Posezonowy przegląd silnika zaburtowego


PRZEGLĄD PO SEZONIE


Duże obciążenia, praca na wysokich obrotach, wysokie temperatury, duża wilgotność, długie okresy przechowywania, wszystko to odbija się na silniku. Dlatego regularne serwisowanie silników zaburtowych jest niezbędne, jeśli chcemy im zapewnić bezproblemową pracę w najbardziej wymagających warunkach.



Dobrze jest uruchomić silnik w celu przepłukania układu chłodzenia. Należy przy tym pamiętać, że silnik nie może pracować bez wody! Idealnie byłoby, aby silnik po sezonie stał w ogrzewany pomieszczeniu w pozycji stojącej. Jeżeli nie ma możliwości postawienia silnika w tej pozycji, wówczas należy go położyć na odpowiednim boku, na płaskiej powierzchni. Zarówno przy dwu-, jak i czterosuwach trzeba również wykręcić świece zapłonowe i wlać do cylindra 1-3 cm3 oleju silnikowego. Po zalaniu cylindrów olejem, przy wyłączonym zapłonie obracamy wałem korbowym tak, aby rozprowadzić olej po gładzi cylindrów. Wnętrze skrzyni korbowej w silniku dwusuwowym zabezpieczy wstrzyknięcie poprzez gardziel gaźnika niewielkiej ilości oleju. W silnikach czterosuwowych wymieniamy olej silnikowy, używając oleju rekomendowanego przez producenta silnika.

Olej przekładniowy w spodzinie wymieniamy po upływie zaleconego okresu, nie rzadziej niż raz w roku, a najlepiej po zakończonym sezonie. Do silników o mocy 2,5-10 KM powinna wystarczyć tuba 0,3 l. W celu wymiany oleju należy odkręcić śrubę spustową i kontrolną, a następnie poczekać, aż olej sam wycieknie. Potem napełniamy przekładnie, wciskając olej przez dolną śrubę spustową, aż pokaże się w górnej kontrolnej. Następnie wkręcamy najpierw korek w otwór kontrolny, a po nim w spustowy. Jeżeli po odkręceniu śruby spustowej zobaczymy olej koloru mlecznego, to znaczy, że do przekładni dostała się woda. Należy wtedy zlecić jej rozkręcenie i inspekcję oraz wymianę uszczelek przed ponownym użyciem. Dobrze jest zdjąć śrubę napędową. Wałek, na którym osadzona była śruba napędowa, czyścimy (często dostaje się żyłka), a następnie smarujemy cienką warstwą smaru stałego.

Zbiornik paliwa przed zimą trzeba opróżnić. W paliwie może znajdować się woda i inne zanieczyszczenia, które mogą uszkodzić zbiornik i zawory, jak i zanieczyścić gaźnik. Ponadto, paliwo zmienia swoje właściwości podczas długiego przechowywania, benzyna zmienia swoją kwasowość pH, a w oleju napędowym rozwijają się bakterie i grzyby. Świece zapłonowe powinno się na zimę zostawić wkręcone, by nie dostał się kurz. Niepodłączone mogą zostać przewody wysokiego napięcia.





Zapraszamy na przeglądy do naszego autoryzowanego serwisu

Nasz Salon i Serwis znajdują się na Białołęce,
przy ul. Modlińskiej 159 w Warszawie.
Tel. 22 424 75 12, 511 661 331,
www.twinpower.com.pl <- kliknij tu
e-mail: biuro@twinpower.com.pl <- kliknij tu


UWAGA! Powołując się na portal wedkuje.pl, otrzymasz dodatkowy rabat.




/ Tekst sponsorowany przez www.twinpower.com.pl /

 


4.9
Oceń
(27 głosów)