Leszcz - strona 6

Sezon wędkarski rozpoczęty - Po prostu Wiosna!

Po co komu ta "zima"? Chyba jedynie amatorzy białego szaleństwa mają okazję do wyżycia się na ulubionych stokach. Dzieciaki zapewne już od dawna nie cieszą się tą porą roku jak to bywało w… | 20

Zanęta Dragon Quattro Leszcz Piernikowy

Należy przyznać wprost że tegoroczna zima o ile można nazwać ją zimą z faktów innych jak te z kalendarza daje wędkarzom naprawdę duże możliwości. Wiele łowisk które w wcześniejszych la… | 15

Wędkarski sezon gruntowy rozpoczęty!

Nadszedł ten długo oczekiwany dzień. Niedziela, 6 marca. Godzina 4:30 dzwoni budzik - pora roku nie koniecznie pomaga w wyjściu z łóżka - ale to wyjazd nad wodę, więc nie ma zmiłuj. Tym bard… | 3

Deszczowa Parnica - 6 marca 2016r.

Pomimo deszczu w dniu 6 marca na Parnicy (żwirownia) można było spotkać kilkunastu wędkarzy. Pod mostem ustawił się Mistrz Okręgu 2015r. Mieczysław Bender. Łowił rybę za rybą na 7m bata z…

Wędkowanie na spławik - zimowy falstart.

Niedziela, wstaję z łóżka i spoglądam za okno - pogoda w miarę. Chmury, wiatr, chłodno ale najważniejsze, że nie pada. Na termometrze tylko 2 stopnie Celsjusza, wiatr najgorszy możliwy - wsc… | 7

Co słychać na Parnicy? - 21.02.2016r.

Co słychać na Parnicy? Otóż w dniu 21 lutego br. na odcinku pomiędzy mostami (żwir, tiry) było dużo ludzi. Akurat jak przyjechałem brania ustawały. Wcześniej brały troszkę płocie, krąpi… | 2

Gruntówka późną jesienią

Późna jesień i przedzimie nie jest łatwym okresem dla wędkarzy. Ryby nie żerują intensywnie, a z nastaniem właściwych dla poszczególnych gatunków temperatur odpływają na zimowiska. Oczywi… | 22

Methoda na sukces

Nie mogłem w to uwierzyć. Kolejne branie kilkanaście sekund po zarzuceniu zestawu! W ciągu ostatnich 10 minut złowiłem 4 czy 5 karpi, a w ciągu 5 godzin miałem prawie 20 brań! To zaskakujące… | 4

Masakra na Warcie

To co stało się kilka dni temu (zeszła sobota) na rzece Warcie jest przerażające......Mianowicie na odcinku od Poznania dokładniej od mostu Lecha aż do Obornik pojawiły się setki śniętych r… | 35

Do trzech razy sztuka-leszcze na medal!

Lato,fajna pogoda,może by tak na ryby pojechać.Bez większego przygotowania pakuję sprzęt do auta na ex tempore i w drogę.Jeszcze nie wyjechałem na dobre z podwórza gdy przypomniało mi się,ż…

Nadmiar to problem-wyprawa na Nielisz

Niezłe szopki dzieją się w tym roku. Zamiast 30 km nad Wisłę, częściej robimy 200km  i lądujemy na Nieliszu. Trochę daleko ale na szczęście woda rekompensuje trudy podróży. Po raz&nb… | 13

5 lat feederowania z Mistrallem

Kilka lat temu, po przeprowadzce do Wrocławia, przeżywałem swoisty okres „wędkarskiej posuchy”. Duża liczba stawów i glinianek w teorii powinny owocować serią życiowych rekordów,… | 6

Recenzja teleskopu Mistrall Olympic Tele Carbon

Witam. Dziś opowiem Wam o moim teleskopie Mistrall Olympic Tele Carbon 3.6m, 10-40g. Wędziska używam tylko do metody spławikowej, od jakiś 2 lat. Blank został wykonany z włókna węglowego… | 6

W poszukiwaniu wilgoci

Susza ……tak suchego roku to nawet najstarsi Eskimosi z naszej okolicy nie pamiętają, Wisła wyschła. Pomimo dobrego wejścia w sezon (pierwsze nocki już w marcu), ko… | 2

Wypad na amury zakończony karasiami.

Ostatni weekend urlopu postanowiliśmy spędzić na nocnym wypadzie za karpiem i amurem. Nad wodę wyjechaliśmy o godzinie 14:15 żeby znaleźć dobre miejsce. Nad wodą byliśmy o godzinie 15, upał… | 2

Lekki, uniwersalny zestaw spławikowy

Nie ukrywam, że dla czystej wygody, a co za tym się kryje, możliwości szybkiego rozkładania i składania, ułatwionego transportu, a także możliwość zastosowania wędziska do w… | 8

Lipcowa drobnica z Zalewu Rybnickiego

Z samego rana wybrałem się posiedzieć trochę i pofeederować nad Zalewem Rybnickim. Wybrałem brzeg od tzw. dębów ponieważ jest łatwy dojazd oraz przyjemnie siedzi się z jednej strony otoczon… | 1

Pomost na linowisku

Praktycznie to od ubiegłego roku nosiłem się z zamiarem rekonstrukcji zaniedbanego, zniszczonego upływem czasu pomostu nad jeziorem, z którym wędkarsko jestem związany od 1980 roku. Dlatego te�… | 14

Mieszanka zanętowa na zawody feederowe

MIESZANKA ZANĘTOWA NA ZAWODY FEEDEROWECzęsto wędkarze na forach internetowych pytają o zanętę na zawody gruntowe/feederowe. Zawody na których łowi się feederem są jeszcze Polsce stosunkowo m… | 1

Wspomnienie szczenięcych lat

Było to z dobre trzydzieści lat temu ,długa samotna podróż cugiem (po polsku pociągiem), wizyta w prawdziwym sklepie wędkarskim,poznanie tego jak wygląda procedura połączenia telefonicz… | 8

Sezon na leszcza

Miłośnicy „złotych łopat” powinni właśnie teraz być w największej gotowości!!! Okres zimowej i wiosennej pauzy się kończy, a czas leszczowego ELDORADO nadciąga! Choć brzmi to… | 9

Leszczowe przełamanie

Witam, Dawno mnie nie było na forum. Niestety nie miałem czasu na umieszczanie artykułów na forum. Studia i inne ważne sprawy zabierały ten czas. Ale już wracam i mam nadzieję, że na dob… | 6

Przygoda na Ostrowitym

Postanowiłem w tym roku odwiedzić Barbarę i Piotra Wachowskich. Administrowane przez nich łowisko w okolicach Golubia Dobrzynia półtora roku temu obdarzyło mnie naprawdę piękny… | 4

Nocne leszcze z gruntu

Na pierwszą leszczową nockę umawialiśmy się z Romanem już od jakiegoś czasu. Pamiętam jak w kwietniu czytałem wpis krisbeer"a, opisujący jego nockę z młodym i sąsiadem. Zastanawiałem si�… | 4

Wiosenne jezioro i powrót do korzeni

Warto zaczekać nad wodą jeszcze godzinkę. To ulubiona pora tajemniczego linaCo roku, gdy zbliża się majówka, jadę na | 7

Niedoceniane leszcze wiosną z jeziora

Mamy niewiele gatunków ryb, zwłaszcza rodzimych, bez określonego wymiaru i limitu ochronnego, dlatego też ciągle zastanawia mnie fakt, dlaczego do tej grupy został zaliczony leszcz. Jeszcze prze… | 13

Grunt wygrał ze spławikiem

Jak to często bywa w dzień wyjazdu na ryby, obudziłem się jeszcze przed budzikiem. Uśmiech od razu zawitał na mojej twarzy, bo przez okno widziałem bezchmurne niebo, a pierwsze promienie słoń… | 8

Całodniowy wypad na Gzel - Rybnik.

Wczoraj postanowiliśmy wybrać się na całodniowe wędkowanie na Gzel. Wyruszyliśmy dosyć wcześnie bo o 5 rano więc o 5:20 około byliśmy nad wodą. Było stanowczo za zimno jak na kwiecień al… | 7

Nocne wędkowanie czyli nie ma to jak nocka

Podczas ostatniego wypadu sąsiad rozpoczął łowienie 2015. My z młodym musimy jeszcze poczekać. Szansa na pierwsze ryby będzie ostatni marcowy weekend. W piątek sąsiad, przebąkuje o wyjeździ… | 12

Wiosenny leszcz

Szukając w okolicy dobrego łowiska pojechałem nad staw w miejscowości Szczodre. W miejscowości tej znajduje się ośrodek zarybieniowy i z tego co słyszałem staw jest co jakiś czas zasilany r… | 10

Zasiadka feederowa na Zalewie Rybnickim - pierwszy dzień wiosny

Relacja z treningu gruntowego 21.03.2015 na Zbiorniku Elektrowni Rybnik.Nad wodą pojawiliśmy się o godzinie 5:00 - choć z małymi utrudnieniami ponieważ droga przy wjeździe na parking była rozk… | 2

Marcowy spławik, czyli komedia pomyłek

"Chcesz to cię zawiozę..."Na ryby miałem jechać dopiero w połowie miesiąca i juz byłem pogodzony z tą myślą. Praca rodzina, codzienne sprawy i wędkarstwo. Wszystko trzeba pogodzić, a rzecz… | 43

Fenomen feedera

W wodzie żyją nie tylko drapieżniki...Zakochanemu bez pamięci w spinningu wędkarzowi trudno jest myśleć o rybach inaczej niż o żądnych mięsa, niekoniecznie zębatych bestiach , które… | 8

Warciański feeder i test zanęt Goodfish

W ostatnich tygodniach grudnia byłem pochłonięty spinningiem. Do tego tak naprawdę stopnia, że moje nogi zaczęły odmawiać posłuszeństwa. Chcąc nie chcąc, musiałem więc zrobić sobie kró… | 5

Wspomnienie wielkiej rzeki...

Decyzja o tym wyjeździe zapadła w naszych głowach na wiele dni wcześniej, zanim byliśmy wreszcie w stanie go zrealizować.Traktowaliśmy tą wyprawę jako prawdziwy sprawdzian naszej męskości -… | 25

Sztuczna ochotka... szybko, tanio i łatwo ?

Witajcie drodzy koledzy Wędkarze i koleżanki Wędkarki, dzisiaj chciałbym przybliżyć kwestię sztucznej ochotki jako przynęty podlodowej.Ochotka sztuczna, jak każda rzecz na świecie ma sw… | 8

Testy Zanęt M.V.D.E-lin/karaś cz. 3 oraz podsumowanie

Witam wszystkich serdecznie. Dzisiejszym wpisem chciałbym podsumować przeprowadzone przeze mnie testy zanęt M.V.D.E. w kategorii lin/karaś. Oprócz ostatniej części relacji przedstawię wam rów… | 5

Ziarna, makaron oraz robaki- czyli jak utrzymać ryby w łowisku?

Podstawą skutecznego nęcenia jest odpowiednia kompozycja mieszanki zanętowej. Oprócz składników odpowiadających za pracę zanęty, czy też pełniących rolę wabiącą, należy zadbać o obecn… | 10

Zepsute starorzecze

Zepsute starorzeczeKolejny tegoroczny długi weekend przed nami, jest więc okazja by wybrać się nad wodę. Prognozy pogody co prawda straszyły deszczem, ale co tam deszcz, jak chce się pooddycha�… | 3

Przypadkowy€ leszcz na spinning

W niedzielne popołudnie 26 października wybrałem się z kolegą nad rzekę Wartę w miejscowości Sieraków. Naszym celem było złowienie szczupaka na spinning, choć szczęśliwi… | 6