Sprawozdanie z działalności Zarządu Koła nr 41 w Ostrowi Mazowieckiej

/ 3 zdjęć

SPRAWOZDANIE

Z DZIAŁALNOŚCI ZARZĄDU KOŁA NR 41 PZW W OSTROWI MAZOWIECKIEJ ZA ROK 2008 I KADENCJĘ 2005 - 2008.

Walne zgromadzenie Sprawozdawczo – Wyborcze, które odbyło się 1 marca 2009 roku miało na celu rozliczenie Zarządu Koła z działalności za kadencję 2005 – 2008, wybór nowych władz i organów Koła, oraz zatwierdzenie Planu Pracy i Preliminarza Budżetowego na rok 2009.
Nasze Koło na początku kadencji liczyło 872 członków, a na koniec 2008 roku już 993 członków, w tym 19 kobiet, 120 młodych wędkarzy, wśród nich 44 członków uczestników, oraz kilkunastu nie zrzeszonych członków sekcji młodzieżowej.
Zarząd Koła w czasie kadencji 2005-2008 pracował w następującym składzie:

Borowy Waldemar - prezes koła
Helcberger Zygmunt - v-ce prezes koła ds. organizacyjnych
Laskowski Zygmunt - v-ce prezes koła ds. sportu
Gromek Mirosław ~ sekretarz koła
Kamieniecki Mirosław - skarbnik koła do 30.10.2007 r.
Kamieniecki Włodzimierz - członek zarządu ds. kontaktu z mediami,
od 01.11.2007 r. - skarbnik koła

Podbielski Zygmunt - kapitan sportowy
Sommer Leszek - członek zarządu ds. młodzieży
Kowalczyk Erwin - D-ca Grupy S.S.R.
Wilanowski Sławomir - Rzecznik Dyscyplinarny Koła

Zarząd Koła w każdym roku odbywał 13-14 posiedzeń protokołowanych, ze średnią frekwencją 92 %, na których podejmował uchwały normujące działalność Koła, a m.in. :
- przygotowanie imprez sportowo-turystycznych
- organizacja wycieczek
- organizacja imprez i zawodów sportowych otwartych
- sprawy organizacyjne

W działalności sportowo-turystycznej zajmowaliśmy się organizacją zawodów i wycieczek.
Biorąc pod uwagę również działalność klubów, członkowie naszego koła w roku 2008 brali udział w 48 wyjazdach wędkarskich, w tym w 2 zawodach mistrzowskich Koła, 3 wycieczkach kołowych 18 towarzyskich zawodach spławikowych, 12 towarzyskich zawodach spinningowych, w 9 zawodach Okręgowych z cyklu GP, 3 spinningowych zawodach krajowych z cyklu GP, Drużynowych Klubowych Mistrzostwach Polski, oraz w organizacji Festynu Wędkarskiego z okazji Dnia Dziecka dla dzieci z naszego miasta.
W sumie w imprezach sportowo - turystycznych udział wzięło 1063 osoby, w tym 687 seniorów, 79 kobiet, 243 młodzieży oraz 54 osoby nie zrzeszone.
Imprezą sportową znaną już w szerokich kręgach wędkarskich w Polsce jest ''Mazowiecki Spinning Bugu', organizowany w 2008 roku po raz IX, a jest on wynikiem grupy zaangażowanych organizatorów, oraz licznych sponsorów. W roku 2008 udział w tej imprezie wzięło 156 wędkarzy, w tym 7 kobiet, 6 juniorów z terenu kraju, sędziował jako Sędzia Główny kol. Pasztaleniec Władysław z grupą kolegów i koleżanek z Klubu ' Wodnik' Ważnymi imprezami ściągającymi wędkarzy są zawody spinningowe o 'Puchar Burmistrza Ostrowi', odbyły się po raz VIII, spławikowe o 'Puchar Burmistrza Broku' już po raz VI, oraz o 'Puchar Wójta Wąsewa' po raz II .
Organizujemy już corocznie Festyn Wędkarski z okazji 'Dnia Dziecka' w których w ubiegłym roku udział wzięło 172 dzieci

Nasze koleżanki i koledzy brali udział w zawodach organizowanych przez Zarząd Główny PZW, Okręg Mazowiecki , Rejon, inne koła oraz kluby, gdzie zajmowali często wysokie lokaty.
W Drużynowych Klubowych Mistrzostwach Polski, na 45 startujących klubów, nasza drużyna w składzie Erwin Kowalczyk, Sławomir Szymański i Wojciech Samsel zdobyła brązowy medal zajmując III miejsce, a Erwin Kowalczyk zdobył tytuł najskuteczniejszego zawodnika zdobywając I miejsce.
W eliminacjach do Grand Prix Polski drużyna w składzie Arkadiusz Kowalewski i Mirosław Kamieniecki zajęła w klasyfikacji końcowej 6 miejsce, na 46 startujących klubów, i tym samym drużyna OKS 'Spiner' zakwalifikowała się do I Ligi Krajowej na 2009 rok.
Doceniając te wyniki P. Burmistrz Mieczysław Szymalski zwiększył dotychczasowa dotację finansową dla Klubu aby koledzy nasi mogli mogli brać udział w zawodach krajowych.
Członkiem Kadry Okręgu w dyscyplinie spinningowej w kategorii seniorów został kol. Kamieniecki Mirosław - 9 miejsce na 117 sklasyfikowanych, a w kategorii juniorów kol. Antoniak Grzegorz - 6 miejsce, natomiast drużyna zajęła 7 miejsce na 40 sklasyfikowanych.
Ponadto nasi zawodnicy zajmowali czołowe miejsca w różnych zawodach towarzyskich organizowanych przez inne koła i kluby.
Oprócz działalności sportowo - turystycznej Koło zajmowało się również ochroną i zarybianiem.
Grupa Społecznej Straży Rybackiej z naszego Koła pod kierownictwem kol. Erwina Kowalczyka, w liczbie 6 członków działała na rzece Bug i Brok, oraz zalewie 'GRODZISK'.
W 2008 roku Grupa przeprowadziła 25 kontroli, skontrolowano 427 osób.
Braliśmy również udział w zarybianiu rzeki Bug i rzeki Brok, oraz zalewu 'GRODZISK'. W tym przypadku na szczególne wyróżnienie zasługują nasi koledzy z Broku, pod kierownictwem kol. Ziółkowskiego Janusza, na których głównie ten wysiłek spoczywał.
Zarybianie w roku 2008 przedstawiało się następująco:

rz. Brok
- jaź narybek letni - 20 tys. szt.
- szczupak narybek letni 20 tys. Szt.
- Kleń narybek letni - 30 tys. Szt.
- Miętus wylęg 10 tys. szt

rz. Bug
- brzana narybek letni - 30 tys. szt.
- jaź narybek letni - 100 tys. Szt..
- kleń narybek letni 30 tys. Szt.
- okoń narybek jesienny - 200 kg.
- sandacz narybek letni - 200 tys. szt.
- sum kroczek - 600 kg.
- szczupak narybek letni 200 tys. szt.
- szczupak narybek jesienny - 600 kg. - świnka narybek letni - 20 tys. szt.

rz. Orz
- zbiornik 'Grodzisk' - karaś pospolity kroczek - 30 kg.
- lin kroczek - 20 kg.
- sum dwulatek - 5 kg.

RAZEM - na ogólną kwotę ponad 80.000,- zł, Zarząd, w imieniu wszystkich członków naszego Koła, składa serdeczne podziękowanie naszym kolegom z Broku, którzy poświęcają swój czas, sprzęt, oraz wysiłek przy zarybianiu naszych rzek. Ponieważ to oni, ten narybek mniejszy i większy, rozwożą po Bugu i Broku abyśmy my mogli przyjemnie i efektywnie spędzać czas nad wodą.

Dzięki działalności aktywnych członków koła otrzymaliśmy jak w poprzednich latach 50% odpis składki członkowskiej.

Plan przychodów i wydatków uchwalony przez Walne zgromadzenie przewidywał :
- przychód w kwocie - 62.895,82 zł
- wydatki w kwocie - 62.895,82 zł, /w tym 2.000,- zł rezerwy/
wykonaliśmy:
- przychód w kwocie - 72.774,67 zł
- wydatki w kwocie - 64.146,22 zł

Przychód tej wysokości osiągnęliśmy głównie dzięki hojności naszych sponsorów na poszczególne zawody, dotacji z Urzędu Miasta, oraz wpłatom członków Klubów. W tym miejscu należy podziękować kol. Kamienieckiemu Włodzimierzowi i kol. Kamienieckiej Grażynie za pozyskanie największej liczby sponsorów, szczególnie z branży wędkarskiej.

Dzięki tym funduszom w roku 2008 zorganizowaliśmy:

- 2 mistrzostwa Koła połączone z wycieczkami
- 3 wycieczki Koła - IX Mazowiecki Spinning Bugu o Puchar Prezesa Koła
- Festyn Wędkarski z okazji Dnia Dziecka - zorganizowany wspólnie z Urzędem Miasta - zawody spinningowe o Puchar Burmistrza Ostrowi Mazowieckiej
- zawody spławikowe o Puchar Burmistrza Broku
- zawody spławikowe o Puchar Wójta Wąsewa

Duży udział w organizacji imprez sportowo-turystycznych, oraz pozyskiwaniu sponsorów maja nasze Kluby. Reprezentują nas na zewnątrz, ale przede wszystkim są inicjatorami i organizatorami imprez sportowych w naszym Kole.
Dużą rolę w działalności Koła odgrywa również Spławikowa Sekcja Młodzieżowa, której założycielem i przewodniczącym jest kol. Leszek Sommer.
Istnienie tej sekcji w Kole jest naszym wkładem w walkę z patologią społeczną wśród młodych ludzi, co doceniane jest przez Władzę Miasta i skutkuje jej częściowym finansowaniem oraz dotacją na organizację Dnia Dziecka.
Na rok 2009 planujemy utrzymanie dotychczasowych imprez sportowo – turystycznych, jak również zgłaszamy swój akces do organizowania imprezy dla dzieci z okazji Dni Ostrowi.

Podsumowując działalność Koła stwierdzamy że:

1. prowadziliśmy działalność sportowo-turystyczną zgodnie z zatwierdzonym Planem Pracy.
2. Dążymy do zaspakajania potrzeb wędkarzy zgodnie z ich zainteresowaniami.
3. Utrzymujemy kontakty, a nawet poszerzamy, z osobami prywatnymi, instytucjami i zakładami pracy, oraz sklepami i hurtowniami wędkarskimi jako naszymi sponsorami.
4. Organizujemy imprezy sportowe promujące nie tylko nasze koło, ale również nasze Miasto.
5. Utrzymujemy współpracę z mediami celem propagowania sportu wędkarskiego, promocji miasta Ostrowi Mazowieckiej, oraz miasta Broku, naszego Koła, jak również sponsorów.
Główną rolę w tej działalności odgrywa nasz 'rzecznik prasowy' kol. Kamieniecki Włodzimierz.

Zarząd Koła

Sprawozdanie z działalności Zarządu Koła nr 41 w Ostrowi Mazowieckiej - opinie i komentarze

Sklep wędkarski internetowy, duże okazje tanie wędki i kołowrotki online - zdjęcia i fotki