Frolic - zdjęcia, foto - 1 zdjęć
Karpie ileż to już artykułów napisano na temat przynety na tą piekną pożądaną rybę,poławianą rożnymi metodami ina różne przynety.Karp jak wiemy zasysa pobierany pokarm i dlatego bardzo skuteczną metodą na karpia jest metoda włosowa gdzie hak jest pusty cała przynęta znajduje się na tak zwanym włosie.Karpia poławiamy w ostatnim okresie na kulki proteinowe i tu też firmy przescigają się w doborze róznych smakow i zapachow.Chciałem opisac w tym artykule że karpia nie tylko można przechytrzyc na kulki lecz również na karme od psa o nazwie FROLIC—dostepną w sklepach z karmą dla naszych piesków.
Karma ta w kształcie kółka z wycietym srodkiem.Karma ta jest w sprzedaży w dwoch rodzajach na oko niczym się nie rózniąca,z tą tylko roznicą że jedna pływa a druga nie po prostu tonie.Obydwie przydatne ponieważ na pływające też miałem efekty dodając jeszcze jedną tonacą i była wtedy neutralna – to znaczy zachowywala się w wodzie naturalnie.Frolica zakladam w ten sam sposób jak kulke proteinową wiercac w jej obrzeżu otwór przez który igłaą przeciągam włosa zakańczając go zatyczką.Karma ta jest bardzo dobrze zbilansowana to znaczy zawiera wszystkie potrzebne rybie minerały potrzebne do prawidłowego funkcjonowania a karp jak wiemy jest rybą o znakomitym wech i bezblednie potrafi rozróżnic co jest dla niego w danej chwili dobre.Jak wiemy ryba ta w roznym okresie roku potrzebuje innego rodzaju pokarmu dlatego też pokarm skuteczny na wiosnę już całkowicie się nie sprawdzał w okresie jesiennym.I tu musimy wgłębic się w jego meni dlaczego naprzykład na wiosnę potrzebuje dużo białka a na zimę naprzykład dużo pokarmu oleistego.
Karp potrafi dobierac sobie co w danym okresie jest dla niego najważniejsze i to musimy mu podac a na efekty na pewno nie będziemy długo musieli czekac.Łowiąc na Frolica bardzo się zdziwiłem że mogą być takie efekty a podejrzałem to będąc w Niemczech u znajomych którzy łowili tylko na psią karmę nęcąc również tym samym.Frolic sprawdza się bardzo dobrze porą wiosenna gdzie woda nie posiada jeszcze tylu zapachow które kuszą naszego karpia ponieważ jest jeszcze zimna i zapachy nie rozchodzą się tak szybko jak w okresie letnim.Karma ta wytrzymuje w wodzie ładnych parę godzin i jest pobierana nie tylko przez karpie ale również przez duże leszcze jak i liny. Według mnie przynęta bardzo skuteczna i warta poswięcenia aby się przekonac co do jej skuteczności.
Karma ta ma także jeszcze jedną zaletę nie musimy ja zamrażac czy konserwowac po prostu otwieramy paczke częścią zakarmiamy a reszta na hak a cena jest naprawde przystępna o wiele tańsza od kulek.Polecam Frolica a na pewno zadowolenie będzie po braniach dużych karpiowatych czego Wam życzę połamania kija pozdro.
Autor tekstu: Piotr Koleczko
piotrcarp | |
---|---|
ja tez sporo ladnych sztuk zlapalem na psia karme mozna ja mielic np. maszynka do mielenia miesa idodawac do kulek jako jeden ze skladnikow albo do zanety czesto tego uzywam bo jest skuteczne (2011-03-05 21:23) | |
kazik621 | |
Kolego kolocarp! W całej pełni zgadzam się z tym co piszesz. Ja w ub. roku byłem na rybach i pod koniec łowienia zabrakło mi zanęty. Jadąc nad wodę zabrałem zabrałem moją "sunię" a przy okazji dlaniej pokarm - Frolici. Kiedy brakło mi zanęty, dla żartów wrzuciłem na zanęte "Froliki". Po chwili zauważyłem, że w tym miejscu woda zaczęla się kotłować a po chwili bomba wystrzeliła jak z katapulty. Był piękny leszcz. Jeszcze w ciągu godziny wchwyciłem 8 leszczy i jednego karpia. Powtóżyłem to jeszcze kilka razy i zawsze efekt był murowany. Polecam to także innym pod rozwagę, ale zaznaczam, że nie zawsze musi się udać. (2011-03-06 11:14) | |
nitass | |
swietny artykul slyszlem o tym sposobie juz wczesniej ale nigdy nie prubowalem tego sposobu za to w tym roku go wyprubuje pozdrawiam polamania kiji (2011-03-06 12:05) | |
Kaziol | |
Zamiast czytać o zaletach wolałbym poznać więcej informacji na temat samej karmy, np. który Frolic pływa a który tonie ? (2011-03-06 12:49) | |
avallone78 | |
Łowiłem już i karpie i sumy na Frolic i rzeczywiście przynęta i tania i dobra :) Niestety sumy zazwyczaj malutkie do 15kg się wieszają więc rzadko używam jej na suma, z reguły na leszcza. Pozdrawiam z Paryża :) (2011-03-06 12:54) | |
tomasz09195 | |
No kolego piekny artykul pewnie go w tym roku wyprubuje . Jak sie zrobi cieplo i lud ze stawu zejdzie .Po prostu jusz sie nie moge doczekac wyjazdu na rybki . Zycze wszystkim polamania kija i udanego sezonu wedkarskiego. (2011-03-06 14:18) | |
rozap37 | |
bardzo ciekawe :) , ja zawsze mam przy sobie karmę , dla " mojej Suni " , która wiernie mi zawsze towarzyszy , i napewno nie omieszkam sprobować :) sam jestem ciekawy efektów :) :) skoro mojej Suni smakuje to może rybką też :) , Pozdrawiam ***** (2011-03-06 14:34) | |
krokiet697 | |
no ja jeszcze tego sposobu nie próbowałem ale ta metoda wydaje się sensowna bo przecież psie żarcie to też w dużej części proteiny bo psy potrzebują ich bardzo dużo więc na ryby karpiowate powinno to zadziałac.Już nie mogę sie doczekac aż lód puści i sprawdzę tą metodę pozdrawiam. (2011-03-06 15:42) | |
bocianwroc | |
super artykul. kiedys na rybach slyszalem od starego wedkarza ze dawniej nie bylo zanet wedkarskich to stosowano roznego rodzaju karmy dla zwierzat w szczegolnosci psow i kotow. wtedy nie przyszlo mi do glowy zeby samemu sprobowac:) teraz mam potwierdzenie to trzeba bedzie przetestowac:) Pozdrawiam (2011-03-06 23:46) | |
JakubUrsynow | |
Kompletny brak wyobraźni. Wrzucanie tego g***a do wody powinno być surowo karane. Ten syf zawiera jakieś "składniki pochodzenia zwierzęcego", co to w ogóle jest? Nikt nie pomyślał jaki wpływ na wodę ma coś takiego?! (2011-03-07 08:05) | |
jacenty75 | |
Witam, Nie wiem jak karpie ale mój pies gustuje jedynie we Frolicu. (2011-03-07 12:45) | |
marczyna | |
ZGADZAM SIĘ Z JakubUrsynow ZA MAŁO MACIE JESZCZE ZANĘT I INNYCH DOBROCI DLA NĘCENIA TO TRZEBA JESZCZE TAKI BADZIEW WRZUCAĆ DO WODY PRZYDAŁOBY SIĘ JESZCZE WIĘCEJ ROZWAGI I POSZANOWANIA DLA PRZYRODY I SAMEJ WODY (2011-03-07 13:10) | |
Krystiant | |
Marczyna widziałeś kiedyś staw hodowlany i czym ryby dokarmiają? tylko i wyłącznie produktami pochodzenia zwierzęcego (mączki itp.) Więc nie pitol że taka karma to jest badziew. Sam kupuję suchą karmę do psa jest zdrowy i mu smakuje. jak by był badziew to większość psów nie żyła by dłużej niż 4 lata. (2011-03-07 13:52) | |
an2212 | |
NA pewno wypróbuję .Dotychczas psią karmę stosowałem jako dodatek do zanęty, ale na hak jeszcze nie zakładałem. (2011-03-07 14:13) | |
JakubUrsynow | |
Do KrystianT Kolega wybaczy, ale moim zdaniem jest subtelna różnica pomiędzy- po pierwsze- stawem hodowlanym a naturalnym zbiornikiem i karmieniem psa a wrzucaniem karmy do wody po drugie. Wszystko mi jedno czym karmi się hodowlane ryby w jakimś stawiku, ale co ląduje w ogólnodostępnych wodach to już inna sprawa. Ludzie wrzucają do wody co popadnie a potem się dziwią, że zbiorniki zarastają. Taka karma w wodzie to obca, zbędna materia organiczna, zwykły syf i zanieczyszczenie. (2011-03-07 15:04) | |
Miro81 | |
marczyna i jakubursyn to laicy sami się skompromitowali... ja osobiście w tym sezonie kupie sobie Frolica specjalnie do wędkowania bo psa nie mam (2011-03-07 15:05) | |
JakubUrsynow | |
Miro81 dawaj jakiś argument to pogadamy. (2011-03-07 15:29) | |
marczyna | |
gruby12345 | |
zaraz bedzie wojna o psie zarcie zajebiscie niech tych dwuch co sie tak rzucaja sie uspokoja paczka psiego zarcia robi mniej szkody inz pety wrzucane do wody i ruzne smieci wiec niewiem po co sie tak unosza polowa zanet ma taki sam sklad jak zarcie dla psa czy kota a stado leszczy czy karpi potrafi taka paczke zarcia rozpracowac w godzinke i przyjda po jeszcze pozdrawiam (2011-03-07 19:00) | |
JakubUrsynow | |
Otóż to Gruby12345, przyjdą rozpracują i wydalą. Słyszałeś kiedyś o eutrofizacji, o obiegu materii? Wody są "przeżyźnione" nie tylko dlatego, że spływają do nich nawozy ale także dlatego, że dziesiątki tysięcy(!) wędkarzy wrzuca tam rocznie tony zanęt, kulek, modyfikowanej kukurydzy i karmy. Nie jestem przeciwnikiem nęcenia, jestem zwolennikiem zdrowego rozsądku - nęcić można ale w rozsądnych ilościach i bardziej tradycyjnymi produktami niż karma dla psów. Nawiązanie do petów nie ma żadnego sensu (osobiście nie wrzuciłem do wody ani jednego, śmiecić też nie mam zwyczaju), ktoś mógłby przyjść i stwierdzić, że jak on spuści do jeziora olej albo benzynę to nic takiego bo w Zatoce Meksykańskiej wyciekło tego pół miliona ton. (2011-03-07 21:58) | |
panasik | |
frolikSkładnikiZboża, (min. 4%), mięso i produkty pochodzenia zwierzęcego (wołowina min. 4%), oleje i tłuszcze, roślinne ekstrakty białkowe, warzywa (marchew min. 4%), substancje mineralne. Dodatki: witamina A – 5000 j.m./kg, witamina D3 – 400 j.m./kg, witamina E – 80 mg/kg, miedź (jako siarczan miedzi) 10 mg/kg. Analiza składuBiałko ogólne 17%, oleje i tłuszcze surowe 9,5%, popiół surowy 5%, włókno surowe 2,5%, wilgotność 18% zanęta wędkarska Chciałem sprawdzić, z jakich składników są produkowane firmowe zanęty. nie jest to takie proste, bowiem żaden producent nie podaje na opakowaniu składników!!! To ja spróbuje frolik (2011-03-08 18:40) | |
Kacperek | |
Nie dajcie się prowokowac tym oszołomom im tylko o to chodzi!!! (2011-03-08 20:17) | |
danek7 | |
Myślę że nic się nie stanie jak trochę tego do wody wrzucimy, wszystko w granicach rozsądku i będzie ok. Zobaczcie ile kulek proteinowych wrzucają do wody karpiarze na zawodach i nie tylko. Są to dziesiątki kilogramów!!! i nie wiadomo do końca co w nich się znajduje? Także myślę że warto spróbować. Ja osobiście próbowałem łowić na jedzenie dla kota o zapachu ryby- ponoć koty są bardziej wybredne od psów;-) i efekty były dobre. Łączyłem to np. z peletem. Także zachęcam do próby z nieprzesadnymi ilościami:-) Pozdrawiam!!! (2011-03-09 08:47) | |
mariuniu | |
Bardzo dobry pomysł z tą karmą. Napewno będzie sprawdzona jak tylko lody zejdą. A co do zanieczyszczania wody produktami nieznanego pochodzenia, co powiedzą osoby które tak o tym mówią na kilometry urwanych żyłek w które plątają się np. ptaki, o kilogramach ołowiu pozostawionego na dnach zbiorników wodnych - to jest poważny problem a nie jakaś karma dla psów. pozdro dla wszystkich! (2011-03-09 14:53) | |
robin67 | |
Karma dla pieskow nie schodzi z pólek i trzeba zareklamowac a karpiarze sa podatni na wszelkie super niezawodne nowosci. Tylko czy nie za tanie dla karpiowcow. (2011-03-09 16:13) | |
Krystiant | |
Marczyna a jak ty wrzucasz do wody paczkę kupnej karmy to jest dobrze? mają podobne składniki co karma do psów. Pier... bzdety. A powiedz mi jakie właściwości ma kuku barwiona i dipowana. jakie składniki ma kulka proteinowa oczywiście kupna, i jakie składniki o prócz kuku grochu i innych widocznych ziaren ma zanęta sprzedawana w sklepie. Ja Ci w tej chwili mogę odpowiedzieć. To samo albo i jeszcze większe gówno jakie jest w gotowych karmach. Przecież nikt nie widzi co tam jest dosypywane. Więc nie wciskaj tu kitu że frolik jest gorszy itp. Prawdopodobnie to ma takie same właściwości jak i gotowa zanęta. (2011-03-09 17:11) | |
Krystiant | |
JakubUrsynów z tego co mi wiadomo to zawodowcy żeby przyciągnąć rybę to nęcą właśnie z dodatkiem mączki rybnej i innych dodatków pochodzenia zwierzęcego. A na takich zawodach to zanęta wiaderkami idzie a o kulkach pellecie i innych to już nie mówie. (2011-03-09 17:18) | |
robin67 | |
A po co dodaje sie konopie, zeby karpie lepiej trawily /sraly/ , to jest dopiero nawozenie zbiornikow. (2011-03-09 19:48) | |
gruby12345 | |
te sprzeczki sa wogule nie potrzebne kazdy zaneca tym co ma w swoim arsenale i nad woda ciezko sie dowiedziec jaki co ma sklad wiec niech tak zostanie widocznie na tym portalu niewarto sie dzielic dobrymi uwagami bo od razu obrzucaja cie od niewiadomo czego pozdrawiam (2011-03-09 20:57) | |
JakubUrsynow | |
KrystianT: Uważam, że to, że robią to zawodnicy nie oznacza, że mamy robić to samo, przeciwnie, uważam że pozwalanie na takie praktyki na zawodach to pomyłka. Żeby powiedzieć, że wciskam kit, że frolic jest gorszy, musiałbyś znaleźć moją wypowiedź, że używanie kulek czy kuku przeznaczanej na paszę jest ok, a frolic be. Od razu Ci mówię, że nie znajdziesz. Uważam wszystkie wymienione za taki sam syf. Zastanawiam się tylko, czy my wędkarze naprawdę jesteśmy w stanie wrzucić wszystko do tej wody? Związek liczy kilkaset tysięcy członków. Ile z nas łowi na spławik/grunt, ilu korzysta z zanęt/kuku/kulek etc? Ile ton rocznie tego wędruje do wody? A ryby albo zjedzą albo to zgnije, a jak zjedzą to wydalą, roślinki to przerobią itd. A w wodzie syf i tlenu mniej. Co do spinningu-osobiście używam uwalniacza. Oczywiście, przyznaję, częściowo ze względów ekonomicznych ale podstawowe pozostają dla mnie ekologiczne. Różnica jest jednak taka, że urwany wobler czy blacha(chociaż bez wątpienia jest zanieczyszczeniem) jest znacznie mniejszym zagrożeniem dla wód niż zanieczyszczenia organiczne. (2011-03-10 08:59) | |
Krystiant | |
JakubUrsynów: Sam jak jadę na ryby zanęty robię ze swoich składników które wiem że nie powinny zaszkodzić rybom. Popieram również to że wszystkie kupne przynęty, zanęty, atraktory, dipy itp. są do dupy. Przecież kiedyś za przynętę lub zanętę używano kuku, grochu pęczaku ciasta z chleba...Dzisiaj jest grono nielicznych, którzy to robią. Ja tylko chciałem powiedzieć, że wrzucając kilo kulek czy kilo froliku to praktycznie to samo. I co my wędkarze będziemy stosować to tylko nasza sprawa. I powiem jeszcze, że sam nigdy w życiu nie używałem kupnych przynęt lub zanęt. Jestem z tzw. starej szkoły a mam 25l i przy tym zostanę i w miarę możliwości będę propagował. (2011-03-10 17:26) | |
ryba37 | |
również stosowałem daje dobre wyniki . (2011-03-13 14:53) | |
u?ytkownik40545 | |
Witam , osobiście też poławiałem na karmę od swojego psa, karma była o smaku ryby . Niestety nie udało mi się nic złowić na ową przynętę jednak miałem pare brań.Pozdrawiam Oskar (2011-03-19 14:43) | |
maru | |
Ja łowię na karmę kocią z dość dobrymi wynikami.Każdy sposób jest dobry,tak jak w starym powiedzeniu -cel uświęca środki-ziarna maku też są świetne ,tyko jak nabić je na haczyk. (2011-03-22 09:39) | |
mariusz2657 | |
Dla spsa kupisz tego 10 kg dla karpia 1 kg więc nie chrzn o jakiejś reklamie (2011-03-24 20:46) | |
piotrcarp | |
to nie zadna reklama psiej karmy to po prostu dobra przyneta a po zmieleniu dobra zaneta a czy zanieczyszcza wode ? napewno nie bardziej jak kulki czy inne zanety (2011-03-26 23:33) | |
jakubopi | |
Ciekawe trzeba spróbować (2011-04-04 18:11) | |
u?ytkownik47420 | |
taj karmy nie testowałem ale kiedyś kupiłem w zoologicznym tran dla pieska i jako eksperyment dodałem do zanety bo brań nie było wcale efekt przeszedł najśmielsze oczekiwania.A co do zatrówania wody ludziska takie coś was drażni a temat choćby "rokity"w Brzegu Dolnym to co?lepiej czepiać sie jednostek niż walczyć z hiper mega i jak jescze chcecie to nazywajcie truciciela Odry (2011-04-06 22:14) | |
Pasjonata | |
...no tak, znowu potwierdzenie znanego powiedzenia: gdzie dwóch polaków tam trzy opinie, czytając te komentarze odnoszę wrażenie, że to jakaś transmisja z obrad sejmu - nie ważne czy ktoś ma rację - ważne by ją przeforsować i wykazać że ten drugi nie ma racji, potem się okaże, czy mieliśmy rację... Pozdrawiam (2011-04-21 07:55) | |
Michal3D | |
I wasz karpik bedzie robił zdrową Qpke :) (2011-11-04 13:57) | |
pawlik832 | |
Dokładnie, zwłaszcza na forach : gdzie dwóch polaków tam trzy opinie. Karpie same z natury użyźniają wodę chyba jak żadne inne ryby. A czym je się karmi? Ja nawet łowiłem karpie na emm`s na włosie :D (2011-11-06 22:10) | |
torczu | |
no panowie z całym szacunkiem może i jestem młody doświadczeniem w porównaniu z kolegami ale dla mnie to jest paranoja później się wszyscy dziwią że ryby nie biorą a to nie dziwne jeśli się przyzwyczaja ryby do takich rzeczy. według mnie jest w pewien sposób zaburzanie ekosystemu czy wiemy jak to działa na wodę czy nie zaburza ona jej odczynu? proszę żeby każdy z was wrzucił do talerzyka z wodą kilka chrupek tej karmy... woda mętnieje, czy nie ma to wpływu na wodę? myślę że warto się nad tym zastanowić... pozdrawiam (2012-01-26 22:54) | |
mirekt | |
Karma dla piesków to świetny dodatek do zanęty na ryby Karpiowate i nie tyko. Często ją stosuje jak ryby słabiej biorą. Wcześniej karmę dla pisków namaczam i gdy się rozpuści to dodaję gotową mieszankę z paczki i z tak przygotowanej mieszanki robię kule, które wrzucam do łowiska. Natomiast na łowisku kolega łowący obok mnie zakłada ją na haczyk i nie powiem, ale przy mnie zerwał dwa razy pięke karpie. (2012-03-24 10:31) | |
matiuss | |
Jak dodac do zanety tego Frolica? Zmielic czy po prostu wrzucic do zanety Trapera big carp Fish Mix, a na da sie to do waniliowej zanety? (2012-03-31 17:30) | |
skalpel | |
Zabieram na sobotnie zawody gruntowe..... tylko mam nadzieje że moja "lusia" się nie obrazi jak jej powybieram z miski. Pozdrawiam . 5. (2012-04-19 14:57) | |
u?ytkownik74810 | |
Prowokacja ha ha oni sami sie prowokuja nawet o tym nie wiedza art. 5 i sam spróbuje (2012-04-25 21:35) | |
jakubnob | |
ja dostałem od ciotki cała 10 kg pacze karmy z aro zadne zwierzatko nie chciało tego jeść wiec dorzuciłem do zanęty zrobiłem paćkę odsączyłem ulepiłem wielką kule i o 17 zaneciłem tym zyms a pozniej całą noc łowiłem piekne leszczyki a dwa pomosty dalej nie mieli nic heheh (2012-05-01 20:35) | |
Lujski | |
taka karma jest zdrowsza niz zanety, człowiek sie takiej karmy naje i nic mu po tym nie bedzie, a na opakowaniu zanety znalazlem tylko ze czlowiek nie moze tego jesc - a jak w jeziorach ryby sa taka zaneta nafaszerowane to sa tak zakonserwowane ze na brzegu nie spleśnieja ...dlatego ryb nie jadam - sama chemia ... (2012-10-19 05:32) | |