Sum - strona 2

Kamera podwodna Water Wolf 2.0 - sum.

Jestem szczęśliwym posiadaczem kamery podwodnej Water Wolf. Zaczynałem od Water Wolf HD, potem przesiadłem się na Water Wolf UW Camera 1.1 Kit, a teraz mam najnowszą wersję czyli Water Wol… | 1

Webasto tanie i bezpieczne ogrzewanie namiotu.

Temat nie dotyczy może wszystkich wędkarzy, ale karpiarzy i owszem. Szczególnie tych, którym niestraszne późno jesienne bądź zimowe zasiadki. Większość z nas ogrzewa swoje…

Da Bush Spinnerbait – 21 gramów wabiących elementów

Seria przynęt SavageGear o wyjątkowym designie i jakości wykonania. Spinnerbaity Da’bush są wykonane z doskonałych materiałów i w szerokiej palecie barw. Spinnerbaity Da’bush to prz… | 1

Smoczyca

Smoczyca, czyli jak stać się bohaterem własnych marzeń.Z zamiarem opisania tych przeżyć nosiłem się już długo, ale ciężko mi było, bo ciągle stałem na filozoficznym rozdrożu, w rozkrok… | 4

PoSIEKane woblery na treningu

W ostatnią sobotę 24.08 br wybrałem się z kolegą Tomkiem pomachać trochę patykami, ale od początku jak zawsze w moich artykułach krótka informacja jaki sprzęt nam towarzyszył.Mój sprzętW… | 3

Wędkarska wyprawa - Tylko jedna taka noc w roku.

Ostatnio często wracam wspomnieniami do poprzednich sezonów, analizuję wszystkie brania, przeglądam zdjęcia i w myślach planuję już wyjazdy odległe o kilka miesięcy.Dziś opiszę jedną z..… | 29

Karpie, Jesiotry i sumy na method feeder

SiemankoRozpoczęcie sezonu było bardzo udane więc poszliśmy za ciosem i już kilka tygodni później znów trafiliśmy nad piękne Gospodarstwo Rybackie Stawy. Wyjazd zaowocował duży…

Oko Cyklopa-latarka czołowa.

Niewiele osób przywiązuje dużą wagę do latarki czołowej, a przy jej wyborze kieruje się mocą świecenia, czyli ma oświetlić jak najwięcej i to by było na tyle.Przez kilka lat również pod… | 9

Cud nad Wisłą - Sum 220cm

Początek sezonu na Wiśle nie był dla mnie zbytnio udany. Obrażony na królową wędkowałem głównie na Bugu, Narwi i Odrze. Od pewnego czasu dochodziły do mnie jednak słuchy, że na Wiśle dob… | 11

Sum- ryba życia-moja wielka przygoda z sumem.

Rok 1995, mam wtedy 17 lat. Przez to że rodzice darzyli mnie zaufaniem , od 15 roku życia mogłem sam jeździć na ryby. Oczywiście jeździliśmy w kilka osób i zostawaliśmy w okresie letnim od… | 25

Z makrelą na szczupaka

Oglądając filmy i tematyce wędkarskiej zauważyłem, że w krajach Europy Zachodniej jedną z podstawowych przynęt stosowanych podczas stacjonarnego łowienia szczupaków jest martwa rybka, do teg… | 37

W zdrowym ciele - zdrowy Bug!

Mój Tata zawsze powtarzał - nie pokonasz węża wężykiem. Możliwe że miał rację, jednak zwykł dzielić się ze mną również innymi sentencjami, nie koniecznie po polsku.Zn… | 3

Ryba sierpnia – sum

Nadchodzi sierpień, czas więc na zaprezentowanie kolejnej ryby z naszego cyklu “Ryba miesiąca”. Tym razem postanowiliśmy przybliżyć Wam nieco nietypowego, wąsatego drapieżcę, czy… | 21

Sumki i klenie na wątróbkę - Wisła

Łownie na wątróbkę jest bardzo fajne - dużo brań , waleczne ryby i czasami na naszej wędce może zagościć 1 m kijanka która sprawdzi nasz sprzęt i nas samych . Łowienie na wątróbkę wol�… | 9

Troszkę o sumie

Za a nawet przeciwPortretTematem nowego felietonu ma być … sum europejski, czyli Sillurus glanis . Od razu musz | 14

Wiosną na karpie - nowy numer Karp Maxa

W sprzedaży jest już najnowszy numer dwumiesięcznika łowców karpi "Karp Max" 3/2017.Data wydania: maj 2017 – czerwiec 2017Liczba stron: 132Cena: 19 złTemat wydania: Bez kul…

Magazyn Karp Max 1/2017 już w sprzedaży

W sprzedaży jest już najnowszy numer dwumiesięcznika łowców karpi "Karp Max" 1/2017. KUP TERAZ.  Data wydania: styczeń 2017 – luty 2017Liczba stron: 132

Najnowszy 'Karp Max' 6/2016 już jest w sprzedaży

W sprzedaży jest już najnowszy numer "Karp Maxa" 6/2016. W tym wydaniu przygotowaliśmy dla Was wiele ciekawych artykułów. Nie mogło się obyć bez jesiennych porad. Piszemy także o kombine…

Metrowy sum i test kołowrotka Mistrall RX Carbo oraz wędki Mistrall Lexus Spin.

Na pierwsze w tym roku wiślane bolenie wybrałem się z kołowrotkiem Mistrall RX Carbo 30 i wędką Mistrall Lexus Spin 2,70m 8-25g. Postanowiłem że na pierwszy ogień połowię na długiej, stare… | 12

Inauguracja sezonu karpiowego

Na ten moment czekałem prawie 5 miesięcy. Na dzień kiedy to pierwszy raz w sezonie 2016  położę zestaw na karpiowej wodzie. Kiedy to wrzucę do wody pierwsze kulki, lub pellet. Niecierpliwi… | 52

Przed sezonem wędkarskim

Myślę, że warto przed sezonem poruszyć temat nęcenia, a dokładnie rzecz biorąc nowości zanętowych i ich stosowania. Jestem zdeklarowanym zwolennikiem wszelkich nowinek, ale podchodzę do nich… | 51

Życzenia Świąteczne - PZW SUM 54

Zdrowych, pogodnych i rodzinnych Świąt Bożego Narodzenia oraz wszelkiej pomyślności i taaaaakich ryb w nadchodzącym Nowym 2016 Roku życzy Zarząd Koła PZW nr 54 SUM Wyszogród. | 3

Sum z ciepłego kanału

Wrześniowy czwartek nie wyróżniał się niczym szczególnym, jego mocnym akcentem tego dnia było zaplanowane spinningowanie nocne, więc dopiero późnym popołudniem zająłem się przygotowywani… | 1

Wypad na amury zakończony karasiami.

Ostatni weekend urlopu postanowiliśmy spędzić na nocnym wypadzie za karpiem i amurem. Nad wodę wyjechaliśmy o godzinie 14:15 żeby znaleźć dobre miejsce. Nad wodą byliśmy o godzinie 15, upał… | 2

Dragon Fishmaker II- młynek do zadań specjalnych

Witam,Na wstępie dodam, że nie mam zdjęć znad wody, ponieważ pomysł na wpis wpadł mi do głowy dzisiaj rano. Podzielę się z Wami wrażeniami na temat kołowrotka Dragon Fishmaker II FD 1… | 9

Sumowe Szachty

Dla każdego poznaniaka nazwa „Szachty” jest dobrze znana. To nic innego jak przeurocze miejsce na południowym skraju Poznania, obejmujące około 40 glinianek. Teren ten dobrze jest tak�… | 11

Z feederem na sumy – Dynacore Feeder

Przed znajomymi swojej pasji nie ukryję. W czerwcu jeden ze znajomych zapytał czy nie poleciłbym mu taniej wędki do łowienia na Wiśle i jeziorach. Wędki na którą mógłby łowić spore karpie… | 51

Polowanie na suma

WstępOstatnimi czasy, obok wysoko wyspecjalizowanych łowców karpi i amurów, coraz części | 12

Przechytrzyć smoka

OszołomJakim to trzeba być oszołomem, żeby w weekend wstawać o północy, lub wcale się nie kłaść. W sobotni wieczór nie iść na piwko, nie wyjść ze znajomym, tylko jarać się perspektyw… | 12

Dzień kiełbia

Wczesny poranek znów powitał mnie nad brzegiem Wielkiej Rzeki.Orzeźwiający chłód osiadających na twarzy mikroskopijnych kropelek rosy dawał do zrozumienia, że lato nieuchronnie zbliża się k… | 16

Wspomnienie wielkiej rzeki...

Decyzja o tym wyjeździe zapadła w naszych głowach na wiele dni wcześniej, zanim byliśmy wreszcie w stanie go zrealizować.Traktowaliśmy tą wyprawę jako prawdziwy sprawdzian naszej męskości -… | 25

wspomnienie sezonu 2014

Wspomnienie sezonu 2014I stało się … za oknem pogoda nie zachęca na wędkarskie eskapady, nastraja melancholijnie, nastał czas wspomnień, rozmów, oglądania zdjęć i filmów wędkarskich… | 4

Sum na wielkiej wodzie

Mieszkajac blisko rzeki Odry bardzo często jestem nad jej brzegami – prawie codziennie i bacznie obserwuję jakie to zmiany zachodzą w całym jej ekosystemie jak człowiek potrafi ingerować w… | 8

Tajemnicze starorzecze Wisły

Tajemnicze starorzeczeW to miejsce trafiłem zupełnie przypadkiem... Podążając nad dobrze znanym mi jeziorkiem celem "nadwątlenia" dosyć prężnie prosperującej w nim populacji moich ukochanych… | 17

Sierpniowe sumy - miało być lepiej

Początek sierpnia przywitał nas suchą i ciepłą pogodą- wprost wymarzoną na nocny wypad nad Wartę. Planowaliśmy to już z portalowym kolegą Markiem od pewnego czasu ale, jak to w życiu bywa… | 11

Kołowrotki Black Cat - EFTTEX 2014

Firma Black Cat wypuściła na rynek kilka nowych modeli kołowrotków dedykowanych do łowienia sumów. Kołowrotki firmy Black Cat mają przetrzymać spotkania z największymi rybami. Co więcej, pr…

Pasta na suma z mixu 4 Succes

Pasta na suma z mixu 4 Succes, firmy NG Polska.Ostatni i zarazem pierwszy w tym roku wypad na sumiki nad Wartę nauczył mnie, że pomimo uprzedniego zaprawienia wątróbki drobiowej dipem, samo jej z… | 2

Żyłka na suma - jak najlępsza na sumy

Zagadnienie właściwie banalne bo dobierając żyłkę na suma należy zastanowić się jakiej wielkości ryby mogą wylądować na naszym zestawie. Przeglądając nasze forum, trafiłem na kilka tem… | 8

Cormoran Big Cat-sprzęt na sumy

Wędkarstwo sumowe można określić jako całkiem oddzielny trend w wędkarstwie. Nic więc dziwnego , że tak samo jak dla wędkarzy łowiących karpie, należało przygotować dla łowców sumów c… | 5

Sum z łódki

Kolejna noc na jeziorzePo ostatnim nocnym łowieniu suma nabraliśmy takiej ochoty , że pojechaliśmy na nockę z środy na czwartek, a nie jak planowaliśmy dopiero w piątek. Na jeziorze byliśmy…