Zaloguj się do konta

Stoper wędkarski - uniwersalny stoper

Stoper wędkarski
Bardzo często podczas wędkowania stajemy przed dylematem, najczęściej w przypadku zerwania zestawu, jak zablokować przelotowy spławik, czy też oliwkę. Wszystko w porządku jeżeli wcześniej zakupiliśmy gumowe stoperki, w przypadku oliwki możemy to zrobić śruciną. Ponadto wszystko się udaje jeżeli wędka posiada stosunkowo duże przelotki i jest sucho. Problemy pojawiają się wówczas kiedy wędkujemy odległościówką i na dodatek pada deszczyk lub występuje duża wilgotność powietrza lub poranna mgiełka.

Wszystko się wtedy klei, stoper gumowy co chwilę się haczy i zmienia swoje położenie. Jednym słowem samo utrapienie. Jest jednak na to prosty i sprawdzony sposób - stoper wykonany z włóczki elastycznej. Włóczka z której wykonuję taki stoperek zbudowana jest z kilku nitek, nie posiada odstających niteczek (strzępków). Wykonanie jest bardzo proste, zaletą tego jest fakt, że można go wykonywać na gotowym zestawie. Ponadto możemy, w zależności od wielkości np. oczka spławika, ustawić sami grubość stoperka. Kolejną niezaprzeczalną zaletą jest jego wytrzymałość, łatwość przesuwania się na żyłce, a także przelatywania nawet przez małe przelotki odległościówki.

Sposób wykonania przedstawiłem dokładnie na zdjęciach dlatego odstąpię od opisu. Na dwa elementy tylko jeszcze zwrócę uwagę. Po pierwsze przedostatnie zdjęcie powinno się znaleźć pomiędzy zdjęciami pokazującymi fazę odcinania nadmiaru włóczki nożykiem. Po drugie w zależności od grubości żyłki, ciężaru spławika przed odcięciem końcówek dobieramy siłę zaciśnięcia węzła (siła ściągnięcia za końcówki włóczki). Gwarantuję, ze przy prawidłowym wykonaniu węzeł taki jest nam w stanie posłużyć cały sezon. Jeżeli długo nie wędkowaliśmy, wystarczy go tylko trochę nawilżyć i odzyskuje swoje właściwości - [strong]stoper wędkarski [/strong]

Uwaga!

Na niektórych zdjęciach pojawia się trzecia ręka. Spoko, to nie moja tylko syna, który mi służył pomocą przy zdjęciach.

Zdjęcia 3 ostatnie dodane są w celu lepszego zobrazowania wykonania stoperka na grubej nici. Istotnym elementem jest stałe utrzymywanie końcówek włóczki palcami lewej ręki oraz utrzymywanie lekkiego napięcia podczas wykonywania omotki.

Krótki filmik stoper
https://www.youtube.com/watch?v=KmfYyJgFkoo

Opinie (43)

użytkownik

Też stosuje takie stoper i są super! Polecam ***** [2011-01-20 12:51]

withanight88

Kolego a mógł powiedzieć dokładnie jaki to materiał ta włóczka?

uzywałem tego sposobu jednak używałem chyba nie wlasciwej nitki i zdawało to swojego egzaminu.

[2011-01-21 09:57]

marek-debicki

Na włóczkach się nie znam dobrze wiem jedynie, że jest to włóczka elastyczna. Mam tego materiału tyle, że spokojnie mogę odstąpić (oczywiście sprezentować). Proszę tylko podać adres i załatwione. [2011-01-21 10:42]

pstrag222

superowski artykuł zostawiam po sobie 5 [2011-01-21 19:18]

Artur z Ketrzyna

Ja do wiązania takich stoperów używam cienkiego kordonku plecionego (skrętka pojedyncza).Można takie przygotować na pustym wkładie od długopisu i mamy dokładnie takie same jak w sklepie. A wtazie dużego uszka przy spławiku stosuję małgo koralika. Dzięki temu węzeł jest nadal nie wielki i luźno przelatuje przez przelotki. [2011-01-21 19:50]

marek-debicki

Z koralikiem dobry pomysł. [2011-01-21 22:21]

marek-debicki

Na prośbę jednego z Kolegów wykonałem trzy dodatkowe zdjęcia na których pokazuję wykonanie stoperka na grubej nici. Uzupełniłem także komentarz, który może pomóc w wykonywaniu wiązania. Zrobiłem też filmik ale narazie nie potrafię umieścić go na stronie. [2011-01-23 17:57]

mienta

pomysł rewelacyjny sprawdziłem i będę go używał....... stopery gumowe idą do lamusa  [2011-01-23 21:03]

nanus

Witam

Dobry sposób stosowałem kiedyś taki a teraz używam po prostu żyłki do zrobienia stoperka i nie odcinam tych końców po prostu zostawiam takie około 1.5 cm jeśli mój stoper jest za słabo zawiązany zawsze mogę sobie węzeł poprawić , dodam że też łowię odległościówką i mi się to nie plącze, pozdrowienia i połamania kija i piątka dla ciebie.

[2011-01-24 15:02]

krzychu64

Pstrąg222 popieram u mnie też 5.Mogę jedynie dodać, że do tego typu stopera można dokupić koraliki z odpowiednią do stosowanej żylki średnicą otworu - dziurki. Nie znajdziemy odpowiednich w zestawach oferowanych w sklepach wędkarskich. Można je natomiast kupić w sklepach pasmanteryjnych i z dodatkami krawieckimi. Polecam i pozdrawiam [2011-02-03 13:45]

1953

RZECZYWIŚCIE TAKA DROBNA RZECZ A CIESZY TEŻ BĘDĘ UŻYWAŁ [2011-02-22 19:14]

cobra1122

Witam wszystkich bardzo ładny artykół jeszcze nie znałem takiego sposobu robienia stoperów zawsze kupowałem gotowe uważam że to bardzo dobry sposób zaoszczędzenia troszkę kasy wystarczy kupić jakąś grubszą dratwę i gotowe pozdrawiam wszystkich. [2011-02-27 23:04]

Piotr91piła

super pomysł;) kupowałem juz gotowe takie ale od dzisiaj sam ich bede sie uczył robić;) dzieki wielkie!;) [2011-03-13 17:40]

krzychu64

Super sprawa szczególnie przy większym gruncie. Stoper nie blokuje się na przelotkach. Od dzisiaj nie kupuje w sklepie - wiążę sam. Zresztą sklepowe koraliki były za duże w stosunku do nitki i czasami przechodziły przez stopery. (*****) [2011-04-07 09:19]

pawuncio

Fajny artykuł, miło się  czytało,napewno go wypróbuje może faktycznie nie bedzie problemu z blokowaniem się na  przelotkach jak to bywa z gumowym stoperem. pozdrawiam i zostawiam 5 [2011-04-30 15:16]

zyga1949

Fajnie pokazane -ja już dawno wiazałem,ale innym węzłem a ten jest lepszy-super. Pozdrawiam [2011-05-03 23:05]

stalk75

Muszę wypróbować to wiązanie, bo gumowe (nawet najmniejsze) sklepowe stopery nie zdają egzaminu przy odległościówce, często haczą o przelotki. Niestety, kupne stopery sznurkowe, przeznaczone do tej metody też szwankują (chyba że ja robię jakiś błąd).Zastanawiam się, czy taki stoper może też być wiązany np. z kawałka plecionki?Pytanie: czy zaciskanie (ściąganie węzła) stopera ma odbywać się na sucho, czy po zwilżeniu - przy węzłach żyłkowych trzeba stosować zwilżenie...? [2011-06-08 14:43]

marek-debicki

Stalk 75. Przy tym wężle połową sukcesu jest zastosowanie włóczki elastycznej. Jest ona skręcona jakby z 3-4 cieńszych elementów i nie posiada włosków. Przy takiej włóczce wystarczy równomierne zaciskanie węzła bez nawilżania. Pozdrawiam [2011-06-19 19:58]

użytkownik

brawo, taki artykuł to rewelacja, wielu wędkarzy napewno bedzie zadowolonych,

zawsze stosuję takie stopery i nigdy mnie nie zawiodły, ....................

[2011-06-20 11:02]

Leny

Dobry opis. Też polecam takie rozwiązanie, ja stosuję stopery z żyłki cieńszej od żyłki głównej i dodaję koralik. Koralik najlepsze ze starych korali lub bransoletek - bardzo małe a z małymi oczkami. [2011-07-23 21:45]

troc

Zdecydowanie najlepszy wśród stoperów-brzmi jak reklama - a jednak- POLECAM..... [2011-08-13 21:04]

troc

Oczywiście *****. [2011-08-13 21:05]

glapa

Tak takie stopery są najlepsze ja osobiście uzywam do tego nie zbyt gróbej dratwy i najlepiej zeby była miekka dosc mocno zaciskam na zyłce tak aby sama mi sie nie przesuwala. taka dratew lub stylon kupicie na kazdym targowisku w miescie. Właśnie mi sie konczy i też będe musiał sobie kupic koszt jakies 4zł a starczy na jakies dwa trzy lata.Pozdrawiam i oczywiscie 5! [2011-08-16 21:39]

camelot

Marek !  Znowu muszę Ci dać ***** !     Pozdrawiam serdecznie ! [2011-11-01 19:49]

ArekCs

ja malutkim ciężarkiem blokuje i się sprawdza:) tylko  po kilkunastu rzutach powinno się wymienić bo się trochę luzuje.. [2011-11-22 20:56]

spokojny

Witam MarkuBardzo podoba mi się ten Twój stoperek, jednakże spróbuję w najbliższym czasie napisać artykulik o stoperkach identycznych ja w sklepie. Wiem jak je wykonać (pokazał mi kiedyś kolega) myślę że każdemu się przyda.Z artykuł  masz piątaka, bo proste pomysły są najlepsze.PozdrawiamGrzegorz - Spokojny  [2011-12-01 22:56]

kuba2510

Bardzo stary patent, a jednak do tej pory się sprawdza.4. [2011-12-28 22:49]

Przemol34

Dziekuję. Od dziś przestaje kupować :) ***** [2012-01-13 14:04]

LuceKK

Dobry patent :) 5 :) [2012-01-23 16:18]

kamil11269

taniej jest chyba kupić włóczkę, albo jakiś sznurek, niż stoperki [2012-03-17 19:06]

Leny

Bardzo dobry artykuł. Ja jednak wykonuję stopery z żyłki cieńszej od tej na której będzie wiązany i do tego dokładam malutki koralik z oczkiem nie wiele większym od żyłki głównej. Bardzo dobre rozwiązanie do stopowania spławików. ja używam tego przy matchówce i jest to narazie najlepszy sposób wg. mnie. A sposób jest juz dosyć stary. Pozdrawiam [2012-04-06 12:04]

xmark

Pomysl zerżniety z filmiku http://www.youtube.com/watch?v=SEgNiwloBrw , N filmiku gosciu superowo pokazuje. Polecam sznurek szewski czesto maja na targach za 2 zeta. [2012-07-12 18:59]

kwas1423

Witam ja używam zwykłej gumki recepturki którą wiążę nad spławikiem i zaciskam. [2012-08-19 22:17]

gravediggie

***** gumowe które używałem przesuwały na przelotce podczas holu ryby. Pozdrawiam :) [2012-10-20 18:31]

marek-debicki

Kolego xmark. Mam już co nieco wiosenek na głowie i jeżeli ktoś ten materiał zerżnął, to na pewno nie ja. Jak wiązałem te stopery, to You tube jeszcze nie było (dobre 40 lat temu!). Węzeł ten pokazał mi w nowej soli Sąsiad siostry od którego też poznałem sposoby stosowania nostrzyka. Jeżeli bym posłużył się tym materiałem to zapewniam , że zastosował bym stosowną wzmiankę o tym jakim i kogo materiałem się posiłkowałem. Pozdrawiam i do usłyszenia. [2012-11-09 16:20]

janglazik1947

Od dawna stosuję takie stoperki i sprawdzają się powiedzmy przez całe lato. Do wiązania ich używam dratwy kupionej na targu od Ruskich. Wyjątkowo się sprawdza- jest jakby pół elastyczna- nie niszczy żyłki przy przesuwaniu- stoperka. Nigdy nie mocuję spławika bezpośrednio na żyłce- ale używam małej agrafki z krętlikiem - do którego zapinam spławik !! Spróbujcie na mój sposób, a na pewno będzie OK. [2012-12-12 13:06]

pawel75

Nic tylko oczywiście Marku DUŻĄ PIĄTECZKA. Doprawdy rewelacyjne rozwiązanie ! Pozdrawiam ! [2013-03-31 07:11]

esox61

Świetna sprawa taki stoper. Gumowe nadają się tylko jako odbojniki do przelotowego ołowiu i do ochrony pierwszej śruciny na którą schodzi spławik przy zacięciu ryby. Ja podobnie jak jeden z Kolegów używam cienkiej żyłki i stosuję mikrokoralik z pasmanterii. Stopery robię zawsze dwa z których jeden jest roboczy a drugi kontrolny. To dlatego żeby wiedzieć co i jak po pierwszym ustawieniu gruntu i o ile dokonuję zmiany a potem by łatwiej wrócić do pierwszej nastawy. Widać też ew. przesunięcia stopera roboczego po holu dużej ryby. Tak podobno łowią też niektórzy wyczynowcy. Polecam :) [2013-04-04 23:03]

yba

Jak miałem 10 lat to starszy brat pokazał mi jak się taki stoper zawiązuje dlatego dla mnie to żadna nowość ale pomysł ciekawy i daję 5* [2013-04-25 12:22]

w-marcin-59

Ja jako stoper używam wentylek rowerowy, tak ok.4-5 mm. Oczywiście można ten sposób wykorzystywać gdy głębokość łowiska jest mniejsza niż długość kija. Wentylek raczej nie ma ochoty przelatywać przez przelotki. Bardzo dobrze utrzymuje ustawiony grunt. Jednak zbyt częste przesuwanie tego stopera po żyłce, mu nie służy. Żyłka go przecina i wtedy stosuję opisany przez Marka, stary, dobrze sprawdzony sposób. Zaciekawił mnie komentarz Henia dotyczący drugiego stopera, kontrolnego. Pomysł wart zanotowania i stosowania.. Pozdrawiam i 5 [2013-04-27 08:56]

adamoso123

W harcerstwie taki węzeł nazywa się "Beczka" z tego co pamiętam. Nie pomyślałbym o takim zastosowaniu. Pozdrawiam i piąteczka:) [2013-07-01 13:15]

dunster35

Same świetne artykuły:) Kolejny świetny pomysł:) 5:)! [2013-07-01 18:44]

kuba7128

Super też tak robie. A stoper do wędzisk z bardzo małymi przelotkami robie podobnie tylko że z żyłką np 0,14 i blokuje malutkim koralikiem [2013-08-13 15:54]

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za komentarze Internautów.

Czytaj więcej

Łódki zanętowe

Łódka zanętowa - zabawka czy patent? Postaram się w tym artykule przybl…

25 maja 2018 roku wchodzi w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies



Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez wedkuje.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

Hoblo Sp z o.o.,Warszawa 02-761, ul. Cypryjska 2G

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w „Polityce prywatności”

Ustawienia