Zaloguj się do konta

Przypony tytanowe Dragon

Przypony tytanowe Dragon - Ostatniego razu zawitałem do pani Basi, która jest sprzedawcą w sklepie wędkarskim. Przede mną miły pan kupował przypony tytanowe. Bardzo zaciekawiła mnie ta nazwa gdyż nigdy na nie nie łowiłem, więc co mi szkodzi wypróbować. Gdy przyszła na mnie kolej w kolejce do kasy poprosiłem panią Basię o przypony, które kupował pan przede mną. A więc przetestujemy dzisiaj przypony tytanowe firmy bardzo popularnej jaką jest firma Dragon CLASSIC titanium 14kg/35cm. Przetestowałem je nad jeziorem Borówno Wielkie (jezioro z masowymi zaczepami) dnia 2012-10-07.

Przypony tytanowe powstały dla wymagających klientów, gdzie wszystko jest zapięte na ostatni guzik. Odporne na złamania, przecięcia, zginania i przetarcia, czy te cechy ma produkt z Dragona? Przekonajmy się w dzisiejszym teście.

Od razu zauważamy, że kupując ten produkt jest tylko jedna sztuka. Drut w dotyku jest ślizgi i sprężysty, bez żadnych złamań co powinno świadczyć o wysokiej jakości. Zakończenia przyponu są bardzo dbale i precyzyjnie wykończone (chodzi tu o owijkę). Jednak jest jedna wada odnośnie agrafki, jest podatna na odpinanie się, co źle wróży, zaś do krętlika nie możemy się przyczepić gdyż tu widać, że jest zrobiony z znakomitą dokładnością.

W tym przypadku nie będzie dobrym pomysłem założyć go do lekkich zestawów czego się przekonałem, przynęta zachowuje się nie naturalnie, ale do ciężkiego spinningu, łowiąc sumy i szczupaki będzie to strzał w dziesiątkę. Przypony na duży plus bo bardzo dobrze się sprawdziły w ważnej roli, przed zabezpieczeniem przegryzienia szczupaka. Tutaj i wzorcowo zachowały się też przy dużej ilości zaczepów, wyszarpywania zestawów i holu. Lecz jak wcześniej wspomniałem minusem jest agrafka, ma za małą końcówkę na co jest podatna na wypinanie się zestawu.

Dobre, solidnie wykonane przypony, pozwalające na co najmniej kilka wypraw okraszonych walecznymi rybami. Śmiało możemy stwierdzić, że tytan sprawdził się świetnie jeśli chodzi o wykorzystanie ciężkich zestawów. Producent nie zawyżył właściwości wytrzymałościowych.
Tylko cena jest jak dla mnie za droga, gdyż za jedną sztukę płacimy ok. 20 zł. Lecz do ciężkich zestawów naprawdę polecam, nawet z taką ceną. No, ale ta agrafka (wystarczy ją tylko bardziej zagiąć kombinerkami) i po problemie.

Ocenę jaką wstawiłbym to 8/10.

Wady: Zalety:
- za wysoka cena, -wytrzymałość
-odpinająca się agrafka -brak podatności na skręcanie



Dziękuję za przeczytanie kolejnego mojego testu. Dobranoc.

Robcio980210

Opinie (28)

jacenty75

Co do agrawek w tych przyponach to nie zdazyło mi sie aby si.e rozpinały, wręcz przeciwnie połamałem na nich już nie jeden paznokieć aby je rozpiąć/zapiąc i teraz robię to szczypcami. Wg. mnie "nieśmiertelne" przypony, jeżeli sami specjalnie nie popsujemy ich na siłe to żadna ryba, trzcina czy inne krzaki nic im nie zrobią. [2012-10-08 12:01]

Hunt eR

Też nie mam problemu z agrafkami - może trafiłeś taki egzemplarz. Co do ceny, to ktoś Cię przekręcił, bo BiG Game Classic kupuję po 4,50 - 6,00 za 2 sztuki (w zależności od wytrzymałości i długości), Titanium są max po 11,00 za sztukę. Ale jak dla mnie to nie warto przepłacać, bo te z serii Classic doskonale dają radę. A i tak prędzej, czy później każdy przypon zawiśnie gdzieś na zaczepie... [2012-10-08 14:04]

użytkownik

Możliwe, że pani Basia podała złą cenę, no cóż możliwe wtedy, że trafiłem na felerny przypon. Ale jak czytam wasze odpowiedzi to oceniłbym teraz te przypony 10/10 bo warto. [2012-10-08 15:29]

henryk58

Od dawna używam Dragonów Tytan i nigdy nie zdażyło mi się odpięcie agrafki , a jeśli chodzi o cenę , to są droższe te "jednowłóknowe" /wyglądają jak struna , są super do jerków/może kolega taki kupił i tak drogo zapłacił [2012-10-08 16:11]

użytkownik

możliwe opakowanie wyrzucone więc już się nie dowiem [2012-10-08 17:53]

Hunt eR

Te strunowe to właśnie seria Big Game Titanium. Wystarczy wpisać w wyszukiwarkę i zobaczyć ceny w sklepach internetowych. Kupowałem je na początku, ale się skończyły w moim sklepie i wziąłem z serii Classic. Okazuje się, że są pięć razy tańsze, a jakość jest niezła. W zasadzie wytrzymują od wymiany do wymiany, czyli od zaczepu do zaczepu:) [2012-10-09 07:41]

getka

kurde nie wiedziałem że takowe istnieją trzeba będzie wypróbować.. [2012-10-09 08:54]

esox61

Używam tego wykonanego jako drut. Przeznaczenie : zestaw z multiplikatorem i woblery od 15g w górę. Jest super bo nie plącze się z kotwicami jednak agrafkę wymieniłem na własnej roboty. Jest mocniejsza i sporo mniejsza. Te przypony zdają egzamin na jeziorach czy zbiornikach zaporowych przy łowieniu z łodzi. W innych uwarunkowaniach straty są nieuniknione a koszty rosną :( I najważniejsze. W wodach bardzo czystych są one jednak widoczne. Tu fluorocarbon min 0,70mm gruby jest bezkonkurencyjny przy łowieniu esoxów. [2012-10-09 23:59]

mar83

widać żle trafiłem rwały się w ręku jak nitka więcej nie kupię [2012-10-11 15:41]

mar83

widać żle trafiłem rwały się w ręku jak nitka więcej nie kupię [2012-10-11 15:42]

henryk58

Henryk ,wychodząc z założenia że , nastawiam się na szczupaka to nie zakładam fluorokarbonu ,bez sensu. [2012-10-11 17:47]

esox61

Zdania uczonych są jak zwykle podzielone a nauka radziecka zna takie przypadki kiedy to rozeźlony esox przypon wolframowy przeżarł. Mnie osobiście zdarzyło się tak dwa razy więc każdy wolfram dokręcam by splot włókien był mocniejszy. A co się tyczy fluorocarbonu to faktycznie do 0,6mm istnieje pewne ryzyko utraty ryby z przynętą, tym większe im mniejsza grubość fluorocarbonu, jednak od 0,7mm można łowić spokojnie i bez obaw o naszą przynętę i zdrowie ryby. Moje esoxy 105 z ub. roku, 97 i 92cm tegoroczny wyjąłem na fluorocarbonie 0,50mm zaś 93 cm esox tak mi ten 0,50mm fluorocarbon po kiereszował że zwątpiłem i przeszedłem na "wyższy poziom mocy" czyli na 0,7mm. Dodam tylko że łowię plecionką. Przy użyciu żyłki 0,5mm fluorocarbon jest bezpiecznym rozwiązaniem. No i niestety po każdym braniu esoxa trzeba sprawdzić czy przypon nie jest trochę uszkodzony. Ja wykonuję przypony długie na 35-40cm i wtedy gdy są rysy na przyponie po braniu odcinam kawałek z uszkodzeniem i robię nowe zakończenie. Nie stosuję tulei zaciskowych tylko wykonuję omotkę z żyłki i zalewam ją klejem typu super glue. Takie rozwiązanie sprawia że przyponu w wodzie praktycznie nie widać. [2012-10-11 23:26]

Lin1992

Opis po prostu profesjonalny.Treściwy i rzeczowy. A co do tych przyponów to zdają egzamin na 6+. Są milion razy odporniejsze niż wolframy czy stalki.Szczerze polecam Tytanki :) [2012-10-16 12:37]

kamil11269

pięć [2012-10-19 18:38]

użytkownik

Bardzo fajny opis 5*. Co do agrafek to dokładnie zgadzam się z jacenty75, czasami aż ciężko je rozgiąć. Jakość i wytrzymałość niesamowita, z ceny bym trochę zszedł - przydałoby się. Ogólnie super sprawa. [2012-11-30 12:32]

Bugowy Lowca

Lipa pękają przy pleciące 0.17 a konger jakoś nie pęka tylko prostuje haki takrze ja nie polecam dla mnie wydane pieniądze na darmo [2012-12-06 18:22]

diabelek325

ja tez mam z seri big game 2 sztuki w opakowaniu za 7 zł a wytrzymałosac do 27kg ,dlugosc 15lub 25 cm i sa naprawde mocne a to jakis grogi szit;/ za przeproszeniem;/ [2013-02-26 09:58]

mrozikk134

Używałem tych strunowych do 9kg. Stanowczo odradzam ich zastosowanie przy jerkach. Na początku zachwyt - nie plącze się, nie ma odkształceń, mocna agrafka, jednak po kilku wypadach na ryby stało się coś takiego: podszarpuję sobie jerka i nagle czuję luz. Co jest ??? Ściągam zestaw, a na jego końcu wisi sobie przypon Dragon Titanium bez agrafki. pomyślałem, że po prostu pech. Zdarzyło mi się to jednak trzy razy i straciłem przez to trzy jerki. Wnioski: pękają przy łączniu z krętlikiem albo agrafką. Drut jest sztywny i przy szarpaniu jerka łamie się przy tulejce zaciskowej. Przy tej cenie jest to niedopuszczalne. Teraz znów stosuję wolframy spinwala. Fakt - bardziej się plączą i po kilku wypadach wyglądają, jak sprężyna, ale przynajmniej widzę, kiedy należy taki przypon wymienić. Co z tego, że dragon titanium wygląda po kilku razach na rybach jak nowy, skoro może zawieść w każdej chwili. [2013-03-15 07:58]

waldi05

Cenne uwagi.Kupię i sprawdzę, choć cena do tego nie zachęca.***** [2013-03-21 07:48]

janglazik1947

Wszystko można sprawdzić nad wodą . Tylko jak będziemy rzucać mięsem gdy ryba pokaże nam ogon. Korzystajmy z doświadczeń kolegów, a być może unikniemy tego. [2013-04-09 11:04]

myslunio

Koledzy mial ktorys z was problem z wlozeniem glowki jigowej na ten przypon ? Z tego co pamietam to byla glowka z dragona wiec troche dziwne to mi sie wydalo. [2013-04-12 19:30]

myslunio

Nie na big game tylko serii titanium. [2013-04-12 19:32]

Bobbie

Ja kupiłem ostatnio Kamatsu Volfram X Carbon w cenie 4,40zł za 2szt. Wolfram powleczony węglem .Podobno mają się nie skręcać. Sprawdzę ;) [2013-06-13 13:32]

maciek2544

Używałem ich dość często , są godne polecenia , tylko ja kiedy szykowałem się na większego szczupaka agrafki zmieniałem.Teraz sam robię przypony tytanowe. [2013-06-14 17:29]

użytkownik

Używałem i używam. Lecz muszę rozdzielić i ocenić poszczególne komponenty. Drucik świetny, nie ma żadnej tendencji do skręcanie czy łamania, bardzo dobrze zainstalowany. Krętlki też wysokiej jakości, odporne nawet na moje szarpania odczepiaczem. Lecz agrafka to wielkie GIE, jakich mało. Niestety jest niedostosowana do mocy przyponu i bardzo łatwo się odgina i rozprostowuje. Całkowity niewypał dlatego teraz od razu agrafki ściągam, wyrzucam do kibla żeby się nie pałętały i zakładam Spinwale. I wtedy dopiero przypon jest pełnowartościowy. Generalnie w skali 5 daję 3,5 tylko za agrafkę-niewypał. Ze Spinwalem było by 5+. [2013-09-19 23:08]

danielkas

Do sumowego spinningu używam przyponów Big Game Dragona - nie zdarzyło mi się, żeby wymiękł - nawet na zaczepach puszczają inne elementy (a żeby urwać taki zestaw trzeba się czasem naprawdę namęczyć). [2013-09-20 09:59]

camelot

Co do agrafki .....też ma zastrzeżenia ! Drut - to tylko drut - ma swoje właściwości mechaniczne i tyle ! Nie ma znaczenia która firma go sprzedaje ! Przypony te , tanie nie są . Widać , że Dragon nie szanuje swych klientów, skoro wciska za spore pieniądze kit. [2013-09-22 21:05]

yba

Czego to nie wymyślą żeby tylko zarobić. [2013-10-10 18:19]

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za komentarze Internautów.

Czytaj więcej

Łódki zanętowe

Łódka zanętowa - zabawka czy patent? Postaram się w tym artykule przybl…

25 maja 2018 roku wchodzi w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies



Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez wedkuje.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

Hoblo Sp z o.o.,Warszawa 02-761, ul. Cypryjska 2G

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w „Polityce prywatności”

Ustawienia