Łosoś - strona 2

Narybek z Ostrołęki. Szansa na zmiany w produkcji materiału zarybieniowego w całym kraju?

Jeśli już są elektrownie węglowe to dobrze żeby pomagały rybom. Co do ich szkodliwości są też nieporozumienia. Bo dzisiejsze elektrownie to już nie te same „zanieczyszczacze” co… | 8

Żywność liofilizowana na dalekiej północy

Charakterystyka naszych wypraw wymaga lekkiego bagażu. Pamiętamy moment kiedy zaczeliśmy liczyć nasz ekwipunek w gramach, a nie w kilogramach. W miejscach takich jak Laponia, gdzie najbliższy skl…

Wild Fish Stories - Salmon Fever - cały film online

W sierpniu 2019 roku na kole podbiegunowym spłynęliśmy 250 kilometrów rzeką Lainio w poszukiwaniu łososia bałtyckiego. Całą wyprawę udokumentowaliśmy na filmie, który prawdopodobnie jest p… | 2

Wild Fish Stories za kołem podbiegunowym - trailer filmu

W sierpniu 2019 roku za kołem podbiegunowym spłynęliśmy 250 kilometrów rzeką Lainio w poszukiwaniu łososia bałtyckiego. Całą wyprawę udokumentowaliśmy na filmie, który już niedługo będ… | 1

Spływ rzeką Lainio w poszukiwaniu łososi. Wild Fish Stories na kole podbiegunowym

Dwa tygodnie! Tyle czasu zostało do naszej kolejnej wyprawy. Przygotowania trwają od bardzo dawna, ponieważ tym razem będą to prawie trzy tygodnie w ostatnim dzikim regionie Europy - Laponii.Będ… | 5

Relacja z XXXVI Mistrzostw Polski w wędkarstwie morskim

W dniach 10-13 maja 2018 odbyły się XXXVI Międzynarodowe Mistrzostwa Polski w wędkarstwie morskim na przynęty sztuczne. Drużyna Okręgu Mazowieckiego rozpoczęła je od treningu na pokładzie na… | 1

Świąt spokojnych. Pod choinką samych wędkarskich prezentów. Życzy bloger Patagonia

Świąt spokojnych. Pod choinką samych wędkarskich prezentów. Dobrych kobiet. Pełnych wód życzy wszystkim czytelnikom bloger Patagonia.Sumiarzom - duzych sum i sumów.Okoniarzom - rąk zdartych… | 7

100 lecie Niepodległości. Wędkarze dla Polski i jej przyrody.

„Złote myśli” profesora Rozwadowskiego.            Mija 117 lat od pierwszego wydania dzieła prof. Rozwadowskiego „Poradnik… | 4

Łowiska zachodniopomorskie w latach 1975-2017. Cz.5.

Zapiski wędkarskie. Dlaczego ( nie ) łowić w samo południe?          Utarło się, że na ryby wyruszamy z samego rana lub pod wieczór. A co z wędkar…

Troć we wrześniu

Czas płynie równie szybko co woda, na bystrzynach Parsęty, a zbliżająca się jesień zwiastuje koniec sezonu. Po ostatkach pstrągowych, przyszedł czas na troć i łososia. Z każdym kolejnym dn… | 10

Wyprawa na łososie. Pomóż chorej Magdzie

Zawsze marzyłem aby wybrać się na połowy łososia - niekwestionowanego króla ryb. Pomorski Przewodnik Wędkarski zorganizował licytacje na rzecz chorej Magdy (KLIK), gdzie można było | 1

Łososie to są emocje ...

Tak sie holuje duże ryby z naszych wód :) Kapitalne ryby w zasiegu kazdego.... Koledzy połowili i cieszyli sie jak dzieci :) Ryby i długie hole nawet prawdziwych mezczyzn rozmiekczają :)

Podsumowanie sezonu trociowego

Wszystko co dobre szybko się kończy i  w końcu nadszedł kres trociowych eskapad. Sezon 2015 rozpoczął się całkiem nieźle, w pierwszym dniu sezonu razem z kolega złowiliśmy dwie ryby i… | 6

Łosoś w ostatnim rzucie. Morrum. Szwecja.

Już rok minął od tamtej chwili, kiedy przyrzekliśmy sobie, że znów spotkamy się nad szwedzką rzeką Mörrum.Kto zasmakował tej przygody, holi potężnych troci i łososi, ten t… | 2

Stripping basket czyli jak nie niszczyć linki muchowej

Witam serdecznie.Po długim i fantastycznym okresie suchych muszek powoli nadchodzi czas kiedy zasiadamy w domowych pieleszach i zaczynamy uzupełniać nasze pudełka z muchami. Oglądamy nasze zdjęc… | 4

Szwedzka rzeka Morrum - Wyprawa na łososie

Jest takie powiedzenie: wszystko, co dobre, szybko się kończy. Powrót ze Szwecji wpędził mnie w swoistą wędkarską depresję.....Przecież jestem otoczony pięknymi rybnymi wodami w miejscu mo… | 8

Łososiowa zajawka - muchy łososiowe

Witam serdecznie.Powoli dobiega koniec sezonu na piękne lipienie i pstrągi....W domowych pieleszach zaczyna się w głowie rodzić temat sezonu Trociowego na Pomorzu i nowe pomysły na co i z czym o… | 2

Błystki Trollingowe Rhino

Rhino to definitywnie marka dla poważnych wędkarzy. Nazwę tę noszą produkty poszukiwane przez każdego, kto oczekuje maksymalnej wydajności i gwarancji niezmiennej jakości. Od wielu lat Rhino u…

Wobler Bonito - trociowy pogromca

Dwóch polskich wędkarzy szczęśliwie zainaugurowało trociowy sezon 2014. Pierwszy dzień nowego roku z pewnością na długo pozostanie w pamięci Kolegów: Marcina z Włocławka i Krzysztofa z Wa… | 13

Początek sezonu 2013 - final countdown

1 Stycznia to dla wędkarzy, którym sezon zaczyna się właśnie w tym dniu jest jak pochód 1-szo majowy w minionej epoce – obowiązkiem stawienia się w wyznaczonym z „góry” miej… | 18

Otwarcie sezonu 2012-Irlandia

O mały włos, a tytułowe rozpoczęcie sezonu opóźniło by się o kolejny tydzień lub dwa, pogodę i warunki na oceanie śledziłem od tygodnia i wyglądało na to że w końcu trafimy okien… | 2

Z wędką w Irlandii

Chyba trudno o lepsze miejsce na hobby jakim jest wędkarstwo morskie niż Irlandia, no może wyłączając Norwegię i Szwecję :) A dlaczego morskie ? A to dlatego, ze wędkowanie na wodach śródl�… | 10

Muchy łososiowe - Hair Wing!

Muchy łososiowe - Hair Wing! – Kopia tekstu!Quick SilverHaczyk: łososiowy podwójny nr od 12 do 2/0Nić wiodąca: czarnaKońcówka: owalna srebrna lametaOgon: topping (czub bażanta złocisteg…

Łowić - wypuszczać - konsumować?

Czytając posty, nowe wątki o sprzeczkach: czy wypuścić, a może kilka złowionych zabrać w celach kulinarnych. Jestem za tym żeby czasami wziąć kilka rybek do konsumpcji. Jest to zgodne z Us… | 9

Blachy wahadłowe

Blachy wahadłowe - Najczęściej używane nad Parsętą wahadłówki to pochodne słynnej "karlinki". Miała ona owalny przód i zwężający się trójkątnie tył, z silnym wykrępowaniem w środko… | 12