Jezioro Spillen w Szwecji

Szczupaki szwecja - Nadszedł dzień na który szykowaliśmy się z kolegami od pewnego czasu ,dzień wyjazdu do Szwecji. Docieramy do Gdyni pełni optymizmu i nadziei na wyniki w połowie szczupaków . Pakujemy się na prom tam spotykamy inne ekipy które ,też jadę na ryby .Podróż mija na rozmowach na jedyny temat jak i na co łowić szczupaki .Rano prom dopływa do Szwecji ,i wyruszamy w dalsza drogę do celu naszej wyprawy czyli jezioro Spillen .

Docieramy na miejsce gdzie przez 6 dni będziemy mieszkać okoliczna przyroda widoki przepiękne .Szybko się rozpakowaliśmy i jedziemy zobaczyć jezioro. Gdy docieramy na brzeg jeziora emocje dobiegają zenitu ,każdy z nas już nie może się doczekać by zacząć łowić.Wsiadamy do łódki i wypływamy pierwsze dwa rzuty i Andrzej ma szczupaka , emocje rosną jeszcze bardziej co nas czeka jakie będziemy mieli wyniki ? Poznajemy jezioro pływamy i szukamy miejsc gdzie możemy złowić ładny okaz szczupaka.

Pływając po jeziorze odkrywamy piękno przyrody cudowne krajobrazy które nas zaskakują .Czas płynie szybko łowimy po parę nie wielkich szczupaków i spływamy na brzeg z nastawieniem że następnego dnia zaczniemy łowić na poważnie bo dzisiaj to był to tylko rekonesans - Szczupaki szwecja. Wieczór mija szybko ,zmęczeni podróżą kładziemy się spać .tak mija pierwszy dzień naszej wyprawy .
Następnego dnia wstajemy rano szybkie pakowanie i jedziemy nad jezioro .Wypływamy i dalej odkrywamy jezioro atmosfera jest bardzo fajna humory nam dopisują ,łowimy parę szczupaków i w południe spływamy z jeziora na obiad. Dzielimy się spostrzeżeniami z kolegami z drugiej łodzi i po południu wypływamy w dalsze poznawanie jeziora.

Płyniemy w dwie łódki nie daleko siebie. Kolega Grzesiek łowi ładnego okonia 38cm, który skusił się na blachę gnom 2. Gdy składamy mu gratulacje bo jest to jego życiowy okaz okonia, mam potężne przetrzymanie zacinam i czuję tępy opór naglę ryba zaczyna walczyć, wybiera kilka metrów plecionki z mojego kołowrotka ,pomału zaczynam ja holować ,wiem że to jest ładny szczupak ale jaki ? Ryba stawia opór i nie chce się pokazać ,ale po jakimś czasie się podaje ,kolega Andrzej sprawnie podbiera rybę i szczupak loduje w łodzi ,miarka wskazuje 90cm .Po sesji zdjęciowej ryba wraca do wody ,koledzy składają gratulacje.

Łowimy dalej humor nam dopisuje i nadziej wzrasta że są tu wielkie szczupaki .Płyniemy dalej gdzie jeszcze nas nie było łowimy jeszcze parę szczupaków do 50 cm .Zakładam znowu przynętę Storma na którą złowiłem szczupaka i po jakimś czasie znowu mam ładne przetrzymanie zacinam i mam na kiju szczupaka czuje że nie jest taki jak tam ten ale też ładny ,miarka wskazuje 76cm i tak mija kolejny dzień wyprawy .Kolejne dni poznajemy dalej uroki jeziora Spilen ale łowimy tylko po parę sztuk szczupaków do 60cm . Koledzy z drugiej łodzi łowią 2 szczupaki powyżej 70cm i okonia 42cm . W czwartek razem z Mariuszem postanawiamy łowić na płytszej wodzie to znaczy takiej do 3metrów .Postanawiam założyć woblera firmy Abu śmiejemy się że może szczupaki są patriotami i będą brały na Szwedzkie przynęty , to był strzał w dziesiątkę łowię w ciągu 30min 4 szczupaki powyżej 60cm Postanawiamy popłynąć do zatoki w której jeszcze nas nie było .
Po paru minutach na nowej miejscówce Mariusz ma ładne branie , zacina i wędka ugina się a kołowrotek gra miła dla każdego wędkarza melodię .Kilka minut walki i ryba ląduje w łodzi miarka wskazuje 86cm .humory nam dopisują. Łowimy jeszcze parę szczupaków od 40 do 68cm dzień mija .Z dobrymi humorami wracamy do brzegu .Ostatniego dnia łowimy parę szczupaków i gdy wieczorem spływamy do brzegu na troling mam piękne branie zacinam a ryba bardzo mocno walczy ,myślę że to ładny okaz ale gdy ryba ląduje w łodzi miarka wskazuje 68cm ale ryba była bardzo waleczna i to był ostatni szczupak złowiony przez nas nad pięknym i urokliwym jeziorem Spillen .

Wyprawa była bardzo udana fajna atmosfera piękne krajobrazy i spokój i cisza przez parę dni człowiek naładował baterie do życia .
Chciałbym podziękować kolego z którymi spędziłem super tydzień na super wyprawie .

3.9

Jezioro Spillen w Szwecji - opinie i komentarze

wedkarz2309wedkarz2309

Bez kabanów, ale wyprawa na pewno cieszy!:)

Osobiście też byłem w Szwecji i połowiłem trochę zębatych:)

Dwa największe miały 104 i 114 cm:)

Można je zobaczyć w mojej galerii:)

Widoki są na prawdę niesamowite!:)

(2010-10-19 12:43)

to był gnom 3 :))
(2010-10-19 21:09)
musik12musik12
Ile trzeba przeznaczyć na taki wyjazd? (2010-10-20 08:22)
minusminus
Piękne rybki.................... *****
(2010-10-20 15:20)
vvkwvvvvkwvv
ładne ryby tylko na co je złapałeś bo ja też chce się wybrać na okonie,szczupaki itd.
(2010-10-21 18:16)
andrewandrew
No juz troche tesknie za ta Szwecja Marcin. Dla takich chwil sie zyje. (2010-12-06 23:16)