant sztabowy Witold Dziennik, kierujący działaniami na wodach z ramienia Komendy Powiatowej Policji w Mogilnie, o efektach wspólnych akcji mówi: „Przyjmując, że jeden wonton mierzy około 50 metrów, z prostego rachunku wychodzi, iż w ubiegłym roku odebraliśmy kłusownikom prawie 2 kilometry sieci. Osobiście uważam, że przestępczą aktywność broń palna i szkody w gospodarce rybackiej najbardziej ograniczamy zabierając kłusownikom narzędzia służące do nielegalnego połowu . Trzeba także wyraźnie powiedzieć, że kłusownicy stosując sieci o małych oczkach nie dają szansy na rozwój narybku, który wpadając w nie ginie.”





Informację opracował:
oficer prasowy KPP w Mogilnie
podkom. Tomasz Rybczyński

 


4.7
Oceń
(111 głosów)

 

Odebrali kłusownikom prawie 2 km sieci - opinie i komentarze

użytkownik26845użytkownik26845
0
Gratuluję poczynań-oceniłem artykuł na "4" żeby strażnicy nie spoczęli na laurach i w następnym roku tzn w tym złapali i odebrali kłusownikom nie 2 a 6 km sieci !!!! Gratuluję i na pocieszenie napisze, że u mnie macie nie 5* a 10* :)
(2010-01-22 10:29)
BobertoBoberto
0
...szkoda ze  wody warminsko-mazurskie sa trzebine dzien w dzien ...a jedyny chyba sukces PSR to zlapanie na lodzie 2 calkowcie pijanych wedkarzy z szarpakiem...tylko taka wiadomosc do mnie w ciagu tego roku dotarla.
(2010-01-22 10:32)
ppawelppawel
0
BRAWO panowie oby tak dalej. To pewnie mały procent tego co się dzieje na polskich wodach ale  to już coś. Trzeba działać a nie siedzieć i płakać. Powodzenia i sukcesów w walce z kłusolami. (2010-01-22 10:32)
użytkownik26413użytkownik26413
0
Moim  zdaniem  są  za  małe  kary  za  kłusownictwo . Dopi.....lić  gnojkom  po 5  tys  kary  , to  więcej  wontonu  w  reke  by  nie  wzieli , a  jeziora  by  z  dalaka  omijali . Bardzo  dobrze  że  działa  straż  państwowa  i  ta  społeczna . W  naszym  regionie  tez jest  kłusownictwo , ale  straż   jedna  i  druga  działa  bardzo  prężnie . Moim  zdaniem  każdy  wędkarz  powinien  mieć  numer  telefonu  wbity  w  komórce  i  w  razie  czego  dzwonić  do  straży , bo  w  końcu  to  też  nasz  interes  aby  ryb  nie  ubywało  z  naszych  jezior . Daje *****. (2010-01-22 10:41)
maniek29maniek29
0
czymać  tak  dalej bo robi sie ich coraz wiencej na naszych wodach pojawia kłusowników coraz wiencej a ryb coraz mniej .                                                                                                             Wiencej patroli w cywilnym ubraniu . pozdrawiam  (2010-01-22 10:44)
użytkownik7463użytkownik7463
0
Żenada!!! Przez cały rok zrobili AŻ 19 akcji. Złapali AŻ 4 kłusowników. Sprawdzili AŻ 40 wędkarzy. Niesamowite osiągi mają. Za co te brawa panowie?  (2010-01-22 11:06)
marcin89marcin89
0
lepsze to niż wcale nie prawda dobrze że są jeszcze tacy ludzie którzy na to zwracają uwagę.brawa dla nich odemnie 5 z pewnością pozdrawiam i więcej takich akcji
(2010-01-22 11:21)
użytkownik7474użytkownik7474
0
19 akcji to ja bym zrobił w jeden miesiąc i za każdym razem wróciłbym z siecią.
(2010-01-22 11:37)
maksymilian 42maksymilian 42
0
Każda kontrola nad wodą cieszy,choć by była nie tak częsta,a zabranie kłusownikom tyle sprzętu to naprawdę sukces tych kontroli.Gratulacje i podziękowania dla Policji , PSR i SSR.
Pozdrawiam maksymilian 42
(2010-01-22 11:38)
użytkownik7463użytkownik7463
0
To jest PSR zaznaczam PSR. To jest ich obowiązek robić kontrole. Oni za to biorą pieniądze. Ja jakbym do pracy poszedł 19 razy w roku ciekawe czy by mi brawo bili i dziękowali. (2010-01-22 11:44)
użytkownik559użytkownik559
0
Niska aktywność PSR, niska szkodliwość czynu = niska liczebność ichtiofauny. Polskie realia psia mać!
(2010-01-22 11:48)
użytkownik7474użytkownik7474
0
Nie no super! Jestem wprost oczarowany wynikami. W Szwecji taki wynik to zrozumiałe ale u nas? Przecież gdzie się nie ruszyć tam kłusują. Poważnie Wam mówię to jest śmieszne mimo tego że pożyteczne. Przez rok skontrolować 40 wędkarzy? A ja się dziwiłem, że jeszcze nigdy nie trafiłem na kontrolę. A kto mnie miał znaleźć w krzaczorach nad Wisłą? Komu by się chciało? ech..
(2010-01-22 11:54)
IrkoniIrkoni
0
Kolego Kubo zgadzam się z tobą ,ale cieszmy się że coś się dzieje nad naszymi wodami.
Wiadomo 19 przeprowadzonych akcji w ciągu roku no to chyba trochę za mało ale są wody na których w ogóle nie ma żadnych kontroli i osobiście cieszą mnie nawet takie małe akcje zakończone sukcesem.Miejmy tylko nadzieję że tych akcji będzie zdecydowanie więcej i będą one przeprowadzane w całej Polsce a nie tylko w wybranych rejonach....
(2010-01-22 11:57)
lukassolukasso
0
       Jak na cały rok to rzeczywiście niewiele. W moim okręgu kłusownicy wytrzebili praktycznie całą populację Sandacza i nawet tego typu akcje na niewiele się zdały. Oczywiście w pełni jestem zadowolony z wyników jakie dała ta akcja, jednak wymiar kary za kłusownictwo jest znikomy. Moim zdaniem należy uchwalić takie kary za nielegalny połów ryb, że przestanie to być opłacalne.   (2010-01-22 12:00)
użytkownik7474użytkownik7474
0
Większość pisze że te 19 akcji w roku cieszy. Was cieszy a kłusoli wręcz rozbawia do łez. Każdy kłusol który to przeczytał zlał się w gacie ze śmiechu. No z wyjątkiem tych złapanych bo pewnie chłopcy stracili sieci warte 100 zł i musieli opłacić mandat - kolejne 200zł w plecy. Myślicie że taki tekst straszy kłusowników? Czy raczej ośmiesza nas?
(2010-01-22 12:05)
lukassolukasso
0

    Jak na cały rok to rzeczywiście niewiele. W moim okręgu kłusownicy wytrzebili praktycznie całą populację sandacza do tego doszły intensywne połowy „pseudo-wędkarzy” w czasie okresu ochronnego i na chwile obecną Sandacza jest jak na lekarstwo. Nawet tego typu akcje jak tak pod kryptonimem „Kłusownik” na wiele się zdały. Moim zdaniem wymiar kary na kłusownictwo jest za mały , powinno się uchwalić takie kary za nielegalny połów ryb, żeby stało się to po prostu nieopłacalne.

(2010-01-22 12:23)
karoltsu1karoltsu1
0
Malkontentów i krytykanctwa starczy...Powyższe dane odnoszą się do jednego powiatu.Doceniam prace PSR.Serce się raduje,ze fundusze składkowe nie zamieniają się na ciastka i wyjazdy.Brawo...odwiedzajcie Nasze wody częściej.
(2010-01-22 12:26)
użytkownik7474użytkownik7474
0
Coś Ci tekst zjada lukasso. Proponuję zapisać tekst przed opublikowaniem. Wtedy nie bedziesz musiał raz jeszcze skrobać. Wystarczy że wkleisz to co już napisałeś
(2010-01-22 12:27)
goryl25goryl25
0
Super że kłusole stracili tyle sieci :D aby jeszcze więcej ich stracili ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! (2010-01-22 12:35)
lukassolukasso
0
Bardzo chciałbym wyrazić swoje zdanie na ten temat ale niestety coś mi nie poszło :-( (2010-01-22 13:22)
lukassolukasso
0
Jak na cały rok to rzeczywiście niewiele. W moim okręgu kłusownicy wytrzebili praktycznie całą populację Sandacza, do tego doszły intensywne połowy „pseudo-wędkarzy” w czasie okresu ochronnego i na chwile obecną Sandacza jest jak na lekarstwo. Nawet tego typu akcje jak tak pod kryptonimem „Kłusownik” na wiele się zdały. Moim zdaniem wymiar kary na kłusownictwo jest za mały , powinno się uchwalić takie kary za nielegalny połów ryb, żeby stałoby się to po prostu nieopłacalne.   (2010-01-22 13:25)
ppawelppawel
0
Nie rozumiem co niektórych komentarzy. Przeczytajcie uważnie artykuł. Polijanci wspólnie ze strażnikami przeprowadzili 19 nocnych akcji czyli średnio co 3 tygodnie i to w jednym tylko powiecie a nie 19 wyjazdów. Rutynowa kontrola karty wędkskiej to nie nocna akcja jaka tu jest opisana. W mojej okolicy nigdy nie było takich akcji chociaż kontrola wędkujących często się zdarza a właśnie takie akcje przynoszą efekty a nie sprawdznie kart. (2010-01-22 13:38)
mientus707mientus707
0

moze czas juz nastal aby PSR wzielo sie za kontrole rybakow bo to co oni robia to wola o pomste do nieba .... w szczecinie obstawiaja siciami odre w samym centrum miasta i ani policja ani psr ani ssr nie robia nic chyba czerpia profity za naszego sandacza 

(2010-01-22 13:41)
mario11mario11
0

Panowie, ale przecież w tym artykule jest mowa glownie o policji, więc czemu większość miesza w to PSR? Czytanie ze zrozumieniem się kłania chyba. A Wszyscy Ci którzy piszą, że to mało i że sami by więcej sieci zwineli muszą chyba mieć wiedze gdzie ich szukać?! Który z Was tak piszących miał taką wiedze i coś z tym zrobił? P......lić to kazdy potrafi ale już coś zrobić to cięzko... Pzdr.

(2010-01-22 13:54)
użytkownik3053użytkownik3053
0
i czym tu się chwalić ? ? dla mnie żenada co to 2km siatek na 1 rok ? ? toć to masakra powino być minimum 5 to by był sukces i co 19 akcji na rok hahaha zabawne z 30 to mało a co dopiero 19 mało się postaraliście... ale lepsze to niż nic chociaż coś ruszyło.. A i jest ujęte że zabierając sprzęt kłusolom to jest osiągniecie ? NA MOJE NIE Tych siatek to on ma i se kupić może albo zrobić za ten hajs co dostaje za te ryby które my tracimy :( tak wszystko ładnie podsumowaliście to powiedzie jeszcze ile ryb utraciły nasze wody ? ? pochwalicie sie też tym :) za dobre chęci naciągnięta 3
(2010-01-22 13:57)
użytkownik7474użytkownik7474
0
To ja pitole takie głupoty z nudów. Bo tak naprawdę mam gdzieś to co robi banda kłusoli.
(2010-01-22 13:59)
użytkownik18880użytkownik18880
0
Artykuł dotyczy mojego miasta więc się wypowiem Bardzo dobrze że kłusownictwo jest tepione i bardzo dobrze że wędkarze terz są sprawdzani ale to ziarenko w morzu potrzeb wg mnie dzień w dzień kontrol powinna chodzić i sprawdzać jak juz napisał ktoś przede mna daje 4 ażeby funkcjonariusze pracowali dalej i jeszcze jedno czy nad jeziorek Kamienieckim też są jakieś kontrole bo w 2009 nie widziałem tam nikogo a kłusownicy tam nie śpią więc bardzo prosze aby policja czy jakiś inny ogran ścigania też tam zajrzał.
(2010-01-22 14:11)
użytkownik28954użytkownik28954
0
Pięknie oby tak dalej !
(2010-01-22 14:27)
piotrek12piotrek12
0
Oby wiecej takich akcji ,oddziały strazy z innych miejscowosci mogły by brac przykład. (2010-01-22 14:53)
jurekjurek
0
To ja Wam Panowie powiem , że w Płocku w Kole Miejskim Nr1 ----Społeczna Straż Rybacka ( za darmochę i własne prywatne samochody oraz telefony , nie licząc czasu ...zwłaszcza w nocy ) ----------My zabraliśmy kłusownikom 4 km sieci kłusowniczych , 4 żaki , sznury , wyrzuciliśmy 2 rybaków    z Naszych Wód na stałe------skontrolowaliśmy prawie 1000 wędkarzy ...z czego 7 zostało ukaranych przez Sądy Koleżeńskie przy PZW  .....skontrolowaliśmy 32 razy rybaków .....pouczyliśmy 76 wędkarzy............I byliśmy    169 razy na kontrolach -----------85 % tych kontroli ...to zarwane noce .......... Ale wiecie , co jest najlepsze , że nasza grupa społeczników    robi to za darmo .........I W ROKU 2009 -----ZEBRALIŚMY WIĘCEJ SIECI KŁUSOWNICZYCH , NIŻ PSR ---------, A CO BY BYŁO GDYBYŚMY MOGLI DAWAĆ MANDATY , MIEĆ BROŃ PALNĄ I NIEZŁĄ PENSJĘ CO MIESIĄC + DARMOWE TELEFONY , SAMOCHODY ITP. ........ Dlatego daję 3 gwiazdki ---bo jednak nie śpią ----chociaż to należy do ich obowiązków ........        i czym , lub kto ma się chwalić ??
(2010-01-22 15:19)
marcin89marcin89
0
szczerze w moim powiecie też jest już paru wędkarzy którzy mają uprawnienia do kontroli i ja sam w ciągu roku żeby nie oszukać miałem koło 10 kontroli łącznie z kolegą i bratem to już 30 kontroli wędkarzy a reszta zobaczymy może my wędkarze powinniśmy się zabrać za kontrole tylko szkoda że nie możemy mandatów wlepiać :( może niektórzy nauczyli się szanować polskie wody :)
(2010-01-22 15:39)
GMURO1GMURO1
0
Gdyby napisali to co Jurek na pewno dostali by więcej pochwał
(2010-01-22 15:49)
Sebastian KowalczykSebastian Kowalczyk
0

Najbardziej zadziwiają kary. Mnie one osobiście rozbawiły.

Ciekawe jak ubawieni nimi są kłusownicy. Pewnie pękają ze śmiechu.

W niektórych krajach, jeśli podczas kontroli znajdą zkłusowaną rybę w samochodzie zabierają samochód, jako dowód popełnienia przestępstwa.  To na początek, same kary potrafią człowieka zrujnować.

My mamy za to niską szkodliwość społeczną. Tak się momentami zastanawiam jak długo jeszcze działania kolegów z PSR i SSR  będą Syzyfową pracą…

(2010-01-22 16:20)
użytkownik7474użytkownik7474
0
I co? po przeczytaniu tego co napisał Jurek dalej sądzicie, że te 2km sieci i 40 skontrolowanych wędkarzy to sukces? 2km sieci to jest 20 razy po 100metrów sieci. Jurek może Wam powiedzieć że tyle to się da zebrać za 3 udanymi akcjami. A nie tak ja tu przez rok ekipa policji i PSR z nie wiadomo jakim sprzętem. Dobrze że w ogóle te akcje miały miejsce ale czy to jest powód do dumy i szukania poklasku? To jest ich obowiązek a to co zostało zrobione to minimum z minimum. Brawa to można bić Jurkowi
(2010-01-22 16:22)
użytkownik13410użytkownik13410
0
Statystki raczej kompromitujące, w porównaniu do tych podanych przez kolegę Jurka, który robi to ZA DARMO. Z ciekawości chciałbym wiedzieć jaka jest łączna ilość wód w powiecie Mogileńskim. Obawiam się, że ten wpis pokazał tylko bierność tych służb.
Mieliśmy już artykuł rekrutujący kłusowników, a teraz mają kilka wskazówek gdzie kłusować bez lęku. Czekam na informację o tarliskach na tych zbiornikach i gdzie zaparkować samochód.
(2010-01-22 16:32)
szczupak97szczupak97
0
masz racje TATARAK! Tak jak w niektórych krajach za kłusownictwo dawają ci (na nasze walutę)
 1000zł i chcąc - niechcąc kłusownik powraca i mu dorzucają jedno zero i tak do skutku, aż kłusol sobie odpuści! I ryby mają piękne np. w Szwecji - szczupak do chleb powszedni! A u nas?! Za parę lat to my se będziemy łowić koła od fergusona! Bo PZW  ma tak wielkie dochody a nic z nimi nie robi! A połowa pracowników nigdy  w życiu wędki w dłoni nie trzymała a są takimi cwaniakami! Ja tej straży życzę aby łapali  tych kłusoli i robili to co wcześniej opisałem! I aby z naszych wód wyciągi już coraz częściej spotykane wszystkie  sieci! Za artykuł daję 5*. I Powodzenia w roku 2010! Połamania kija!
(2010-01-22 16:45)
slawomir66slawomir66
0
Jurek masz rację. Jednak ogrom wykazanych przez ciebie i kolegów z PSR ilości zabranych sieci jest przerażająca. I to są dwie informacje. Świadczy to tylko o tym, że proceder kłusowniczy się rozwija. Czym jest to spowodowane? Jest tylko jedna odpowiedź łatwy i tani dostęp do sprzętu kłusowniczego jak również niskie kary. Gratulacje dla kolegów strażników.
Mam nadzieję, że PSR z innych województw również zda nam relacje ze swoich sukcesów.
(2010-01-22 16:52)
użytkownik24055użytkownik24055
0
Spowodowane jest to nie tylko tanim sprzętem do kłusowania,ale też bardzo znikomą kontrolą ,przede wszystkim w nocy.Trzeba tu zaznaczyć ,że bilans roczny z kontrolowania policji i PSR.to śmiech na sali ,co jak kolega napisał ,kłusownicy mają dobry ubaw z tego bilansu .Gdyby tak dali większe prawa dla SSR ,jak kolega Jurek napisał. To dopiero moglibyśmy się cieszyć z bilansu.ale podziwiam Policję i PSR ze odważyli się pochwalić swoim chaniebnym bilansem .Dodam że mam prawo tak napisać i skrytykować ten wpis ,bo między innymi płacę im za to .Żenada Wstyd i Hańba.
(2010-01-22 17:14)
użytkownik7474użytkownik7474
0
Cieszy mnie, że są osoby które piszą to co myślą bez owijania. Tak jak już pisałem ten bilans to wielka dawka humoru dla kłusowników.

(2010-01-22 17:20)
użytkownik24055użytkownik24055
0
Niestety taka jest prawda .
(2010-01-22 17:26)
użytkownik8289użytkownik8289
0
Żałosne 19 przez cały rok !!! i to jest PSR?! :(
(2010-01-22 17:57)
użytkownik19872użytkownik19872
0
Czytając takie informacje zawsze mam mieszane uczucia, bo niby powinienem się cieszyć a jestem wkurzony. Miałem pogratulować, jednak po wpisie naszego społecznika Jurka dam sobie na luz i nie chodzi tu tylko o zestawienia kto więcej, chodzi o to że PSR i Policja wykonuje swoją, płatną pracę i może robi w tym postępy, jednak z brawami wstrzymam się do czasu aż kłusole przestaną się śmiać, a zaczną bać. (2010-01-22 18:58)
FraglesFragles
0
Panowie nie chwalcie się tylko działajcie i nie ogłaszajcie sukcesów których nie było.
(2010-01-22 19:16)
użytkownik8975użytkownik8975
0
Do tej dziewiętnastki dodajcie w tym sezonie jeszcze zero a efekty będą jeszcze lepsze.Dobre i to panowie. Bez Was było by jeszcze gorzej.Pozdro. (2010-01-22 19:57)
użytkownik10780użytkownik10780
0
Takie akcje cieszą,ale ja bym wreszcie sie ucieszył gdybym przeczytał że kłusola odpowiednio ukarali i dostał np.5000zł.grzywny a tak kolejna mała szkodliwośc społeczna czynu. (2010-01-22 20:44)
użytkownik26413użytkownik26413
0
Rozmawiałem  dziś  z  kolegą  z  SSR  i  jak  dowiedziałem  się  mieli  w  ciągu  sezonu  prawie  70  kontroli , Wyciągli  kilkanaście  kilometrów  sieci , ukarali  i złapali  na  gorącym  uczynku  sporo  klusoli . Ogólnie  widać  u  nas  że  w  tym  kierunku  się  coś  dzieje . Dane  te  nie  są  dokładne  ,  bo  nie  jestem  osobom  kompetentną  do  tego  aby  pisać  o  szczegółach. (2010-01-22 21:13)
użytkownik3053użytkownik3053
0
i co dalej dalej tak bronicie Policji i straży ?
Mam swoje zdanie i z góry je powiedziałem i moim dowodem jest komentarz Jurka
Bo prostu żałosne! Człowiek robi to za darmo i wykonuje lepszą robotę niż Policja i Straż rybacka !! macie się czym chwalić pośmiewisko jednym słowem !!
(2010-01-22 21:55)
użytkownik26413użytkownik26413
0
Mój  wpis  jest  o  SPOLECZNEJ  STRAZY  RYBACKIEJ czyli  o  ludziach  ktorzy  robią  za friko .I  chwała  im  za  to . (2010-01-22 22:18)
klepa87klepa87
0
moim zdaniem jest to smieszny wynik!! ja łowiąc 2 razy w tygodniu przez caly sezon 2009 nie zostalem ani razu skontrolowany na wodach PZW?? chyba nic dodać wiecej już nie musze
(2010-01-22 22:20)
użytkownik26413użytkownik26413
0
Ja  również  jestem  dwa  razy  w  tygodniu  na  rybach  i  musze powiedzieć  , że  raz  w  tygodniu  osobiście  widziałem  SSR  i  bylem  kilka razy  kontrolowany  w  sezonie . (2010-01-22 22:34)
lukassolukasso
0

A ja jak widze jak taki "stary pryk" zabija 20 cm-owe szczupaczki tłumacząc sie , że i tak ktoś inny je wyłapie, bym w morde dał i do wody z wedkami bym wykopał.

(2010-01-22 22:58)
lukassolukasso
0
I na prąd też kłusują, stawiają sznury, no normalnie masakra.   (2010-01-22 23:07)
BobertoBoberto
0
Panie  Jurku dla mnie Pan w tym momencie jest juz bohaterem. ... dopelnieniem  obrazu bezradnosci PSR bylo by tylko  postawienie sobie na przyszly rok  jakis  poprzeczek ... a pod koniec roku opublikowanie statystyk ...a potem opublikowanie tego materialu  z prosba do PSR o zestawieni ich dokonan z jakas dokumentacja do tego co Pan uczynił.

Serdecznie Pozdrawiam.
(2010-01-23 10:15)
kowal42kowal42
0
zawsze popieram wszystkie akcie przeciwko kłusolom ,sam też z tym walcze jak tylko jest to możliwe i zapraszam wszystkich wędkarzy aby zwracali uwagę co się dzieje wokół nich. Wystarczy jeden telefon żeby zapobiec przestępstwu. Pozdro.

(2010-01-23 14:30)
BobertoBoberto
0
...no niestety ... u mnie na mazurach to ja sobie moge zadzwonic ...raz w rynne raz w parapet ... i dziwnym trafem ekipa patrolujaca zawsze jest po 2 stronie woj. ...peszek.
(2010-01-23 14:55)
loraklorak
0
Jest to sukces nie wątpliwie, ale jak już poprzednicy pisali wciąż bardzo mało "kłusoli" odpowiada za swoje czyny. Telefon do straży rybackiej czy miejskiej wszystkiego nie załatwi.
Tylko dotkliwe kary pieniężne i z tej puli może np.nagrody dla zgłaszających o przestępstwie.
Myślę, że niektórych mogłoby to zmobilizować do współpracy ze ścigającymi, a kłusownicy nigdy nie czuliby się bezpiecznie.
Z tej puli również można byłoby godziwie wynagradzać strażników i z pewnością wzrosłoby ich zaangażowanie (słyszałem, że kłusują również sami strażnicy), bo mieliby dużo do stracenia.

(2010-01-23 16:38)
piotrek68piotrek68
0
No cóż takie sukcesy to jak wiemy kropla w morzu,ale dobre i to,zawsze tych parę siatek mniej.Kary oczywiście są śmieszne i niestety wielu delikwentów nic sobie z tego nie robi i wraca do procederu,także trzeba im dopier... takie aby im się odechciało łapać ryby na lewo!Daję 4!

(2010-01-23 16:54)
zegarzegar
0

Trzeba podziękować Policji, że znalazła czas na te kontrole. Ja myślę że w większych miastach ,gdzie działa Straż miejska,też mogła by kontrolować.Zamiast czaić się za rogiem i czekać jak babcia rozstawi kram z pietruszką , żeby ją chapsnąć i "trafić" na 20 czy 50 zeta.

Sami też musimy być czujni. Ja naprzykład mam 5 telefonów do różnych służb, gdyby P.S.R. nie mogła w danej chwili przyjechać. Pozdrawiam...

(2010-01-23 17:21)
laslo79laslo79
0
Po przeczytaniu tego wpisu nasowa sie tylko jedno slowo: KATASTROFA!!!!!
(2010-01-23 19:26)
bacik65bacik65
0
Co z tego że zabrali kłusownikom, tyle sieci jak na większych bazarach można kupić sobie kosze i sieci a na pomorzu składa się zamówienie i za trzy pięć dni są te same ilości sieci co PSR odebrała.Moim zdaniem powinno się karać większymi mandatami bo to co płacom to śmiechu warte.Morze w tedy znikło by kłusownictwo chociaż w jakiś procentach bo całkiem to nigdy nie zniknie.No i trzeba przyznać punkty dla tych strażników daję 3 że chcą coś robić.
(2010-01-23 21:19)
użytkownik24055użytkownik24055
0
rynio1234rynio1234
0
no dobra ich robota ale raczej kłusowników nie wyłapią musieli by chyba kamery wszędzie pozakładać a takie kary to dla nich pryszcz. więcej zarabiają na rybie którą wyciągną siatkami niż warte te sieci i mandaty a wiadomo więcej razy uda się złapać im rybę niż będą mieli kontrole
(2010-01-24 12:39)
lewy6034lewy6034
0
Dobre i to!!!Moim zdaniem skromna liczba kontroli...Łowiąc średnio raz w tygodniu miałem w sezonie jedną kontrole.Gdy zapytałem jakie wyniki odpowiedź była natychmiastowa.Mała szkodliwośc czynu.Szkoda że tak jest.Totalna walka z wiatrakami..
(2010-01-24 12:41)
kopciukopciu
0
 FAKTYCZNIE TO ZA MAŁO TYCH KONTROLI ,DLACZEGO KOLEGA JUREK Z KOLEGAMI ZA SWOJĄ KASĘ MOGĄ KONTROLOWAĆ I ŁAPAĆ KŁUSOLI.MOIM ZDANIEM POWINNO KONTROLOWAĆ MIEJSCA GDZIE PRESJA KŁUSOWNIKÓW JEST DUŻA A NIE ŚCIGAĆ DZIADKA CZY DZIECKO KTÓE ŁAPIE SOBIE KIEŁBIKI  NA LESZCZYNĘ
(2010-01-24 17:44)
Szczupak11Szczupak11
0
Wkonicu coś zaczeli z tym robici. W niektórych krajach, jeśli podczas kontroli znajdą zkłusowaną rybę w samochodzie zabierają samochód, jako dowód popełnienia przestępstwa. To na początek, same kary potrafią człowieka zrujnować. My mamy za to niską szkodliwość społeczną. Tak się momentami zastanawiam jak długo jeszcze działania kolegów z PSR i SSR będą Syzyfową pracą… (2010-01-24 19:31)
seba284seba284
0
Rewelacyjna akcja,oby więcej takich by wytępić kłusoli. (2010-01-24 19:49)
lin75lin75
0
DOBRZE ZE CHOCIAZ CZESC SIECI POZBAWILI KLUSOLI!!!ALE PRAWDE POWIEDZIAWSZY TO JEST KROPLA W MORZU
(2010-01-24 20:22)
FanAtykFanAtyk
0
Tak jak niejeden tu napisał - to kropla w morzu ale dobre i to. Oby tak dalej i niech kilometrów zarekwirowanych sieci z roku na rok przybywa...
(2010-01-24 23:35)
kwasikkwasik
0
Artykuł to dowód na bezużyteczność takiej Straży.
Świadectwo niskiej skuteczności.
Już sam tytuł to kłamstwo; nie odebrali kłusownikom, tylko wyłowili z wody!
(2010-01-25 08:34)
PezetPezet
0
Gratulacje! Ale tak jak kolega niżej napisał, niech strażnicy nie spoczną na laurach :) Jak mamy później cokolwiek złowić jak przyjdą takie *** kłusole i masowo "wybiorą"  rybę z łowiska!
Jak najwięcej takich udanych akcji!
(2010-01-25 10:27)
soniksonik
0
Gratuluję oby się na tym nie skończyło i żeby wyłapywali jak najwięcej kłusoli ,oceniam na 3 gwiazdki  
(2010-01-25 10:42)
użytkownik13699użytkownik13699
0
Dobre to, ale mało tego. (mówię o kontrolach). Wszyscy już wszystko powiedzieli, więc powtarzał nie będę. **** (2010-01-25 13:46)
użytkownik27194użytkownik27194
0
..........jak na cały rok 2009r 19 "akcji "troche to mało , ale dobrze  że Policja współpracuje z PSR bo inaczej oni sami nie wyszliby na kontrole ,niestety takie sa realia strazników mało i na informacje o kłusolach równiez czasem rozkładaja rece ....nie ma ludzi i sprzetu ale mimo wszystko nalezy pochwalic działania ........... (2010-01-26 12:31)
LutiiLutii
0
ja jestem naocznym swiadkiem klusownictwa za kazdym razem jak ide na ryby,kilka razy wzywalem policje i pzw i nic jest to samo!!! kilka razy sam zrobilem awanture to dostalem mandat za prube pobicia!!! (2010-02-09 13:59)

skomentuj ten artykuł