Przyczepa podłodziowa

/ 2 zdjęć


Największym kłopotem z jakim spotkałem się osobiście nie była łódź, a paradoksalnie przyczepa. Na portalach aukcyjnych jest sporo przyczep, jak już znajdziecie taką która by Wam odpowiadała koniecznie upewnijcie się czy jest zarejestrowana. Spotkałem się wielokrotnie na aukcjach z niezarejestrowanymi i nie dajcie sobie wmówić, że to prosta sprawa, a dana osoba tego nie robiła bo ma 20 metrów do jeziora. Zarejestrowanie przyczepy, która nie ma żadnych dokumentów jest niemal niemożliwe a już na pewno nieopłacalne. Ponadto jeśli w drodze z nowym niezarejestrowanym nabytkiem zostaniecie zatrzymani przez policję (oczywiście w przypadku powrotu na tzw. kołach) musicie się liczyć z kilkutysięcznym mandatem (m.in. za brak ubezpieczenia).
Przed zakupem koniecznie zorientujcie się również, jaką przyczepę możecie podłączyć do swojego auta jakie jest maksymalne DMC przyczepy bez hamulca i z hamulcem. Pamiętajcie również, że na kategorię B – DMC zestawu nie może przekraczać 4250 kg, w przeciwnym razie potrzebujecie mieć prawo jazdy na przyczepy. Ponadto jeśli nasz zestaw przekracza 3500 kg nawet o 1 kg niezbędny jest zakup Viatolla, trzeba także pamiętać o pilnowaniu aby na jego koncie zawsze były środki i nie ufać tylko urządzonku, ale sprawdzać również poprzez specjalną stronę internetową.
Ponadto przyczepa slipowa musi posiadać specjalne wodoodporne łożyska w innym wypadku jest totalnie nieprzydatna, bo nie można dopuścić do zalania łożysk co uniemożliwia zwodowanie łodzi. Oczywiście zaraz się nic nie stanie, ale wodowanie przyczepki bez takich łożysk spowoduje ich zatarcie co może skutkować w najgorszym przypadku nawet odpadnięciem koła podczas jazdy.
Jeśli decydujecie się na zakup nowej przyczepki pamiętajcie, że wiele niezbędnych dodatków nie jest w cenie m.in. podpory, kółka do pasów, kółko przednie itd.
Jak już zakupicie przyczepę zadbajcie o to aby za szybko nie zmieniła właściciela. Niedużym kosztem (kilkunastu złotych) można zakupić wkładkę (zamek) do haka który uniemożliwia jego rozłączenie od auta. Mocniejszym rozwiązaniem jest specjalna metalowa puszka na hak i mocowanie przyczepy uniemożliwiająca rozłączenie zestawu. Pamiętajcie jednak aby zakładać ją jak już dotrzecie na miejsce w innym przypadku hałas stukającego metalu o metal jest nieznośny.
 

 


4.6
Oceń
(10 głosów)

 

Przyczepa podłodziowa - opinie i komentarze

skomentuj ten artykuł