Poprawa, miejmy nadzieję, że już na dobre

Długo oczekiwany wypadzik na ryby można uznać za udany! Głównie ze względu na to, że było o wiele lepiej niż ostatnio. Białoryb nie zachwycił nas niestety swoją wielkością, ale za to częstotliwość brań małych rybek była oszałamiająca. Nie dało się zarzucić i ściągnąć bez brania!

Już cały tydzień chodziły za mną te ryby. Ostatni wypad nie był udany i chciałam jakoś poprawić sobie humor. Im więcej myślałam o wędkowaniu tym bardziej czas mi się dłużył i nie mogłam już usiedzieć na miejscu. Żeby te chwile popłynęły jakoś szybciej myszkowałam w Internecie poszukując sprzętu. Postanowiłam wymienić swoje stare barachło, a szczególnie potrzebuję kołowrotka, bo jakoś 2 tygodnie temu mój sędziwy ruski staruszek musiał pójść w odstawkę i został zastąpiony przez tanią chińszczyznę. Niestety potrzebowałam czegokolwiek od zaraz i nic więcej pod ręką nie posiadałam. Ta właśnie chińska podróba od piątku również zakończyła życie-może nie tyle, że się zepsuł ale bardzo mnie zirytował. Trafił do szuflady. Jeszcze w tym tygodniu ktoś inny dostanie pracę.

No to może należałoby wyjaśnić dlaczego tenże kołowrotek musiał odejść. To było tak: wstaliśmy z rana (4:30) zebraliśmy się i popędziliśmy na stację. Tam skok w pociąg i heja nad jezioro! Wychodząc z pociągu zauważamy auto, które jedzie w stronę jeziora. Idziemy na naszą miejscówkę, patrzymy- owo auto przy wjeździe do lasu-takie są wyniki jeżdżenia pociągiem-zmotoryzowani mają przewagę. Wchodzimy w głąb schodząc do wody i ZONK! Zajęte. Pan zdążył już się wypakować i zająć miejscówkę. No cóż to idziemy dalej. Na linowe miejsce-tam gdzie ostatnio polowałam sama opuszczając chłopaków. „O fajnie! Ktoś powycinał grążele-większe pole do popisu! Może zmieścimy się razem.” No ale ja zostaję, rozkładam spławik a Woziu idzie dalej zobaczyć czy ten ktoś nie zrobił jakiejś nowej miejscówki. Nastawialiśmy się na gruntówki. „Zwijaj się idziemy dalej. Jest fajne miejsce na grunt i zmieścimy się razem!”. Droga nie jest zbyt przyjemna bo trzeba iść po stromym zboczu no i po takim samym wejść i zejść. Ale się opłaca! Gdy byliśmy na miejscu rozstawiliśmy na początek po jednej gruntówce żeby zobaczyć jak będzie brało. I okazało się, że nie ma sensu więcej rozkładać bo brań tyle, że nie wiedzielibyśmy za co się łapać!

Początkowo „wkurzały” nas niewielkie krąpiaki ale cieszyliśmy się z każdego brania! Nie ma co wybrzydzać kiedy czasami nic kompletnie brać nie chce! I tak chwilę pobawiliśmy się z maluchami. Znudziło mnie to trochę więc postanowiłam zmienić przynętę. Odstawiłam białe i nadziałam czerwoną dendrobenę 3. I sposób brania zaobserwowałam inny. Coś lekko szarpnęło, opuściło i podbiło pod sam kij. Zacięcie i „Łooooo!!!!!”-krzyknęłam! I tym chyba rybę wystraszyłam bo mi się spięła. Zaklęłam ale szybko poprawiłam przynętę, w sprężynę napchałam zanęty i hop w to samo miejsce. Miałam nadzieję, że to nie leszcz bo pewnie byłaby znowu moja wina, że leszcz nie bierze. Znowu takie branie! Zacięcie! Ciągnę, ale coś na pewno mniejszego. Kołowrotek pracuje jak należy. Rybcia ciągnie w grążele-nieeee chodź do mamusi, proszę… Ach udało się jest już przy brzegu. Woziu z podbierakiem densuje. Krzyczy-„łał złapałaś leszcza na reszcie!” ale co to? Ryba już w podbieraku, patrzymy-okoń (27cm). „No ładny mi leszcz”-chichoczę-„może przebrał się w tygryska:)”. Ale ja się ogromnie cieszę. Chyba wszyscy nad jeziorem obecni słyszeli bo chwilę później dwóch panów ze spinningiem wpadło zobaczyć co słychać. Chyba kajakarze, bo nasze miejsce zostało zasłane kajakami. Dobrze, że nie zasiedliśmy tam, bo moglibyśmy się zdenerwować. Ale wracając do opowieści: Zarzucam znów w to samo miejsce. Hlup, czekam trochę dłużej, ostre branie, zacięcie i łooooo… „ciężko! Nie wyjmę! Kołowrotek mi staje!” I chruppp-„złamało się?!”-pisnęłam. Ale nie, dalej da się kręcić. Eh to chińskie dziadostwo, coś tylko przeskoczyło! Dobra, już jest przy samym brzegu, hopsa do podbieraka i jest okoń! 33cm. Ale co z kołowrotkiem? Szkoda żebym coś zerwała. No cóż raz kozie śmierć. Teraz i tak nic nie zrobię. Rzucam. Iiii… chce mi się siku!!! „Zerkniesz na wędkę?” potwierdzenie i uciekam. Słyszę „bierze!”-odpowiadam żeby poczekał, że już lecę, albo nie! „TNIJ!”. Ooooo coś chyba ciągnie. Już biegnę. Wędka pięknie pracuje. Wygięła się w ładny łuk. Ale co do kołowrotka, no cóż, tylko nasłuchiwać kiedy coś chrupnie. Ale udało się uff, okoń i znów 33cm. I to byłoby tyle jeżeli chodzi o moje połowy. Jakiś tam krąpiaczek czasami wyskoczył ale Woziu wyciągnął jeszcze takiego 29cm okonia. Ale też dopiero kiedy zmienił przynętę na czerwoniaka.
Gdy brania się uspokoiły skoczyliśmy jeszcze nad rzekę sprawdzić czy może tam coś lepiej się trzęsie. Ale nie było większych rezultatów niż trzy 8cm krasnaje, zebraliśmy manatki, poszliśmy na stację i heja do domu.

Były jeszcze plany na skok w niedzielę nad wodę niestety nie doczekały się realizacji. Trzeba było przełożyć je na kiedy indziej.
Mam nadzieję, że u was też nieco lepiej. Pozdrawiam czytelników :)

ZanderHunter

A nie mówiłem...:) Magdo...*****. [2012-07-24 10:46]

jurek

Fajnie się czytało i gratki za okonia , oraz życzę sponsora niezłego kołowrotka , żeby Ci służył przez wiele lat . Życzę również większych rybek w następnych wyprawach . [2012-07-24 10:52]

Szpulka28

A dziękuję dziękuję:) i cieszę ogromnie, że już trochę lepiej:) Może jeszcze jutro wyskoczę sprawdzić czy się nie pogorszyło, bo niestety krótka przerwa mnie czeka a mianowicie wyjazd:) [2012-07-24 12:41]

tomczyk001

Ładny okoń, za artykuł 5. [2012-07-24 15:11]

paawel1

Bardzo fajnie się czytało :) I większych życzę ;) oczywiście ^^^^^ [2012-07-24 16:01]

Esox_lucius1988

owszem fajny artykuł, sliczne garbuski jak i autorka;) piateczka [2012-07-24 18:37]

mechanik samochodowy wedkarz

walka z okonkiem przednia,miałem okazję powalczyć z garbuskiem 30cm jednak na blache obrotówke mepsa ciemną graty i 5x* [2012-07-24 19:01]

edyta35

Witaj Magdo:) Fajnie opisana wyprawa wędkarska i oczywiście piękne okonie złowiłaś. Ja jeszcze nie miałam okazji złowić takiego, mój rekord to 31 i z pod lodu. Pozdrawiam i oczywiście zostawiam*****:) [2012-07-24 21:53]

tamtem

Gratuluję fajnie opisanej przygody, mnie udało się złowic takiego 40cm, łowiłem na żywca szczupaka, atu zamiast szczupaka okoń siedzi> Pozdrowionka *****:) [2012-07-24 22:16]

Zander51

No fajnie rozwijasz się literacko :) Kolejna pisząca dziewczyna to wielkie urozmaicenie na tym portalu wśród wielu "suchych" relacji. W Twoim tekście są emocje i o to w tym wszystkim chodzi. Swoją drogą zamiast na dyskotekę w weekend jechać na ryby ? To już chyba zboczenie u tak młodej, energicznej dziewczyny. Ale tak trzymaj... :) [2012-07-25 00:32]

spizu

Super to opisałaś .Pozdrawiam [2012-07-25 06:06]

Zibi60

Miło się czyta takie pełne ekspresji opowieści. Niedawno narzekałaś na brak brań, a teraz pięknie połowiłaś i fajnie opisałaś - to wędkarska rzeczywistość. 5* [2012-07-25 08:42]

Szpulka28

Rzecz jasna, że wolałabym na ryby niż na disco heh i grzybami nie pogardzę;) dziękuję za pozytywne komentarze i pozdrawiam:) [2012-07-25 12:07]

Krul-Mateusz

5* życzę dużych rybek - powodzenia. [2012-07-25 18:59]

marek-debicki

Okazuje się po raz klejny, że wytrwałość i ciepliwość popłaca. Tylko pogratulować pięknych ryb i udanej wyprawy. Pozdrawiam i *****pozostawiam. [2012-07-25 20:27]

zandi

Fajny artykuł 5 daję rybki też bardzo ładne też bym chciał żeby się u mnie tak poprawiło bo narazie kiepsko w tym sezonie .Pozdrawiam [2012-07-25 22:02]

camelot

Patrzę na fotkę tego okonka.. Piękna ryba ....i całkiem fotogeniczna ! .............A pomyśleć , że w czasach, gdy zadawałem na Kartę wędkarską, - w materiałach szkoleniowych okoń widniał jako szkodnik i chwast ! Pozdrawiam serdecznie i gratuluję wędkarskiego zacięcia ! [2012-07-25 22:17]

feroza

Za Ekomelkiem: "owszem fajny artykuł, sliczne garbuski jak i autorka;) piateczka ". Nic dodać, nic ująć; pozdrawiam :) [2012-07-25 23:27]

jaras67

Super artykuł życzę większych okazów. [2012-07-26 14:57]

mocny

Fajny okonek gratulacje !!! [2012-07-27 15:58]

Piękny Okoń! [2012-07-28 15:55]

niutek40

Za wpis oczywiście ***** jak mogłoby być inaczej. Wspaniały okoń, piękna wędkarka. Miło popatrzeć jak płeć piękna wędkuje, a i nam nad wodą jest milej i piękniej. [2012-07-28 21:24]

bdudek2111

w swoim artykule nie napisałas w jakiej miejscowosci byliscie na rybkach. [2012-07-29 07:32]

Lin1992

Bardzo fajnie się czytało. Gratuluje bardzo ładnych okonków i zostawiam 5. [2012-07-29 08:50]

Szpulka28

bdudek2111 jeziorko dla zainteresowanych opisałam w łowiskach-Myślice. Dziękuję wszystkim za komentarze:) do zobaczenia nad jeziorem xD Zandi życzę poprawy i czekam na wieści :D Wszystkich gorąco pozdrawiam znad morza Bałtyckiego:) po wypoczynku dalsze wypady wędkarskie ;) [2012-07-29 17:11]

pinex77

dzisiaj wszystko jest robione w chinach. dla tego z kupnem kręciołka bym się dobrze zastanowił. opis fajny, pasiaki też super. pozdrawiam serdecznie;-] [2012-08-20 22:42]

Tomekoo

Fajny wpis gratuluję okoni i życzę wiele większych rybek ;) ***** Pozdrawiam PS.Pamiętam do dziś jak mi na gliniance na linach przeskakiwał kołowrotek heh był fan :P [2013-02-09 19:46]

Dobrze się czytało a okoń bardzo fajny. Za wpis pięć ****. Oby więcej takich wypadów. Pozdrawiam i życzę Taaaaaaaaaaaaaaaakiej Ryby. Boczny Trok [2014-07-20 16:29]