Leszcz - strona 4

Wędkowanie na Odrze - Złe dobrego początki

Jakby zacząćOdrę mam dosłownie pod nosem, ale przez długi okres czasu nie mogłem przekonać się do tej wspaniałej rzeki. Jej wielkość, ostrogi, napływy, przelewy, warkocze, przykosy, łachy… | 17

Złe dobrego początki łowienie między deszczem a ulewą.

W czwartek dowiedziałem się, że moje plany weekendowe nie wypalą. Ale nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło. Zadzwoniłem do brata i umówiliśmy się na nocną wyprawę na ryby.Prog… | 7

Leszcze na pellet i kulki Carpex

Znaleźć dobre miejsce leszczowe nie jest łatwo, ale nie to jest najtrudniejsze. Najtrudniejsze jest aby  namierzone leszcze miały szanse dobrać się do naszej przynęty. Utrapieniem wędkarz… | 2

Ilościowe obławianie drobnej ryby z użyciem zanęt Niwa

""Ilościowe obławianie drobnej ryby z użyciem zanęt Niwa""Osoby które nie miały do czynienia wcześniej z zanętami od firmy Niwa znajdą w poniższym wpisie jeden z ki…

Wiślane leszcze

Leszcz to ryba pełna sprzeczności. Z jednej strony sztuki do 40 cm poddają się praktycznie bez walki co nie przynosi im miana sportowych ryb. Z drugiej strony sztuki powyżej 50cm potrafią już d… | 7

Następne treningi PICKEREM

Następne treningi drugą wędką i innym zestawem, oraz łowienie na innych mostkach.Także przymiarka do mocowania parasola przeciw słonecznego. Na jednych mostkach przewaga ukleji, na innych przew…

Test wędki York Code X Methode Feeder

Witam kolegów po kiju.Na tapecie dzisiejszego wpisu znalazło się wędzisko ze stajni YORK’A, a mianowicie YORK CODE-X METHODE FEEDER 3,00cm ciężar wyrzutu 20g-80g.Wędzisko zakupione w ciem… | 5

Wegetariańskie okonie

Kwiecień to dla mnie długo oczekiwany czas w który zawsze polowałem na leszcze. Jak w każdej innej metodzie połowu, tak i tutaj chodziło o walkę o jak największą sztukę. Przyznam, że owa "… | 4

Kamień Pomorski - dawniej i dziś.

Kamień Pomorski – dobre łowisko , ale bez uroku.Pierwszy raz na „Kmieniu” byłem chyba mając z 10 lat. Czyli około roku 1977. Pamiętam ten październikowy dzień kiedy Ojciec wr… | 7

Przygotowania do nowego sezonu.

Późno bo późno ale czas przygotować sprzęt do nowego sezonu. Po krótkich epizodach podlodowych i ciągłym zabieganiu w pracy przyszedł czas krótkiego odpoczynku, czas świąt, który zawsze… | 1

Leszcze ze starorzecza

Zapalony wędkarz łowi cały czas. Nie przestaje łowić nawet w drodze do pracy czy w drodze do domu z kończącej się wyprawy. Nawet jeśli nie może być na rybach to planuje już kolejne wyprawy… | 16

Mama.

Mama.            Zdecydowana większość wędkarzy zaraziła się wędkarstwem od ojców, wujków, braci itd. Ja też. Jednak postan… | 3

Tanie, dobre wędki feederowe.

Witajcie w moim pierwszym takim artykule/blogu gdzie opiszę swoje dwie wedki feederowe.Aktualnie uzywam 2 wędek firmy "Konger" spirado feeder 360/120g.Pierwszego feedera zakupiłem w Czerwcu wieć m… | 8

Zapraszam Na Nowy Blog :)

Witajcie na moim nowym blogu :) Chciał bym się zająć blogowaniem ponieważ w wolnych chwilach gdy nie mozan wyjechać na rybki albo gdzieś wyjść nie mam co robić wiec jakis czas temu pomyśla… | 2

Leszcze na „tracony ołów”.

Leszcze na „tracony ołów”.            Leszcz to ryba powszechna i rzadka zarazem. Powszechna bo leszcze, czy jak mówią tubylcy z… | 10

Łowiska zachodniopomorskie cz.31. Niespodzianka nad wodą.

Niespodzianka nad wodą.            Zawsze zastanawiam się co gna mnie po całym województwie nad nowe łowiska! Odpowiadam sobie, że c…

Czarny nieprzemakalny Hells Anglers

Pojemnik jest bardzo praktycznym schowkiem na wszelkiego rodzaju dodatki płynne i proszkowe. Gdy wycieka skondensowany atraktor lub inny dopalacz, albo spod niedokręconej nakrętki wysypuje się śm…

Glina na rzekę

Witam jako,że jestem początkującym wędkarzem łowiącym na feedera chciałem wykorzystac zimowy czas na ogarnięcie tematu glin.W ubiegłym roku zrobiłem kilka wypadów z koszyczkami na Wi… | 3

Łowiska zachodniopomorskie cz.19. Leszcze ... najlepiej wędzone!!

Leszcz- najlepszy jest wędzony!!!!  Na początku lat 90-ych mieliśmy niezłą metę w domkach należących do Chłodni Koszalin w Rosnowie, dziś ośrodek Lasów Państwowych dzierż…

Łowiska zachodniopomorskie. Cz.13. Znaleźć rybę..... .

Wędkarz łowi to oczywiste ale czasem……   !             Znalezione ryby! Czy wam to się też zdarzyło? Ja miałem…

Skuteczne nęcenie - Część 2 - szczegóły decydują

Ten post będzie swoista kontynuacją poprzedniego posta, w którym poruszę aspekty  pomijane przez mnie w przednim poście. Wiem, że posty powinęły być dodawane częściej, ale dopad… | 1

Łowiska zachodniopomorskie 1975-2017. Cz 1. Dawno, dawno temu ....... .

Pozwolenie na s….. .            To pierwsza historia z tego grubego tomu opowiadań. Nie całkiem będzie o rybach, ale raczej o świecie k… | 2

Wiślany leszcz - wrześniowa 'łopatologia'

Pierwsze promienie słońca przebijały gęste opary mlecznobiałej, wczesnojesiennej mgły. Wszechobecna wilgoć wciskała się wszędzie – osiadała na dłoniach, twarzy, zdawała się wręcz… | 10

Wrześniowe leszcze - zmiana taktyki

Witam. Leszcz to ryba praktycznie całoroczna. Są wędkarze, którzy świetne wyniki osiągają na lodzie. Ja jednak nastawiam się na leszcza latem i jesienią. I w te dwie pory roku łowię je niec… | 3

Liny i leszcze późnego lata

Kolejny poranek ponury i szary. Woda paruje spowijając mnie mgłą. Otoczenie jakby próbowało skryć przede mną swoje tajemnice. Przygotowuję zanętę o zapachu marcepanu. Aż ślinka cieknie gdy… | 12

Feederowa zasiadka na Chańczy

Po zakończonym roku akademickim w końcu mogłem wygospodarować więcej czasu na ryby. Tym razem pojechaliśmy nad dużą zaporówkę w województwie Świętokrzyskim. Zbiornik Chańcza… | 11

I zawody spławikowo-gruntowe NOK 14.05.2017

14 maja 2017 odbyły się nasze pierwsze tegoroczne zawody spławikowo-gruntowe. O 4.30 rano pojawilśmy się nad Kanałem Kilońskim w okolicy przeprawy promowej Breiholz. W tym miejscu organizowali…

Poranne wzdręgi

Dziś rano wybraliśmy się z kolegą nad Rusałkę w Poznaniu z nastawieniem na kilkugodzinną zasiadkę gruntową w poszukiwaniu większych okazów leszczy. Po dojechaniu na parking zabraliśmy swoj… | 7

:Chlebowe kulki z piekarnika..

To jest drugi sezon jak używam chlebowych kulek jako przynęty. To znakomita przynęta na wszelkiego rodzaju ryby spokojnego żeru. Są proste w przygotowaniu. Tak naprawdę potrzebne są tylko dwa s… | 17

Zapomniane przynety

W dzisiejszych czasach w sklepach wędkarskich jest dużo dostępnych przynęt naturalnych i pochodzenia roślinnego i zwierzęcego . Gdy mamy chęć jechać nad wodę a nie zaopatrzylismy się w skle… | 17

Jak nie złowić sumika amerykańskiego

Kilka lat temu w trakcie odławiania zalewu w Stradomii , do mojego ulubionego łowiska przeniesiono także sumika amerykańskiego. W krótkim czasei opanował łowisko do tego stopnia że dziś trzeb… | 20

Quiver do łowienia z opadu

Drgająca szczytówka do łowienia z opadu-odpowedź na zmienne warunki pogodoweTegoroczna wiosna nie rozpieszcza. Chłodna, wietrzna aura poprzeplatana pojedynczymi cieplejszymi dniami to wszys… | 12

Nie śmieć

Byłem w tym sezonie dwa razy na Wiśle na rybach to co zastałem na łowisku przechodzi ludzkie pojęcie , pozostałości po wędkarzach ,torby po zanetach, opakowania po robakach,puszki butelki po a… | 14

Spinningowy białoryb - moje początki

Ostatnio sam ze sobą nie wiedziałem co zrobić. Okoniom odpuściłem; pomyślałem sobie, że niech chłopaki spokojnie się wytrą, a ja połowię je później, tym bardziej że w tym roku już tro… | 11

Wiosenny feeder - Film

Sezon wędkarski jeżeli tylko pogoda na to pozwala rozpoczynam na lodzie. Potem na przełomie zimy i wiosny staram się wybrać gdzieś z batem na kanał, a kolejnym żelaznym punktem w moim wędkars… | 4

Pierwsza nocka w tym sezonie.

Kolega w zimie kupił przyczepę kempingową. Bardzo chcieliśmy ją wypróbować , ale czekaliśmy na stabilną pogodę by poza samą frajdą z przyczepy coś jeszcze połowić. Jak nam się wydawał… | 4

Konger arcus pole 600 - opinia

Spławik jest dla większości z nas tym, od czego zaczynaliśmy swoją przygodę z wędkarstwem. Jedni zakochali się później w spinningu, inni znowu woleli uganiać się z muszką za kropkowanymi… | 8

'Starzy' mięsiarze

Wiosna dopiero wkracza na łowiska, ciężko jeszcze o jakąś rybkę którą można by się pochwalić, ale są miejsca gdzie trwają rybne żniwa. Jak każdego przedwiosnia , zaraz po zejściu… | 39

Termos z marketu czyli tanie nie znaczy złe.

Quechua ...Gorąca kawa na zasiadce ? Gorąca herbata czy kawa w chłodniejsze dni ? A obowiązkowo podczas łowienia w niskich czy też ujemnych temperaturach gorący napój rozgrzewający skostniał… | 30

Pierwsze kroki w spiningu

Chciał bym wam opowiedziec o swoich pierwszych krokach w spiningu.Zaczeło sie to pewnego dnia letniego kiedy to patrzenie na spławki nudziło coraz bardzie,wiec uzbroiłem swe wedzisko w prz… | 1