Pstrąg - strona 2

Wędkarstwo spinningowe na małej rzece

Wędkarska wypraw pstrągowa podczas, której pokazuję stare obrotówki, które nie są już dostępne w sklepach wędkarskich.

Dunajcowa Majówka 2022

Już od 9 lat wędkarstwo muchowe jest dominującą sferą mojej aktywności rekreacyjnej. Podoba mi się brodzenie po wodzie i tropienie , typowanie miejsc, w których mogą przebywać łososiowate.… | 3

Domorosłe kłusownictwo przekazywane z pokolenia na pokolenie.

W ubiegłą sobotę wczesnym popołudniem wybrałem się kolejny raz po przerwie (z racji wypraw nad inne rzeki) nad Redę na pstrągi. Było dosyć pochmurnie, ale spośród tych chmur przebijało od… | 2

Wędkarskie endorfiny

Kolejny wypad na pstrągi czyli wędkarstwo spinningowe nad małą rzeką. Ten właśnie sposób wędkowania podobnie jak nocne łowienie sandaczy wyzwala we mnie najwięcej wędkarskich endorfin. Mi�…

Pstrągi 2022- wędkarstwo na małych, górskich rzeczkach.

Pstrągi 2022 czyli wędkarstwo spinningowe na małych, górskich rzeczkach. Takie łowienie ryb stało się w tym sezonie wędkarskim nową fascynacją. którą już teraz mogę porównać z nocnym �… | 1

Pstrągowe rozpoczęcie sezonu 2022

Zobacz pierwszą w tym sezonie wędkarską wyprawę na pstrągi nad niewielką niezwykle urokliwą rzekę. Wędkarstwo pstrągowe pokazane w tym filmie to pierwsza z wielu wypraw rozpoczynająca przyg… | 2

Dunajec - badanie obecności ryb

BADANIEPrzełamuje się sezon urlopowy i dlatego odpowiedzialni za sport w PZW myślami są już we wrześniu i w kalendarzu muchowym. Właśnie od konesera dunajcowych klimatów ja i Piotrek dostali�…

Savage Gear 3D StickleBait Twitch - woblery na pstrągi, okonie i klenie

Na progu wiosny spinningiści intensywnie poszukują niedużych przynęt do połowu okoni i innych małych drapieżników nie objętych okresem ochronny. Dobrym pomysłem może okazać się 3D Stickle… | 2

Podziękowanie.

Koło Garnizonowe wesprze nas w tym roku kwotą 1500zł na zarybienie pstrągiem potokowym. Drugi rok z rzędu nas wspierają za co bardzo dziękujemy  Ryby za tą kwotę postanowiliśmy…

SG 2 Micro Game – zabawa z delikatnym sprzętem

Zima powoli zaczyna ustępować. Wczesna wiosna to czas kiedy spinningiści tradycyjnie ruszają z lekkimi zestawami w poszukiwaniu małych drapieżników. Dlatego warto zastanowić się nad wyborem o… | 1

Nareszcie nad wodą

Jest luty i wreszcie można pochodzić za pstrągiem po naszej rzeczce Bukowej. Okręg PZW Tarnobrzeg pozwala na to by od 01.02. można łowić. Nie jest to zwykły spacer, bo rzeka płynie w terenie… | 5

Ołów, co w zamian- idą zmiany! Żegnaj boczny troku !!

ECHA - Europejska Agencja Chemikaliów złozyła wniosek o dalsze ograniczenia stosowania ołowiu w wędkarstwie (strzelectwie i myślistwie). Wszystko oczywiście dla dobra zwierząt , środowi… | 7

Nic nie będzie tak samo. PZW od kuchni. Część 2.

Na marginesie odcinka 3 programu Panów Dariusza Dziemianowicza i Wiesława Heliniaka. Nic nie będzie takie samo.Tym razem Panowie zajęli się tematem złów i wypuść. Oczywiście nie chodzi o sed…

Żegnaj Wiesiu. Wspomnienie twórcy najciekawszego pisma wędkarskiego w III RP.

14 sierpnia 2020 roku odszedł do „krainy wiecznych łowów” Wiesław Dębicki. Ceremonia pogrzebowa odbyła się we Wrocławiu 21 sierpnia 2020 r.Kim był Wiesiu wie każdy lekko starszy… | 7

Rodbuilding, czyli powstawanie wędek od A do Z w naszym obiektywie

Samodzielne wykonanie wędki jest abstrakcją dla większości wędkarzy. W jaki sposób zdobyć blank, z czego rękojeści, które przelotki, jakie kleje? Od początku naszej przygody z filmem chciel… | 5

Słownik wędkarski dawniej i dziś.

Słownik wędkarski – dawniej i dziś.Każde pokolenie ma swój slang wędkarski. Zawsze ludzie posiłkują się nazwami bardziej trafnymi, łatwymi w użyciu lub po prostu bardziej soczystymi.… | 12

Klenie na nimfy - przełamanie

PRZEŁAMANIEKoledzy wiele razy głosili prawdę, że klenie i lipienie pływają stadami. Mnie nie udawało się złowić kilku ryb z jednego miejsca i dlatego miałem wątpliwości. Ale wszystko jest… | 2

Savage Gear Swith Blade Minnow - zwiadowca na nieznane wody

Podróżując w nieznane rejony w celach wędkarskich i nie tylko często zdarza nam się stawać na brzegu zupełnie nam nieznanej wody. Zastanawiamy się wtedy nad tym jak obłowić jej najciekawsze…

Pstrągi jako treść życia.

PSTRĄGI W CZASACH ZARAZY Zakazy wynikające ze stanu epidemii wymusiły, żeby wypad nad Rudawę zaplanować w taki sposób, by nie spotkać żadnej osoby. Było to możliwe na wysokości Kochan… | 1

2020 Zaczęło się!

2020 Zaczęło się!         …

Wild Fish Stories nad Czarną Hańczą

Zima za oknem, więc mroźne klimaty z marcowej wyprawy nad Czarną Hańczę właśnie wleciały na YoutubeSprawdzajcie co spotkało nas nad tą dziką rzekąWyprawa nad rzekę Czarna Hańcza była zo… | 8

Z wizytą na przepławce.

Po raz pierwszy na przepławkę udałem się w 2015 roku. Rok później zameldowałem już się tam z kamerą podwodną Water Wolf. Od tego czasu staram się przynajmniej raz do roku w czasie ciągu t… | 4

Dębnica po 20 latach.

Dębnica – rzeka dla dwóch po dwudziestu latach. Dorzecze  ParsętyDopływy  WograDługość  26 kmSzerokość  średnia 6 &nda…

Zapiski wędkarskie. Dlaczego ( nie ) łowić w samo południe?

Utarło się, że na ryby wyruszamy z samego rana lub pod wieczór. A co z wędkarzami, którym różnorakie obowiązki nie pozwalają na łowienie w tych najlepszych zd… | 4

Spływ rzeką Lainio w poszukiwaniu łososi. Wild Fish Stories na kole podbiegunowym

Dwa tygodnie! Tyle czasu zostało do naszej kolejnej wyprawy. Przygotowania trwają od bardzo dawna, ponieważ tym razem będą to prawie trzy tygodnie w ostatnim dzikim regionie Europy - Laponii.Będ… | 5

Ciekawa książka.

Muzeum Etnograficzne w Toruniu w roku 2008 wydało ciekawą książkę pt: Rybołówstwo Borowiaków Tucholskich. Autor Władysław Jagiełło. Dla wszystkich pasjonatów wędkarstwa…

Rzeki na metry-marzenie pstrągarzy.

Wpadła mi w ręce książka wydana przez wydawnictwo Rebis , seria Salamandra autorstwa Richarda Brautigana pt: „ Łowienie pstrągów w Ameryce z roku 2000. Książka dość specyficzna… | 1

Zarybiać tęczakiem, palią - tak robią Czesi.

Często myślimy czy zarybiać np. tęczakiem! Ciekawie o tym pisano w ostaniej "Sztuce łowienia na sztuczną muchę. W Czechach zarybiają tęczakiem i źródlakiem właśnie po to by chr… | 4

Nagroda 500 zł.

Do kolegów łowiących na górnej Radwi. Kto znalazł pudełko z muchami 4- stronne szare nagroda 500 zł. Kontakt oblica@uniwersytetdzieci.Uczciwy znalazca proszony o kontakt. Muchy z tego pudełka…

Byłem nad wodą

W ubiegłą sobotę pogoda nie sprzyjała łowieniu pod lodem choć próbowałem sił na własnym stawiku. Jak się to mówi potrzebne z pożytecznym. Wywierciłem kilka dziur by napowietr…

Protest- rzeka Kaczawa.

Witam, oto pełny tekst protestu, możecie go kopiować, podpisywać, skan w formacie JPG (fotografia komórka) lub PDF, proszę wysłać na e-mail rzekakaczawa@interia.pl lub na e-mail ZO okrę… | 1

Zachodniopomorskie wędkowanie. Łupawa dawniej i dziś.

Nad Łupawą-1990.                Pierwsze informacje o rzece miałem już jako mały chłopiec. Wówczas Ojciec wspomn…

Kamera podwodna Water Wolf - przepławka rzeka Reda 2018.

Zapraszam do obejrzenia materiału nagranego pod wodą na przepławce na rzece Reda. Oprócz ryb szlachetnych, będących w ciągu tarłowym można zauważyć tam ryby, których niekoniecznie się tam…

Zachodniopomorskie wędkowanie. Zwiewające tęczaki.

Ucieczki pstrągów z hodowli, wędkarze raczej popierają. Można wtedy nałowić się do woli. Jednak są pewne ale.... . Tak było w tym roku na Górnej Radwi. Swoją drogą , kto… | 3

Sierpniowe pstrągi

Sierpień...ostatni miesiąc pstrągowego sezonu,zapowiedż rychłego rozstania się na kilka miesięcy z tym kropkowanym drapieżcą,raptem kilkanaście dni nam zostało aby móc się jeszcze w tym r… | 11

Kolejna próba w poszukiwaniu pstrągów

11.06. Zaczynamy działania dotyczące kolejnej wyprawy w pogoni za pstrągami , godzina lekko po 6 wyjeżdżamy i jedziemy nad rzekę Krasówkę , rzeczka położona w miesjcowości Krasowa w powieci…

Rekonesans na Radwi - odcinek NO KILL.

Rekonesans na odcinku Radwi „NO KILL"Mając chwilę czasu postanowiłem sprawdzić nowy odcinek  „NO KILL” na Radwi od elektrowni Hajka do elektrowni w Niedalinie.Odcinek ma o…

Przygoda nad małą rzeczką cz.IV FILM!

Wczoraj nadarzyła się  niespodziewanie okazja wyskoczyć na kilka godzin na rybki, chwila namysłu gdzie uderzyć i zapadła decyzja. 5 minut pakowania i ruszyłem. Na miejsce dotarłem skoro �… | 2

NO KILL- w okręgu koszalińskim. Nowość.

Wielokrotnie o tym mówiono, ale na gadaniu się zazwyczaj kończyło. Teraz stało się faktem. Mamy łowiska "No kill" w naszym okręgu. Są to wody " górskie". Chyb… | 13

Przechytrzyć Kropka.

30.03.2018r  Dziś postanowiliśmy się udać na rzeczne kropasy razem z moim kolegą po kiju . na pstrągi udaliśmy się nad Zachodniopomorską rzekę Rege.  Wyjechaliśmy tuż po godzinie… | 3