PSR Warszawa - akcja na ciechanowskim bazarze

/ 34 komentarzy

Kolejny sprzęt kłusowniczy zarekwirowany. Tym razem, 12 września patrol ciechanowskiego posterunku Państwowej Straży Rybackiej wraz z funkcjonariuszem KKP w Ciechanowie kontrolowali od godz. 6.30 rano ciechanowski bazar przy ul. Sienkiewicza.

Nie obyło się bez przykrych niespodzianek, które potwierdzają, że sprzęt kłusowniczy cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem na różnego rodzaju miejskich targach. Podczas kontroli obywatela z Ukrainy okazało się, że przy jego stoisku znajduje się siedem żaków, do których mężczyzna od samego początku kontroli się nie przyznawał, twierdząc, że położył je inny mężczyzna, który na widok patrolu opuścił bazar - mówi komendant wojewódzki Robert Kucyk.

W związku z zaistniałą sytuacją żaki zostały zabezpieczone przez funkcjonariuszy Państwowej Straży Rybackiej. Warto dodać, że podobne akcje będą powtarzane, bo łatwiej zabezpieczać sprzęt kłusowniczy na bazarach niż odnaleźć go potem na kilu tysiącach hektarów wód. - podsumowuje szef warszawskiej PSR.


 


4.7
Oceń
(89 głosów)

 

PSR Warszawa - akcja na ciechanowskim bazarze - opinie i komentarze

margor1976margor1976
0
,,,,łatwiej zabezpieczać sprzęt kłusowniczy na bazarach niż odnaleźć go potem na kilu tysiącach hektarów wód. - podsumowuje szef warszawskiej PSR.""""

na pewno łatwiej, zwłaszcza że nic się nad wodami nie zmienia, jak kontroli nie było tak niema, na okręg suwalski jest zatrudnionych pięciu strażników psr, to chyba trochę mało zwłaszcza gdy na tych pięciu trafi się jeszcze dwóch którzy nie są tam z powołania, tylko dla posady. za artykuł 5 (2009-09-15 10:12)
dany21dany21
0
Na wielu targach i giełdach widzę taki sprzęt kłusowniczy, bardzo często widzę też tam policję ale oni chyba nie wiedzą że nie można tego sprzedawać bo nic nie robią. Ostatnio wyciągnąłem taki żak jak rzucałem spiningiem, był świeżo postawiony bo nie było w nim żadnej ryby. Oczywiście został przeze mnie zabrany i zniszczony. (2009-09-15 10:21)
baken28baken28
0
Nie wiem czy jest to sens ukarać jakiegoś tułacza za to że chce zarobić parę złoty, proponuje zacząć od Centrum Chińskiego w Wólki Kosowskiej gdzie takich żaków i różnego rodzaju siatek są tysiące na stoiskach wędkarskich to by miało jakiś sens zniszczyć ten sprzęt to i by na bazar nie trafił. (2009-09-15 10:48)
u?ytkownik1408u?ytkownik1408
0
"łatwiej zabezpieczać sprzęt kłusowniczy na bazarach niż odnaleźć go potem na kilu tysiącach hektarów wód." Komendant ma racje ale każdy wynik cieszy nawet taka mała kropla w morzu klusowniczej nawałnicy.Oczywiście ze nikt się nie przyzna do tego że to on sprzedaje takie sprzęty.Ale przynajmniej bazarowi sprzedawcy widzą ze służby mają na nich kolejnego haka.A znam to z własnego doświadczenia że od takich siatek na straganie się zaczyna a konczy na wydaleniu z kraju.W każdym razie duże brawa tak dalej (2009-09-15 11:20)
jurekjurek
0
Oczywiście za informowanie przez Redakcje o takich akcjach daje 5 z + ................. natomiast niech Pan komendant ( powołany dopiero w tym roku , tj ze trzy miesiące temu ) , napisze , czy kiedykolwiek złapali rybaka i została odebrana mu licencja na rybaczenie .................... Nie powiem , że nie złapali strażnicy państwowi z Płocka ---rybaka ---który złamał przepisy Naszego Stowarzyszenia ...i nawet ów rybak oszukał policję za pomocą działacza z Okręgu PZW --------------- LECZ TO MOJA CIĄGŁA UPIERDLIWOŚĆ I MASĘ TELEFONÓW ------------ DOPROWADZIŁY DO TEGO , ŻE TEN RYBAK ---WIĘCEJ NIE DOSTANIE UPRAWNIEŃ --do grabienia Naszych Wód ------------- chciałbym podziękować komendantowi delegatury PSR w Płocku ---za to , że to On głównie zatrzymując rybaka na wodzie zakazanej dla niego , przyczynił się do stanu takiego , że jednego rybaka mamy mniej............................................. CO DO KOMENDANTA Z WARSZAWY ...ROBERTA KUCYKA ( znam go osobiście ) ....to nie wierzę we wszystko co mówi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.............POPIERAM NATOMIAST INICJATYWĘ Tomasza ......baken28........ , że należy skończyć z Centrum Chińskim----- gdzie można kupić niemal wszystko...................pozdrawiam zainteresowanych Jurek . (2009-09-15 12:40)
IrkoniIrkoni
0
Witam ,jak co niedziele na placu odbywa się handelek i sieci,żaków (wszelkiej maści) można kupić bez problemu,chociaż są patrole policji mundurowej oraz po cywilnemu to zainteresowania z ich strony brak..........wiadomo że każdy chce zarobić ale,takim towarem???a to że będą wzmożone naloty na osoby handlujące to chyba nie o to w tym chodzi i tak będą (sieci różnej maści) dostępne,no może już nie tak oficjalnie.A wystarczyło by wprowadzić obowiązkowe zezwolenia dla handlujących i kupujących...... (2009-09-15 13:04)
mapet77mapet77
0
Brawo!!! Zastanawia mnie tylko jeden fakt, mianowicie wszyscy użytkownicy potalu są za zwalczaniem kłusownictwa i rybołóstwa, wobec tego średnia ocen za artykuł powinna według mnie byc 5***** A tu proszę 11 głosów i tylko 4,6. Czyżby na portalu zalogowani byli ludzie, którym ta akcja pokrzyżowała plany??? Pozdrawiam (2009-09-15 13:31)
maksymilian 42maksymilian 42
0
Witam wszystkich zainteresowanych walką z kłusownictwem.Nareszcie PSR i Policja zajęła się bazarami,już po pierwszej takiej akcji,w której to ujawniono sprzęt kłusowniczy na bazarze u obywatela z Armenii,pisałem aby zajęto się handlem sprzętem kłusowniczym na bazarach w całej Polsce a nie tylko w Ciechanowie,i wtedy Koledzy zobaczycie ile sprzętu kłusowniczego jest w posiadaniu handlarzy bazarowych.Serdeczne podziękowania dla Strażników z PSR-u oraz dla Funkcjonariuszy Policji za takie akcje,i oby to nie były akcje sporadyczne.Pozdrawiam maksymilian 42 (2009-09-15 14:19)
u?ytkownik5494u?ytkownik5494
0
Kłusownicy są nawet na giełdach samochodowych.

A, no i przydałoby się więcej srażników ( chyba w każdym okręgu), choć na swój nie mogę narzekać. Miałem już kilka kontroli. A co mnie zaskoczyło to kontrol miałem w ostatni poniedziałek sierpnia (2009-09-15 15:01)
pawel8listopadpawel8listopad
0
do przetrzymywania ryb potrzebna jest siatka z miękkich nici. Ale co zrobić gdy się złowi np. szczupaka. Jeżeli dam go do siatki możliwe że on ją rozerwie. (2009-09-15 15:12)
Zbyszek01Zbyszek01
0
Witam no bardzo fajnie to wygląda, więc zapraszam do Konina na ,,giełde ,,w niedziele to niestety normalka wszystko jest od lat ,i wszystcy to widzą (2009-09-15 15:50)
hinter87hinter87
0
Jestem z Suwałk i ja i mój ojciec łowimy od 5 lat i NIGDY!!! na żadnym z jezior na których łowimy (jest ich 6, w tym jedno specjalne na którym odbywają się co roku zawody, czyli zalew"Sobolewo") nie mieliśmy żadnej kontroli więc o czym tu mówić. Znam setki ludzi którzy bezkarnie kłusują czy to na wędkę czy sieciami i nie boją się bo w sumie czego jeśli tu strażnika mało kto widział. Człowiek płaci składki, kupuje zezwolenia a w jeziorach ryb mało przez takich ludzi (2009-09-15 16:09)
jurekjurek
0
Panowie , przecież prawo mówi wyraźnie , że posiadanie sieci i innych akcesoriów rybackich ( w tym ta niesłuszna podrywka 1x1m , oczka do 5mm ) przez człowieka nie związanego nawet z wędkarstwem ---------- podchodzi pod ...przestępstwo....... Podam przykład : patrol policji drogowej rutynowo sprawdza kierowce , czy ma apteczkę , trójkąt ostrzegawczy itp. J nagle dostrzega u tego kierowcy w bagażniku nowa sieć rybacką ............. wtedy , jeżeli właściciel nie jest uprawnionym do rybactwa............. To policja może skierować sprawę do Sądu Rejonowego z zarzutem możliwości kłusowania........................ Żeby tylko wszyscy policjanci reagowali na takie sprawy ...to na pewno sytuacja się troszeczkę poprawi . Wiemy wszyscy dobrze , jak wiele pracy ma policja na co dzień , ale wystarczy , żeby raz w roku spotkać się z komendantem prewencji i przekazać jemu takie przepisy z Ustawy o Rybactwie Śródlądowym z dnia 18 kwietnia z późniejszymi zmianami .............. My w Płocku współpracujemy z policja ( chodzi o kooperacje społecznych strażników PZW )............ i do tej pory ściągnęliśmy ponad 3 kilometry sieci kłusowniczych , nie licząc innych rzeczy...................WIĘC , JAK KTO CHCE , TO MOŻE ..........................A najważniejsze , to chcieć!!!. (2009-09-15 16:31)
u?ytkownik1408u?ytkownik1408
0
Dokładnie dokladnie Jurek ma racje.NAJWAŻNIEJSZE TO CHCIEĆ i wiedzieć troszkę o przepisach. (2009-09-15 16:36)
menagomenago
0
przydała by się kontrola na bazarze w KUTNIE tam handel takim sprzętem rośnie prężnie całe zestawy sieci są tam sprzedawane w setkach metrów. i ci co tam kupują w większości odwiedzają Wisłę w okolicach płocka i soczewkę pozdrawiam (2009-09-15 17:12)
u?ytkownik22572u?ytkownik22572
0
Wreszcie zabrał się ktoś za "gaszenie pożarów w zarodku i profilaktykę". Od tego należało zacząć. Będzie mniej sieci na rynku to będzie mniej sieci w wodzie a tak to leżą na bazarach i kuszą potencjalnych łowców łatwej rybki. Żeby tak też na innych bazarach porządek z tym zrobili.... (2009-09-15 17:53)
slawomir66slawomir66
0
Podobnych sukcesów w walce z kłusownictwem życzę ale już nad wodą. Akcja przednia i jak piszą koledzy gdyby zainteresowani odwiedzili większość giełd, bazarów, ryneczków itp. to być może pożar ugaszono by w zarodku. (2009-09-15 19:00)
u?ytkownik15975u?ytkownik15975
0
I dobrze!
Za meczenie psa dostaja 3 lata w zawiasach a co z rybami?! kara za sprzedaz nawet takiego sprzetu! popieram takie akcje dwiema rekami, kit tam nawet nogami! trzeba sie wziac za to klusownictwo, ostatnio znajomego z PZW kontola sprawdzala, nie dosc, ze sprawdzili czy ma zezwolenie itd, to jeszcze w linni 150m wzdluz brzegu kazdy dziwnie wygladajacy kamien i galazke sprawdzili i o to chodzi!
Pozdrawiam! (2009-09-15 20:53)
u?ytkownik6876u?ytkownik6876
0
Szkoda że nie zabrano sieci jakiemuś hurtownikowi , no ale od czegoś trzeba zacząc . Nie ma sieci , więc rybki trochę odpoczną , byc może tylko na chwilę ale to zawsze coś , 5. (2009-09-15 21:06)
u?ytkownik15226u?ytkownik15226
0
no świetnie!!!!domyślam się o kogo chodzi.Tłumaczyłem temu człowiekowi,że to nie jest legalne.No ale on na to nic mądrego nie odpowiedział.Nareszcie coś się dzieje w naszym Ciechanowie.Proponowałbym również kontrolę łowisk bo z tego co słyszałem wiele osób odwiedza nasze łowiska bez kart członkowskich.I tu też nie pomaga tłumaczenie.Ale to wszystko do czasu,tak jak bazar.Piątal za artykuł (2009-09-15 21:20)
u?ytkownik15226u?ytkownik15226
0
powiem jeszcze,że giełda w Ciechanowie też często mogłaby przyciągnąć uwagę.Pozdrawiam (2009-09-15 21:22)
Mariusz83Mariusz83
0
Brawo!!! Tylko poza akcjami na bazarach mozna by było wraz z miejscową policja zrobić kilkanaście kontroli nad wodami zwłaszcza w okresie tarła ryb! Ostatnio podsłuchałem, dodam, że całkowicie przypadkiem, rozmowę między dwoma panami z zarządu okręgowego PZW, Którzy to poruszali wątek kormoranów nad naszymi wodami. Otóż prawdą jest, że te ptaszki pustoszą wody ale panowie zapomnieli chyba, że kormorany były od zawsze ryby też! Natomiast odkąd pojawił się kłusownik coraz to gorzej szaremu wędkarzowi który opłaca kartę za bez mała 200zł po to aby raz w miesiącu w niedziele jechać na ryby.. (2009-09-15 21:50)
podzygpodzyg
0
Towar ten jest sprowadzany hurtowo co na to nasze służby celne?Moim zdaniem należy zająć się (biznesmenem sprowadzającym ten towar).Służby celne mają namiary i tam należy szukać kto sprowadza.Karanie na bazarach nie da efektu.W hurtowniach tego sprzętu jest na tony.Wiadomo koledzy ryba psuje się od głowy a my zaczynamy walke od ogona (psełdo biznesmen i tak zarobił swoje a zapłaci za wszystko drobny ciułacz na targowisku)pozdrawiam za artykół ***** (2009-09-16 06:06)
Saki87Saki87
0
Popieram zdanie Margonr1976 kontroli jest bardzo mało powiem szczerze że już od 3 lach nie miałem żadnej kontroli i to mnie przeraża a kłusowników jest coraz więcej ryb coraz mniej!!!! Trzeba coś z tym zrobić (2009-09-16 08:11)
PRZEMENIOPRZEMENIO
0
''Proszę takich akcji jak najwięcej''Bo to nie tylko CIECHANÓW ALE TEŻ MŁAWA tam też jest bazar.A na bazarach dzieje się wszystko, można kupić co się chce.BRAWO,BRAWO ABY TAK DALEJ POPIERAM. POWINNY BYĆ BARDZO ALE TO BARDZO WYSOKIE KARY. (2009-09-16 09:34)
u?ytkownik695u?ytkownik695
0
Brawo . Wreszcie ktoś się wziął za tych zachłannych GNOJÓW bezmyślnie ułatwiających działania kłusowników !Oczywiście 5 za artykuł poruszający ważną kwestię . (2009-09-16 12:10)
dsplawikdsplawik
0
Takie akcje napewno cieszą. Szkoda , że wśród Policjantów jest wielu takich, który dostali się tam chyba dlatego, że nie mieli innego wyjścia, albo po znajomości. Dlaczego tak myślę ? - bo nie znaja przepisów. Sam niejednokrotnie widziałem ich przechodzących obok stoisk z takim sprzętem..... szkoda słów. Jeden z kolegów słusznie dodał, że ryba to też stworzenie , może mniejsze - ale ŻYJE. Dlatego kłusoli powinno się karać tak jak tych , którzy karcą psy itd. - a nawet gorzej bo przy jednorazowym "połowie" zabijają ich.......... Kiedy to się zmieni ? (2009-09-17 09:18)
u?ytkownik895u?ytkownik895
0
Wędkuje od trzech lat i nigdy nie mialem kontroli ;/ (2009-09-17 17:15)
u?ytkownik24552u?ytkownik24552
0
no kontrole powiny byc przeprowadzane czesciej bo kto nie kupi to zrobi a na gieldach rynkach to full tego (2009-09-17 17:24)
SieciechSieciech
0
W Sochaczewie na bazarze też takie widziałem .. :( Jak na to zareagować?? (2009-09-17 20:30)
CEJN58CEJN58
0
Na zielonogórskiej giełdzie co niedzielę można kupić sprzęt do kłusownictwa w szerokiej gamie. Od wielu tygodni nikt się tym nie zainteresował . A szkoda!!! Widocznie policja daje przyzwolenie temu procederowi ? (2009-09-17 20:44)
SieciechSieciech
0
Z tego co widzialem na stronie PSR można złożyć "donos" :) może tak by spróbowac?? (2009-09-17 23:26)
u?ytkownik695u?ytkownik695
0
Będąc na bazarze - często widuję handlarzy oferujących pełny asortyment sieci rybackich z wyłączeniem dużych wontonów o które to pytają wątpliwej reputacji panowie w czapkach z daszkiem ubabranych wapnem . (2009-09-18 22:51)
bacik65bacik65
0
TAKIE BAZARY,SĄ W CAŁEJ POLSCE.
(2010-02-19 17:43)

skomentuj ten artykuł