Tak wygląda zestaw. - zdjęcia, foto - 4 zdjęć
Drop Shot (zdj. 1) bardzo popularna metoda spinningu w USA czy Holandii do Polski jeszcze na dobre nie zawitała, ale widzę, że jest już więcej zainteresowanych tą metodą. Część wędkarzy po opowieściach i róznych artykułach stwierdzi, że jest to jakaś metoda CUD, ale tak na prawdę na 10 wędkarzy, którzy spróbują drop shot może jeden z nich postanowi nią łowić na dobre. Dlaczego Drop Shot jest skuteczniejszy choćby od bocznego troka?
Otóż metodą bocznego troka nie da się obławiać jednego akurat upatrzonego miejsca pod wodą ( kamień, konar lub po prostu miejsce, w którym następuje najwięcej brań) bez konieczności ponownego zarzucania zestawu. W drop shot można zatrzymać zestaw w takim miejscu i po prostu czekać na branie, kusząc ryby tylko minimalnymi ruchami szczytówki wędziska tak, aby poruszała się sama przynęta, a ciężarek cały czas leżał na dnie.
Drugą zaletą drop shot jest to, że sami dokładnie możemy regulować głebokość na jakiej chcemy łowić. Do tego celu posłuży nam odcinek żyłki od haczyka do ciężarka. I trzecią zaletą drop shot jest znacznie mniejsza liczba strat ze względu na to że sam haczyk z przynętą bardzo rzadko dotyka dna. Bardzo ważna rzecz do tej metody należy użyć żyłki jak najbardziej sztywnej, bo wtedy mamy dokładny kontakt z przynętą ( plecionka nie wchodzi a grę ze wzgledu na swą miękkość ) choć niektórzy (i tu można próbować) stosują plecionkę jako linkę główną, ale cały zestaw z przynętą i ciężarkiem wiążą na żyłce lub fluorocarbonie.
Głównym trofeum będzie okoń, ale drop shot jest to bardzo skuteczna metoda na sandacze i leniwe szczupaki. Przynęty jakie bedziemy stosować to przede wszystkim imitacje rybek lub dżdżownic(zdj. 2,3,4) ale można stosować też klasyczne twistery i rippery. Tu też ciekawostka wielkość przynęty jaką stosujemy może nie przekładać się na wielkość łowionych ryb, ponieważ 15cm okoń potrafi zaatakować przynętę swojej wielkości i odwrotnie wielki szczupak uderzy w 3cm imitację rybki. Kij polecam wklejankę, bo branie najczęściej będzie widoczne jako klasyczne puknięcie lub przyginanie samej szczytówki. Polecam tą metodę drop shot bo jest bardzo ciekawa i skuteczna zwłaszcza w bardzo przełowionych akwenach, ale wymaga pełnego skupienia, koncentracji i ciągłej kontroli całego zestawu. Drop Shot
"Tekst przygotowany na konkurs wedkuje.pl"
Autor tekstu: Tobiasz Walenciak
u?ytkownik1117 | |
---|---|
bardzo ciekawy pomysł , muszę go wypróbować , (2009-02-19 11:43) | |
von_trzmielke | |
Też już troche słyszałem o tej metodzie. Teoretycznie wydaje się atrakcyjna. Oczywiście zamierzam ją wypróbować w tym sezonie. Tylko nie we wszystkich sklepach jest dostępny osprzęt. A nawet w jednym sklepie sprzedawca pytał mnie - o co chodzie w tej metodzie. (2009-02-19 11:54) | |
timon1985 | |
Kolego von_trzmielke tutaj masz rację w wielu sklepach wędkarskich nawet nie słyszeli o tej metodzie :) może to dobrze bo jak okaże się skuteczna to będziesz w swojej okolicy jednym z nielicznych który bedzię nią łowił ;) a co do osprzętu to wystarczy zwykła oliwka z krętlikiem choć są specjalne ciężarki do tej metody ale one mają tylko możliwość regulacji wysokości bez potrzeby wiązania po prostu zaciska się w nich żyłkę. a haczyk jest dobry każdy długi z oczkiem. No trochę trzeba poszukać przynęt ale na Allegro jest tego sporo więc jeśli masz możliwość to możesz zaopatrzyć się tam Pozdrawiam (2009-02-19 12:02) | |
von_trzmielke | |
Spoko, mieszkam w Warszawie i już znalazłem dobre sklepy. Czekam w bloku startowym z gotowym sprzętem. Teoretycznie też jestem gotowy. Zostały zajęcia w terenie zależne od pogody i okresów ochronnych. (2009-02-19 12:07) | |
timon1985 | |
aha no to spoko to połamania Kija na rybach oczywiście mam nadzieję że Ci się poszczęści i bedziemy mogli później powymieniać się informacjami :) (2009-02-19 12:13) | |
Stawarz | |
Widziałem już film poświęcony właśnie tej metodzie! I przyznam że łowili ponowie piękne rybki ,co prawda na prywatnych zbiornikach ale sposób dość skuteczny!Pozdrawiam! (2009-02-19 12:16) | |
marcin12 | |
Napewno wypróbuję. (2009-02-19 13:16) | |
krzys | |
Panowie za malo czytamy wedkarstwo moje hobby bo ten miesiecznik trabi o tej metodzie 7 miesiecy. A jest bardzo suteczny.I nie prawda jest ze nie mozemy stosowac plecionki. (2009-02-19 14:22) | |
bart12 | |
Mysle juz o tej metodzie od dluzszego czasu, bardzo ciekawi mnie jej skutecznosc , w tym sezonie mam zamiar poprobowac tej techniki i nie ukrywam , ze spodziewam sie wiele....po dropie (2009-02-19 16:27) | |
kopyto6cm | |
jest to metoda dla bardzo laniwych w praktyce poza selektywnością nie miałem więkrzej skuteczności (2009-02-19 16:43) | |
mariotronik | |
Próbowałem drop shota na razie bez wielkich rezultatów, w tym samym miejscu po powrocie do klasycznego ściągania przynęty wyjąłem 2 szczupaki ( opowiadanie moja przygoda z robinsonem - zapraszam na mojego bloga(. Ale całkowicie zgadzam się że w pewnych sytuacjach drop możne okazać się skuteczniejszy. Z moich obserwacji wynika że musimy być pewni że właśnie w tym miejscu stoi ryba aby zagrać jej na nosie. Nie da się za bardzo obłowić dużego obszaru wody. Może się nie sprawdzić w momencie gdy stoją pojedyncze sztuki tkj. szczupaki. jęsli chodzi o sandacza to może nam się poszczęścić bo rybki lubią pływać stadnie albo ustawią się w miejscach gdzie klasyczny opad kosztował by nas tyle przynęt co waga złowionej ryby. Do okoni mam się w ten sposób dopiero zabrać. Mam tylko jedno pytanie, może ktoś będzie znał odpowiedz. Ponieważ spinningowanie w pionie jest ustawowo zabronione a spotkałem się z interpretacją ustawy że drop shot jest właśnie takim łowieniem czy można zakwalifikować ta metodę jako zabronioną. Trochę jest w tym racji bo widziałem testerów firm produkujących przynęty do drop`a, jak graja przynętami, istny teatrzyk kukiełkowy a gumka nie zmieniła położenia. (2009-02-19 16:46) | |
mariusz1 | |
Witam. Ja od jesieni jestem po kilku wyprawach z metodą drop shot. Pierwszego dnia nie miałem dobrych efektów ,z powodu przejścia z innej wspaniałej metody jaką jest trok boczny. Nie można było wyczuć momentu skutecznego zacięcia. Następnym razem poszło o wiele lepiej . Miałem nawet przyzwoite brania. Okonie wyczuwałem dobrze co postawiło drop shot (prawie)na równi z trokiem bocznym, Oczywiście wszystko zależy od warunków . Polecam do spróbowania tej metody. Pozdrawiam. (2009-02-20 10:14) | |
mientus707 | |
Witaj timon. przynety typu Drop SHOT MASTER TWISTER i inne nowostki amerykanskie dostepne na naszym rynku stosuje od dwuch lat i powiem ze sa to przynety jak dla mnie wysmienite ale potrzeba sie nimi nauczyc lowic jezeli chesz wiedziec w jaki sposob uzywam i z kad biore przynety napisz (2009-02-20 11:02) | |
pawelss5 | |
Może i warto wypróbować :D A orientuje się ktoś ile może kosztować taki cały sprzęt? Oczywiście za tekst daje 5. (2009-02-20 23:39) | |
timon1985 | |
Witam wszystkich i dzięki za sporo komentarzy dużo one mówią o waszych odniesieniach do dropa to bardzo fajnie sam się czegoś naucze Kolego krzys pisałem że można próbować użyć plecionki i może nie ma to większego znaczenia lecz dla mnie żyłka w tej metodzie jest bardziej ok główną przyczyną jest to że żyłka mniej się plącze i jakby usztywnia cały zestaw co pozwala na lepszą kontrolę. Kolega kopyto6cm należy do tej dziewiątki która nie poświęci więcej czasu na dropa ale z mojego doświadczenia wiedziałęm że tak będzie w większości przypadków i na pewno się nie zgodzę z tym że jest to spinning dla leniwych bo koncentracja jaką trzeba włożyć w tą technikę bije na głowę inne techniki no może jeszcze można ją porównać do bardzo agresywnego opadu na bardzooooooo ciężkich głowkach Pozdrawiam (2009-02-20 23:46) | |
timon1985 | |
Kolego pawelss5 oliwka z krętlikiem ok 1zł haczyk ok 50gr guma w zależności (zwykły twister) 50 gr (guma typowo przygotowana pod drop shot) od 2zł do 3,5 zł i tyle :) (2009-02-20 23:50) | |
mariotronik | |
Czy ktoś moęe skonfrontował dropa z z bocznym trokiem podczas łowienia sportowego na zawodach. Jestem ciekaw czy warto się przestawić. Jeśli ktoś ma jakieś doświadczenie niech coś napisze. Sposób prezentacji, sprzęt i itp. (2009-02-22 10:16) | |
timon1985 | |
jeśli chodzi o prezentację przynęty polecam zobaczyć filmiki na youtube to niesamowite co można zrobić z przynętą na dropie :) sprzęt jak do bocznego czyli czuły kijek tylko żyłka trochę grubsza od 0,25 do 0,30 (to jest z mojego doświadczenia) pozdrawiam (2009-02-22 14:22) | |
u?ytkownik8451 | |
Ciekawa metoda, na pewno wypróbuję. Zestaw trzeba zrobić samemu, czy można kupić gotowca? za text daje 5 (2009-02-23 16:23) | |
CZUCZU | |
kolego timon 1985 mam pytanko czy linką główną może być plecionka a przy wiazaniu haczyka fluorocarbon.moje wedzisko to wklejanka ROBINSON ZANDER CW. do 30gr.czy te wedzisko jest ok do tej metody dł 225 z tego co wyczytałem z wedkarstwo moje hobby to kije raczej dłuzsze. na koniec dodam ze jestem z pruszkowa.za tekst oczywiscie 5 (2009-02-24 13:49) | |
timon1985 | |
Plecionki można użyć jako głównej linki ale haczyk z ciężarkiem na żyłce lub fluorocarbonie ale powiem tyle każdy znajdzie dla siebie sposób wiązania zestawu należy tylko pamiętać o tym by cały czas czuć kontakt ja wolę żyłkę do tej metody ( i tylko do tej do klasycznego spinningu nie widzę innej opcji jak plecionka) a co do kija to jeżeli leży ci on i bedziesz potrafił odpowiednio zaprezentować nim przynętę to spoko (mówię tu o łowieniu z brzegu bo z łodzi twój kijek bedzie idealny) pozdrawiam (2009-02-24 14:37) | |
timon1985 | |
kolego LoLek16 drop shot jest to owa metoda w Polsce i nie spotkałem się jeszcze z gotowymi zestawami ale nie ma się o co martwić zmontowanie go samemu jest bardzo proste :) (2009-02-24 14:39) | |
timon1985 | |
Aha ja używam Kija 2,7 m do 15gr wklejanka Westline futura power bait służy mi on od 5 lat i jest to super kijek Używam go tylko do gum i do małych woblerków na rzece. Blank w najgrubszym miejscu jest trochę grubszy od ołówka ale wytrzymałość ma wspaniałą kiedyś zaciąłem na niego ok 7 kg sandacza i bez problemu doholowałem go do brzegu ale brak podbieraka zrobił swoje i sandacz wypiął się mi pod nogami. (2009-02-24 15:41) | |
timon1985 | |
Znalazłem na stronie fishing-mart.com.pl gotowe przypony do drop shota ( bo było pytanie na temat gotowych przyponów)ale nic więcej nie da się powiedzieć. pOzdrawiam (2009-02-25 15:40) | |
achamiel | |
Całkiem dużo osprzętu do drop&shot'a ma firma jenzi. troche można znaleśc w internecie np: na allegro i w internetowych sklepach (2009-02-25 19:15) | |
achamiel | |
haczyk w tej metodzie wiąże się węzłem np: palomar (Tak było pokazane na opakowaniu gumek do tej metody) (2009-02-25 19:18) | |
kapitanmajtus | |
Na pewno wypróbuję!! :) (2009-03-03 10:05) | |
Krychol | |
Bardzo dobry artykuł, popieram jak najbardziej dziś go wyprubowałem w praktyce i się nie zawiodłem na nim, tylko powiem ze nie musi być to akurat taka przynęta jak na zdjęciu, ja założyłem zwykłego twistera i też było Oki. Wypróbujcie też wersje z przynętą oddaloną od żyłki głównej przynęta bardziej się porusza i wabi okonie. Pozdrawiam… i życzę połamania wędki… (2009-05-06 14:02) | |
ryba25 | |
Witam Właśnie jestem na etapie testowania tej metody, niestety bez żadnych rezultatów. Może jeszcze nie potrafię prowadzić tej przynęty.... albo kolor nieodpowiedni (perłowy z brokatem). Faktem jest, że 3 godziny biczowania wody i żadnego brania, po czym przezbroiłem zestaw na kopyto 7cm (perłowe z czarnym grzbietem i czerwoną główką) i za pierwszym rzutem wyciągnąłem garbuska 25cm. po kilku następnych rzutach następny. (2009-07-02 16:35) | |
miecz-gaz | |
Myślę że jest to podobna metoda-Dragowicza co prawda nie wiem jak sie to pisze ale mam nadzieje ze wedkarze wiedza o co biega napewno jest to przednia zabawa w pełni skupienia , to tak jak szukanie w myślach wyobrazni.Sam bede prubował, lubie wyzwania. (2009-10-26 20:12) | |
an2212 | |
bardzo interesujace.trzeba bedzie wyprobowac,szczegolnie,ze ostatnio cos slabo z braniami.moze sie daja skusic.pozdrawiam!5***** (2010-07-15 10:16) | |
grzesiek1999 | |
Bardzo interesująca metoda połowu,czytałem już o niej jak i oglądałem filmiki.Znajomy łowił już tą metodą i naprawdę miał efekty.Chwalił drop shot ,trzeba będzie spróbować połowić inaczej. (2010-08-05 22:11) | |
Irkoni | |
Jak na razie to na tą metodę nie miałem większych efektów (parę okonków).Metoda się sprawdza,zmusza wędkarza do większej koncentracji bo brania nie są typowe jak na zwykły spining.... (2010-08-08 09:13) | |
baloonstyle | |
Pięknie opisane.Prawda jest że mało jest wędkarzy którzy łapią ta metoda tylko w tym roku spotkałem nad woda jedna taka osobę.Może rozwinie się to u nas bardziej :)) Pozdrawiam (2010-09-21 08:03) | |
u?ytkownik54189 | |
zgadzam się z kolegami. nie jest to jeszcze popularna metoda w Polsce :) ja sam łowię na nią 2 lata i efekty są fantastyczne. złapałem na nią swojego największego szczupaka. 69 cm. Bardzo dobry artykuł. Pzdr. :) (2010-09-25 11:55) | |
wędkarz95 | |
W końcu ktoś opisał tą metodę dla mnie 5 :] . Mógłbyś jeszcze napisać jak to wszystko zawiązać (2010-11-26 23:32) | |
Bigos44 | |
Metoda jest fajna. Widziałem filmiki na you tobe i po prostu wymiata. Jeśli ktoś próbował łowić w rzekach to się pozbiera od razu he he. A założenie gumy to pryszcz. Polecam otwartym na nowatorskie sposoby Pozdrawiam (2010-12-27 18:26) | |
rozap37 | |
obejrzałem parę filmików i wyglada to dosyć ciekawie :) na pewno warto spróbować , a o skuteczności najlepiej przekonać się samemu , na filmikach widziałem specjalne haki do tej metody z podwojnymi oczkami co powodowało że hak stal równolegle do żylki . Pozdrawiam serdecznie i ***** za wpis ... (2011-01-19 09:58) | |
rozap37 | |
Przepraszam hak stał prostopadle do żyłki , dwa oczka , pomyłka sorry (2011-01-19 10:52) | |
pstrag222 | |
Metoda do której trzeba się przekonać i jak się pierwszy raz wedkuje to trzeba uważać żeby się nie zrazić nie każdy lubi tego typu łowienie. 5 (2011-02-07 19:05) | |
Miro81 | |
kurcze ciekawa metoda! tylko wędke i reszte musze se zapodać..! (2011-02-28 20:28) | |
zbych51 | |
Moim skromnym zdaniem temat publikacji jak najbardziej " na czasie " ( idzie wiosna - czas drapieżników) , ale potraktowany powiedziałbym , zbyt ogólnikowo , trochę za płytko - autor nie wspomniał nic o haczykach - dedykowanych specjalnie do tej metody, o ich wiązaniu i uzbrajaniu przynęt. Wspomniane jest o tym że można regulować odległość przynęty od dna, ale nie wspomniano nic o specjalnych ciężarkach stosowanych w tej metodzie. Reasumując - dobrze , że temat został poruszony, ale szkoda, że autor nie pochylił się głębiej nad tematem . Pozdrawiam (2011-03-10 22:14) | |
mrWhite7 | |
Bardzo to ciekawe ,parę lat temu w podobny sposób poławiałem okonie wtedy na tą metodę mówiliśmy "boczny trok" .Jakoś przeglądając katalogi wędkarskie nie natrafiłem na wędziska drop shot poza firmą loomis. Myślę że można zaadoptować zwykłego winkelpikera do tej metody , co wy na to ? (2011-04-27 10:55) | |
camelot | |
***** Lubię takie konkretne artykuły ! Opisałeś świetną i skuteczną metodę. Wiem, że jest jeszcze wielu niedowiarków, ale to ich problem. Tą metodą można złowić każdą rybę. - Spróbujcie na leszczach ! pozdrawiam serdecznie ! (2011-11-04 23:26) | |
majap | |
Doskonała metoda łowienia na sandacza , pierwszy raz zastosowałem ją na kanałach i rzekach bezpośrednio połączonych z morzem , szczególnie przy dużym ciągu wody, pozdrawiam . (2013-01-17 11:40) | |