Dorsz - strona 2

Zostać Mistrzem - relacja z XXXVI Mistrzostw Polski w wędkarstwie morskim

W dniach 10-13 maja 2018 odbyły się XXXVI Międzynarodowe Mistrzostwa Polski w wędkarstwie morskim na przynęty sztuczne. Drużyna Okręgu Mazowieckiego rozpoczęła je od treningu na pokładzie na… | 1

Pierwszy wyjazd na dorsze

Z początkiem listopada mieliśmy zaplanowany pierwszy w życiu wyjazd na dorsze z Kołobrzegu. Sprzęt kompletowałem dużo wcześniej. Nie byłem pewien czy dorszowanie z kutra mnie wciągnie dlateg…

Wrześniowa wyprawa na dorsze

- RADOSNE OBLICZE – Pod koniec września zadzwonił do mnie Stachu i oświadczył, że jedziemy na dorsze. Uznałem to za wspaniały pomysł. Nigdy nie byłem na otwartym morzu, a tym bardz… | 6

III Zawody Surfcastingowe Kitzeberg CUP 18.03.2017

Trzecie tegoroczne zawody surfcastingowe to niesamowicie turbulentne przeżycia naszej wędkardkiej grupy. Podjęta decyzja o wyjeżdzie do Hohenfelde okazała się (ze względu na fale i zmąconą wo…

Wańka wstańka

" Zdrada, suweren, hańba, targowica, zaprzaństwo ... " i inne wyciągnięte z lamusa, nie pasujące do naszych czasów dyrdymały. Szabelki i halabardy na ścianach, portrety pary prezydenckiej prze… | 8

Wędkarstwo morskie - kuter czy to dobra zabawa?

W poniższym wpisie chciałbym odpowiedzieć na obawy niektórych ludzi i odpowiedzieć na pytanie czy warto jechać na kuter, a także opisać o czym warto pamiętać, co zabrać itp. Na pytanie… | 22

Rejs 13.03.2016 - rodzinna przygoda

Pogoda dopisała wspaniale, choć było trochę chłodno to jednak Neptun oszczędził nam deszczu. Cudowna przygoda na Łowcy.K przyciągnęła do nas gości aż zza oceanu. Ojciec i dwóch syn…

Rejs 03.05.2016 Czasem słońce, czasem deszcz...

Z pogodą bywało różnie - czasem słońce, czasem deszcz... Branie za to dostatnie i koledzy wędkarze zadowoleni, a to jest dla nas najważniejsze. Nikogo na siłę nie będziemy przekonywa…

Weissenhäuser Strand CUP - Surfcasting

WEISSENHÄUSER STRAND CUP - SURFCASTING19.03.2016 odbyły się nasze trzecie tegoroczne zawody surfcastingowe. Na starcie zameldowało się ośmiu zawodniów. Tym razem wybraliśmy plażę w… | 1

Weissenhaus CUP - Surfcasting

WEISSENHAUS CUP - SURFCASTING21.02.2016 odbyły się nasze drugie tegoroczne zawody surfcastingowe. Na starcie zameldowało się jedenastu zawodniów. Jako miejsce naszych wzmagań wybraliśmy p… | 1

Wędkarska wyprawa kutrem, czyli dorsze i polityka.

Zanim usłyszałem upragniony i długo wyczekiwany sygnał - "można łowić", musia… | 4

Bałtycki trening

Korzystającz pięknej pogody grupa wędkarzy udała się na wiosenny rekonesansi trening w połowach dorsza w okolicach Władysławowa. Przy okazjitreningu zorganizowane zostały otwarte zawody o pry… | 12

Zimno nam nie straszne...

Mimo niskich temperatur rejs udany. Koledzy wędkarze zmarznięci ale zadowoleni... Ciepła kawa, herbata oraz przepyszny posiłek od razu poprawił nastroje... A co było, jak smakowało - tego się…

Grönwold Cup 14.11.2015

Grönwold Cup.14.11.2015 spotkaliśmy się na morskich zawodach Grönwold Cup. Na pogode nie ma co narzekać, trochę wiało z poludniowego – zachodu. Postaraliśmy się w tych warunka | 3

Surfcasting 2015

Polonijna Grupa Miłośników Wędkarstwa w Kiel w dniu 17.10.2015 zorganizowała pierwsze zawody Surfcastingowe. Na starcie stwaiło się osiem osób i wspólnie pojechaliśmy na oddaloną o kilkana… | 1

Rejs 24.10.2015 Taaaaka ryba.

Ktoś mądry kiedyś powiedział że każdy obraz zastępuje tysiąc słów.... Zdjęcia z rejsu jakimi się z Wami dzielimy mówią same za siebie. Było i branie, i zabawa i wspaniałe okazy. Dumni… | 1

Rejs 19.09.2015 Pod znakiem Diabła Morskiego

Wspaniała pogoda i wspaniałe branie - tak nam upłynął rejs 19 września. Koledzy wędkarze zadowolenia zawieźli do domu obfita kolację a ukoronowaniem całej wyprawy było złowienie pięknego…

Pożegnanie z Islandią czyli różne może być wędkowanie

Witam serdecznie wszystkich po dłuższej przerwie. Niestety ostatnimi miesiącami oddawałem się w ogromnej mierze pracy a kapryśna (momentami druzgocąca) pogoda nie pozwalała wędkować weekenda…

Wyprawa na dorsza wiosną - wspaniała przygoda

Witam ponownie wszystkich miłośników wędkarstwa morskiego. Ostatnio pisałem o wyprawie na dorsze kutrem z Władysławowa. Jak przebyła wyprawa i jak się skończyła, artykuł na blogu w kwietni… | 4

Kołowrotek Shotgun 806 - nie tylko morski kołowrotek

Wrażenie estetyczneMiło jest wziąć do ręki kołowrotek Shotgun 806. Wprawdzie kolorystyka korpusu nie odbiega od wielu podobnych modeli innych firm, ale kolorystyka detali wykończeniowych znacz… | 8

Dorsze w sierpniu - dorsze Władysławowo

Sierpniowe dorszeWitajcie, dawno nic nie pisałem, a dużo się działo w moim wędkarskim życiu. W lipcu tego roku miałem piękne wyniki w nocnych połowach z gruntu, zgłosiłem medalowego miętus… | 4

Dorsze w Łebie - ciekawa wyprawa

Grupa kilkunastu osób spędziła wspólny weekend nad Bałtykiem. Wybraliśmy Łebę jako miejsce bazowe dla wypraw na dorsza. Niestety pierwszego dnia pogoda nas nie rozpieściła i musieliśmy zrez… | 3

Wędkowanie w Islandii - pierwsze kroki w Atlantyku

Witam serdecznie wszystkich po chyba zbyt długiej przerwie na portalu wedkuje.pl. Życiowe perypetie i wielkie zmiany były początkiem tego wszystkiego co ma miejsce teraz i tutaj. Niestety nasz kra… | 9

Wywiad z nowym prezesem PZW Dionizym Ziemieckim

Wybory prezesa Zarządu Głównego Polskiego Związku Wędkarskiego wywołało wiele emocji również na naszym portalu. Zapraszamy do obejrzenia wywiadu z nowym Prezesem PZW Dionizym Ziemieckim. Zapr… | 76

Na dorsza z Mariuszem Getką

Mistrz Europy - Mariusz Getka zdradza w jaki sposób skutecznie łowić dorsza, jakiego rodzaju sprzęt jest skuteczny i na co powinniśmy zwrócić uwagę podczas wyprawy na morskiego drapieżnika. | 3

Zestaw sumowo morski opis

[p]Zestaw sumowo morskiPodczas przedostatniego rozdania sprzętu dla posiadaczy konta Vip poszczęściło mi sie i zostałem obdarowany zestawem sumowo morskim. Miałem zamiar przetestować sprzęt i… | 5

Apetyzer fishing - video

Ryby posiadają cztery zmysły: wzrok , dotyk - czyli linię naboczną, węch oraz smak. Smak się dzieli na wewnętrzny w otworze gębowym i smak zewnętrzny, gdzie kubki smakowe są rozmieszczone… | 11

Pierwszy raz na kutrze z surfcastingiem w tle

O wyprawie na dorsze marzyłem od zawsze. Odkąd tylko dowiedziałem się, że na Bałtyku można łapać ryby czymś innym niż sieci postanowiłem, że muszę spróbować swojego szczęścia z pilke… | 4

Sprzęt na dorsza

Zrealizowany w Darłowie materiał jest zestawem prostych porad dla wszystkich, którzy maja zamiar wybrać się na dorsze, a nie zrobili jeszcze zakupów lub chcą dokonać zmian w swoim wyposażeniu… | 15

Kwietniowa troć z morza

Kwiecien, to jeden z lepszych miesiecy do polowu troci z morskiej plazy. Przybrzezna woda morza zaczyna sie ocieplac i coraz wiecej drobnych rybek szuka pokarmu w tej strefie. Za nimi podazaja trocie,… | 12

Wyprawa na kuter Arthus Władysławowo

Witam. Zapisałem się do forum głównie z powodu wyprawy na dorsza do Władysławowa. Termin wyprawy był ustalony na 14-ego kwietnia 2013 na Admirała II. Osoba odpowiedzialna za kontakt, zawiod… | 10

Przepisy połowu ryb w Bułgarii - opłaty za zezwolenie i kary

Wędkowanie w Bułgarii :Taryfa opłat wnoszonych przez prawo dla rybołówstwa i akwakultury(Przyjęta przez dekret nr 258 z 2001 r., wyd., SG 98 z dnia 16 listopada 2001 r.)I. Opłaty za wydanie lub… | 4

Otwarcie sezonu 2012-Irlandia

O mały włos, a tytułowe rozpoczęcie sezonu opóźniło by się o kolejny tydzień lub dwa, pogodę i warunki na oceanie śledziłem od tygodnia i wyglądało na to że w końcu trafimy okien… | 2

Z wędką w Irlandii

Chyba trudno o lepsze miejsce na hobby jakim jest wędkarstwo morskie niż Irlandia, no może wyłączając Norwegię i Szwecję :) A dlaczego morskie ? A to dlatego, ze wędkowanie na wodach śródl… | 10

Władysławowo połów dorszy na Athena 13.05.12

Od roku planowałem połowić na morzu, ale jakoś się odwlekało. Albo nie miał, kto jechać albo nie było, czym. Wreszcie się udało, jest ekipa, auto i termin zaklepany. Dzień przed wyjazdem c… | 11

Morze uczy stale...

Na dorsze wyprawiałem się już od nastu lat / a może więcej/ i to na Bałtyk - z Darłówka i Kołobrzegu - a także w zatokę Kilońską z maleńkiego Heiligen Haffen , w sumie mam się za jako-t… | 4

Łeba bez tajemnic - baza dorszowych jednostek wędkarskich

Po Władysławowie i Zatoce przyszedł czas na kolejny port w którym napotkamy sporo jednostek oferujących usługi wędkarskie.Łeba pięknie położony nadmorski kurort na naszym wybrzeżu.Po za mo… | 11

Zatoka Gdańska bez tajemnic - baza dorszowych jednostek wędkarskich

Witam serdecznie.Jak obiecałem w poprzednim wpisie dotyczącym Władysławowa, powstała kolejna baza jednostek tym razem Zatoki Gdańskiej.Kto łapał już na Zatoce wie jak ciężkie to łowisko. T… | 10

Morska wyprawa

Witam Szanowne wędkarskie grono.Chciałbym Wam opisać piękną przygodę na naszym morzu Bałtyckim. Z niecierpliwieniem oczekiwaliśmy ostatecznego potwierdzenia naszych wypływów - wiadomo pogoda… | 16

Kuter, czy łajba - łajba, czy kuter, czyli dylemat frustrata

Tęsknię za Morzem! Od dłuższego już czasu dopadają mnie myślówki, aby wyskoczyć na dorsze. Czuję wewnętrzną potrzebę wyresetowania się – ciągnie mnie na kuter/łódkę, gdzie zos… | 13