Okoń nie jest szkodnikiem

/ 79 komentarzy

Pewnie każdy z was widział kiedyś jakiegoś pseudo-wędkarza który po złowieniu małego okonka wyrzucał go za siebie lub odrazu brał go pot buta! To smutny widok gdy ktoś naprawdę nie wie jak piękną rybą jest okoń i jak wiele on znaczy dla szerokiego grona wędkarzy.Okonie dosyć licznie występują w naszych wodach ale nie są to olbrzymy...choć dorastają do 3 kg złowienie takiego olbrzyma w naszych wodach staje się bajką.Okoń rośnie powoli i właśnie wydaje mi się że to doprowadziło do nazwania go szkodnikiem!Naukowcy i rybacy nie chcieli ryb które wolno rosną i uznali okonia za szkodliwego dla środowiska a raczej szkodliwego dla gospodarki rybackiej...wydaje mi się że naukowcom i rybakom nie spodobało się również to że okoń jest bardzo żarłoczną i płodną rybą.Samica składa od 30 000tys. do 300 000tys. jaj w ciągu nocy. Tarło okonia odbywa się od marca do maja. Pewnie część z was uważa go również za szkodnika ponieważ zjada rybią ikrę. Oczywiście że ją zjada ale inne gatunki ryb np. płocie lub leszcze też ją zjadają korzystają z okazji najedzenia się wysokobiałkowego pokarmu.Chrońmy okonia jeżeli chcemy go nadal w naszych wodach! Jest to nasz gatunek rodzimy a więc powinniśmy o niego dbać jak o inne ryby!Tylko nadal przeraża mnie wymiar ochronny okonia u mnie w okręgu ma on zaledwie 18 cm a na zawodach rozgrywanych na żywej rybie 15 cm...moim zdaniem jest to bardzo mało ale może petycja o górne wymiary ochronne coś zdziała. Pozdrawiam i życzę na kiju rekordowych pasiaków! SZANUJCIE OKONIA

 


4.7
Oceń
(132 głosów)

 

Okoń nie jest szkodnikiem - opinie i komentarze

LuceKKLuceKK
0
Dobrze napisane SZANUJCIE OKONIA !!!!!
Piąteczka :)
(2012-01-18 10:52)
GruzinekGruzinek
0
Szybciej za takiego szkodnika należy uznać karpia, amura, tołpygę niż naszego rodzimego okonia.
Wielki szacunek dla tego księcia wśród naszych drapieżników (po królu szczupaku i księciu sandaczu).
(2012-01-18 11:41)
jacenty75jacenty75
0
Dla mnie okoń to jedna z ładniejszych ryb wód polskich a dając możliwości wzrostu małemu osobnikowi mamy szansę na spotkanie z okazem.  (2012-01-18 11:45)
bednar14bednar14
0
Macie rację!
(2012-01-18 15:28)
rybak2000rybak2000
0

Sama prawda! U mnie w rzece też są okonki, nie jakieś duże bo najwyżej 30 cm. A i tak je wypuszczam żeby rosły niż brać dla kotów.

Daje *****.

(2012-01-18 18:19)
kabankaban
0
W każdym zdrowym ekosystemie musi być jakiś drapieżnik. Okonie jako najbardziej odporne (z naszych drapieżców) na wszelkie "niedogodności" i ich możliwości związane z kreatywnością (ikra przenoszona do bajorek przez pływające ptactwo) co do zdobycia nowych przestrzeni życiowych zasługuje na szacunek. Okonie rosną wolno a maluchy łowi się łatwo więc pomyślmy zanim zabierzemy na patelnie kolejne "garbuski". Pozdrawiam z piątalkiem.
(2012-01-18 18:49)
marek-debickimarek-debicki
0
Okoń długość około 25cm osiąga mając 6-8 lat lat, w granicach 40cm nawet ponad 20 i aż dziw bierze, że nie zasłużył on jak dotychczas na limit!!! (2012-01-18 20:44)
u?ytkownik32263u?ytkownik32263
0
Okoń szkodnikiem?! Jak bym od kogoś to usłyszał nad wodą i bym jeszcze widział jak np. malutkie pasiaczki lądują w krzakach to chyba bym gościowi wylutował w pysk. Bzdura totalna tym bardziej że jest to obecnie jedyny drapieżnik który jako tako utrzymuje równowagę bilogiczną w naszych przełowionych wodach. I jeszcze do Kolegi Marek-debicki: Marku okoń dużo wolniej rośnie niż napisałeś. Aby osiągnąć wymiar 18 cm musi żyć 6 do nawet 8 lat a sztuki po 30 cm mają 12-13 wiosen, 40-stki ponad 2 dyszki! Więc jest  jeszcze gorzej niż napisałeś. Pozdrawiam i namawiam do wypuszczanie tych pięknych rybek choć oczywiście nic na siłę;)
(2012-01-18 23:52)
PitbulPitbul
0
Dlatego Koledzy tam gdzie możecie, to "powalczcie" o organizowanie zawodów podlodowych na żywej rybie. T. (2012-01-19 00:19)
ryukon1975ryukon1975
0
Żaden gatunek w ekosystemie nie jest szkodnikiem.Natura stworzyła wszystko dobrze i nie nam ludziom to poprawiać.
Natura nie stworzyła pojęcia szkodnik.Ludzie go wymyślili by usprawiedliwić swoje czyny wobec niektórych gatunków, czy to zwierząt czy roślin. 5 *****
(2012-01-19 08:55)
kostekmarkostekmar
0
Zgadzam się w zupełności z przedmówcami. Okoń to bardzo piękna ryba. U mnie w okręgu gdańskim wprowadzono okres ochronny od 01 marca do 30 kwietnia oraz wymiar do 18cm. (2012-01-19 14:46)
poloxx22poloxx22
0
Dokładnie
Szacunku więcej dla OKONIA
Jak dla mnie jest najpiękniejsza ryba ;)
(2012-01-19 15:47)
u?ytkownik77866u?ytkownik77866
0
ja osobiście nie uważam okonia za takiego szkodnika że go ukamieniuje po złowieniu ale miałem sytuacje na prywatnym stawie że miałem 2 okonki w wiadrze po 20cm i jeszcze z 10 ukleji a po paru minutach były tylko okonie. (2012-01-19 16:05)
tobi088tobi088
0
Bardzo bym chciał by wymiar okonia był chociaż 20cm, a okres ochronny od marca do maja. Piękna ryba, a szkodnik.? Jak każdy drapieżnik musi jeść ryby, natura tak stworzyła wszystko by była równowaga.
(2012-01-19 16:26)
SamotnikSamotnik
0
Zgadzam się z Kolegami !. Krew mnie zalewa jak jeden psełdo z drugim znajdą dołek i na lodzie spędzają cały dzień . Wybiorą wszystko , mały Okoń czy duży dla nich to szkodnik biorą wszystko  . Mało tego ale czasem czasopisma wędkarskie   wręcz propagują takie zachowanie  . Przerębel  + wędkarz ? a wkoło porozrzucane  ryby  bo nawet brak czasu na   połorzenie w jednym miejscu.  To zima  a w lecie ?  pełne siaty   Takie zdjęcia doprowadzają mnie do szału.  Pozdrawiam .  (2012-01-19 18:15)
SlyderSlyder
0
Oczywiście, że okoń jest najpiekniejszą ryba naszych wód i trzeba chronić ten gatunek. Nie ma jak pieknie walczący garbus 30+, a o takie coraz trudniej. Zostawiam oczywiście 5***** i połamania. (2012-01-19 18:54)
strstr
0

Nie ma stworzenia, które nie zasługuje na szcunek.

Okoń jest drapieżnikiem. Eliminacja tego gatunku z danego łowiska doprowadza do jednego - degeneracji ryby "niższych", w łańcuchu pokarmowym.

Skarwłowciały okoń świadczy o "niedoskonałości" wody, z której został wyłowiony.

(2012-01-19 21:47)
outta82outta82
0
Witam Kolegów, świętą prawdę napisał kolega Piotrek. Szanujmy okonie i dajmy im dorosnąć do rozmiarów 30+, wtedy na pewno wszyscy spinningiści poczują adrenalinę podczas holu takiej ryby. Złapanie dużego okazu graniczy z cudem, a prywatnie uważam że okoń to najpiękniejsza ryba naszych wód ( na równi z kuzynem sandaczem) i wymagająca dla każdego, nawet doświadczonego spinningisty, dlatego dla nas wszystkich życzę aby okazy tego gatunku rosły coraz większe i więcej zrozumienia dla chronienia tego gatunku. Pozdrawiam i połamania kija. Łukasz C.
(2012-01-20 12:06)
outta82outta82
0
A i zapomniałem,oczywiście piąteczkę zostawiam!!!
(2012-01-20 12:09)
caberekcaberek
0
Również uważam, że okoń nie jest szkodnikiem. Każdy drapieżnik musi zjeść rybę żeby mógł rosnąć. Śmieszy mnie jak ktoś mówi, że okoń to szkodnik. A złapanie dużego, pięknie wybarwionego okonia to coś wspaniałego. U mnie w okręgu wprowadzono okres ochronny od 01.04 do 30.04. Dodatkowo wprowadzono, że można maksymalnie zabrać 20 sztuk( chyba, że waga ich przekracza 5 kg to mniej). NO i oczywiście od kilku lat wymiar ochronny jest 18 cm. Przez to też nie jest trudno złowić ładną sztukę.Mimo wszystko dbajmy o okonia bo to bardzo fajna rybka.Pozdrawiam (2012-01-20 13:17)
ChomikusChomikus
0
Tak jak już wyżej  koledzy napisali, okoń jest bardzo potrzebny w wodnym ekosystemie .
Szanujmy więc tą piękną rybę .
*****
(2012-01-20 13:18)
szogun1szogun1
0
***** Koledzy wyżej już wszystko napisali nie potrzba nic dodawać (2012-01-20 15:56)
Korzon95Korzon95
0
To prawda okoń to piękna ryba i dołączam się do tego aby go szanować. Pozdrawiam
(2012-01-20 16:07)
Olek 86Olek 86
0
NIE MA ryb rodzimych, które są szkodnikami! Tak naprawdę to szkodnikami są jedynie ludzie lansujący takie chore poglądy (niestety prawie tylko i wyłącznie wędkarze i rybacy). Promowanie jednych gatunków ryb, a oskarżanie o szkodnictwo innych wynika tylko i wyłącznie z chęci zysku. Gatunki uznawane za "szlachetne" to prawie tylko i wyłącznie te gospodarcze, o dobrych przyrostach masy np. karp; dobrze się rozmnażające jak np. płoć, leszcz; lub "sportowe" i drapieżne np. pstrąg, szczupak, sandacz. Inne są ich konkurentami pokarmowymi, a więc uznawane za chwast lub szkodniki. Sztuczna gospodarka doprowadza do zmniejszenia różnorodności i zubożenia ekosystemów.

Co do samego okonia zaś to mentalność ludzi się zmienia. Ta piękna ryba dostała niedawno wymiar ochronny, coraz więcej mówi się o jego ważnej funkcji w środowisku, a nie jak dawniej tylko o tym, że jest zjadaczem ikry. Okonia dostrzegli także wędkarze, głównie spinningiści, jako walecznego i godnego przeciwnika. Na pewno pomoże mu to w zmianie wizerunku.

Sam osobiście uwielbiam okonie. To druga po boleniu moja ulubiona ryba. Kilogramowy garbus walczy lepiej od niejednego dwukilowego szczupaczka.
(2012-01-20 16:47)
u?ytkownik98409u?ytkownik98409
0
 tez nie wydaje sie by okoń spowodował aż tyle szkód sam łowie okonie jestem zdenerwowany jeśli utnie mi troche żyłki jestem za tym
(2012-01-20 17:01)
u?ytkownik88930u?ytkownik88930
0
Całkowicie się zgadzam z kolegami OKOŃ to piękna ryba. Szanujmy tego księcia naszych wód.



(2012-01-20 19:23)
tygertyger
0
piekna rybka podczas nurkowania na jeziorze Orlowskim [kujawsko pomorskie] widziałem naprawde ładne sztuki na glebokosci 4.5 m pozdrawiam

(2012-01-20 19:59)
jakkac2jakkac2
0
święta racja .ja tak "wędkarze"  będą tak robić to możemy okonia wpisać do czerwonej księgi jako gatunek zagrożony.ja raz JAK BYŁEM NAD wodą to zobaczyłem ok.10 sztuk małych "garbusów" :miałem akurat sprzęt na okonie jazie itp. dlatego jak ściągałem przynętę (jeszcze łowiłem kumpla wędką)to próbowałem ok 40cm od nich wyciągać ją i rzucać ponownie ,bo ja by się złapał to by było źle:pewno pyszczek by był rozdarty szkoda ryby
SZANUJCIE OKONIA!!!!!!!!! (2012-01-20 21:06)
yaca84yaca84
0
kiedyś traktowana jako ryba pocieszenia a dziś okoń 30 cm lepiej cieszy niż 60cm szczupak .
(2012-01-21 10:38)
jarekkjarekk
0
Bardzo potrzebny tekst. Właśnie teraz, gdy czekamy na pierwszy lód, a okonie już są na zimowiskach. Niestety, ale zima dla okonia to najtrudniejszy okres ze względu na mięsiarską presję. Gratulacje dla autora PS: Proszę tylko o poprawkę tego "pot but" ...buty się nie pocą ;) (2012-01-21 11:54)
u?ytkownik75617u?ytkownik75617
0
Karpie to szkodniki jak i sumik karłowaty, dla zabijania okoni mówimy NIE ! (2012-01-21 15:48)
gumiskamilgumiskamil
0
Popieram kolegów, szanujmy Okonia. (2012-01-21 21:19)
Artur z KetrzynaArtur z Ketrzyna
0
Piotrek, zanim napiszesz następny artykuł, przygotuj się lepiej.
To nie naukowcy nazwali kiedyś okonia chwastem, a wędkarze którzy uważali go za żarłoka. Mówili że wyjada cały narybek płoci i uklei, itp. Ze jest go w naszych wodach zbyt dużo i dlatego spada populacja narybku, i inne bzdury. (przyczyna spadku populacji białorybiu, wogóle rybostanu leżała całkiem gdzie indziej).
Zaś on był zawsze ceniony ze względu na smaczne mięso. I jak tylko zniesiono na niego wymiar to zaczęto brać nawet takie 10 cm szt....
(2012-01-21 21:38)
korektor98korektor98
0
Ja też nienawidzę jak tak się traktuje wszystkie ryby (nawet sumika karłowatego, ale nie popieram wypuszczania z powrotem, bo to jest już kompletna plaga), sam widziałem jednego wędkarza co po złowieniu chociażby najmniejszego okonka od razu go wywalał gdzieś w krzaki na brzegu... Szkoda ryb, bo są piękne i waleczne, nawet te małe sztuki. Artykuł super, 5 i pozdrawiam. (2012-01-22 08:28)
elikseliks
0
Oczywiście ze okoń nie jest chwastem, i to od jakiś 30 lat. U nas okoń ginie, a że rośnie 10 lat do "normalnego rozmiaru, jest szansa ze moje dzieci będą podziwiać te ryby już tylko w akwarium. U nas w kole od tego roku będziemy starali się wprowadzić zakaz łowienia okonia z lodu, ponieważ to tam okoń jest najbardziej eksploatowany. Niektórzy powiedzą że głupota, ja myślę że to drastyczny ale konieczny pomysł, tym bardziej że okoń jako jedyny drapieżnik nie ma okresu ochronnego.... (2012-01-22 13:00)
NeykesNeykes
0
Okoń ,moim zdaniem ta piękna ryba powinna być pod ochroną...Osobiście sam wędkuje prawie zawsze na okonka ;]
Szanujcie je !! One też mają dusze. (2012-01-22 15:36)
u?ytkownik70140u?ytkownik70140
0
Ja bym polemizował na temat tego wymiaru ochronnego. Te 18 cm to nie jest tak mało, a kto zabierze rybę to i weźmie taką 15 cm lub mniejszą. Według mnie ten wymiar jest odpowiedni i nie powinien wzrosnąć. Najpierw niech Polski Związek Wędkarski wpuści ryby do łowisk by było co łowić, a potem dopiero można pogadać o zaostrzeniu rygoru nad wymiarami ochronnymi ryb. Za artykuł 4(****). Pozdrawiam.
(2012-01-22 17:35)
PitbulPitbul
0
Kolego Dawid - @BlueFisherman, a czy nie lepiej by ryby rozmnażały się w sposób naturalny?Konieczność zarybiania jest ostatecznością świadczącą o prowadzeniu złej gospodarki.Nie neguj wymiarów zapewniających szansę na naturalne tarło okonia. (2012-01-22 18:57)
qq866qq866
0
Popieram kolego okoń jest pięknie ubarwiona ryba. Trzeba chronić nasze Garbuski.
(2012-01-22 20:47)
doradadorada
0

Witam..

lubię łowić okonki nawet maleńkie do testowania własnego wykonania wobków, to są świetne " testery ", obowiązkowo foto przy wobku i powrót do wody okonka.

Zawsze powiem okonikowi; poskarż się tatowi i mamie i niech przyjdzie z armią pobratymców....

Ogólnie to " wyrównywacz gatunków " np. za dużo krąpi, leszczyków żylet, 

 

Pozdrawiam, Dorada.

(2012-01-22 23:16)
macieknmaciekn
0
Okoń jest wspaniałą i niesamowicie waleczną rybą! Uwielbiam go łowić na ultralekki spining. Trzeba o niego dbać ! A szkodnikiem to jest karp,amur i tołpyga!Szczególnie tołpyga!Zobaczcie co się dzieje w amerykańskich rzekach. Tołpyga wyniszczyła wszystkie rodzime gatunki ryb. A najgorsze jest to ,że coraz częściej łowi się ją w Wiśle;/.
(2012-01-22 23:54)
camelotcamelot
0
*****  Dzięki za ten wpis !    Największym szkodnikiem jest człowiek !    (2012-01-23 02:53)
elikseliks
0
@BlueFisherman - zarybianie okoniem nic nie daje. Po pierwsze drogi, po drugie jako mały to pożywka dla innych okoni i przysmak szczupaka. Po drugie do wymiaru ochronnego okoń rośnie jakieś 10 lat więc to jest mało sensowne i opłacalne. (2012-01-24 06:31)
z@melaz@mela
0
są zbiorniki w ktorych okonc czasowo jest szkodnikiem zwlaszcza  gdy zbiornik jest swiezy i zawiazuje sie w nim dopiero zycia a populacja okonia z  roku na rok powieksza sie  w bardzo szybkim tempie  a  nie ma wiekszych drapieznikow ale  ten stan   sie zmienia po kilku latach  gdy częsc okoni osiaga wymiar  20-30cm wtedy   skutecznie zmniejszaja populacje swoich  mlodszych kolegów.
Pisząc  to mam na mysli  2 stawy  polozne bardzo blisko mnie  gdzie okonków bylo tyle  ze w ciagu godziny lowilem ich 500 ?? albo i lepiej  srednio zlowienie okonka trwalo 2-5 sekund   ale to bylo  kilka lat do tuyły  a dziś   tych szkrabów jest mniej za to trafiaja sie piekne garbusy  i wypasione szczupaki :)
(2012-01-26 12:21)
PAPAY54PAPAY54
0
zgadzam się z autorem i zacnym gronem kolegów również uważam ze rybka zasługuje na lepsze traktowanie dość często chodzę na spina i od lipca ani jednego pasiaka na oczy nie widziałem aż dziwne bo jak pamiętam to w Bystrzycy okoni zawsze było pełno
(2012-01-26 18:02)
OGONCZAOGONCZA
0

Niech żyje OKOŃ... !!! Pozdr! 5

 

(2012-01-28 22:35)
GrzesQGrzesQ
0
Witam. Daję PIĄTALA. Wychowałem się na powiedzeniu że okonia najlepiej złowić na oko od okonia.... Dziś wiem że Okoń to drapieżnik pełną gębą; po prostu doskonały, każdy kto złowił Okonia 35+ będzie chciał takiego spotkania doznać jeszcze raz. Ten gatunek przez lata jest spychany na margines ale wiem że to się zmieni bo nie pojęte jest że wprowadza się górne wymiary dla "świni" Karpia a taką rybę drapieżną jak okoń która ma najmniejsze w Polsce przyrosty traktuje się jak balast w naszych wodach. Nie wspomnę już o kolorystyce samej ryby i stopnia trudności złowienia okazu jakim jest OKOŃ 40 CM, to nie jest smętne nęcenie kulami przez dwa tygodnie i "świnki" będą w łowisku. Dużo wody w Wiśle musi upłynąć ale wiem że to się zmieni, tylko od Nas samych to zależy. Pozdro...
(2012-01-30 01:52)
dawidzio006dawidzio006
0
Brawo , oby tak dalej :!
(2012-01-30 18:21)
jakubb127jakubb127
0
Święta prawda !!! Szanujcie TE PIĘKNE RYBY jakimi są OKONIE ! I wypuszczajcie te do 30 cm, niech rosną dalej. Ryby tak samo jak ludzie ŻYJĄ i trzeba o nie dbać i je szanować, a co do wypuszczania okoni to w moich okolicach znajduje się 5 stawów a raczej wyrobisk potorfowych i tam można łowic i łowić (okonie) , ale to nie zmienia faktu, że trzeba je od razu zabierać do domu. Z kumplem gdy tam jeździmy to w ciągu 1-1,5 godziny mamy już po 20-30 okoni, nie są to wielkie sztuki chociaż, że w w 2010 roku zdażyło mi się złowić 12 okoni mieżących od 35 do 40 cm i ważących od 85 dag do 1,1 kg (jeszcze 1 okoń sie trafił na 7 cm-trowe kopyto predator Kolor Zielony główka jigowa 7 g, prowadzona przynęta opadem) :) To dopiero były czasy teraz w bylym roku 2011 trudno było o takie sztuki, chociaż, że z kumplem jeżdziliśmy tam dla tych małych okonków (15-25 cm-owych sztuk) łowiliśmy klasyczną metodą poprostu zarzucalismy i prowadzilismy przynęte jednostajnie. Na boczny trok można się o wiele lepiej zabawić. Dziękuje za uwage i Proszę: Szanujcie te ryby !!! Nie tylko okonie ale je w szczegolnosci.
(2012-02-01 10:11)
kamczatekkamczatek
0
Faktycznie pamiętam te czasy gdy pasiaki lądowały w przybrzeżnych krzakach! Takie postepowanie niewątpliwie spowodowało spadek jego populacji. Zawsze na zawodach honor wędkarza ratowało się okoniem, to była ryba pocieszenia, a teraz do sędziego raczej wraca się o kiju. (2012-02-02 21:23)
ShogunBemowoShogunBemowo
0
Świetny artykuł... Piękna, sportowa, waleczna ryba ! CHROŃMY OKONIA ! (2012-02-07 13:45)
CASINO ROYALCASINO ROYAL
0
Okoń to szkodnik tak samo jak szczur czy mysz Artykuł jest tendencyjny jak autor tych wypocin może pisać o naukowcach stwierdzających bzdury ? To nie średniowiecze skoro okoń przez naukowców uznany jest za szkodnika to tak jest co nie znaczy że jest w ogóle nie potrzebny.OKONia i jazgarza w krzaki (2012-02-08 18:47)
dawidczopekdawidczopek
0
okoń piekna ryba piątka za artykuł chrońmy okonia (2012-02-17 09:41)
alftoralftor
0
Kolego Piotrze odwołując się do tego co napisałeś o Okoniu to ja na szczeście nie widzialem takiej sytuacji aby ktoś tak traktował tą śliczna rybkę aczkolwiek nieraz wnerwia mnie jak po wielu nieraz godzinach zasiadki nad wodą mamy branie i po zacięciu okazuje sie że zacieliśmy ledwo wymiarowego a najczęściej malucha wielkości naszego palca ale chyba to nic bo każda rybka ma prawo wziąść to co jej podsuwamy pod pyszczek no cóż jak nie ta to inna.Moim skromnym zdaniem to nie Okoń jest szkodnikiem tylko sami ludzie,to my swoją zachłannością niszczymy pożądek ekosystemu bo kto tak wie naprawdę co tym rybkom najbardziej odpowiada mnie się wydaje że chyba najbardziej święty spokój.Błędem było swego czasu pozbawienie Okonia wymiaru ochronnego ale to wymyślili ludzie "mądrzy" mam nadzieję że nie będzie w przyszłości bardziej "mądrych".Kolego Piotrze i Wszyscy inni wędkarze mający za cel nie przeliczanie ile możemy kupić za opłatę w kole ryb pewnych gatunków tylko to co przynosi i daje nasza pasja mając na uwadze zachowanie rodzimych gatunków rybek walczmy we wszelaki sposób z niegospodarnością naszych związków,kół oraz z kłusownictwem.I nie ważne czy w tym czy w innym kole , czy tyle a tyle zapłacimy za wędkowanie ale wazne że To nasze wody , nasze rybki i satysfakcja z obcowania z naturą.Pozdrawiam i do spotkania nad wodą oraz Taaakiej ryby życzę serdecznie. (2012-02-18 01:15)
Kowal73Kowal73
0
mam na koncie okonia 35cm. Myślicie że na patele poszedł? Nieee-eee, był tak ładnie ubarwiony że wypuściłem go s powrotem do wody,mało go już jest w naszych wodach.Nie tą rybkę za siebie ino całus i przed siebie do wody. (2012-02-18 18:39)
GrzesQGrzesQ
0
Oczywiście artykuł na 5-tkę !!! Dzięki za niego. W pełni się zgadzam co do ochrony Okonia a i okres ochronny jest wskazany gdyż piękniejszej ryby w Polsce nie ma ( ubarwienie ) a także trudność złowienia sztuki 30+ graniczy z cudem. Dla mnie to jeden z trzech gatunków ( jeszcze szczupak i sandacz ) o które powinno się już bardziej dbać bo widać że z Nimi powoli robi się źle i jeszcze trochę to zostaną Nam tylko filmy ze Skandynawii. Pozdro... (2012-02-21 21:55)
kamil11269kamil11269
0
moim zdaniem okoń to ładna ryba (2012-02-22 15:06)
marekrmarekr
0

Witam !!!

Kolega Piotrek ma rację - SZANUJMY OKONIA.

Oczywiście 5

(2012-02-28 20:05)
marekrmarekr
0
Witam !!! Kolega Piotrek ma rację - SZANUJMY OKONIA !!! Oczywiscie 5 (2012-02-28 20:08)
adkrukadkruk
0
MA RACJE. OKOŃ TO WYTRZYMAŁA I SZLACHETNA RYBA. NIE ZABIJAJCIE OKONIA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (2012-03-05 17:43)
pablo347pablo347
0
Zadna z naszych ryb nie jest szkodnikiem,szkodniki to nie nasze ryby.

(2012-03-13 19:14)
kiri88kiri88
0
okoń to super sprawa ultra lekki spin i nad wode (złów i wypuść)
(2012-03-21 17:16)
kiri88kiri88
0
c&r (2012-03-21 17:18)
AmitafAmitaf
0
Bardzo dobrze piszesz. Ja dodam jeszcze, że największymi szkodnikami są ludzie, którzy podchodzą do życia konsumpcyjnie. Dla takich charakterów nie ma żadnej świętości. Moim zdaniem, nie ma ryb szkodników. Taki Jazgarz, większość wędkarzy od "zarania dziejów" uważała Go za szkodnika i lądował pod butem. Nie ma nic bardziej błędnego!!! W przyrodzie wszystko, co żyje jest potrzebne i trzeba to szanować. Za art. 5. Pozdarwiam (2012-03-24 08:06)
TusiorTusior
0
Zgadzam się w 100% szanujmy okonia!!!!! (2012-03-29 19:40)
wencel777wencel777
0
AŻ CIEŻKO SIE TEGO SŁUCHA, WIDZI NIEKTÓRZY POPROSTU NIE SZANUJA TYCH PIEKNYCH RYB JA NA NICH ZACZYNAŁEM I MAM Z NIMI WIELE WSPANIAŁYCH WSPOMNIEN JAKO MAŁY CHŁOPIEC MIAŁĘM GÓRA 6 LAT JEŹDZIŁEM Z TATĄ NA RYBY W OKLICE MUROWANEJ GOSLINY NA wARTE NA MAŁE I TE WIEKSZE GARBUSKI :) PIEKNIE BRAŁY ! ZAWSZE JADĄC NA BIAŁĄ RYBE BYLISMY PRZYGOTOWANI NA BEZRYBIE. GDYZ JUZ TAK CZESTO BYWAŁO OKOŃ ZAWSZE BRAŁ ZAWSZE STANOWIŁ PIEKNE ZABICIE CZASU ! DZIEKUJE I POZDRAWIAM SERDECZNIE ! mam nadzieje, że nasz piekny OKOŃ da sobie rade !  (2012-03-31 11:48)
u?ytkownik101047u?ytkownik101047
0
co to za bzdury !!! pewnie jeden z drugim nigdy nie złapał okonia większego niż 35 cm i dla tego śmie tak twierdzić że okoń jest szkodnikiem (a ekosystem), zamiast małego okonika pod buta to niech sobie głowę pod bliźniaka podłoży. Artykuł na pięć pozdrawiam. (2012-04-05 21:18)
u?ytkownik101047u?ytkownik101047
0
co to za bzdury !!! pewnie jeden z drugim nigdy nie złapał okonia większego niż 35 cm i dla tego śmie tak twierdzić że okoń jest szkodnikiem (a ekosystem), zamiast małego okonika pod buta to niech sobie głowę pod bliźniaka podłoży. Artykuł na pięć pozdrawiam. (2012-04-05 21:18)
buba199802buba199802
0
szanuję okonie jak również inne ryby okoń to piękna ryba (2012-04-06 20:17)
AREKG80AREKG80
0
Witam jeszcze z trzy lub cztery lata do tylu GARBUSKA mozna bylo zlapac wszedzie i na wszystko, a tak od okolo dwoch lat zlapanie tej rybci w wodach w moich okolicach to zaczyna sie robic coraz to wiekszy problem!!! Mozna by zwiekszyc wymiar ochronny na ta rybcie i wprowadzic okres ochronny od marca do maja moze to by odbudowalo troche wystepowanie tej rybci w naszych wodach!!!! Za artykul pelne 5!!!!!!!!!!!!!! pozdrawiam (2012-04-08 20:35)
u?ytkownik102837u?ytkownik102837
0
okoń nie jest szkodnikiem największym szkodnikiem jest sum a szczególnie małe sumiki karłowate (2012-05-01 09:02)
tomczyk001tomczyk001
0
Okoń nie jest szkodnikiem!!!!!!! piękna ryba i tyle ***** (2012-06-11 21:51)
kickkick
0
ja sam się wychowałem na okoniach mam do tej ryby szacunek piąteczka za artykuł ***** (2012-07-04 19:06)
plspitplspit
0
Zgadzam się z przedmówcami. Okoń to bardzo piękna i ślicznie ubarwiona ryba szkoda że rzadko spotykany koło kilograma... (2012-07-25 22:18)
edyta35edyta35
0
Gratuluję wpisu:) Zgadzam się okoń to najpiękniejszy i waleczny drapieżnik naszych wód i takie stwierdzenie,że to szkodnik to chyba nie zna tej ryby, uwielbiam go łowić, niech rośnie i sprawia nam dużo satysfakcji, oczywiście zostawiam ***** i pozdrawiam:) (2012-08-03 21:32)
u?ytkownik110378u?ytkownik110378
0
OKOŃ TO PIĘKNA RYBA (2012-08-10 13:51)
wilimywilimy
0
Moim zdaniem największym szkodnikiem (szczególnie dla przyrody) jest człowiek! (2012-09-01 10:11)
u?ytkownik131131u?ytkownik131131
0
A moim zdaniem okoń to jednak szkodnik przez okonia mego tata kolega stracił staw okoń wszytsko wyżarł od karasi do karpiów żadna ryby przez okonia się nie może rozmnożyć (2013-02-07 14:38)
dunster35dunster35
0
***** dobrze napisane! (2013-06-06 09:52)

skomentuj ten artykuł