Znany wędkarz - kłusownik

/ 37 komentarzy / 4 zdjęć


W dniu 24 sierpnia podczas patrolowania naszych rzek i jezior natrafiliśmy na wędkarza
Który na łowisku Skoki ( na trasie Płock---Włocławek, po lewej stronie na grobli ) łowił, a raczej kłusował na 4 wędki. Największy szok był jak koledzy spisali imię i nazwisko. Był to zasłużony wędkarz, sportowiec z Koła Wędkarz w Płocku.

Jak nie wstyd Ci Bogdanie (powoływałeś się na znajomość ze mną i jeszcze z jednym strażnikiem z PSR w oddziale Płock). Mało tego, wędkarz kręcił, oszukiwał kolegów (ja byłem w innym patrolu , po drugiej stronie Wisły ), mówił, że to nie są jego wędki chociaż o godzinie 23.15 na grobli stały rozstawione i zarzucone 4 wędki ze świetlikami, a obok żywej duszy!

Za kilka dni strażnicy również zauważyli tego wędkarza, jak łowił na 4 wędki, lecz zobaczywszy kolegę idącego w jego stronę zdążył wyjąć z wody 2 wędki, które były oparte ze świetlikami obok !


Notatkę z kontroli wraz z danymi przekazaliśmy komendantowi PSR (w celu wezwania i stosownego ukarania kłusownika ) lecz komendant PSR odpowiedział, że to nie ich teren i nie może wymerzyc kary w postaci mandatu?

Ale kolego Bogdanie, będziesz odpowiadał przed Sądem Koleżeńskim przy swoim kole. Myslę, że swą postawą zasłużyłeś na surowy wyrok. Nie myślałem, że wędkarz, który wędkuje od 1977 roku może posunąć się do tego.

Nie ma żadnego pobłażania, ani kolesiostwa. Może za to niektórzy mnie nie lubią lub opowiadają brednie, ale to niech ich gryzie sumienie. I jak mają patrzeć na to młodzi wędkarze. Skąd oni mają brać przykład?

Społeczny strażnik Jurek Suchodolski

 


4.6
Oceń
(76 głosów)

 

Znany wędkarz - kłusownik - opinie i komentarze

uklejkauklejka
0
Kolego , przeczytałem ten artykuł z ciekawością ,jeżeli ktoś Cię nie lubi to jego problem. Ja popieram taką działalność .W naszych szeregach też są pazerne hieny, które trzeba tępić.
Napisz jakie są efekty postępowania.
Pozdrawiam. (2009-09-08 12:06)
u?ytkownik7474u?ytkownik7474
0
Działaj Jurek działaj i to bez wahania! (2009-09-08 14:28)
dany21dany21
0
Kolejny sukces Jurku. Bogdan myślał że jak jest starym wędkarzem i zna kilka osób to już może wyłowić wszystkie ryby. Powinni mu zabrać dwie wędki to może by wędkował na dwie. (2009-09-08 16:05)
CEJN58CEJN58
0
Są dwa aspekty tego zdarzenia . Pierwsze to ,że to pazer każdy się zgodzi. Drugi to fakt ,że przyglądałem się kiedyś "wędkarzowi" , który łapał na chyba pięć wędek . Efekt był taki ,że co chwilę rozplątywał zestawy i łapania naprawdę było zero. Miałem podejść i zwrócić mu uwagę ale pomyślałem ,że karę sobie sam wymierzył. I miałem rację - złapał g...... (2009-09-08 20:12)
hubihubi
0
Jurek goń hurtowników niewazne jak długo są w PZW za morde i odpowiednia kara odemnie5 i pozdrawienia dla waszej grupy . (2009-09-08 21:04)
2780plox2780plox
0
Jeszcze jest sprawiedliwość na tym świecie i odważni ludzie. I bardzo dobrze, że chociaz wśród nas wędkarzy.
Pozdrawiam Jurku i życzę kolejnych sukcesów w walce o dobre imię wędkarza. (2009-09-09 14:31)
slawomir66slawomir66
0
Już kiedyś pisałem, że gdyby w każdym kole był choć jeden taki Jurek- społecznik kłusole robiliby w pory na samą myśl o możliwości kłusowania. Jurek jak zwykle wielki szacun dla ciebie i twoich kolegów. (2009-09-09 15:50)
łysy wążłysy wąż
0
Cóż mogę Ci napisać Jurku...? Wiele razy kadziłem, że jesteś osobą godną naśladowania i wzorem dla młodych ( i tych nieco starszych też ) wędkarzy. Gdyby wszyscy dbali o nasze wody tak jak Ty, to nasz wędkarski świat byłby duuuużo lepszy. Walcz z dziadami, niech trzęsą porciętami !!!Podziwiam, gratuluję i pozdrawiam. (2009-09-09 19:44)
u?ytkownik8233u?ytkownik8233
0
Brawo oby więcej takich sukcesów..........5 (2009-09-10 16:06)
u?ytkownik3378u?ytkownik3378
0
Ja natomiast życzę Ci abyś nigdy więcej nie miał już żadnych sukcesów . Życzę Ci tak bo mam na myśli, że każdy napotkany wędkarz będzie etyczny i uczciwy , a o innych w końcu będziemy mogli zapomnieć. (2009-09-10 18:56)
2780plox2780plox
0
Już mamy dziesięć wpisów ale jeden komentarz, mańka-pc, był strzałem w samą dychę. Nie załatwia oczywiście sprawy, ale pokazuje za czym wszyscy prawdziwi wędkarze tęsknią. Bardzo mądre życzenia. Pozdrowiam. (2009-09-11 11:31)
wedkarz10wedkarz10
0
Popieram takie działanie sam wędkuje od 1976 .Mój ojciec mi wpoił ze należy przestrzegać regulamin ,nie po to go ktoś opracował by go łamać Szóstka za artykuł (2009-09-11 20:43)
spioch1980spioch1980
0
Powiem tak , Jurek BRAVO !!!!
Pozdrawiam
Ja stawiam 5 bo więcej się nie da .
(2009-09-11 21:43)
misiek58misiek58
0
potępiam takie postępowanie wędkarza bo w moim gronie nazywamy ich mięsiarzami.Myśle że powinien ponieść surową kare......... (2009-09-12 10:39)
MPMP
0
"każdy napotkany wędkarz będzie etyczny i uczciwy" - maniak-pc, też mam taką nadzieję, ale z opisu Jurka jak i ze swojego doświadczenia wiem ze to sie nie skończy bo sam jestem strażnikiem i spotykam na kłusownictwie naprawde doświadczonych wędkarzy którzy opłacają jak i przestali opłacać składki członkowskie. (2009-09-12 20:54)
janunio1janunio1
0
Brawo,brawo,brawo pozdrawiam Jurka i wszystkich strażników którzy pilnują naszych wód, 5***** (2009-09-13 07:37)
darek66darek66
0
staro-kołtuńskie kłusownictwo tępić czas ,ukłony dla pana Jurka. sąd koleżeński dla kłusola zbędny. z szeregów P.Z.W. >> WON PRECZ KŁUSOWNIKU DOŻYWOTNIO !!! (2009-09-13 20:02)
soplicasoplica
0
Jurek a pamiętasz jak pan Słowikowski z PSR Płock chciał ci wlepić mandat za łowienie trzema wędkami przy Płockim moście . To nie było tak dawno, ale widocznie masz słabą pamięć , to ci przypominam. Zacznij najpierw ulepszać świat zaczynając od siebie. Czy może sądzisz że są lepsi i gorsi? (2009-09-20 21:15)
u?ytkownik22602u?ytkownik22602
0
Taak..to dopiero potwór! CZTERY WĘDKI...A cztery miliony złotych naszych składek - to gdzie? Jak czytam te wpisy - to kojarzą mi się ze spacerem głuchą nocą przez wiochę zabitą dechami . Parę kijów po sztachetach - ale sie pieski rozjadały !!! Spójrzcie na siebie - jestescie śmieszni, naprawdę. Za stalinowskich czasów tak samo pietnowano tzw. kułaków. Zastanówcie sie - czy to ilosć wędek rozstawianych jest tu tak naprawdę problemem ??? Chyba nie - to ilość ryb w naszych wodach jest tu problemem. A superglina z Płocka niech się pofatyguje z kolegami w nocy w miejsca, gdzie BEZ WĘDEK , na prąd i sieci wyciągają prawdziwi kłusownicy setki ryb, a raczej - dziesiątki, bo tylko tyle zostało, po czcigodnym patronacie PZW, i nas - ludzi. "Cztery wędki" - świetny przydomek dla strażnika. Pozdrawiam. (2009-09-23 22:46)
jurekjurek
0
Do ....soplica.... nigdy nie miało to miejsca , żeby pan Słowikowski wlepił , lub chciał wlepić mi mandat za 3-cią wędkę ................ COŚ SŁYSZAŁEŚ , LECZ NIE ZNASZ PRAWDY , JA BRONIŁEM WTEDY WĘDKARZA---- GDYŻ ZOSTAWIŁ KARTĘ W SAMOCHODZIE ............. OKOŁO 500 M OD SWOJEGO STANOWISKA ...........i było to 4 lata temu w miesiącu lipcu .................nie czepiaj się o byle co , jeśli nie znasz prawdy...........................Dzięki wszystkim za komentarze i pozdrawiam ..Jurek . (2009-09-24 10:22)
glapaglapa
0
gilbert i soplica jestem jak najbardziej za macie racje niech sie zajmą prawdziwymi kłusownikami tymi cxo sieciami ciagną lub prądem zabijają a taki jurek myśli że jest ponad prawem bo on jest gość i jemu wolno dużo jest takich cwaniaków. jeżdżą łapią kłusowników a sami kłusują to co najmniej nie moralne. myslcie co chcecie ja swoje wiem! (2009-10-01 21:14)
u?ytkownik19872u?ytkownik19872
0
To zjawisko jest spotykane wszędzie i są to pseudo wędkarze, gorsi od mięśiarzy. Należy z tym walczyć i choć nie jest to łatwe i raczej nie do wytępienia, to dobrze że o tym piszesz. Czasami wstyd jest gorszy od mandatu, choć jak dobrze znam życie, to pazerność jest paskudną chorobą...

Życzę wytrwałości i pozdrawiam!!! (2009-10-06 18:25)
jurekjurek
0
Posłuchaj , a raczej przeczytaj ....glapa........ wszystkie wpisy i raczej są one poświęcone akcjom w nocy i nie boimy się kłusoli ----więc młody żołnierzyku ---- niech tata nauczy cię podstaw wędkowania i poszanowania pracy innych ............... a , myślałem , że w wojsku tego uczą ....no ale może ty dopiero wlazłeś w kamasze . (2009-10-08 09:00)
misiemisie
0
Dziwnym zbiegiem okoliczności wypowiedzi pod tym artykułem tak się spolaryzowały, że wydawać by się mogło, iż jest to polemika między "normalnymi" a "kłusiolami". Ale nie łammy się i byle tak dalej lać to tałatajstwo. Pozdrawiam normalnych. (2009-10-09 10:34)
łysy wążłysy wąż
0
Gilbert i Glapa - panowie, zapominacie chyba o jednym - a może po prostu nie widzicie różnicy pomiędzy Społeczną a Państwową Strażą Rybacką. To może pomogę Wam w zrozumieniu tejże prostej ( jak dla mnie ) różnicy. Otóż pracą Państwowego Strażnika jest ganianie kłusoli i ściąganie kłusowniczych sieci. Społecznicy ( np Jurek ) robią to dobrowolnie nie pobierając za to żadnych pieniędzy. Jest to praca SPOŁECZNA, robią to bo uważają że to jest słuszne. Tak więc jeżeli kolega Gilbert ma pretensje o brak ryb czy o sieci stawiane w nocy przez kłusowników - to raczej powinien kolega swoje żale kierować w kierunku ZO PZW oraz PSR. Bo to jest ich praca !!! Ich obowiązek !!! Natomiast strażnicy SSR robią to społecznie.

Najłatwiej napisać że ktoś jest śmieszny, samemu pierdząc w stołek. (2009-10-09 11:02)
u?ytkownik8030u?ytkownik8030
0
Mogę tylko podsumować gilberta i glapę. Każdy przejaw walki z niedozwolonymi metodami połowu, są jaknajbardziej mile widziane. Nie wiem co Jurek komu zrobił, i mnie to nie obchodzi, bo mam świadomość, że takich ludzi sie specjalnie w pewnych kręgach nie lubi. Jurek robi swoje i nie patrzy na ziomalowate układy - to dobrze. Wy chcecie walczyć z Jurkiem, krytykujecie to co robi - to źle. Jeśli ktoś sądzi inaczej, to zapraszam do siebie na parking. Tam mozemy skonfrontować nasze poglądy, Chętnie bym to uczynił.

Ale ale! Czy wy przypadkiem nie stoicie po przeciwnej stronie barykady? No jestem w szoku.

Jurek - wal po łbie nieuczciwych wędkarzy, goń kłusoli i olej, jak cie który obraża, bo to w tych sferach norma. (2009-10-09 14:00)
u?ytkownik8030u?ytkownik8030
0
Sorki, pominąłem soplicę. Do was trzech to adresowałem. (2009-10-09 14:00)
slawomir66slawomir66
0
Do Gilbert i glapa. Panowie po to jest RAPRyb w którym określone jest na ile wędek można łowić aby go przestrzegać. Czytając wasze uwagi na temat Jurka i jego działalności śmiem twierdzić że albo nie znacie przepisów wędkarskich albo sami robicie to co opisany pseudo wędkarz. Po drugie obowiązkiem każdego wędkarza jest reagowanie na takich pseudo wędkarzy. Jeśli postępujecie tak jak krytykujecie strażników to powiem szczerze szkoda mi was. W buzi każdy jest mocny ale daleko mu do tego aby społecznie pilnować co nasze i za co płacimy nie małe składki.
Jurek tak trzymaj.
(2009-10-09 15:47)
u?ytkownik1117u?ytkownik1117
0
jurku, odnoszę wrażenie , że kolega Gilbert i kolega glapa nie zrozumieli treści twojego artykułu, przecież jasno i wyrażnie napisałeś o kłusowaniu zasłużonego wedkarza, taki wedkarz powinien dawać przykład a jak się popisał sami widzimy, natomiast jak ty pracujesz też widzimy, nieraz chwaliliśmy ciebie za tę pracę społeczną, popieramy cię na każdym kroku , bo o to właśnie chodzi, a kumoterstwo nie ma tu nic do gadania, sam zrobiłbym to samo na twoim miejscu, życzę dalszych sukcesów i ślę pozdrowienia........................ (2009-10-09 19:10)
u?ytkownik5460u?ytkownik5460
0
no to się porobiło ... kilku kolegów jest przeciw kilku za .zdecydowana większość napiętnuje mniejszość i co najlepsze mają rację. KOLEDZY GLAPA,SOPLICA, GILBERT: jak sami zauważyliście teraz to wy jesteście obiektem wyładowań "atmosferycznych". mam tylko nadzieję że owa wasza wściekłość skierowana ku kol. jurkowi jest podyktowana waszą frustracją na tegoroczne bezrybie . niestety to "o kiju" dotyczy większość nas wędkujących, co wcale nieznaczy że ryb już niema! zaręczam że jest ich jeszcze sporo nawet tam gdzie się tego niespodziewacie. ale nie o tym teraz mowa, atakujecie kolegę który notabene działa w waszej sprawie -chyba że jest inaczej ,czego nie zamierzam przyjmować do wiadomości (mam nadzieję że się nie mylę)- to właśnie tacy ludzie działając społecznie odwalają brudną robotę za free ,oczekując od nas jedynie -dzięki- bo nic poza tym nie otrzymają. tą robotę winni wykonywac ci co biorą za to kasę prawda! niestety sami wiecie jak to jest w rzeczywistości. więc opanujcie swoje emocje i według mnie bynajmnie należą się jakieś skromne przeprosinyw kierunku jurka .spoko ,zrozumiem jeżeli tego nie zrobicie ,wstyd ? nie- wstyd to jest czynic tak jak ów kolega bogdan.ja potrafię przyznawac się do błędów a wy? do jurka : ja nie miałbym takiej odwagi by kumpla zbesztac,za to że jesteś takim bezstronniczym gościem masz moje poparcie w 100% dodam jeden przykładzik : ot w niedalekim kraju mamy zakaz połowu szczupaka ,ktoś go łapie i bum kontrol 6€ kary,hahaha gość łowi następnego i bum kontrol 60€ kary , myśli starczy dwa razy jednego dnia pech za miesiąc wraca i po cichu strzał jest ładna sztuka zadowolony wraca do domu a tu buch kontrol drogowa a że wedki widac na siedzeniu przegląd bagażnika i "rybka" jest ryba upss wiecie ile recydywa kosztuje ! 600€ kary, to już boli .... tam niestety nie przepadają "punkty" po roku dlatego właśnie popieram wszelkie kontrole i na dodatek wnosiłbym o wpisy gości złapanych do ogólnopolskiego rejestru wykroczeń jak jeszcze raz to sru razy 10 .... walcz jurek ,moze kiedyś mi się uda zostac strażnikiem (2009-10-09 20:10)
ZdzichuZdzichu
0
Zawsze popierałem i popieram działalność Naszego Jurka, bez względu na jednostkowe "opinie" nie poparte żadnymi dowodami. Jurek natomiast w swojej działalności udowadnia nam iż działa dla naszego wspólnego dobra. Mimo znajomości wirtualnej wiem, że jest człowiekiem uczciwym i jakiekolwiek pomówienia ze strony jego oponentów są bezpodstawne. Tak Gilbert, ten co łowił na cztery wędki to potwór, pomyśl ilu takich potworów, których nie sposób wyłapać, mamy na co dzień. A kol. Jurek nie raz fatygował się po nocach i inkasował sieci itp. sprzęt, o czym zapewne nie wiesz. My wiemy.Glapa, a co tak bronisz tego kłusola pisząc - "niech się zajmą prawdziwymi kłusolami". Łowiący na cztery wędki, agregatem, nielegalnie siecią czy innym niedozwolonym sprzętem jest takim samym kłusolem i wrogiem nr 1 wędkarza.
Jurek nie zna was i wy jego, skąd więc te insynuacje, nigdy nie stał ponad prawem, przynajmniej nie dał na to dowodu.
I jeszcze jedno, należy dostrzec różnicę między SSR, do której należy Jurek, a PSR.
(2009-10-09 23:43)
StachuStachu
0
Glapa! Browarkuj sobie chłopcze - płaskostopcze, ale za klawiaturę nie siadaj, bo źle Ci to wychodzi ...
Gilbert! Rusz dupę i daj coś z siebie, a jak Ci rybek mało, to wykup sobie abonament na łowisku specjalnym, albo poćwicz technikę ...
Soplica! Wyszedłeś z założenia, że najlepszą obroną jest atak, ale marnie Ci to wyszło ...
Panowie! Odp...rdolcie się od Naszego Jurka, bo niegodni jesteście, aby się o Nim wypowiadać!
(2009-10-10 01:57)
glapaglapa
0
przepraszam wszystkich wędkarzy i oczywiscie ciebie jurku. Pisałem to pod wpływem emocji,ponieważ kiedyś kolega mi opowiadał że jego znajomi pracowali w straży i nie raz zakładali znalezione sieci podzcas patrolowania,fakt że miało to miejsce na mazurach i jakoś mi ten fakt utknął w pamieci a po przeczytaniu tamtych dwóch komentarzy cos we mnie pękło no i przelałem swojągorycz na Jurka nie wiedząc nic o nim i o jego działalności poprostu oceniłem wszystkich tą samą miara. z Jurkiem sobie to wyjasniliśmy i mam nadzieje że niema do mnie żalu. P>S kolega dodał tylko takie stwierdzenie '' a kto ich sprawdzi'' no i chyba miał racje. poza tym tak jest wszedzie no prawie wszedzie-----reka reke myje ---mówi to wam coś. kto jest przy korycie może wszystko. POLSKA RZECZYWISTOŚĆ! (2009-10-14 18:58)
glapaglapa
0
a tak na marginesie nieżle mi pocisnęliście ale należało mi sie,nie mam do nikogo zalu i ciesze sie że była taka reakcja ze strony kolegów Jurek pewnie tez. (2009-10-14 19:06)
u?ytkownik26410u?ytkownik26410
0
taki koleś jak Jurek przydał by się u nas. (2009-10-28 11:13)
u?ytkownik22602u?ytkownik22602
0
Do was wszystkich, koledzy, z Jurkiem na czele! Może moje słowa zostały zle odczytane,a może ja sam za ostro pojechałem.. Komentarz ode mnie - konieczny ! Spójrzcie na taki obraz : Siedzi sobie członek PZW - i łowi na 5, ba - 10 wędek.Jest sam, nie blokuje miejsca innemu. I stawiam proste pytanie - czy samo to jest przestępstwem? I drugie - czy nawet jesli złowi kilka ryb - a je WYPUSCI - czy jest przestępcą? I od razu powiem - dla mnie najwazniejsza jest kwestia krzywdy i wyrządzonej szkody. Czy posiadacz zezwolenia na broń , obwieszony 2 dubeltówkami , i dwa kolty za pasem - jest MORDERCĄ ??? W żadnym wypadku. Paraduje z bronią . I - mam nadzieję - teraz mój wpis, który był mocnym skrótem myslowym - jest czytelny. Jurek - moze za ostro to powiedziałem - szanuje twoja pracę, naprawdę ! Przy tym - postaraj się wychwycić moje obawy - zebysmy w tej naszej walce nie walczyli z cieniem na ścianie ! Mimo zapisów w regulaminie ! Walczmy - z samym, DOKONANYM złem. Pozdrawiam. (2009-11-16 19:09)
u?ytkownik58380u?ytkownik58380
0

I po ci to było.

OCENA: 1

(2010-11-13 18:09)

skomentuj ten artykuł