Zaloguj się do konta

Plecionka Phantom Green Spin

Przerobiłem już kilka plecionek od Sufix poprzez Power Pro do Nihonto Octa Braid. Od wiosny na swoje kołowrotki nawinąłem trzy szpule plecionki Robinson  Phantom Green Spin. Nie lubię się ograniczać i szufladkować więc mimo jasnego przekazu producenta, że to plecionka spinningowa używałem jej zarówno do spinningu jak i gruntu.

Jedna z nich o największej średnicy 0,15mm i 14,35kg uciągu trafiła na kołowrotek przeznaczony do wiślanego gruntu. Miała służyć do zadań specjalnych. Do łowienia wiślanych ryb w trudnych warunkach. Brzan czy niewielkich sumów w kamieniach czy zatopionych drzewach.

Kolejna 0,10mm i 8,05kg trafiła na kołowrotek do cięższego spinningu. 

Trzecia o średnicy 0,08mm i 5,90kg przeznaczona do lżejszego spinningu i gruntu.

Pierwsze informacje na temat plecionki uzyskujemy już po nawinięciu na kołowrotek. Podczas nawijania na rękawicy i przelotkach pozostało trochę farby. Jednak nie spotkałem się dotychczas z barwioną plecionką po nawijaniu, której farba by nie została. Tutaj ta ilość jest naprawdę niewielka. Drugie spostrzeżenie nasuwa się po nawoju na kołowrotku. Zależy on w głównej mierze od kołowrotka ale także od miękkości i przekroju plecionki. Tutaj nawój jest bardzo równy co świadczy o tym, że deklarowany okrągły przekrój nie jest przekłamany. 

Przyszedł czas na testy nad wodą.

Plecionka bardzo ładnie schodzi z kołowrotka przy rzutach. Dzięki miękkości i o krągłemu przekrojowi możemy osiągać dalekie rzuty. Co dla wielu wędkarzy jest ważne plecionka jest bardzo cicha. Szum na przelotkach nie jest uciążliwy. Natomiast dzięki bardzo niskiej rozciągliwości można wyczuć najmniejsze pstryknięcia podczas spinningowania i odpowiednio szybko skwitować zacięciem. Dodatkowo ładnie i szybko przenosi branie na szczytówkę wędki gruntowej.

Po niemalże całym sezonie łowienia na różne średnice tej plecionki można wyciągnąć więcej wniosków. Plecionka bardzo powoli traci kolor. Nie schodzi on pod wpływem czynników atmosferycznych takich jak deszcz czy słońce. Niewielkie zmiany w kolorze są widoczne jedynie w końcowym odcinku plecionki, który ma styczność z dnem. Linka jest bardzo mocna i wytrzymała. Nie robiłem testu z odważnikami więc nie jestem w stanie stwierdzić czy deklarowany uciąg jest zgodny z podanym przez producenta. Jednak po niemalże roku łowienia nie miałem problemu z wytrzymałością. Nawet na odcinkach które mają styczność z dnem, patykami czy kamieniami.

W połowie października trafiło się kilka nocy z przymrozkami. Miałem okazję przetestować plecionkę w temperaturach lekko poniżej 0. Plecionka zdała egzamin. Sztywnienie zauważyłem tylko na samej końcówce tam gdzie była najbardziej zużyta. Po odcięciu dwóch metrów\r\nplecionki mogłem komfortowo łowić.

Uważam, ze w tej cenie jest to świetny wybór. Mamy do dyspozycji 8 różnych średnic i wytrzymałości. Każdy znajdzie coś dla siebie.

Opinie (35)

Madame Pompadour

Ja do tej pory łowię tylko na żyłki, może czas zmienić przyzwyczajenia:) [2015-11-01 21:04]

Wedkarstwo z Pasja

W mojej ocenie linki Robinsona to naprawdę dobry wybór. Spełnią oczekiwania niejednego wybrednego wędkarza. [2015-11-02 09:43]

Zielan

Od kiedy mam możliwość, łowię plecionką Phantom spin. Na początku z pewną dozą niepewności. Teraz bez zwątpienia mogę napisać, że to dobra plecionka ale nie najlepsza. [2015-11-02 12:50]

w6i6e6

Powiem tak - nie ma czegoś takiego jak tania, dobra linka. Czy to Robinson czy inna firma, ale niedrogie linki wcześniej czy później pokazuje swoje wady, szkoda, że najczęściej dzieje się to w chwili gdy holujemy rybę, albo poślemy akurat do wody drogiego wobka. [2015-11-02 13:10]

Sith

Rzetelny test i rzeczowa ocena ***** [2015-11-02 13:47]

Skowron20

ja w przyszłym sezonie chce się przerzucić na plecionki :) i powoli szukam najlepszej opcji :) oczywiście 5 za wpis;) [2015-11-02 18:07]

Jakub Woś

w6i6e6 być może dla Ciebie 150m plecionki za ponad 80zł to tanio. Dla mnie to przystępna cena a co najważniejsze adekwatna do jakości tej plecionki. [2015-11-02 18:39]

pstrag222

Osobiscie nigdy bym nie dał wiecej niż 80 zł za linkę Dużo łowie plecionkami i zaopatrzenie się w jedenym roku w 6,7 szpul mało i tak nie kosztuje. Probowałem w tym roku tej plecionki w grubym kiju gruntowym. Szczerze ot zwykła plecionka jak reszta w tym przedziale cenowym. Za wpis ***** [2015-11-02 20:40]

w6i6e6

Za 150m - 80zł to nie jest dużo, przelicz sobie cenę metra :-) W tym roku mega pozytywnie zakoczyłem się Dura Silk Yellow (109zł za 137m) i bardzo tą plećkę polecam. [2015-11-02 20:48]

Jakub Woś

Widzisz czy to dużo czy mało to pojęcie względne. Dla jednego dużo dla innego mało. Dla mnie cena optymalna jaką jestem w stanie zapłacić za plecionkę. Nihonto za cenę 90zł można kupić 300m. A dla nie których i to będzie dużo. Co nie zmienia faktu, że zazwyczaj jakość idzie w parze z większą ceną. [2015-11-02 21:05]

vmaxer

Panowie ja uważam Phantoma za całkiem przyzwoitą plecionke. Nihonto, która jest dwa razy tańsza jest trochę gorsza ale też daje radę. Jakość idzie w parze z ceną a ta w przypadku Phantom Spin jest zrównoważona. [2015-11-02 21:17]

aldente

0,1 mm i 8,05 kg....tę naklejkę drukowali chyba na 1 kwietnia! [2015-11-02 21:20]

Jakub Woś

Wspomniana przez w6i6e6 Dura Silk Yellow przy średnicy 0,1mm ma podane 8,7kg. Co Ty na to aldente? [2015-11-02 21:30]

vmaxer

Wy patrzycie na wytrzymałość podaną przez producenta? Dobrze wiecie, że to w każdym wypadku można włożyć między bajki. Mnie interesuje tylko średnica. [2015-11-02 21:36]

w6i6e6

Bo przy plecionkach w ogóle nie powinno się patrzeć na średnicę a na moc. Oryginalne plecionki z USA czy Japonii nie mają podanje średnicy a jedynie moc, 5funtów, 10, 15... i to jest rozsądne. [2015-11-02 22:06]

Wedkarstwo z Pasja

średnica jest konieczna bo to przekłada się na jakość rzutów. Ja generalnie chciałbym wiedzieć ile ma średnicy bo wiem ile mogę nawinąć na kołowrotek a ponadto dalekie rzuty tylko cienkimi linkami możemy uzyskać. Szczególnie jeśli łowimy lekkimi przynętami. Dla mnie mniej istotna z kolei jest wytrzymałość. Bo jeśli dobrze ustawię hamulec to mam szansę na powodzenie nawet przy względnie niewielkim uciągu. Ale poprę też kolegę aldente w kwestii tego co czytamy na etykietach. Często nie znajduje to przełożenia w rzeczywistości. [2015-11-02 23:12]

w6i6e6

Proponuję wziąć do ręki mikrometr i zmierzyć średnicę plecionki, poza tym każda linka chłonie trochę wody, nawet te powlekawne a co za tym idzie zwiększa swoją objętość czyli również średnicę. No i jak zmierzyć ŚREDNICĘ czegoś co jak większość linek jest płaskie.... [2015-11-03 07:13]

aldente

\"Wspomniana przez w6i6e6 Dura Silk Yellow przy średnicy 0,1mm ma podane 8,7kg. Co Ty na to aldente?\" Oczywiście nie neguję faktu, że to są dobre plecionki! Jednak wytrzymałość linearna 8, coś tam kilo dla 0,1 mm to po prostu bajka i przekłamanie rzeczywistości! Taki \"wynik\" ma na celu tylko i wyłącznie pobudzić wyobraźnię do zakupu! [2015-11-03 09:58]

w6i6e6

aldente - oczywiście, że tak. Przecież pisząc 0,12 ; 0,10 i podając 10kg czy 12kg producent tak naprawdę nie daje info odnośnie tego czy jest to wytrzymałość na węźle czy liniowa. To czysty marketing. Osobiśbie jestem zdania, że lepiej kpuić dobrą plećkę raz na dwa sezony niż łapać się na sznurki szumiące na przelotkach jak stado szpaków. W tym sezonie kupiłem też żółtego DUELA 200m za 140zł i jestem bardzo zadowolony, mało tego podobnie jak przy Dura Silk widzę, że linka ta posłuży mi jeszcze w przyszłym sezonie czego niestety o żadnym wyrobie polskiego dystrybutora powiedzieć nie mogę. [2015-11-03 10:25]

Sith

Zarówno teoretycznie, jak i praktycznie masz rację. Jednak ja wolę wydać 90 PLN za 300m, niż 80 za 150. Twierdzisz, że posłuży Ci dwa sezony, te 300m też posłuży mi dwa sezony, bo w przyszłym ją przewinę. Poza tym trzeba wziąć pod uwagę ile kto wędkuje, bo jeden w sezonie może poświęcić na to 100 godzin, inny 400, więc sezon nie równy sezonowi. Taki sam wpływ na subiektywną ocenę ma wiele innych czynników wymieniając choćby zaczepy, zanieczyszczenie wody, lub wreszcie jakość przelotek wędziska - nie da się tego uśrednić. Jak wcześniej napisałem, bardzo rzetelna i treściwa opinia, a cała dyskusja sprowadza się do wyższości świąt Bożego Narodzenia nad świętami Wielkiej Nocy... ;-) [2015-11-03 15:43]

pstrag222

w6i6e6 nie kazda plecionka chłonie wode w takim stopniu , ze zwieksza jej średnice:) Co do przewijania plecionki to ja to robie już w połowie sezonu , wiec wszystko zależy ile kto wedkuje... Bo kazda linka ma ograniczoną odporność takze zaopatrzenie się w plecionki czy żyłki na jeden sezon to duży koszty jak dla mnie [2015-11-03 16:05]

w6i6e6

No tak, ale zgodzisz się ze mną, że średnica przy plecionkach to termin dość umowny :-) [2015-11-03 16:13]

w6i6e6

With - tak z ciekawości co to za cudo kosztuje 90zł za 300m? [2015-11-03 17:33]

Expensiw

Ładnie się tutaj licytujecie panowie , to średnica to wytrzymałość to cena przypomnę wam tylko ze nie o to tu chodzi bo jak , po kombinujesz to i na sznurek albo gumkę z majtek rybę złowisz . Zastanawiam się czy wy te materiały sami kopiliście , czy otrzymaliście do testów za friko ze tak im cukrujecie . Ja nie przykladam do tego az tak wielkiej wagi . Ale za artykuł ***** [2015-11-03 18:12]

pstrag222

No tak, ale zgodzisz się ze mną, że średnica przy plecionkach to termin dość umowny :-) I tak i nie ponieważ przy plecionkach 0.02 do 0.06 lub nawet 0.08 ich zwiekszenie średnicy jest tak minimalne , że warto zwracać uwage na średnice bo to ona pomaga osiagać dalsze rzuty lekkimi przynetami... Przy grubszym zestawie się zgodze, ze można zwracać uwage na wytrzymałość... Expensiw - Tak dostajemy do testów kupując w sklepei za własne zarobione pieniądze kiedy zaczniesz łowić ryby to zrozumiesz , że linka jest jedną z ważniejszych rzeczy w zestawie i nie kupuje sie g.wna [2015-11-03 19:45]

aldente

Temat plecionkowy jest bardzo aktualny również w zachodniej Europie. Wystarczy wbić w google: \"jaka jest najlepsza plecionka?\", aby natknąć się na podobne rozmowy na wędkarskich forach. Mało tego, że wytrzymałości linearne podawane na szpulach są zawyżone. Również im odpowiadające średnice są ....zaniżone. Wykazały to testy plecionek w USA! Np. w opisie podana jest średnica 0,15 mm z wytrzymałością linearną powiedzmy 11,5 kg, a po zmierzeniu przyrządami elektronicznymi ( laser, mikrometria) okazuje się, że plecionka ma średnio 0,20 mm średnicy! Natomiast wytrzymałość na prostym węźle przy zawiązaniu pętli spadała nawet o 40 procent! Część producentów plecionek takich jak Stroft, Climax, Daiwa odseparowały się w polityce marketingowej od tych producentów, którzy przekłamują charakterystyki swoich wyrobów i podpisali deklarację EFTTA (The European Fishing Tackle Trade Association). Firmy te produkują jedne z najlepszych plecionek świata, ale nie chciały i nie mogły sobie pozwolić na robienie w bambuko swoich klientów przez zawyżanie danych. EFTTA zrzesza bardzo wielu producentów plecionek a dane tych wyrobów ...odpowiadają prawdzie. Dane plecionek są uczciwie zmierzone w niezależnych laboratoriach, zostały porównane i opublikowane w niezależnych testach zarówno w Niemczech jak i w USA. Plecionki Stroft, Climax , Daiwa 8 braid oraz Power Pro to moi faworyci. Również żyłki Stroft i Climax są doskonałe. Przy zakupie opłaca się zwracać uwagę na znak EFTTA lub spytać sprzedawce,czy dany producent podpisał deklarację \" Line Charta\". [2015-11-03 20:39]

vmaxer

Najpierw zacznijcie łowić ryby, które wam to będą urywać. Potem dyskutujcie, bo jak widzę to połowa z was ledwo wymiarowe okonki i szczupaki łowi :) Jak ktoś się dureń i ma skręcony hamulec lub ciulowo wiąże plecionkę do przyponu to mu złota nić nie pomoże. [2015-11-03 21:02]

Sith

w6i6e6, żadne cudo, ale przyzwoita plecionka http://www.wedkarski.com/zylki-plecionki/9674-plecionka-nihonto-octa-braid-300-metrow-mikado.html. Używam jej w zakresie 0,08-0,20 i nie narzekam. Szumi mniej niż standardowo, nie plącze się i nie tworzy gniazd, utrata kolorów na takim samym poziomie jak w innych plecionkach. [2015-11-04 06:03]

w6i6e6

Sith - testowałem w tym roku Mikado i nigdy więcej. [2015-11-04 09:41]

Expensiw

Przepraszam panowie za zlekceważenie tematu , ale tekst Aldente uświadomił mnie trochę w tym temacie , a jako ze nie lubię ściemniania to każda następna żyłka czy plecionka prze zemnie kupiona, będzie miała deklaracje EFTTA [2015-11-04 17:27]

Parabel

Jak czytam te komentarze to zastanawiam się jaki ryby my łowimy. Na pewno nihonto jest gorsza od phantoma. Nihonto miałem jeden sezon, bardzo we znaki dało się osłabianie linki przy przyponie. Co jakiś czas trzeba było przewiązywać. Ogółem wporządku plecka. Phantom jest wyraźnie lepszy i dwa razy droższy. Ten jakże straszny problem średnicy bardzo łatwo rozwiązuję kupując plecionke o niższej średnicy. A moc? Panowie, nasze okonie czy szczupaki nie mają takiej siły żeby to urwać. [2015-11-04 19:30]

Sith

w6i6e6, a co Ci się działo? Może używałeś Nihonto Fine, to faktycznie nie najlepszy produkt, ale Nihonto Octa, to inna bajka. Co prawda lepsza jest Trython, ale MIKADO w sumie oferuje niezłe plecionki w przyzwoitych cenach. Latem na Octa 0,08 (deklarowana moc 5,15kg) wyholowałem zaczep w postaci mocno rozgałęzionego konara o wadze dobrze ponad 5kg i nie puściła. Wiadomo konar to nie walcząca ryba, ale w naszych wodach ryby >5kg, to już niezłe okazy i raczej rzadkość. [2015-11-05 08:17]

w6i6e6

Na blogu opisałem fina bo na octa nie starczyło mi już nerwów :-) powiem ci tak, są to plecionki niezłe, ale mnie wkurza jak muszę ciągle patrzeć na linkę czy nie zaczęła się strzępić a Mikado sypią sią jak liście z drzew :-) czasem parę rzutów i już zaczynąją odstawać włókna. Nie wiem może w tych nowych partiach coś poprawili jak kupowałem na początku roku i powiem szczerze, nie polecam. Dodam że wody w których łowię nie są jakieś mocno kamieniste, na wiśle ich nie stosowałem. [2015-11-05 15:14]

rafalwedkuje

Mam jednego kija z plecionką spider wire o grubości około 0,30 a wytrzymałości nie pamiętam to już trzeci sezon. Kijaszek uszykowany pod żywca i dla tego taka plecionka dobrze pływająca. Nie była często używana ale i tak trzy latka i oznak zużycia nie widać. To jedyna plecionka którą moge z czystym sumieniem polecić bo reszta to wiadomo albo się strzępi albo skręca i etc. [2015-11-10 10:13]

Sith

Wiesław, ja mam zupełnie inne doświadczenia. Używam Octa Braid od ubiegłej jesieni i jestem pewien, że po przewinięciu na drugą stronę posłużą mi jeszcze jeden sezon. To zupełnie coś innego niż Fine Braid, nawet trudno je porównać. Rafał, nie wmówisz mi, że Spider nie skręca się. Nie znam ani plecionki ani żyłki, która nie skręcałaby się i to nie tylko przy użyciu błystek. To jest wynikiem konstrukcji i sposobu funkcjonowania kołowrotków o stałej szpuli. Nie skręca linki multiplikator ale za to nieumiejętnie użytkowany powoduje całe mnóstwo gniazd. Nie skręcały żyłki też kołowrotki z zamierzchłej przeszłości, o stałej szpuli. Pamiętam, że pierwszy w mój zestaw spinningowy wchodziła rosyjska \"katucha\" o ruchomej szpuli średnicy 15cm, to była \"jazda\" z zarzucaniem jeszcze na dodatek polskich żyłek, które przyzwoitą moc miały dopiero od średnicy 0,40mm. [2015-12-02 11:40]

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za komentarze Internautów.

Czytaj więcej

25 maja 2018 roku wchodzi w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies



Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez wedkuje.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

Hoblo Sp z o.o.,Warszawa 02-761, ul. Cypryjska 2G

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w „Polityce prywatności”

Ustawienia