Raz pod wozem, raz na wozie

Chciałbym w tym artykule opisać swoje dwie, zapewne ostatnie nocki w tym sezonie na wodą. Tytuł tego wpisu, zawierający znane polskie przysłowie, jest umyślnie przekręcony. Dlaczego tak jest - to powinniście wywnioskować w dalszej części tekstu.

Za cel pierwszej wyprawy obraliśmy sobie zbiornik zaporowy Domaniów. Wędkarzom z mojej okolicy tego łowiska nie należy nawet przedstawiać - tutaj można praktycznie złowić wszystko. Co prawda nie jest to już takie 'eldorado', jakie było jeszcze kilka lat temu (niestety głównie z powodu dużej presji wędkarskiej i praktycznie nielimitowanych połowów...), ale nadal można liczyć na spotkanie z dużą rybą. I z taką nadzieją wybrałem się z ojcem 20 września na nocne łowy.

Nad wodę dotarliśmy po południu. Jednak aż do rana nie doświadczyliśmy żadnych brań. Dopiero wtedy zaczęły brać leszczyki - takie 0,5-0,8 kg, ale 3 sztuki nie można nazwać dobrym wynikiem, w dodatku złapane przez ojca. Koło godziny 10:20 stało się coś niespodziewanego - mocne przygięcie na moją wędkę, czym prędzej zacinam i czuję niesamowity opór. To 'coś' po drugiej stronie robi ze mną co chce - muruje mocno do dna, a gdy mi się wydaje, że w końcu odpuści na chwilę, to zaczyna jeszcze mocniej przyginać. Nie wiem co mam robić - czy przykręcać hamulec, czy popuścić, w każdym razie nie mogę nawet trochę zwinąć żyłki, bo ryba nie odpuszcza. Niestety delikatny 'picker' i przypon 'gotowiec' nie są moimi atutami w walce z tym monstrum. W końcu czuję brak oporu - już myślę, że to koniec, ale po chwili ściągania czuć, że jeszcze siedzi, ale to była tylko chwila nadziei. W końcu zwijam zestaw z urwanym przyponem. Przypuszczałem, że w końcu przypon nie wytrzyma - nie był to zestaw przygotowany na taką walkę. To na pewno była ryba życia - karp albo może nawet sum, w każdym razie pierwszy raz w mojej wędkarskiej przygodzie nie mogłem opanować poczynań ryby. Pewnie wpływ na to miał brak doświadczenia w holowaniu takich zdobyczy. Potem złapałem jeszcze leszcza podobnego do tamtych poprzednich, ale to już nie było to samo. Tym razem tą najważniejszą walkę przegrałem.

Drugą wyprawę zaplanowaliśmy na 25 września (sobota). Jako że w weekend na Domaniowie zwykle nie ma gdzie nawet palca wetknąć, zdecydowaliśmy się na Radomkę.
Zajechaliśmy na wodę standardowo po południu. W dzień brak brań, a gdy się ściemniło - po 19:00 na wędce zameldował się około 30 centymetrowy karpik. Ostatnim razem brania zaczęły się zdecydowanie później, dlatego początek wydawał się obiecujący. Nic bardziej mylnego - oprócz japońca wielkości dłoni nic więcej w nocy się nie wydarzyło. Rozczarowani takim obrotem spraw myśleliśmy, że tym razem wyprawa nad Radomkę nie przyniesie nic szczególnego. A jednak znów zaskoczenie - o godz. 7:15 będąc nieco oddalony od swojego stanowiska słyszę dźwięk grzechotki i widzę 'drgającą szczytówkę'. Przybiegam i zacinam - czuć opór i to niemały. Po kilku minutach holu widać złote przebłyski pod wodą - to leszcz! Tata sprawnie podebrał zdobycz. Leszcz mierzy 55 cm i waży 2,12 kg. To niesamowite, że to drugi wypad nad Radomkę (wcześniej miesiąc temu) i drugi raz złapałem ponad 2-kilogramowego leszcza! Tym razem to ja jestem górą.

Te kolejne wyprawy to kolejne lekcje wędkowania. Należy zadbać o każdy szczegół, bo wędkarz może zawieść, a sprzęt nie powinien. A jak się ewentualnie zdarzy porażka, trzeba być gotowym na rewanż. Trochę szkoda, że ten główny sezon powoli dla mnie się kończy (studia), bo jego końcówka była dosyć udana. Życzę wszystkim tak udanych połowów!

4.7

Raz pod wozem, raz na wozie - opinie i komentarze

blutublutu
Podoba mi się.Pozdrawiam.
(2010-09-28 15:29)
Fajne wyprawy pomimo, że ryb nie było wiele ale nie to się liczy.Ważny jest miły odpoczynek nad wodą w towarzystwie.A myślę, że te kilka ryb i tak przyniosło jakąś satysfakcję i zadowolenie z połowów.Reasumując dobrze ,iż mamy możliwość i czas aby oddawać się z pasją naszemu hobby.Za całość daję piątala i pozdrawiam!
(2010-09-29 10:34)
adrian1910adrian1910
Czasami pojedyncze brania mogą sprawić, że wyprawa jest udana :) A tak jak Kolega wcześniej wspomniał, najbardziej liczy się pobyt nad wodą. Pozdrawiam Kolegów.
(2010-09-29 12:18)
baloonstylebaloonstyle
Fajnie opisane . Daje piątaka oczywiście :))
Sam atakuję w sobotę Wisłę i myślę ze może coś połapie :))Pozdrawiam :))
(2010-09-29 12:24)
2780plox2780plox

Początkowo jak przeczytałem tytuł myślałem, że zmieniłeś go ponieważ jeden z moich wpisów nosi to "Raz na wozie raz pod wozem". I miłe zaskoczenie. Po prostu kolejność zdarzeń.

Bardzo fajny opis. Widać, że masz dar do tego. Dlatego opisuj swoje wędkarskie przygody dla siebie i dla nas.

Pozdrawiam.

(2010-09-29 14:24)
bigrybka95bigrybka95
Czy tylko ja jestem ciekaw co to była za rybka? :D

Świetny artykuł , pozdrawiam
(2010-09-29 14:49)
adrian1910adrian1910
Też chciałem w tym roku na Wisłę się wybrać, ale niestety - gdy tylko była okazja, to stan wody się podnosił i z połowu były nici...
(2010-09-29 15:00)
zorrozorro

Bardzo ladna rybka. Po całonocnym bezrybiu ucieszyła Cie zapewne niezmiernie.

Taki leszczyk to już łopatka:)

(2010-09-29 15:50)

ładnie opisałeś swoja wyprawe czasami tak jest że jedziemy na cało nocną wyprawe na ryby a tu jedno branie i to konkretne i robi się miło za tekst piątal

(2010-09-29 22:21)
paco165paco165
Ładna łopata :P jeszcze nie łowiłem na Radomce ale widzę że chyba warto się
wybrać w następnym roku ...
Pozdrawiam i zachęcam do kolejnych wpisów wypraw 5
(2010-10-01 23:17)
wedkarz2309wedkarz2309

Nie było mnie tam, ale po Twojej relacji i z doświadczenia wnioskuję, że był to spory Pan karp:)

Leszczyk już taki fajniejszy i gratulacje się za niego należą:)

Powodzenia na studiach!:)

(2010-10-04 11:24)
ppawelppawel

Dobry opis wędkarskich wyjazdów. Domaniów nie zawsze obdarza okazami ale na rybę życia trzeba być zawsze przygotowanym. Gdzie jeździsz nad Radomkę?

(2010-10-04 17:40)
mlotek2222mlotek2222
Fajny artykół , połów moze nie najlepszy ale przecież nie to jest najważniejsze, oczywiscie piąteczka.Pozdrawiam (2010-11-29 09:16)