Zaloguj się do konta

Wojna z kłusownikami trwa nadal - SSR Wyszogród

Pozornie każdy z tych ,,marudnych ,, wędkarzy twierdzi ,że za mało się robi aby wyeliminować kłusownictwo , jednak tak nie jest , patrole naszej grupy są ,ale oczywiście nie wszyscy muszą o nich wiedzieć bo ,,życzliwych ,, jest wielu , a informacje roznoszą się szybko. Na pewno przydało by się więcej akcji bo nie zawsze możemy być tam gdzie coś się dzieje , niestety ale jeszcze pracujemy i mamy swoje rodziny, choć i tak wielu nas społeczników postrzega za wariatów.

W galeri jest kilka ostatnio zdjętych sieci kłusowniczych z naszego terenu przez naszą grupę jak i zapalonych wędkarzy ( jedna sieć miała około 100 m długości ), a wydaje się że władze Okręgu zaczynają bardziej przyglądać się naszemu odcinkowi Wisły , który jak się okazuje warto lepiej chronić , zresztą o każdą wodę należy dbać.

Niedawno nasza grupa terenowa wzbogaciła się o łódź wraz z 20 kM . silnikiem Yamacha co ułatwiło nam pracę , szykuje się kolejna dobra informacja , gdyż już rozpoczyna się rozwinięta na dużą skalę praca z Policją , w obrębie naszych wód.( jeden policjant będzie na stałe przydzielony do ochrony wód , z zewnątrz ) Coraz częściej będą wspóle patrole SSR i Policji.
Wiadomym jest ,że to wszystko za mało , ale staramy się wywrzeć nacisk na Okręg aby spowodować zwiększenie środków na te cele. Idealnym rozwiązaniem na pewno było by powołanie Posterunku Państwowej Straży Rybackiej w Wyszogrodzie , ale o tym niestety nie my decydujemy.

Bolączką kłusownictwa w naszym rejonie są miejscowości Bieniew, Łady , Drwały , Rakowo , Zakrzewo dlatego wszystkich wędkarzy , którzy widzą nieprawidłowości prosimy o informację do naszej grupy , a my postaramy się jak najlepiej zadziałać. Telefony kontaktowe są dostępne na naszej stronie w zakładce ochrona wód , jak najstosowniejsze jest też powiadamianie prezesa Koła kol. Artura.
Już niedługo przkażemy również informację na temat zasad obowjązujących rybaków łowiących na naszych wodach.

Reasumując będzie jeszcze wiele uwag i pretensji , ale my musimy robić swoje bo jest o co walczyć.

Komendant Społecznej Straży Rybackiej Posterunek Wyszogród

Opinie (32)

pawel8listopad

Te siatki potrafią zniszczyć wszystko. Co w tym fajnego że zarzucimy siatkę i złapiemy mase ryb. Lepiej usiąść spokojnie i wędkować jak prawdziwy wędkarz. [2009-07-19 21:57]

Stawarz

Życzę więcej takich sukcesów ponowie !!!!!!!!!! [2009-07-19 22:10]

użytkownik

Mam takie samo zdanie po co wrzucac siate do wody skoro mozna rybe zlapac na wedke . Przy wedce to jest co innego , a na siate lepiej nie mowic bo poleciala by masa wulgarnych slow na temat rybakow. Panowie gdyby na Wiśle nie bylo rybakow to Szwedzi jezdzili by do nas na ryby a nie my do nich. Tam wedkarstwo jest uwazane jako sport (metoda złów i wypuść) a nie to co w polsce wszystko co sie rusza w wodzie to idzie na przyslowiowa patelnie. [2009-07-19 22:22]

użytkownik

oczywiscie nie mowie o wszystkich wedkarzach tylko o miesiarzach. [2009-07-19 22:24]

hubi

Brawo koledzy tak trzymać macie ładną wode a kłusoli nie ubywa tylko przybywa odemnie5 i pozdrawiam. [2009-07-19 22:43]

Zbig28

Oj, nie przyłożyłeś się Kolego do tego tekstu. Tak naprawdę, to trudno zrozumieć co chciałeś braci wędkarskiej przekazać. To, że kłusole stawiają sieci ? To znane. To, że jedna miała 100 m ? Są dłuższe. To, że macie SSR ? Większość Kól ma.Nie wiem natomiast , na czym ma polegać Wasza współpraca z Policją i PSR . Wiem, że jest porozumienie między ZG PZW i KG Policji dotyczące ochrony wód, ale też wiem, że to martwy papier. W Warszawie próbowałem dołączyć policjanta do patroli naszej kołowej SSR. Niestety, bezskutecznie. Może przykład Twojego Koła jakoś ułatwi kolegom z wielu innych kół efektywne rozmowy z policją na ich terenie? Napisz coś o tym.Poza tym ta interpunkcja i błędy....Poza tym gratuluję posiadania Posterunku. To chyba pierwszy w Polsce.Pozdrawiam. [2009-07-19 22:51]

withanight88

tępic te [ pi ]y!!!!!!!!!!! innych słów niema [2009-07-19 22:53]

withanight88

zbig28 czego sie czepiasz????? co z tego ze słyszałes o dluzszych sieciach ?? co z tego ze wiekszośc kół ma SSR skoro i tak straznicy przysłowiowo w ch... leca a po zmroku boja sie nad wode wyjsc zeby wcierów nie dostac... Jest sukcesem ze w kolegi okregu udało sie pokrzyzowac plany klusownikom [2009-07-19 22:59]

stanley584

Jednak polak to naród / nie wszyscy / który zdolny jest tylko wszystko: łamać, niszczyć, wyrywać, tępić i czynić rabunkową formę pozyskania wszelakiego dobra. Nie wiem, czy tkwi to w genach czy też w kulturze życia. Czas już chyba się opamiętać, mamy wolny kraj, demokrację. Przecież co zniszczymy, to źle czynimy sami sobie. Ile to się słyszy o złodziejskim spuszczaniu stawów, złośliwym truciu ryb, zastawianiu sieci, czy głuszeniu prądem ryb. Widać za małe są kary dla tych złodziei i wandali. Przy takim postępie świadomości społeczeństwa, wieki będziemy czekać aby dorównać zachowaniu norm życia społeczności z zachodniej europy. [2009-07-19 23:16]

king112

Witam kolegów gratuluję sukcesu lecz walka z kłusownikami to nie tylko problem naszych wód. Jestem wędkarzem od kilkudziesięciu lat i z moich obserwacji to nie kłusownicy są największą plagą a rybacy którzy w ramach niby legalnie odławiają każdą rybę w tarle, każdej wiosny na terenach tarlisk znajduje się setki metrów siatek, to samo dotyczy tag zwanego zakazu połowów w soboty i niedziele przez rybaków a niestety ściągnięcie zestawu przez sieci rybaka w sobotę w nocy to standard. Zastanowić się powinni wszyscy odpowiedzialni za przyznawanie zezwoleń czy nie powinno być większej kontroli właśnie rybaków bo 20 metrów siatki kłusownika jest niczym przy 400 czy 1000 legalnie rozstawianym na tarlisku. Pozdrawiam wszystkich sympatyków moczenia kija. [2009-07-19 23:24]

Zbig28

Do withaninght88.Do nikogo i do niczego się nie czepiam. Po prostu, w tym tekście nie znalazłem nic ciekawego i mogącego służyć pomocą innym SSR. Nie przeczytałem też, że udało się pokrzyżować plany kłusownikom . Zdjęcia sieci ( może tych samych ) , także nie są dowodem na jakąkolwiek wyjątkową aktywność. Przeczytaj jeszcze raz tekst i mój do niego komentarz. I nie pij już dzisiaj więcej ! [2009-07-20 00:15]

chris061

Sukcess !!! A szkoda mówić ile ryb pewnie na te sieci wykłusowano :( [2009-07-20 07:23]

jurek

Gratuluję Wam Arturze i oby było coraz mniej kłusowników na naszych wodach..........pozdrawiam Ciebie i wszystkich strażników społecznych oraz wędkarzy...Jurek . [2009-07-20 07:48]

użytkownik

Witam wszystkich. Arturze macie piękne i obfitujące w rybę wody, więc macie czego bronić. Popieram takie akcje i gratuluję Tobie oraz Twoim kolegom. Życzę więcej sukcesów bo KŁUSOLI TRZEBA TĘPIĆ!!! Pozdrawiam [2009-07-20 08:42]

MARCIN8122

tak trzymac byle tak dalej nalezy tepic kłusownictwo jak chce isc na ryby niech sobie karte wyrobi my tu uczciwie placimy a oni nam wszytsko niszcza [2009-07-20 09:14]

użytkownik

Kolejny raz wyszło, że " doły " coś robią, a" góra" siedzi z założonymi rękami pełna zadowolenia! Powodzenia w walce z tą plagą! [2009-07-20 09:56]

użytkownik

king112- słusznie , największy kusol z największych to rybak śródlądowy lub słodkowodny. Te siatki mirożki i żaki giganty stawiane są pzrez rybaków w niedozwolonych miejscach , tj. grodzenie naturalnych tras wędrówek ,tarliska ,ostoje i zimowiska ryby , w zatrwarzających ilościach ! Jak nie ma ryby to . . .trzeba więcej siatek nastawiać ! Bo musi być ! dla policjanta ,dla prokuratora , dla komędanta straży miejskiej i jak tam cokolwiek egzekwować. Inspektorzy pływają i owszem . .. po danine. [2009-07-20 11:06]

PiterSupe

Panowie, w pełni popieram wędkowanie a jak złapię kiedykolwiek takiego co ,,na siatę" łapie lub na taka ,,elektryczną wędkę" to specjalnie kupię sobie właśnie taką wędkę elektryczną i go poczęstuję dawką prądu niech się choć raz kanalia jedna poczuje jak bezbronna ryba... A dla Panów ze straży rybackiej chylę czoło... [2009-07-20 13:20]

cuvee

Bądź Kolego Arturze aktywny i nie zniechęcaj się czymkolwiek. Szczerze życzę Ci wytrwałości i sukcesów, choć wydaje mi się, że aktywna współpraca SSR i Policji to już dość dużo. Jednak nie zawsze o nią łatwo - zazwyczaj ciężko wyrwać policjanta na spacer nad wodę, a o samochodzie nie wspomnę. Zazwyczaj słyszę na dyżurce - nie ma ludzi! Jednak jak wyjdziemy z baru w sobotę to i 5 radiowozów nas rozprowadza po mieście. [2009-07-20 15:08]

użytkownik

Gratuluje !!! [2009-07-20 15:38]

withanight88

zbig28 Ty jak sie nie doczytales o pokrzyzowaniu planów kłusownikom to zapraszam do mnie na kurs czytania ze zrozumieniem... bo taki to z Ciebie filozof a proste rzeczy Ci nie wychodza!! hmmm a moze to Ty za duzo wypiles i nie poszło tak jak miało pojśc?? [2009-07-20 16:39]

26koles

Brawo Arturku pozdrawiam Jacek [2009-07-20 17:13]

Profesor

To My wędkarze wiemy że "fajniej" jest złowić rybę na wędzisko ale ONI ....!!!W tych wsiach jest to czasami "tradycyjny rodzinny sport" i bardzo nam będzie ciężko zmienić tę "tradycję" ale trzeba walczyć o nasze wody!!!Najlepiej złapać i przykładowo ukarać jedynie tak można ich powstrzymać !!! [2009-07-20 18:52]

KaKa13

Chłopaki tak trzymajcie, dziadostwo trzeba tępić bezlitośnie! Wprawdzie każdy dobrze wie że to walka z wiatrakami, ale cóż możemy na to poradzić. Jeżeli sami nie zadbamy o własne wody i nikt nie będzie przeszkadzał tym kłuserom to w ogóle nie będzie sensu chodzić na ryby bo ich w cale nie będzie. Niech się liczą ze stratami podobnie jak i my...z tym że NASZE są bezcenne! [2009-07-20 19:25]

Norbert Stolarczyk

Bardzo się cieszę i popieram coraz bardziej rozwijająca się sytuacje ochrony wód, nie rozumiem tylko jednego dlaczego w tak wolnym tempie to wszystko się posuwa. Uważam że o wiele lepiej byłoby mniej pieniedzy przeznaczyć na zachodnie wycieczki mocodawców PZW a włożyć w profesjonalną ochronę wód, już nie jedni finansiści udowodnili że taniej jest przeciwdziałać aniżeli leczyć. [2009-07-20 20:01]

lin75

JEŻELI TO KOGOŚ BAWI ZASTAWIANIE SIATEK TO JEST DLAMNIE IMBECYLEM!!!!!!!!!POZDRAWIAM PRAWDZIWYCH WĘDKARZY Z KRWI I KOŚCI!!!!!!! [2009-07-20 20:56]

areczek13

zgadzam sie z lin75 trzeba tępić takich dziadów co nie mają pojęcia o łowieniu ryb pozdrawiam wędkarzy ::::)))))) [2009-07-21 09:21]

karpiarz1997

popieram wasz wszystkich co to za ludzie i co to za przyjemnosc łapac siatka a potem zabijac.:( [2009-07-21 10:22]

jerry

Bardzo się cieszę, że nasza wisełka ma coraz więcej prawdziwych obrońców. W Płocku też coraz lepiej układa się współpraca z wodną policją. Żeby tylko wędkarze reagowali nad wodą, a nie po fakcie przy płaceniu składek. Pozdrawiam [2009-07-21 14:26]

soplica

Cześć Artur, nie zasypiacie gruszek w popiele, brawo. Ale po tym co opowiedziałeś mi o waszym kole na pucharze Wisły w tym roku, wiedziałem że nie spoczniecie na laurach. Takich nam więcej. Napiszemy o tym na rybawpaski.pl - przykład może chwyci i u nas . w Płocku to jeszcze coś się dzieje , ale we Włocławku , szkoda słów , bo same przekleństwa pchają się na usta. Pozdrawiam Piotrek [2009-07-21 21:19]

withanight88

i widac teraz ze tylko jedyny zbig28 potrafil sie przyczepic do tekstu, reszta artukuł, autora i jego działania popiera:) i bardzo dobrze [2009-07-22 09:21]

sebek655

Wyszogród, Januszew,Kamion, Śladów kłusownictwo w tych miejscowościach było i jest do dziś ja nie zauważyłem by coś tam się zmieniło na lepsze np.ŁACHA BORKOWSKIEGO co rok co gdy opada woda z wiosny wpływają panowie z siatkami agregatami i robią czystki i nic się z tym nie robi [2011-07-31 10:10]

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za komentarze Internautów.

Czytaj więcej