Wakacyjne szczupaki

Zaczęły się długo wyczekiwane wakacje. Postanowiłem, że będę umieszczał wpisy na moim blogu dotyczące szczupaków złowionych na wakacjach. Łowię w Szwecji okolice Stockholmu. Preferuje metodę spinningową. Najczęściej łowię z brzegu na gumy.
Raz w tygodniu gdy czas i pogoda pozwoli wybieram się na ponton.

Dzisiejszy wpis będzie dotyczył wypadu na szczupaka z dnia 5 lipca 2013r. Wybraliśmy się na jezioro Valloxen w mieście Knivsta.
Z domu wyjechaliśmy około 16:30. Dojazd na łowisko potrwał około 15 min. Zabraliśmy sprzęt z samochodu i poszliśmy na stanowiska. Ja z bratem zatrzymaliśmy się na 1 miejscu a tata z wujkiem poszli na następne. Po paru rzutach mam pierwsze branie. Ryba spokojnie daje się holować pod brzeg. Nagle mocny odjazd i wyskok szczupaka nad wodę. Ryba miała około 80cm. Niestety spięła się pod samym brzegiem. Trochę zdenerwowani łowimy dalej. Od razu jest kolejne branie, niestety ryba się słabo zacięła i wypięła się po paru sekundach. Idziemy zobaczyć jak tam idzie tacie. Gdy doszliśmy na ich stanowisko wujek wyjmuje swojego pierwszego szczupaka. Może nie wielki ale pierwszy. Dodam, że wujek pierwszy raz łowił na spinning.

Dobra widać, że szczupaki żerują. Idziemy na zarośniętą zatoczkę. Bardzo trudno jest tam łowić, ponieważ brzeg jest stromy i porośnięty trzciną na około 1,5m. Po paru rzutach brat zacina rybę. Szczupak trzyma się dna. Zastanawiam się jak podbiorę rybę. Gdy widzę wyskok szczupaka dotarło do mnie, że to większa ryba. Ściągnąłem buty i wchodzę do wody. Brat podprowadza rybę pod brzeg i jest udało się. Miarka wskazuje 80cm. Idziemy na pierwsze miejsce gdzie na początku łowiliśmy. Zagapiłem się i zawadziłem o lilie wodną przy brzegu. Gdy szarpałem i odczepiłem przynętę uderzył w nią szczupak. Niestety się nie zaciął. Rzucam około 1m od brzegu i prowadzę opadem. Szczupak ponowił atak. Hol był szybki gdyż ryba wzięła pod naszymi nogami :). Szczupak miał 60cm. Idziemy pochwalić się kolejną rybą. Gdy dotarliśmy na miejsce akurat wujek wyjmuje 2 szczupaka również 60cm.

Idziemy z powrotem na zatoczkę. Tym razem miejsce również obdarzyło nas szczupakiem. Nie tak dużym jak tamten ale jest. Wypuszczamy rybę i idziemy na inne miejsce. Za pierwszym rzutem uczepia się szczupaczek około 50cm. Robimy przerwę i ruszamy dalej. Wujek siłuję się z zaczepem. Brat poszedł mu pomóc. Udało się wydostać przynętę. Dobra idziemy dalej. Odeszliśmy około 30m od miejsca łowienia wujka. Nagle słyszymy wołanie ,,chłopaki" . Pomyśleliśmy ,że wujek ma kolejny zaczep. Brat poszedł pomóc. Ja łowie dalej. Zastanawiam się co tak długo to trwa. Biorę wędkę i idę zobaczyć co się dzieje. Przychodząc na miejsce widzę wujka jak holuję jakąś rybę. Pomyślałem, że szczupak zaraz się zerwie, weszła w zarośla. Wujek pierwszy raz łowił na spinning i nie wiedziałem czy da radę. Po około 10 min walki ryba podpływa pod brzeg. Zdecydowałem, że podbiorę go za skrzela. Przy pierwszej okazji udało się. Jest na brzegu. Idziemy zmierzyć rybę. Miarka wskazuje 94cm. Jest to trzeci szczupak wujka a zarazem ryba życia :) Postanowiliśmy się zebrać i przyjechać na następny dzień.

Wujek zaprosił swojego kolegę. Pierwszy raz trzymał wędkę w ręku. Zawiązaliśmy mu zestaw spinningowy, nauczyli rzucać. Wujek łowił obok kolegi żeby w razie potrzeby pomóc. Dwie godziny spinningowania nie przynoszą żadnych efektów. Wujek miał jedno branie malego szczupaczka. Zrobiliśmy przerwę. Następna godzina bez brań. Postanowiliśmy zakończyć wędkowanie. Kolega wujka mówi, że ma zaczep. Brat poszedł mu pomóc. Bierze wędkę w rękę i zastanawia się, jakiś dziwny ten zaczep idzie w prawo. To nie był zaczep tylko szczupak. Zacioł się za głowę. Stara wędka i nie sprawny hamulec utrudniał hol. Udało się wyciągnąć szczupaka mierzył 63cm. Zebraliśmy się i już planujemy kolejne wyprawy.

Zobaczymy czy uda mi się pobić wujka przez te wakacje. Życzę powodzenia . Pozdrawiam kwas1423

4.7

Wakacyjne szczupaki - opinie i komentarze

CuriosityCuriosity
Super ***** (2013-07-08 15:21)
maverick314maverick314
Bardzo fajny artykuł jak i super szczupak. Ode mnie zasłużone 5 pozdrawiam (2013-07-08 22:31)
rav74rav74
gratuluję dużej i pięknej ryby ***** (2013-07-10 21:25)
Janek1981Janek1981
fajny artykuł, tylko pozazdrościć 5 o de mnie pozdrawiam (2013-07-12 21:16)
andrzej3023andrzej3023
Gratulację i pozostawiam 5 (2013-07-13 11:12)