Białe robaki - hodowla

/ 60 komentarzy / 3 zdjęć


Chciałbym opisać jak hoduje białe robaki i barwione jest to bardzo proste i naprawdę można zaoszczędzić a co najważniejsze mam sposób NIE SMIERDZACY, bo przeważnie to główny powód odstraszający od hodowli. Po pierwsze potrzebne nam mięsko ja używam najróżniejszego, ale przeważnie rybiego. Należy je zmielić bardzo drobno, jeśli chcemy czerwone robaczki dodać podczas mielenia buraczki a jeśli chcemy żółte należy dodać kurkumy na białe wystarczy nam same mięsko.

Pojemnik najlepiej przezroczysty żeby było widać, co się dzieje i czy juz można otworzyć najlepiej zamykane z wierzchu można wziąć ze sklepu wiadro po śledziach od miłej ekspedientki w rybnym oni i tak wyrzucają te wiadra najlepsze, bo durze i przezroczyste. Na dno sypiemy trociny z piachem z piaskownicy dzieciom nie ubędzie a nam się przyda trociny koniecznie z liściastego drzewa nie morze być iglaste, bo będą straszyć ryby zapachem żywicy. Na to wkładamy 2-3 większe kamienie lub kawałki drewna na kamienie lub drewno kładziemy kawałek tektur blachy lub sito wielkość taka żeby robaki spadły na nasze trociny z piachem podspodem kładziemy nasze mięsko.

Teraz potrzeba żeby muchy nam tam jaja złożyły. Jeśli chcemy większe robaki łapiemy 5 much na kilogram mięsa i zostawiamy je tam żywe w wiaderku na godzinę zamknięte później wypuszczamy i zakrywamy wiadro szczelnie. Jeśli chcemy pinkę zostawiamy wiadro na kilka godzin tak żeby jak najwięcej much złożyło jaja i zamykamy wiadro. Wielkość robaczków zależy od stosunku ilości jak do ilości pokarmu. Mało jaj dużo żarcia robaki duże, dużo jaj mało żarcia robaczków dużo i małe prosta zasada. Doglądamy nasza hodowle az wykłują się robaczki i zjedzą całe misko wtedy dopiero otwieramy wiadro i zalewamy woda z płynem do mycia naczyń robaczki zdechłe wypłyną na wierzch wyrzucamy je i przecedzamy resztę robaków przez firankę lub sito żeby pozbyć się trocin i piasku robaki wędrują do skarpety lub jakiegoś woreczka i pod kran żeby je wypłukać a następnie chwile suszymy i do pojemników z trocinami i mąka kukurydziana lub atraktorem morze być to i to oby nie za dużo atraktora, bo nam zdechną. Robaczki kosztują 20 zł za litr ja mam do najbliższego wędkarskiego 20 km i to mnie skłoniło do hodowli robaczki można swobodnie chodowa na balkonie nie smierdzi z wiaderka wogule nic nie czuć trochę przy myciu, ale bardzo mało.

 


4.9
Oceń
(152 głosów)

 

Białe robaki - hodowla - opinie i komentarze

Rocky27plRocky27pl
0
Ciekawy artykół sprawa wygląda prosto do wędkarskiego też ma kawałek także spróbuje i zobaczymy zo z tego będzie ***** dla kolegi połamania kija Pozdrawiam (2010-03-02 10:49)
kazikkazik
0

Dobry artykuł i piątka za niego . Mam takie pytanie dotyczące barwienia , a mianowicie czy buraczki to pewny kolor czerwony i jak on się trzyma na robakach i podobnie z kurkumą

(2010-03-02 11:45)
KrzysiekC&RKrzysiekC&R
0
Kolor buraczków i kurkumy jak robaki jedza ryby jest w nich w srodku bo robak sporzywa go razem zmielony zmiesem . tryma sie perfekcyjnie (2010-03-02 12:37)
KrzysiekC&RKrzysiekC&R
0
kolor po buraczkach jest ruzowy a czerwony uzyskuje dodajac kisiel w proszku (2010-03-02 12:41)
kuzyn78kuzyn78
0
Krzysiu super artykuł 5+,ale ta pisownia powala.Zainstaluj sobie na przyszłość jakiś program do sprawdzania ortografii.To tak dobra rada ,żebyś nie pomylił tego ze złośliwością.
(2010-03-02 15:25)
DZIUBEKUEDZIUBEKUE
0
Super sposób napewno próbuje pozdrawiam. (2010-03-02 16:43)
u?ytkownik18880u?ytkownik18880
0
Nie jest go głupie sam muszę sprubowac bo robaczki jak dla mnie to podstawa za pomysł daje 5+5
(2010-03-02 18:16)
włóczykijwłóczykij
0
Świetny pomysł, tani, skutecznie, szybko jak tylko muchy wyjdą z "zimowisk" to sprawdzę!!! Oczywiście 5*
(2010-03-02 19:31)
kris60kris60
0
Ciekawy artykuł,ja sam kiedyś hodowałem ale trochę innym sposobem niestety udusić się można było od smrodu.Twój sposób wydaje mi się rzekłbym nieśmierdzący.Napewno wypróbuje.Piąteczka (2010-03-02 20:17)
djsebadgdjsebadg
0
5 dla Ciebie !!!!

super pomysł opis i wg. jak tylko opłacę kartę wypróbuję twój pomysł !

pozdrawiam serdeczniee
(2010-03-03 12:10)
Fleszu3Fleszu3
0
Dzięki za prosty sposób hodowania robaków... na pewno wypróbuje... deje ***** i pozdrawiam... :)
(2010-03-03 12:10)
FraglesFragles
0
Sposób wydaje mi się dość ciekawy i prosty.
Tylko jedno, ale -  czy te robale szczelnie zamknięte się nie wyduszą?
Druga sprawa to zalanie tego wszystkiego na końcu wodą, pewnie po wyciągnięciu resztek co nie dojadły robaczki? Można by tu coś zmodyfikować.
Nie wiem są to moje głośne przemyślenia. Wypróbuje na pewno !!!
Za ciekawy sposób oczywiście *****5.

(2010-03-03 13:24)
mario117mario117
0
oryginalny artkuł, dobry sposób i dobrze opisany:) daje maxik i więcej takich. pozdrawiam (2010-03-03 19:27)
michal9009michal9009
0

Witam.    Bardzo ciekawy pomysł trzeba będzie tego wypróbować jak będzie cieplej chociaż w domu nie wszyscy by tym byli zachwyceni. Zostawiam 5 za wpis Pozdrawiam.

(2010-03-03 20:12)
blendiblendi
0
witam bardzo dobry artykul z pewnoscia wyprobuje za artykuł piateczka Powodzenia w nowym sezonie 2010 (2010-03-03 20:59)
radomka5radomka5
0
Hodowla napewno się sprawdza,bo spotkałem już się z nią w czasopismach i można trochę zaoszczędzić *****pozdr... (2010-03-03 22:38)
tswitektswitek
0
moge oddać teściową:)
(2010-03-04 00:14)
bossi11bossi11
0
Witam opis super daje 5 ale przeraza mnie ten smrodzik czy oby na pewno go niema :) (2010-03-04 18:33)
jerry53jerry53
0

Po co na co? Na ryby jeździsz pewnie dalej niż 20 km. Za pudełeczko białych robaków 1,50 PLN, starczy w zupełności na jeden wędkarski dzień. Według mnie hodowla nie opłaca się, a i przechowywać robaczki trzeba w lodówce.Nie popieram.

(2010-03-06 14:39)
kowal42kowal42
0
 O demnie za artykuł piątka, i witam w klubie tych którzy lubią i potrafią zrobić coś sami. Ja takrze sam choduje robaki i nie tylko białe. Może niedługo wrzucę na stronę moje sposoby. Pozdrawiam.
(2010-03-06 19:59)
Patrol94Patrol94
0
Fajny sposób na hodowlę białych robaków. 5 za artykuł.
Jak się tylko zrobi cieplej to zacznę je hodować.
Zobaczymy czy się sprawdzi ta hodowla.
Pozdrawiam
(2010-03-12 11:02)
michciogwomichciogwo
0
u?ytkownik31907u?ytkownik31907
0
napewno spróbuje ciekawe i wydajne5
(2010-03-24 10:57)
BZYKU5BZYKU5
0
dość ciekawe daje 5*****, ale mam jeszcze parę pytań, a mianowicie czy temperatura otoczenia ma jakiś większy wpływ na przebieg hodowli czy to już bez znaczenia i to samo z oświetleniem tego pomieszczenia dodam że jak na razie nie mam balkonu i dla tego pytam bo myślałem że zrobię to w piwnicy. Pozdro....
(2010-04-03 09:21)
Luken1Luken1
0
Ciekawy artykuł ja z dziadkiem robiliśmy tak, że była duża plastykowa miska i do niej daliśmy trociny itp. i do tego dziurawe wiadro i tam trociny i jedenie jakies i robaki ze skepu (wsyzstko do cienia) jako jedzonko dalismy stare mieso rybie (glowy itp) i robaczki byly ladne i na rybki poniej;]
(2010-04-04 17:10)
gavi82gavi82
0

Panie Krzesztofie patent jest SUPER , podoba  mi się że ktoś coś takiego opisał jak się je hoduje napewno spróbuje tylko mam pytanko czy trociny mogą być te co dla chomika się kupuje i po ilu dniach już się pojawiają pierwsze robaczki ?

POZDRAWIAM

(2010-04-05 12:03)
fryda78fryda78
0
Za artykuł i sposób daje *****.
Ja sam kiedyś próbowałem chodować białe robaki ale mięso nie było nad trocinami tylko leżało na dnie, po pewnym czasie robaki przemieliły wszystko, śmierdziało niemiłosiernie i zrobiła się jedna wielka maź z robakami w środku. Mimo iż wyszły piękne dorodne robaki to powiedziałem sobie nigdy więcej. Po twoim artykule zastanawiam się czy nie spróbować ponownie.

(2010-04-22 14:21)
slodki86slodki86
0
a jak długo takie robaczki żyja?? (2010-05-13 18:43)
michu9315michu9315
0
bardzo fajny pomysł na zdobycie robaczków za niskie wydatki na pewno spóbuje twojego pomysłu 5+
(2010-05-26 18:22)
u?ytkownik47292u?ytkownik47292
0
Kiedyś czytałem o innym , mniej wyrafinowanym sposobie hodowli tych pięknych i sympatycznych stworzeń ( z czasem naprawdę przestają budzić wstręt ) otóż do akwarium kładzie się martwą , perforowaną rybę  , a po złożeniu jaj i wykluciu się larw  , całość zasypuje trocinami i przykrywa drobną siateczką .Hodować można tez inne rybie przekąski np larwy mącznika młynarka tzw  "mączniki " Daję 5.
(2010-07-14 18:50)
u?ytkownik47292u?ytkownik47292
0
Należy wziąć także pod uwagę fakt iż barwić robaki białe można tylko w fazie pobierania przez nie pokarmu .Później ( kiedy układ pokarmowy ulega uwstecznieniu co objawia się czarnym punktem prześwitującym przez powłokę ciała ); barwienie staje się znacznie trudniejsze i mniej efektywne .
(2010-07-14 18:53)
u?ytkownik47292u?ytkownik47292
0
A nie lepiej jechać do rzeźni i poprosić o litr ( słoik Twist )  , cudownych , tłustych , żwawych robaczków ? Znam ( z widzenia rzecz jasna ) " wędkarzy " którzy całe swoje oszczędności przeznaczają na alpagi a w przynęty zaopatrują się w pobliskim śmietniku . Nie przeszkadza im to jednak w łowieniu ryb , jakich nie powstydziłby się  nawet najznamienitszy tuz wędkarstwa.
(2010-07-14 18:57)
ZAMOSCIANINZAMOSCIANIN
0
Kolego za pomysłowość i odwagę masz ***** Podziwiam Cię pozdrowienia.  (2010-07-15 19:07)
nanusnanus
0
Ciekawy sposób, daje piątala, trzeba wypróbować koniecznie, kiedyś próbowałem takiej hodowli ale robaczki miałem małe i dużo a potrzebowałem wtedy grubych białych , i zaprzestałem dalszych prób hodowli ale po przeczytaniu twojego sposobu wypróbuję na pewno. pozdrowienia i połamania kija. (2010-07-17 11:54)
DaddyDaddy
0
Chyba też spróbuje hodowli, dzięki za "przepis", daje ***** (2010-08-08 23:04)
DaddyDaddy
0
... następnym razem tylko zadbaj o gramatykę, bo tych byczków troszkę tu jest. (2010-08-08 23:31)
musiek93musiek93
0
Dobry artykuł... Tylko ta interpunkcja. Ale za samo opisanie daję 5 ***** i od jutra zaczynam działać z własną hodowlą :)
(2010-08-09 15:04)
u?ytkownik13053u?ytkownik13053
0
Świetny Artykół ... daje 5 ;) (2010-08-15 22:01)
zaku81zaku81
0
właśnie próbuję!!!! zobaczymy co z tego wyjdzie!!!!!
(2010-09-01 20:21)
sujkajansujkajan
0
Super ja też muszę spróbować bo nigdzie w mojej okolicy nie ma sklepu
(2010-09-03 14:41)
u?ytkownik39709u?ytkownik39709
0
pomysł na pione
(2010-09-23 18:45)
lowca1987lowca1987
0
Witam serdecznie. Bardzo dobry pomysł  na robienie białych robaków ja tez tak będę robił przynajmniej nie będę musiał specjalnie jeździć po robaki. Za dobry pomysl z robakami i za pomysl by o tym napisać daje 5
(2010-11-06 18:51)
MARIUSZNOWMARIUSZNOW
0
kolego bardzo ciekawy artykuł  na pewno wypróbuję ponieważ od dawna planowałem taką hodowle czerwone już hoduję teraz białe spróbuję ciekawi mnie tylko jedna sprawa czy te robaki można płukać w wodzie z płynem do mycia  naczyń czy to puzniej ryb nie odstraszy .

pozdrawiam 5+
(2010-11-12 22:07)
re-genre-gen
0

Super!

Jak tylko wiosna przyjdzie i muchy się pobudzą wypróbuje na pewno! Nie śmierdząca hodowla to jest to. Połamania kija życzę :D oczywiście 5 za artykuł oby więcej takich!

Pozdrawiam!

(2010-12-29 00:36)
szczupak998szczupak998
0
witam za artykuł 5+++5. Ale mam pytanie po ilu dniach robaczki się w
wyklują ,i po jakim czasie zamieniają się w muchy i czym je potem karmić??
(2010-12-30 19:55)
szczupak998szczupak998
0
przy mieleniu można dodać buraków i kurkumy żeby robaczki były różnego koloru czy trzeba osobno??
(2010-12-30 20:20)
u?ytkownik60849u?ytkownik60849
0
Takich artykułów jest mało. Za nowość na portalu 5+. Gratuluje i życzę kolejnych dobrych wpisów. Pozdrawiam kolegę.
(2011-01-11 10:46)
konik777konik777
0

Po co na co? Na ryby jeździsz pewnie dalej niż 20 km. Za pudełeczko białych robaków 1,50 PLN, starczy w zupełności na jeden wędkarski dzień. Według mnie hodowla nie opłaca się, a i przechowywać robaczki trzeba w lodówce.Nie popieram.

PRZEPRASZAM ALE NIE ZGODZĘ SIĘ Z KOLEGĄ
JEST TO NAPRAWDĘ FAJNY SPOSÓB NA BIAŁE ROBAKI FAKT ŻE PACZKA ROBAKÓW WYSTARCZA NA JEDNO POSIEDZENIE WĘDKARSKIE ALE KOLEGA CHYBA ZAPOMNIAŁO ZANĘCIE JA DUŻO UŻYWAM ZANĘTY BO DOŚĆ CZĘSTO ŁOWIE NA BATA ( KANAŁ GLIWICKI ) I BEZ ROBAKA ANI RUSZ ATO JUŻ SĄ KOSZTY    
(2011-02-04 15:48)
adamo34adamo34
0
Piękny opis:)żona powiedziała że albo robaki, albo ona:) Duża piąteczka-pozdrawiam (2011-02-21 15:18)
11malpiszon11malpiszon
0
Kolego dla ciebie leci 5 i oby więcej takich artykułów.;p
(2011-05-23 16:48)
VayshanVayshan
0
Następnym razem postaraj się zachować zasady interpunkcji, bo bez tego trochę trudno się czyta twoje porady. A tak po za tym to za artykuł *****. Pozdrawiam (2011-06-10 19:15)
DAWID14118DAWID14118
0
Ja kiedys hodowałem sobie sam robaki, ale z łbów wcześniej złapanych ryb. Obecnie wolę wyda te 1,50 zł za pudełeczko i mie spokuj z tym smrodem który był nieunikniony przy wydobywaniu robaczków. Spróbuję to z buraczkami, i napiszę jak efekty. Pozdro
(2011-07-09 14:09)
HeadAcheHeadAche
0
20zl za litr?? gdzie taki tani sklep. Ja place 32 zl :/ (2011-07-29 22:38)
u?ytkownik96837u?ytkownik96837
0
Super sposób tylko ze ja łowię na czerwone robaki a much mam zawsze pod dostatkiem.Tylko ze niezawsze są duże ryby.Większość wyławia dziadek mojej kuzynki. (2011-12-09 17:26)
Karol90Karol90
0
Bardzo ciekawy i naprawdę łatwo wyglądający ten pomysł. Myślę że go wypróbuję. ***** Pozdrawiam (2012-01-06 14:36)
SamotnikSamotnik
0
Od wielu lat znany sposób . Przez wielu modyfikowany co do nawet koloru. Potrzebne miejsce !, czas , i chigiena !. Ja od tego odszedłem , brak miejsca . Pozdrawiam . ***** . (2012-02-14 14:06)
rafi131996rafi131996
0
na pewno spróbuje mi się przyda bo do wędkarskiego mam 10km (2012-02-18 16:49)
pawlo698pawlo698
0
Artykuł bardzo ciekawy, niestety widać kilka błędów ortograficznych i to razi po oczach, ale sam pomysł i wykonanie bardzo dobre... Pozostawiam tutaj ***** (2012-03-03 22:22)
breambream
0
idioto jak te robaki zalejesz wodą to one pozdychają i gówno bedziesz miał a nie robaki na ryby! (2012-06-27 18:58)
scraftingscrafting
0
FAJNE (2012-10-13 12:55)

skomentuj ten artykuł