Pierwszy firmowy sprzęt - opinie kolegów

/ 13 komentarzy / 4 zdjęć


Witam wszystkich użytkowników portalu.
Chciałbym przedstawić wam mój nowy zestaw spinningowy na MOIM ZDANIEM szczupaka i okonia. Na wstępie muszę zaznaczyć, że nigdy nie używałem do wędkowania tą metodą jakiegoś dobrego markowego sprzętu. Sprzęt kupiłem sam tzn. bez porad czy sugestii bardziej ode mnie doświadczonych wędkarzy, powiedzmy że, liczę na swoją wiedzę (oby to nie okazało się fatalne w skutkach!?).

Mieszkając wcześniej w małej miejscowości powiedzmy sobie szczerze nie miałem dużego wyboru w tamtejszych sklepach wędkarskich lecz po przeprowadzce do dużego miasta sytuacja diametralnie się zmieniła. Gdy postanowiłem kupić nowy spinning ‘zachorowałem’ na Dragona, zarówno kij jak i kołowrotek tej firmy mi się marzył lecz…jak się domyślacie brak aż tak sporych funduszy szybko ugasił moje marzenia.

Często odwiedzałem sieć sklepów zoologicznych KAKADU, nie może on konkurować z wędkarskimi hurtowniami ale sprzętu i tak mają sporo! Przy okazji jednych takich odwiedzin w sklepie moim oczom na wędkach i kołowrotkach ukazały się naklejki z napisem wyprzedaż - i wtedy się zaczęło! Oglądałem wszystko chyba półtorej godziny, później konsultacja z moją drugą połową (bez tego ani rusz bo to Ona trzyma kartę płatniczą) i jeeessssttt z ‘Centrali’ przyszła zgoda na zrobienie zakupów!

Zacząłem od wędziska bo podobno do niego dobiera się resztę a nigdy odwrotnie?!
Mimo znacznych obniżek bo o nawet 50zł na kiju, Dragon dalej był poza moim zasięgiem, wiec w końcu wybrałem wędkę Jaxona (choć większość wędkarzy niszczy tą firmę) z serii PERSEUS długości 240cm i ciężarze wyrzutu do 25 gram. Wędka ma szybką akcje i dobrze leży w dłoni.
Super, 1/3 zakupów zrobiona.

Pora na kołowrotek i tu już mogłem mieć to co zawsze chciałem DRAGON MANTA FD420i, przedni hamulec, kołowrotek mały, poręczny, 4 łożyska , przełożenie 1:5,0 wiem ,że to nie najlepsze na spinning ale mnie wystarczy. Na niego nawinąłem żyłkę grubości 0.23 firmy SIGLON, powiedziałem o tej żyłce mojemu koledze po kiju i w zamian usłyszałem ‘Żyłka 0.23 to jest na grubego zwierza!!! a Tobie wystarczyłaby 0.20.’ Powiem tak;spininguję na bardzo zarośniętych zbiornikach, pełno zaczepów, podwodne łąki, gałęzie i inne niewidoczne pod lustrem wody utrudnienia! Nie chcę przez byle gałązkę czy lilie tracić przynęt a muszę powiedzieć że, grubszą żyłkę też używałem i drapieżnik na to szczególnej uwagi nie zwracał, sukcesy były.
Na koniec przynęty. Nabyłem parę nowych gum np. FISHUNTER MIKADO, ponieważ wędkowanie za ich pomocą chciałbym lepiej poznać i opanować. Cała wydana suma to 240 złotych, myślę że, się opłaci.

Teraz moja prośba do was, napiszcie proszę jeśli mieliście do czynienia ze sprzętem, który opisałem ( Jak się sprawuje ? ) Jeśli macie jakieś rady, przestrogi czy też inne uwagi będę wdzięczny za każdy komentarz.
Połamania kija wszystkim życzę!
PS: po przetestowaniu sprzętu opiszę wyniki i wrażenia znad wody.

 


4.2
Oceń
(20 głosów)

 

Pierwszy firmowy sprzęt - opinie kolegów - opinie i komentarze

krzysiek123318krzysiek123318
0
Fajny sprzet. Ja tez chce taki:) (2010-09-01 11:22)
użytkownik52943użytkownik52943
0
O ile wędkowanie nie zawsze kończy się sukcesem o tyle zakupy są przyjemne i owocne dla każdego wędkarza . W sklepie każdy wędkarz ( nawet pomostowy  łowca płotek ) zmienia się w groźnego drapieżnika, każdy znajdzie coś dla siebie .
(2010-09-01 11:30)
Manolo8Manolo8
0
Zgadzam się z Tobą Kolego Łukaszu, że Jaxon jest nie słusznie przez wielu krytykowany. Posiadam dwa kije spinningowe Legend 275 ( od 10 lat) i Perseus 240, uważam że bardzo udane wędki. Ta druga mogła by mieć większe przelotki na szczytówce. Posiadam sporo woblerów Jaxona, są o połowę tańsze od Salmo a chyba bardziej skuteczne. Mam wrażenie że wyroby Jaxona są omijane przez sklepy ze względu na niskie ceny - niskie ceny, mała marża .
(2010-09-01 12:13)
użytkownik34009użytkownik34009
0

hmmm

jak na początek sprzęt ok

jak się wkręcisz to na wiosnę kupisz sobie upragnionego dragona - no i jeszcze troche lepsiejsze sprzęty , plecionę (bo żyłka będzie ci się rwała na zaczepach i będziesz tracił przynęty) , zaczniesz kupować coraz więcej przynęt różnego rodziaju - będziesz unikał tych tańszych i tandetnych i zaczniesz kupować te bardziej kosztowne.

przestaniesz  używać stalek kosztem wolframów by powoli przejsc na lepsze przypony no i oczywiscie droższe...

kręciołka też zmienisz  - prawdopodobnie na jakiegoś shimano - lepiej i kulturalniej pracującego...

agrafki zaczneisz kupować spinwalowski hehehe

później kolejna wędka itd.

a wszystko to poza świadomością swojej drugiej połówki

hehheheheeh

jeśli chodzi o gramaturę wędziska to ok - kołowrotek raczej do lekkiego spinningu - na początek ok - żyłke musisz zmienić na 0,18 max - przynęt dokupić - proponuję gumy mannsa, główki mustada, gamatsu i cos z tej póły - woblery salmo lub dobre hand mady

pozdro

(2010-09-01 13:28)
nikoniko
0
ja maiłem śpiochy jaxsona wystarczyły na 10 h wędkowania do tego mam tej firmy podbieraki siatki i inne drobiazgi a co do twojego sprzętu wędka ładna koowrtokek też wiec pewnie bedzie się pysznie łowiło :) a o to chodzi :) tylko przy mocowaniu się z zaczepami trzymaj żyłkę w łapie bo raz dwa trzy i kołwrotek bedzie miej ci sprawiał przyjemności....
(2010-09-01 13:42)
kostekmarkostekmar
0
Sprzęt fajny i dobrze, że Tobie leży. Moim zdaniem jednak, wędka mogła być 270cm. Lepiej się łowi brodząc oraz z brzegu. Cw 25g na okonia to trochę za dużo. No, ale początki są trudne. Kołowrotek jest OK. To jest tylko i wyłącznie moje zdanie wynikające z własnego doświadczenia. (2010-09-01 17:34)
hubihubi
0
Witam sprzęcik fajny ,nie ważne jaka firma ważne żeby tobie pasowało życzę udanych wypadów pozdrawiam. (2010-09-01 20:14)
780528780528
0
Sprzęt jak to sprzęt każdy kupuje na co go stać.Ważne żeby była okazja aby go wypróbować i wtedy się okaże ile jest wart dla nas i czy przypadnie nam do gustu.Pozdrawiam!
(2010-09-01 21:30)
TomekBTomekB
0
Pamiętaj kolego że nie sprzętem się łowi ale umiejętnościami i potrzeba też troszkę szczęścia. Sprzęt na początek spinnigowej przygody ok. Dasz sobie radę. Ale na przyszłość kiedy kupisz drugą wędkę nie kupuj jaxona.
(2010-09-01 21:34)
LukaszspinLukaszspin
0
Dziękuję koledzy za dobre słowo i wszystkie rady.
Jutro i pojutrze dni testowania, opiszę wszystko oczywiście;)
Pozdrawiam.
(2010-09-01 23:07)
LukaszspinLukaszspin
0
Niestety test nie doszedł do skutku;/
Muszę jeszcze poczekać.

(2010-09-03 22:13)
użytkownik102837użytkownik102837
0
fajny sprzęt 5 za artykuł (2012-04-30 21:59)
BlueFishermanBlueFisherman
0
5 (2013-05-14 17:43)

skomentuj ten artykuł