Na rybach: Siedze teraz i tak Sobie mysle czy my jako wedkarze nie… #29831

Rzeka Odra: od ujścia Pliszki - do ujścia Myśli (obw. 2) | 2018-07-23 | Wędkarstwo spinningowe

Siedze teraz i tak Sobie mysle czy my jako wedkarze nie… #29831


Siedze teraz i tak Sobie mysle czy my jako wedkarze nie mozemy czegos zrobic zeby tych ryb w Polskich wodach bylo wiecej? Nie jestem jakims dlugim starzem wedkarzem . Ale jak my mlodzi wedkarze nie zrobimy nic to lepiej niee bedzie . Potrzeba jakis zmian zeby wracac z tych ryb z super sukcesami .. Jezeli mowie cos zle to prosze mnie pouczyc . Ja poprostu chce zeby bylo tak jak np : W UK , Norwegi , Szwecji .. Gdzie ryb jest masa i tych duzych tez sporo .  

 

29831 - Opinie i komentarze użytkowników (30)

Wedkarstwo SlubiceWedkarstwo Slubice
I nie mowcie ze sie nie da bo da sie wszystko. Tylko jakich zmian potrzeba ? Czy moze jest malo tego narybku ? malo tarlisk ryb ? Czy to wina zarzadu Pzw ?? Musimy sie zjednoczyc i zaczac cos z tym robic .. Po pierwsze co zauwazylem to brak kontroli Strazy .. (2018-07-23 20:57:)
bojanek123bojanek123
Zlikwidowac odlowy sieciowe (2018-07-23 20:58:)
przemek3510przemek3510
Pozamykac emerytów. (2018-07-23 21:04:)
Wedkarstwo SlubiceWedkarstwo Slubice
Widzicie u kazdego jest inny problem , to pokazuje jaka jest skala problemu nawiazujac do kolegi . Przemka u mnie ten sam problem wystepuje 70 % wedkarzy to osoby starsze ktore maja w krwi zabieranie ryb .. Malo jest tych wedkarzy co lowia na Sportowo (2018-07-23 21:10:)
Wedkarstwo SlubiceWedkarstwo Slubice
Nie mam nic do Pzw , ale tak jak obserwuje wyniki na roznych lowskiach to moze 10% lowisk to te na ktorych mozna polowic w tym polowa to No Kill (2018-07-23 21:16:)
sp(ł)awiksp(ł)awik
bojanek dobrze mowi odlowy sieciowe i klusownictwo trzeba wytepic i bedzie ok. Tak mi sie wydaje (2018-07-23 21:35:)
lowca-xxxlowca-xxx
najpierw trzeba wyjeb.....caly zarząd PZW i emerytów miesiarzy to wtedy będzie dobrze (2018-07-23 22:11:)
120frontil120frontil
duzo zależy od miejsc gdzie łowisz. ja mieszkam w Szczecinku i tu pzw bardzo dba a szczególnie w sumie miasto co roku są zarybienia. za 200, 250, 100 tysięcy zl. Np w ubiegłym roku wpuszczono 7ts węgorzy do Trzesiecka. jest co łapać (2018-07-23 22:45:)
gavron06gavron06
Ja powiem tak. Klusownikow i emerytow nie dasz rady wytepic. Sieciami odlawia tez PZW, niebprzeskoczysz Pan tego. Z naszych skladek chuja robia, kluczem jest zarybianie. I zdradze pracownikom PZW sekret. Nie tylko karp do kurwy nedzy!!! Coraz mniej mamy amura, karasia zlotego, nawet leszcze kiedys braly obficie, a teraz nedza. I niech to zarybianie nie wyglada jak u mnie na Ostrowitem w Kuj-Pom. Wypuszczane jest 500szt. kroczka za sklepem w jednym miejscu na jeziorze kilkudziesiecio hektarowym. Naklepsze jest to ze po zarybieniu okoliczni sie ciesza ze w 3 godziny zlapali po 60 karpii... (2018-07-23 22:51:)
laskaa1990laskaa1990
(2018-07-23 23:00:)
gavron06gavron06
Nie mam nic do zabierania ryb z lowiska, ale w granicach rozsadku. Niedawno wkurwiony znalazlem zaka w jeziorze z dwukilowymi linami, podczas gdy sam nawet kilowego nie moglem trafic. Ze nie wspomne o szambie wybijajacym metr od tafli wody, i to nie gdzies na uboczu... Powiedzcie mi, co PZW robi z naszymi skladkami? Ani to nie zarybione jak nalezy, ani zadbane. Stanowiska zarastaja, same jeziora tez. Ryba to nie wszystko. Dwa dni temu pojechalem motocyklem obejrzec jezioro Radzynek. Szukalem nowego lowiska. No i znalazlem, tyle ze na okolo 30 metrow zielska. (2018-07-23 23:00:)
laskaa1990laskaa1990
(2018-07-23 23:03:)
ShodanShodan
przyczyn takiego stanu rzeczy jest bardzo wiele moim zdaniem, bo klusownictwo to raz, miesarze to dwa , brak kontroli to trzy a do tego PZW, które głównie kasuje kasę od wędkarzy i nie robi nic albo niewiele w zamian. napisałbym więcej bo temat wazny ale pisze z telefonu bo właśnie jestem na rybach: ) ( póki co bez efektów). Pozdrawiam. (2018-07-24 01:05:)
senqsenq
U mnie woda jest zarośnięta nie ma gdzie rzucić a koło nic z tym nie robi. wypuścili kilka poobijanych amurów które zdechły zaraz. Karpia wpuszczą może ze 100 sztuk takiego po 30 cm a potem mówią że wpuścili 500 sztuk. Ale dowodu na to nie mają bo każde zarybienie jest utajnione. A z tego co słyszałem nieźle się dzieje za nasze pieniądze na ich zebraniach. Moim zdaniem mogło być tak jak w Czechach gdzie na zawodach głównym priorytetem jest to żeby ryba mogła się najeść . Polskie PZW to jedna wielka patologia która nie potrafi nic załatwić. A potem mówią że miejscowi wszystko wyłowili a może to po części prawda ale sory bo ich \500 sztuk około\ nie da się wyłapać w miesiąc. Ja miałem raz kontrolę przez 5 lat i moje dwa karpie które chciałem wziąć dla kolego do stawu zostały wywalone do wody bo zmierzyli mi 32 cm tego i tego a miały 36 i 37 cm a to wszystko przez zazdrość . Na drugi dzień patrze a ten co mnie kontrolował siedział na moim miejscu. Ja raz na rok wezmę kilka ryb i wpuszcze do kolegi albo do sb ale nie jem ich jak miesiarze biorę ryb na rok za 30 zł a trzeba płacić 100 albo więcej. (2018-07-24 08:05:)
StanisławStanisław
Jestem emerytem a więc dla niektórych do eksterminacji. Większość sądów tu wypowiadanych mija się z prawdą i podejrzewam ,że są to poglądy wędkarskich nieudaczników . Sam o wiele częściej bywałem na rybach niż obecnie. W tym roku 12 raz.Wędkarzy jest o wiele mniej niż dawniej.Na Turawie 8 lat temu zlikwidowano połowy sieciowe , było 4 rybaków zawodowych. Dawniej było o wiele łatwiej o sandacza nie mówiąc o leszczu, który systematycznie był odławiany tonami a jezioro i tak było przeleszczone , zniesione były limity ilościowe. Obecnie nie ma rybaków , wędkarzy o wiele mniej a z rybą słabo. Prawda jest więc bardziej złożona niż w niektórych sądach. Pozdrawiam. (2018-07-24 08:59:)
Wedkarstwo SlubiceWedkarstwo Slubice
No i jestes przykladem ze te sandacze zabierales sam sie w postach chwaliles jak to dobrze zabierac te 70.. (2018-07-24 10:37:)
StanisławStanisław
Każdy zbiornik ma swoją zdolność produkcyjną i planowa gospodarka polega na odłowach i ewentualnym zarybianiu wg potrzeb i preferencji. Widzę, że często zabierają głos osoby nie mające zielonego pojęcia o ichtiologi. Najlepiej stworzyć własne stowarzyszenie lub uczestniczyć w życiu PZW i próbować coś zmiemić. Tylko narzekanie spowoduje , że obudzicie się z ręką w nocniku jak ograniczycie się tylko do narzekań. (2018-07-24 10:54:)
kobix5kobix5
dużo starszych wędkarzy robi to co robi czyli zabiera wszystko co złowią :/ np. siedział koło mnie ostatnio starszy facet z innym i podsluchujac ich rozmowe \male do octu a reszta na grilla hyhy\ więc jak ta ryba ma być... mi się już nawet odechcialo tlumaczyc innym dlaczego wzzystko wypuszczam... może kiedyś będzie lepiej... (2018-07-24 11:49:)
kobix5kobix5
dużo starszych wędkarzy robi to co robi czyli zabiera wszystko co złowią :/ np. siedział koło mnie ostatnio starszy facet z innym i podsluchujac ich rozmowe \male do octu a reszta na grilla hyhy\ więc jak ta ryba ma być... mi się już nawet odechcialo tlumaczyc innym dlaczego wzzystko wypuszczam... może kiedyś będzie lepiej... (2018-07-24 11:50:)
przemek3510przemek3510
Popieram kolegę ja słyszałem kiedyś jak emeryt zabrał 39karpi bo temu dał i koledze, rodzinie ręce opadają. Drugi znowu złapał karpia 20kg zapytałem to co buzi buzi fotka i do wody usłyszałem nie do wedzenia poszedł. I to ma być w porządku? Powinni emerytów pozbawić pozwoleń. Albo jeszcze lepiej jak zarybią to tak długo siedza i się zmieniają puki nie wytłuką wszystkiego. Dla mnie beznadzieja i głupota tempota MIĘSIARZY i tyle. Pozdrawiam (2018-07-24 12:04:)
zibi2218zibi2218
nie zgodzę się z tym że przez sieć nie ma ryb iż jeżeli by tak było to już by nie było rybaków znam osobiście rybaka który dzierżawi jezioro wspólnie z pzw i ryb jest tam masa poza tym jest lepiej zorganizowane zarabianie w sposób sztuczny iż większość naturalnych tarlisk jest zniszczona niestety przez pseudo wedkarzy iż nie znając miejsc tarliskowych wycinania trzciny i budują pomosty dlatego ryba nie ma gdzie składać ikry poza tą sprawą jest też taki problem że pzw źle selekcjonuje ryby wpuszczane do zbiornika przez źle dobieranie gatunków ryb. teraz wracając do rybaków zgadzam się że odmówi taki rybak kilka ton ryb siecią ale prowadzi z tego dokumentację iż jeżeli tego nie zrobi to po 3 latach nie będzie miał co odmówić dlatego jest to ważne a potencjalni miesiarze lowia i do samochodu bez wpisu do rej.i poza wymiarem więc moim zdaniem dobry rybak który dzierżawi jezioro dba o to by ryba była zdrowa liczna ale nie aż tak by karlowaciala i by miała możliwość w jakieś części się wytrzeć ale nie zapominając o tym że mają specjalne specjalistyczne pomieszczenia gdzie ryba odbywa w sztuczny sposób tarlo po czym odpowiednią wielkość natrysku trafia sponsorem do jeziora wszystko starannie jest dokumentowane.wiec proszę nie mylić pojęć rybak i kusownik. pozdrawiam i polamania kija (2018-07-24 12:11:)
przemek3510przemek3510
Powiem jeszcze dużo zbiorników jest sekcyjnych gdzie jest gospodarz i tam ryba jest bo są limity dolne i górne wymiarów. I wszyscy dbają by tak było. Emeryci też lowia jak można nazwać to wędkowaniem ostatnio zarybili 500kg to jeden siedział aż 8min złowił 2i do domu to ma być wędkowanie. Kłusownik i tyle szkoda sprzęt rozstawać żałosne ale tak jest. Ja z moim synem nie mam gdzie jechać bo ryb nie ma wszystko wyłowione. Chyba że te Szproty co zostały idzie nazwać rybami. Pan Stanisław skoczył szkole i ale chyba Podstawową. (2018-07-24 12:14:)
StanisławStanisław
do Przemek3510 i podobnie myślących: Na marginesie do mojej skończonej szkoły nigdy sądząc po umiejętności rozumowania nigdy nie dojdziesz, ale do konkretów: Jeśli widziałeś łowiących niezgodnie z przepisami to co zrobiłeś? czy tylko teraz płakać umiesz? Ja jeszcze nigdy RAPR nie złamałem ,a ryb wymiarowych które mogłem zabrać wypuściłem więcej niż Ty złapałeś. Młodych łamiących regulamim jest znacznie więcej niż emerytów. Dobrze wam idzie tylko obrażanie innych. (2018-07-24 13:20:)
Przemo12Przemo12
mieszkam nad jeziorem ,mam do wody 100m dzien w dzien 4 rano dwoch rybakow na uslugach spolki rybackiej ktora dzierżawi wode wyplywaja łodzia i ciagna sieci,pupy,sznury itp miejscowi \emeryci\ ida z reklamowka nad wode i ładuja wszystko jak idzie raz przy mnie dziadek 80+ zlowil okonka okolo 12 cm ja na to ale maluszek a on odparł takie najlepsze jak frytki robisz ja jem od razu w calosci nawet osci nie ma .Polaczek biedaczek tak juz nauczony i nikt mnie nie przekona ze starsze spoleczenstwo chodzi na ryby dla sportu nie oni ida po miecho ,ja znam te jezioro wiem jak i gdzie cos zlowic ale ktos nowy nie ma szans na wieksza rybe (2018-07-24 15:07:)
PrzemyslawPrzemyslaw
panowie strajk i nie płacic składek. to nie będą mieli za co żądzić z PZW to odrazu im sie ukruci . ale trzeba sie zjednoczyć razem (2018-07-24 21:09:)
zibi2218zibi2218
ja nie płaciłem około 18-20 lat teraz jak opłacam kartę to widzę że się tylko pogorszyła sytuacja ale jeszcze raz wspomnę to nie do końca wina pzw oczywiście nie broniąc ich bo po części źle gospodarowanie kasa to inna sprawa, ale tak złe zarabianie różną rybą po zarybieniu nie ma ryba czasu na aklimatyzacje w nowej wodzie powinni zamknąć wodę na kilka dni lub zrobić np zawody kilku dniowe no kill by ryba nie została od razu wybita, no i limity dolne i górne o czym wspomniał Przemek. Pod koniec lat 90-tych jeździłem na kilka zbiorników gdzie brał zawsze leszcz płoć krap karas lin i karp zadziej ale szło się nieźle nagimnastykowac pamiętam miałem w tedy około 14 lat jak jechaliśmy na ryby średnio na 6 dni to nie było takiej nocy gdzie bym spał bo ciągle coś się działo w południe się odsypialo i nocą znów łowiło teraz mam syna w tym wieku i jak narazie tego roku na rybach tylko 2 noce ma nie przestanę iż pozostałe nocki były takie ze z nudów sam przysypialem i nie ważne czy łowiłem z rzutu czy z wywozu efekty podobne. Podsumowując moja przygodę z wędkarstwa to powiem tak jak dla mnie lata 90 -te były złote co do rybpstanu ale znam i takich wedkarzy którzy mi mówią że lata 70-90 to były czasy a nie te które ja znam więc nie wiem już co można zrobić jak narazie to robię tyle że nie zabieram zadnej ryby rejestr mam pusty każda woda jest traktowana przezemnie jak by był regulamin.wew.z zakazem zawierania ryb. iż ich nie jem a by się pochwalić jakąś ryba wystarczy zrobić fote nad wodą. (2018-07-24 21:46:)
zibi2218zibi2218
Przemek byłem zobaczyć na Rzeczycach od kiedy jest no kill teoretycznie 70 % mniej wedkarzy tam jest więc o czym to świadczy więcej nie trzeba już nic pisać pozdrawiam (2018-07-24 22:03:)
przemek3510przemek3510
Jadę dzisiaj na Rzeczyce zobaczymy czy będzie miejsce jak nie to gdzieś podbije my ale gdzie? (2018-07-26 16:59:)
ManiuniManiuni
Czytam te wasze komentarze i zastanawiam się po ile lat macie że takie bzdury wypisujecie. Pamiętaj jeden z drugim że gadanie takich bzdur możecie emerytury nie doczekać ! Jestem emerytem od kilku lat ,ryby łowię od 50 .Na ryby nie zabieram siatki. Wszystkie wypuszczam . Zwróćcie uwagę na zachowanie młodych nad wodą jak się nie nachla i czegoś nie zniszczy to żyć nie może. Puszki po piwie , flaszki i wszech obecny plastik Tak wyglądają miejscówki gdzie łowią młodzi. Za moich czasów łowienia uczyłem się od starszych kolegów a nie jak teraz z netu. Mnie nie potrzeba echosondy aby znaleźć ryby. Więc zamiast MAŁOLATY wypisywać bzdury nauczcie się łowienia od starszych kolegów. Jedyna przyczyna dla której jest coraz mniej ryb to wszechobecna CHEMIA . Kiedyś z oczyszczalni do rzek i jezior waliło wszystko ale były to naturalne ścieki .Teraz wszelakiej maści CHEMIA .Ryba zdycha zan się urodzi. (2018-07-26 23:13:)
Wedkarstwo SlubiceWedkarstwo Slubice
Mlodzi na starych Starzy na mlodych i tak w kolko macieja ;) zero porozumienia i jak ma byc dobrze ciagle narzekania a by cos zmienic to tylko po prdl glupoty .. tak to jest .. zero jednosci starzy doswiadczeniem sie bronia a ilu z was bylo swiadkiem ???! Jak starzy wedkarze tak doswiadczeni brali przy was ryby ? Sto procent kazdy byl swiadkiem ale my to zmienimy jak nie mlodzi to kto? trzeba uczyc nowych nawykow ! trzeba uczyc ze jak sie wypusci ta rybe to ona wroci odwdzieczy sie ;) . Nie po to tyle kasy na przynety sie wydaje zeby zabierac sie ryby to milosc do natury poznawanie wszystkich ciekawostek czytanie wody poznawanie natury . Trzeba ja szanowac bo kto byl przed nami jak nie ona ? Powiem wam tak bylo kiedys takie plamie ktore radzilo sobie przez wiele lat bez bialej rasy czlowieka a gdy on sie pokazal to zaczely sie choroby i nie ma juz go .. zaczely sie rozne chorubska itp itd . Dla tego warto szanowac to co mamy;) (2018-07-27 00:21:)

skomentuj ten wpis